کسب و کار ایرانی

روش شستن چادر ماشین با دست چگونه است؟

چادر خودرو یکی از مهم ترین لوازم نگهداری و مراقبت از خودرو است. چادر به عنوان یک پوشش محافظ عمل می کند و از برخورد اجسام خشن به خودرو جلوگیری می کند. البته عدم استفاده از آن باعث می شود که خودرو به راحتی تغییر رنگ داده، خط و خش و ترک بخورد. بنابراین مراقبت از چادر ماشین به اندازه استفاده از آن اهمیت دارد. عدم توجه به تمیزی چادر باعث پوسیدگی و از بین رفتن زودهنگام چادر می شود. بنابراین لازم است گهگاه چادر ماشین را بشویید. شستشوی چادر ماشین می تواند به صورت دستی یا با ماشین انجام شود. از این آموزش برای شستن چادر ماشین های مختلف میتوانید استفاده کنید. چادر ماشین هایی مانند چادر ساینا، پراید، پژو و … .

روش دستی شستشوی چادر ماشین چگونه است؟

اگر می خواهید تمیز کردن چادر ماشین خود را با دست انجام دهید، باید این 8 مرحله زیر را دنبال کنید:

مرحله 1: گرد و غبار و آلودگی سطح را از بین ببرید

ابتدا چادر را از دو طرف نگه دارید و آن را به شدت تکان دهید تا گرد و غبار و زباله ها از بین برود. این کار باید در فضایی جادار و مرتب انجام شود تا بتوانید بعداً به راحتی آن قسمت را تمیز کنید. سپس با یک دست چادر ماشین را بگیرید و با دست دیگر به بقیه ذرات ضربه بزنید.

مرحله 2: کاپوت ماشین خود را ببندید

چادر را به ماشین بچسبانید و مطمئن شوید که آن را محکم ببندید تا گوش ها کم شود. اطمینان حاصل کنید که چادر به درستی بسته شده است و هنگام شستشو پاره نمی شود.

مرحله 3: استفاده از جاروبرقی تمام ماسه جامد را از چادر خارج کنید

برای این کار جاروبرقی را روی چادر ماشین بکشید و شن های سرسخت باقی مانده را از بین ببرید. این مرحله را با دقت کافی انجام دهید تا کثیفی در چادر گیر نکند. زیرا وجود این ذرات ریز باعث سایش ناخواسته و ایجاد خراش در سطح چادر در حین خشک شدن چادر خودرو می شود.

مرحله 4: برای شستن ناخن ها از محلول پاک کننده مناسب استفاده کنید

به اندازه کافی آب ولرم را در یک سطل متوسط ​​بریزید. حالا یک شوینده با ترکیب مناسب انتخاب کنید. حالا باید آن را در سطلی پر از آب ریخته و به آرامی مخلوط کنید تا کف کند. سپس، آن را کنار بگذارید. از یک شلنگ (یا یک سطل بزرگ آب) برای خیس کردن چادر استفاده کنید و هر گونه آلودگی باقیمانده با آب را از شلنگ پاک کنید. توجه داشته باشید که همه مواد شوینده برای این منظور مناسب نیستند. بنابراین، قبل از استفاده از مواد شوینده، برچسب را به دقت بخوانید. هنگام شستن چادر ماشین هرگز مواد شوینده را مستقیماً روی چادر نمالید.

آموزش |پژو |پوشش

مرحله 5: چادر را با یک پارچه میکروفیبر یا حوله مالش دهید

اکنون زمان استفاده از محلول پاک کننده است. یک پارچه میکروفیبر نرم یا حوله را در سطل آغشته کنید و از آن برای تمیز کردن چادر استفاده کنید. این کار را بالا و پایین یا جلو انجام دهید. از دور زدن و حرکت کردن خودداری کنید. در روش مکتوب برای خشک کردن چادر ماشین بهتر است در طرفین بالا حوله قرار دهید. به این ترتیب هیچ آلودگی از دید شما پنهان نمی ماند. برخی از لکه ها قوی و دائمی هستند، بنابراین شما به یک محلول تمیز کننده قوی نیاز دارید.

اگر پس از چندین بار تمیز کردن لکه ها از بین نرفت، مقدار زیادی از مواد شوینده خانگی یا صنعتی را روی لکه ها فشار دهید و بگذارید چند دقیقه بماند. در حالی که منتظر هستید تا لکه های سرسخت پاک شوند، قسمت های دیگر هود را تمیز کنید. پس از حدود پنج دقیقه، می توانید به لکه ها برگردید و بقیه کار را انجام دهید.

مرحله 6: چادر را با شلنگ آب کاملاً بشویید

در این مرحله از خشک شویی فرش، مواد شوینده و کف به دست آمده باید کاملا شسته شوند. برای این کار بهتر است از آب ولرم استفاده کنید. هیچ محصول تمیز کننده ای نباید روی چادر پرده قابل مشاهده باشد. این مرحله را ۲ تا ۳ بار تکرار کنید تا مطمئن شوید که پرده لیز است. قبل از انجام مرحله بعدی صبر کنید تا آب داخل چادر نسبتاً خشک شود.

مرحله 7: چادر ماشین را به سمت بیرون بچرخانید و فرآیند شستشو را تکرار کنید

در این مرله از شستشوی چادر ماشین ابتدا باید چادر را به سمت بیرون بچرخانید و تمام مراحل یک تا شش را تکرار کنید.

مرحله 8: اجازه دهید چادر در هوا خشک شود

پس از اتمام مرحله 7، زمان آن است که چادر را ترک کنید تا به طور طبیعی در هوای آزاد خشک شود. اگر ترجیح می دهید، می توانید آن را به یک بند رخت آویزان کنید تا خشک شود (قبل از انجام این کار از تمیز بودن بند رخت اطمینان حاصل کنید). در غیر این صورت چادر را همزمان روی ماشین بگذارید و به آن زمان هوا بدهید تا به پایین و بالای چادر برسد و چادرتان را خشک کنید. در این زمان مطمئن شوید که خودروی شما در مکانی مطمئن پارک شده و شدت نور خورشید مناسب است. البته شستن چادر ماشین در یک روز بادخیز می تواند روند خشک شدن را تسریع کند. با این حال، همچنین ممکن است بادهای شدید، آوار و گرد و غبار را روی چادر شما که به تازگی تمیز شده است، ببرد.

نکته پایانی

اگر از فروشگاه های معتبر چادر خریداری کنید خیالتان از جنس و باکیفیت بودن چادر میتواند راحت باشد. ما به شما فروشگاه بهنیکان را معرفی میکنیم.

نمایش بیشتر