اقتصادیکسب و کار ایرانی

روتختی و کالای خواب در فروشگاه هرمدر ارزان شد

چرا باید روتختی ساده و تک رنگ را انتخاب کنیم؟

هرمدر برند ایرانی کالای خواب؛ شاید در هنگام خرید، رنگ روتختی کمترین اهمیت را برای شما داشته باشد اما این مورد یکی از نکاتی است که شما باید توجه ویژه‌ای به آن داشته باشید. همانطور که در ابتدای این مقاله اشاره شد رنگ‌ها علاوه بر آرامشی که منتقل می‌کنند می‌توانند نقش موثری بر طراحی دکوراسیون اتاق و منزل داشته باشند.

شما با انتخاب یک رنگ ساده و شیک می‌توانید را برای خود طراحی کنید و علاوه بر آن دست خود را برای تغییرات احتمالی باز نگه دارید.معمولا روتختی‌هایی که از طرح‌ها و رنگ‌های شلوغی در طراحی خود استفاده می‌کنند کار شما را برای طراحی دکور خلاقانه سخت می‌کنند و این تنوع رنگی می‌تواند احساس هیجان بیش از حد را به شما منتقل کند. به همین خاطر اغلب سعی می‌شود تا از رنگ روشن و یا خنثی برای سرویس و کالای خواب از جمله روتختی استفاده شود.

اگر از گذشته تا به امروز همواره از طرفداران دکوراسیون داخلی و علاقمند به سرویس خواب بوده باشید حتما به یاد دارید محبوب‌ترین رنگ‌ها که بیشتر مورد استقبال قرار گرفته‌اند رنگ‌هایی همچون سفید، خاکستری، آبی روشن و… بوده است با اینکه این رنگ‌های خنثی برای هر دکوری عالی هستند اما از نقطه ضعف این رنگ هم می‌توان به نمایان شدن لکه و عدم پنهان سازی آن اشاره داشت.

اگر قصد خرید روتختی برای خود و یا فرزندان را دارید ما به شما توصیه می‌کنیم که از روتختی ساده و تگ رنگ استفاده کنید

ابعاد کاور لحاف یک نفره |ابعاد لحاف |ابعاد لحاف دو نفره

روتختی ساده شامل چه رنگ هایی است؟

انتخاب رنگ تا حدود زیادی بستگی به سلیقه شما دارد اما رنگ‌های ساده این ویژگی را دارند که به شما آرامش منتقل کنند و دست شما را برای طراحی دکوراسیون باز نگه دارند از جمله این رنگ‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره داشت:

روتختی سفید

یکی از رنگ‌های کلاسیک که هیچگاه از مد نیفتاده می‌توان به رنگ سفید اشاره داشت. این رنگ مناسب‌ترین رنگ برای ملحفه و روتختی در فصل بهار و تابستان است. رنگ سفید همچنان رایج‌ترین رنگ برای ملحفه و روتختی است. در فصل سرد سال هم می‌توانید این روتختی سفید را با بالش و یا پرده خاکستری ست کنید.

روتختی آبی

یکی از رنگ‌های آرام بخشی که برای اتاق خواب و روتختی همواره توصیه می‌شود رنگ آبی است زیرا این رنگ علاوه بر کاهش ضربان قلب و فشارخون می تواند تنفس شما را کندتر کند و برای ست کردن سایر المان‌های اتاق می‌توانید از رنگ‌های سفید و یا زرد استفاده کنید.

روتختی قرمز

یکی از رنگ‌های پر انرژی رنگ قرمز است. این رنگ موجب جلب توجه و ترشح آدرنالین در خون می‌شود.
بطور کلی این رنگ با توجه به پر انرژی بودن برای سرویس و کالای خواب مناسب نیست و باعث اختلالات در خواب و یا بی‌خوابی می‌گردد.

روتختی سبز

رنگ سبز علاوه بر آرامش بخش بودن می‌تواند احساس صمیمیت را نیز نشان دهد و این می تواند یک انتخاب عالی برای روتختی باشد. سبز تک رنگ را می‌توانید با زرد و سفید یا نارنجی ست کنید.

روتختی زرد

رنگ زرد را معمولا رنگ شادی عنوان می‌کنند اما تاثیری که این رنگ بر روی شما می‌گذارد بطور کلی برعکس رنگ قرمز است و می‌تواند احساس شادی و زندگی را همچون نور خورشید به شما القا کند.
رنگ زرد آرامش شما را به هم نمی‌زند و انتخاب مناسبی برای روتختی است.

نکات مهم در ست کردن روتختی ساده

در صورتی که قصد دارید یک روتختی ساده و تک رنگ را انتخاب کنید نکات زیر می‌تواند در ست کردن روتختی با سایر المان‌های دکوراسیون به شما کمک کنند:

۱روتختی بدون طرح و نخی انتخاب کنید

انتخاب روتختی نخی و یا پارچه گیاهی که بخوبی می‌تواند هوا را از خود عبود دهد و عرق نکند می‌تواند گزینه مناسبی برای استفاده در طول سال باشد.
انتخاب روتختی بدون طرح و ساده و یا رنگ‌های خنثی مثل سفید و خاکستری کمک می‌کند تا دکوراسیون شما با رنگ دیواره مطابقت داشته باشد و دست شما را برای انتخاب طیف وسیعی از رنگ‌های دیگر برای رنگ کمد، میز، آینه و کنسول باز می‌کند.

۲توجه به تناسب و تضاد رنگی

بعد از انتخاب روتختی نوبت به ترکیب رنگ سایر المان‌هاست. می‌توانید بالش و یا پرده را با رنگ‌های مکمل ست کنید و یا در صورتی که علاقمند تضاد رنگی هستید می‌توانید از المان‌های کوچکی همچون گلدان در کنار تخت استفاده کنید.

۳طرح رنگ خود را برای تمام خریدهای آینده در نظر داشته باشید

اگر قصد تغیر دکوراسیون فصلی دارید و می‌خواهید مثلا ظاهر اتاق خود را برای یک فصل خاص تغییر بدهید می‌توانید از ست‌های اصلی استفاده کرده و به سادگی پوشش‌های لحاف را عوض کنید.
اما اگر می‌خواهید همه چیز اصولی و ست شده باشد و تطبیق پذیری بالایی داشته باشید یک روتختی با رنگ کانونی انتخاب کنید و سایر المان‌ها را تغییر دهید

سایز انواع روتختی؛ سایز استاندارد برای روتختی چقدر است؟

روتختی یک نفره، روتختی یک‌ونیم‌نفره و روتختی دونفره از انواع روتختی رایج در بازار هستند که سایز آن‌ها بر اساس طول و عرض تخت‌خواب تعیین می شود. بزرگ و کوچک بودن تخت‌خواب نسبت به سایز می‌تواند دردسرهایی را برای شما به‌وجود آورد. سایز روتختی‌ها باید از تشک تخت بیشتر باشد تا به‌راحتی کل محیط تشک را بپوشاند.

قیمت روتختی یک نفره مانند قیمت روتختی دو نفره برحسب تعداد تکه‌های سرویس خریداری شده، تعیین می‌شود. همچنین معیارهای دیگری از جمله برند، جنس پارچه، کیفیت محصولات و کشور سازنده نیز در تعیین قیمت روتختی تاثیرگذار است. به‌یاد داشته باشید گاهی اوقات خرید روتختی ارزان قیمت که کیفیت پایینی نیز دارد، از نظر اقتصادی به صرفه نیست. پیشنهاد می‌کنیم اگر قصد خرید محصول ارزان و باکیفیت را دارید حتما فروشگاه‌های معتبر را انتخاب کنید.

روتختی ترک بخریم یا روتختی ایرانی؟

در بازار انواع برند‌های داخلی و خارجی وجود دارد که انتخاب را کمی سخت کرده است. روتختی‌های ایرانی برای داشتن سهم بیشتری از بازار و جلب رضایت مصرف‌کنندگان، تغییرات چشمگیری در تولید و طراحی روتختی‌ها به عمل آورده‌اند. روتختی ترک هم مانند انواع کالای خواب یا کالای حمام طرفداران زیادی دارد. انواع روتختی ایرانی و روتختی ترک جدید،‌ جنس و طرح‌های متنوعی دارند و با توجه به نیاز مخاطب طراحی و تولید شده‌اند و به همین دلیل برای و هر فرد دیگری نیز مناسب‌اند. در ابتدا نیاز و بودجه خود را مشخص کنید و سپس بر اساس قیمت سرویس روتختی و طرح آن، تصمیم درستی بگیرید.

یک روتختی خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟

یک کالای خواب فارغ از نام برند باید ماندگاری بالایی داشته باشد و به‌آسانی شسته شود. الیاف و جنس روتختی نباید باعث تعریق در هنگام خواب شود، محلی برای تجمع باکتری‌ها نباشد و رنگ ثابتی داشته باشد.

نکته مهم دیگر طرح زیبا و هماهنگی روتختی با دکوراسیون خانه است. خصوصا روتختی می‌تواند مهم‌ترین بخش تزئینات جهیزیه عروس باشد و انتخاب طرح و رنگ جذاب به زیبایی خانه نوعروسان کمک شایانی می‌کند.

آشنایی با انواع روتختی؛ از روتختی ساده تا روتختی سلطنتی

روزانه مدل‌ها و انواع مختلف روتختی با هدف پاسخگویی به همه سلیقه‌ها طراحی و روانه بازار می‌شود. پرطرفدارترین مدل‌های روتختی عبارت‌اند از:

  • روتختی عروس
  • روتختی چهارفصل
  • روتختی پسرانه
  • روتختی دخترانه
  • روتختی هتلی
  • روتختی سلطنتی
  • روتختی کلاسیک
  • روتختی عروس اسپرت

روتختی جهیزیه را معمولا از بین زیباترین مدل‌های روتختی انتخاب می‌کنند. روتختی اسپرت هم یک نوع روتختی‌ ساده و ارزان بوده که برای استفاده همه اعضای خانواده مناسب است.

بررسی قیمت روتختی دو نفره و یک نفره

قیمت روتختی با توجه به عوامل مختلفی هم‌چون برند، اندازه و جنس روتختی تعیین می‌شود. انواع روتختی مجلسی و سلطنتی که اغلب از پارچه‌های گران قیمت و کارشده در تولید آن‌ها استفاده شده است، قیمت بیشتری در مقایسه با روتختی ساده دارند. هم‌چنین قیمت رو تختی ترک و خارجی نیز اغلب از نمونه‌های داخلی بیشتر است

https://dictionary.cambridge.org/dictionary/english/bedspread

نمایش بیشتر