اخبار همه جانبه

ست کردن روسری طرحدار با مانتو ساده

روسری طرحدار را با چه مانتوهایی ست کنیم؟

برای استفاده و خریدروسری طرح‌دار ابتدا به ست کردن روسری با دیگر آیتم های استایلمان فکر میکنیم. یکی از موارد پر طرفدار در بین خانم ها استفاده از روسری های طرحدار است و همه خانم ها حداقل یک روسری طرحدار در کمد لباس خود دارند. ست کردن روسری های طرحدار با لباس ها کمی سخت است و نیاز دارد که یک سری اطلاعات در رابطه با انواع روسری و نحوه ست کردن آن ها داشته باشیم، پس با ما همراه باشید تا چند نکته کلیدی برای ست کردن روسری های طرحدار را یاد بگیریم:

 

بازی |رنگ |قهوه

انواع روسری های طرحدار:

  • انواع طرح: چهارخانه، فانتزی، طرح گل، حیوانات، پلنگی، سنتی، طرح مارک و…. (روسری نخی طرح سنتی، روسری نخی طرحدار، روسری نخ پاییزه مارکدار، روسری پلنگی ).
  • انواع رنگ: روسری های طرحدار گاهی طرح های شلوغ با چند رنگ متفاوت دارند مانند روسری نخ پاییزه ماچو و گاهی طرح های ساده تر و رنگ بندی کمتری دارند مانند روسری نخ پاییزه طرح هندسی
  • انواع سایز: روسری ها از سایز کوچک به عنوان دستمالسر تا سایز قواره بزرگ استفاده می شوند و هر سایز برای مکان خاصی مناسب است. ( دستمالسر طرحدار،روسری ساتن ابریشم سنتی، روسری ابریشم سوزنی گل درشت).
  • انواع جنس: نخی، نخ پاییزه، ابریشم، ساتن، کشمیر، موهر، پشمی و…
  • شما با توجه به فصل و مکان مورد استفاده سایز، جنس و طرح متناسب را باید انتخاب کنید. مطلب مربوط به راهنمای انتخاب شال و روسری را بخوانید. اولین مورد مهم در انتخاب و ست کردن روسری طرحدار با مانتو، انتخاب درست رنگ و طرح روسری است که مناسب صورت شما باشد. برای داشتن انتخاب درست باید به رنگ پوست، رنگ چشم و رنگ مو نیز توجه شود.

ست کردن روسری طرح دار با مانتوی ساده

۱٫رنگ تیره و مشکی:

  • راحت ترین و شاید شیک ترین و بهترین گزینه به خصوص برای روسری های طرح شلوغ، ست کردن روسری های رنگی و طرحدار با مانتوی مشکی است. هر زمان که گزینه ای برای انتخاب نداشته باشید، مانتوهای مشکی و تیره به شما کمک می کنند. به همین علت است که رنگ مشکی بسیار پرطرفدار است و قسمت بزرگی از کمد لباس های ما را به خود اختصاص می دهد. (روسری های طرح شلوغ مانند سنتی و طرح گل ریز را با مانتوی مشکی ترکیب کنید).
  • اما برای داشتن تنوع در استایل ها و بازی با رنگ ها ادامه مطالب را بخوانید:

۲٫دیگر رنگ‌­های خنثی

  • راه دیگر برای ست کردن روسری های طرحدار ساده و شلوغ ست کردن روسری با دیگر رنگ های خنثی است. شما میتوانید از رنگ هایی مانند طوسی، سفید، سورمه ای، زیتونی، قهوه ای، کرم و حتی بژ استفاده کنید. در انتخاب رنگ ها دقت شود.

۳٫استایل مونوکروم

  • شما میتوانید روسری های طرحدار را در استایل های مونوکروم خود استفاده کنید. به طوری که رنگ شاخص روسری هم طیف با رنگ استایلتان باشد. به عنوان مثال استفاده از روسری طرح بربری و یا پلنگی در استایل های کرم و شتری و یا استفاده از روسری های طرح مارک هم طیف با دیگر آیتم های استایل.

۴٫استفاده از رنگ های مشابه

  • در دایره رنگ ها هر رنگ با رنگ مجاور خود به راحتی ست می شود که به این رنگ ها تن رنگی مشابه می گویند. مانند ترکیب رنگ های سبز و زرد (روسری نخ پاییزه بربری را با مانتوهای سبز خود ترکیب کنید) .

۵٫ست کردن رنگ های مکمل یا متضاد

  • در دایره رنگ ها هر رنگ با رنگ روبروی خود ست می شود . به آن رنگ مکمل یا متضاد می گویند. ترکیباتی مانند زرد و بنفش یا آبی و نارنجی در این دسته جای می‌‍­گیرند. (روسری ابریشم توییل رنگی، روسری ابریشم ژاکارد).
  • استفاده از روسری های فانتزی میتواند انتخاب خوبی برای استایل های جیغ و متضاد باشد.

۶٫استفاده از مد روز و علایق شخصی

  • گاهی برای داشتن ایده های متنوع و خاص مد و ترندهای روز را در نظر داشته باشید.

بازی |رنگ |قهوه

ست کردن روسری طرح دار با مانتوی طرح دار

  • در حالت کلی نباید روسری های طرحدار را به خصوص روسری هایی که طرح شلوغ دارند را با مانتوهای طرحدار ست کرد. اما گاهی استثناهایی وجود دارد. اگر شما هم می خواهید روسری طرحدار را با مانتوی طرحدار ست کنید باید یک سری اصول را یاد بگیرید و در استایل سازی خود رعایت کنید:
  • -یکسان بودن طرح مانتو و روسری: ست کردن مانتوهای چهارخانه با روسری مجلسی به طرح چهارخانه و با رنگ سفید و مشکی.
  • -توجه به ترکیب رنگ ها: حتما نباید طرح مانتو وروسری یک شکل باشد، شما باید در انتخاب رنگ ها دقت کنید. برای یک مانتوی سبز ارتشی از یک روسری طرحدار با تناژ سبز روشن و فسفری یا کرم استفاده کنید. (روسری نخی طرحدار)
  • ست کردن روسری با مانتو یا پالتو یکی از روش های مهم برای استایل سازی درست است. برای داشتن استایلی شیک تر، شما باید به ست کردن روسری با دیگر اجزا مانند اکسسوری ها، کیف و کفش دقت کنید. به عنوان مثال در کنار آیتم های مشکی و رنگ های خنثی یا تیره شما میتوانید روسری طرحدار خود را با کیف یا کفش خود ست کنید.

-ست کردن روسری پلنگی با مانتوهای مشکی و تیره  و داشتن یک کمربند پلنگی یا کیف کوچک پلنگی.

-ست کردن روسری های طرح مارک با یکی دیگر از آیتم های استایل با همان طرح. روسری طرح گوچی با کیف طرح گوچی.

نکته آخر در رابطه با روسری های طرحدار، مدل بستن روسری است. شما میتوانید با بستن روسری به شکل های مختلف استایل خود را متنوع و جذاب کنید.

خرید و ست کردن انواع روسری طرح‌دار

یکی از موارد پر طرف‌دار در بین خانم‌ها استفاده از روسری طرح‌دار است. برای استفاده و خرید روسری از حراجی ویژه روسری شاپ ابتدا به ست کردن روسری با دیگر آیتم‌های استایلمان فکر می­کنیم. یکی از موارد پر طرف‌دار در بین خانم‌ها استفاده از روسری‌های طرح­دار است و همه خانم‌ها حداقل یک روسری طرح­دار در کمد لباس خود دارند. ست کردن روسری‌های طرح‌دار با لباس‌ها کمی سخت است و نیاز دارد که یک سری اطلاعات در رابطه ‌با انواع روسری و نحوه ست کردن آنها داشته باشیم.

انواع روسری‌های طرح‌دار

  • انواع طرح: چهارخانه، فانتزی، طرح گل، حیوانات، پلنگی، سنتی، طرح مارک و…. .
  • انواع رنگ: روسری‌های طرح‌دار گاهی طرح‌های شلوغ با چند رنگ متفاوت دارند مانند روسری نخ پاییزه ماچو و گاهی طرح‌های ساده‌تر و رنگ‌بندی کمتری دارند مانند روسری نخ پاییزه طرح هندسی
  • انواع جنس: نخی، نخ پاییزه، ابریشم، ساتن، کشمیر، موهر، پشمی و…

شما باتوجه‌به فصل و مکان مورداستفاده سایز، جنس و طرح متناسب را باید انتخاب کنید. اولین مورد مهم در انتخاب و ست کردن روسری طرح‌دار با مانتو، انتخاب درست رنگ و طرح روسری است که مناسب صورت شما باشد. برای داشتن انتخاب درست باید به رنگ پوست، رنگ چشم و رنگ مو نیز توجه شود.

ست کردن روسری طرح‌دار با مانتوی ساده

  • رنگ تیره و مشکی: راحت‌ترین و شاید شیک‌ترین و بهترین گزینه به خصوص برای روسری‌های طرح شلوغ، ست کردن روسری‌های رنگی و طرح‌دار با مانتوی مشکی است. هر زمان که گزینه‌ای برای انتخاب نداشته باشید، مانتوهای مشکی و تیره به شما کمک می‌کنند.
  • دیگر رنگ‌­های خنثی: راه دیگر برای ست کردن روسری های طرحدار ساده و شلوغ ست کردن روسری با دیگر رنگ های خنثی است. شما میتوانید از رنگ هایی مانند طوسی، سفید، سورمه ای، زیتونی، قهوه ای، کرم و حتی بژ استفاده کنید.
  • استایل مونوکروم: شما می‌توانید روسری‌های طرح‌دار را در استایل‌های مونوکروم خود استفاده کنید. به‌طوری‌که رنگ شاخص روسری هم طیف با رنگ استایلتان باشد. به‌عنوان‌مثال استفاده از روسری طرح بربری و یا پلنگی در استایل‌های کرم و شتری.
  • استفاده از رنگ‌های مشابه: در دایره رنگ‌ها هر رنگ با رنگ مجاور خود به راحتی ست می‌شود که به این رنگ‌ها تن رنگی مشابه می‌گویند. مانند ترکیب رنگ‌های سبز و زرد
  • ست کردن رنگ‌های مکمل یا متضاد: در دایره رنگ‌ها هر رنگ با رنگ روبروی خود ست می‌شود. به آن رنگ مکمل یا متضاد می‌گویند. ترکیباتی مانند زرد و بنفش یا آبی و نارنجی در این دسته جای می‌‍­گیرند.
  • استفاده از مد روز و علایق شخصی: گاهی برای داشتن ایده‌های متنوع و خاص مد و ترندهای روز را در نظر داشته باشید.

ست کردن روسری طرح‌دار با مانتوی طرح‌دار

در حالت کلی نباید روسری‌های طرح‌دار را به‌خصوص روسری‌هایی که طرح شلوغ دارند را با مانتوهای طرح‌دار ست کرد. اما گاهی استثناهایی وجود دارد. اگر شما هم می‌خواهید اقدام به خرید شال طرح‌دار کنید و یا روسری طرح‌دار را با مانتوی طرح‌دار ست کنید باید یک سری اصول را یاد بگیرید و در استایل سازی خود رعایت کنید:

  1. یکسان بودن طرح مانتو و روسری: ست کردن مانتوهای چهارخانه با روسری مجلسی به طرح چهارخانه و با رنگ سفید و مشکی.
  2. توجه به ترکیب رنگ‌ها: حتماً نباید طرح مانتو روسری یک‌شکل باشد، شما باید در انتخاب رنگ‌ها دقت کنید. برای یک مانتوی سبز ارتشی از یک روسری طرح‌دار با تناژ سبز روشن و فسفری یا کرم استفاده کنید.
  3. ست کردن دو طرح متفاوت با هم: ست کردن شال و روسری پلنگی با مانتوهای راه‌راه و ترکیب روسری مجلسی طرح هندسی با مانتوهای چهارخانه.

دفتر توزیع : گلستان – مینودشت

تلفن پشتیبانی: 09117070701

ایمیل پشتیبانی: info@rosarishop.com

نمایش بیشتر