اقتصادی

طلای جهانی از ۲۴۰۰ دلار گذشت

آفتاب‌‌نیوز :

روند صعودی قیمت جهانی طلا در معاملات امروز جمعه ادامه یافت و هر اونس طلا در برابر ۲۴۰۱ دلار معامله شد که این رقم نسبت به روز قبل ۱.۱ درصد برابر با ۲۶ دلار افزایش داشته است.

طی یک ماه اخیر بهای هر اونس طلا در بازار‌های جهانی از حدود ۲۱۵۸ دلار به ۲۴۰۰ دلار رسید که رشد بیش از ۱۱ درصدی را تنها طی یک ماه نشان می‌دهد.

مسیر صعودی طلا در بازار‌های جهانی از حدود ۷ ماه پیش (آنلاین ۱۴۰۲) آغاز شده تا جایی که از ۱۸۱۹ دلار در روز ۱۲ آنلاین به ۲۴۰۰ دلار تا امروز رسید. تنش‌های ژئوپلیتیک همچنان تقاضا برای این فلز گرانبها را به عنوان یک پشتوانه ایمن افزایش می‌دهد.

بهبود اقتصاد دنیا هم نتوانسته تقاضا برای طلا را پایین بیاورد. امید به کاهش زود هنگام نرخ بهره فدرال رزرو در آمریکا کاهش یافته است، چون اطلاعات اقتصادی این کشور نشان می‌دهد اگر بانک مرکزی نرخ بهره را پایین بیاورد، تورم باز هم افزایش خواهد یافت.

بالا رفتن نرخ بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده را افزایش داده و تمایل برای خرید آن را پایین می‌آورد. بانک مرکزی اروپا هم نرخ بهره را همچنان در همان سطح بالا نگه داشته، اما اعلام کرده روند کاهش نرخ بهره از ماه ژوئن آغاز می‌شود.

نمایش بیشتر

تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه فعالیت در زمینه اخبار و تحلیل‌های اقتصادی هستم. با دانش عمیقی از مسائل مالی و اقتصادی، تلاش می‌کنم به شما اطلاعات دقیق و جامع را ارائه دهم تا شما بتوانید درک بهتری از رویدادها و تغییرات در دنیای اقتصاد داشته باشید.