اقتصادیکسب و کار ایرانی

عایق حرارتی ساندویچ پانل

ساندویچ پانل سقفی چیست ؟

ساندویچ پانل یک ساختار سبک و مرکب است که از دو طرف به دولایه محدود شده و در وسط یک لایه عایق قرار دارد  که ماده عایق می بایست بسیار نرم و سبک و دارای خواص فیزیکی خاص باشد .ساندویچ پانل ها به دو گروه سقفی  و دیواری تقسیم می شوند و جایگزین بسیار مناسبی برای دیوار ها و تیغه های آجری و سفالی می باشند .نوعی از مصالح ساختمانی که از دو لايه ورق که مابين آنها فوم تزريق شده است و جهت پوشش سقف بکار مي رود را ساندويچ پانل مي نامند که بهترين نوع فوم مصرفی از لحاظ عايق و بودن و از نظر استحکام در ساندويچ پانل سقفی فوم پلی اورتان مي باشد.

مزایای ساندویچ پانل سقفی :

ساندویچ پانل  عايق حرارتی و برودتی و عايق صوت و مقاوم در برابر رطوبت ، سبک بودن ساندويچ پانل و نهايتاً کاهش وزن سازه ، سرعت در اجرا و کاهش هزينه های ناشی از طولانی شدن پروژه ها، مقاوم در برابر زلزله ، افزايش طول عمر مفيد ساختمان و تأسيسات و زيبايي طرح و تنوع در رنگ.

۱.عایق رطوبتی
۲. مقاوم در برابر زنگ زدگی
۳.مقاوم در برابر باد
۴.عایق اشعه ماورابنفش
۵.مقاوم در برابر مواد شیمیایی
۶.غیر قابل اشتعال
۷.عایق حرارتی
۸.عایق صوتی
۹. مقاوم در برابر حشرات
۱۰.محافظ محیط زیست
۱۱. مقاوم در برابر رانش و زلزله
۱۲.حفاظت در برابر آلودگی
۱۳.مقرون به طرفه
۱۴.تنوع رنگی
۱۵.مقاومت بسیار بالا
۱۶.قابل بازیافت
۱۷.انبساط و انقباض بسیار پائین
۱۸.حمل و نقل سریع و آسان
۱۹.سهولت در اجرای تاسیسات
۲۰.عدم نیاز به قالب بندی
۲۱.مناسب برای تمامی اقلیم ها
۲۲.قابل شستشو و بهداشتی
۲۳. وزن سبک.

 

عایق حرارتی پشم سنگ

یکی از عایق های حرارتی باکیفیت که از سنگ های آتشفشانی و یا پشم سرباره تولیدی کارخانه های فولاد ساخته شده است و نقش بسیار اساسی در جلوگیری از به هدر رفتن حرارت فضای داخل ساختمان بر عهده دارد، عایق پشم سنگ یا پشم معدنی است. این نوع عایق دارای ضریب مقاومت حرارتی بسیار بالایی است و در برابر آتش بسیار مقاوم می باشد. بنابراین چناچه ساختمان در معرض آتش سوزی هم قرار بگیرد، آسیب چندانی نخواهید دید.

این نوع عایق از لحاظ اقتصادی در مقایسه با عایق های دیگری که برای تولید ساندویچ پانل استفاده می شود به صرفه تر است اما در عین حال از کیفیت بهتری برخوردار است. همچنین این نوع عایق، عایق صوتی بسیار مناسبی بوده و در برابر جذب صوت و کاهش انتقال صدا به داخل ساختمان می تواند عملکرد خوبی از خود نشان دهد. در نتیجه برای آن دسته از افرادی که حساسیت فراوانی به صدا دارند بهترین گزینه می باشد

آتش سوزی |ابعاد ساندویچ پانل |باکتری

مهم ترین ویژگی های ساندویچ پانل عایق حرارتی

عایق‌کاری در ساختمان از اهمیت زیادی برخوردار است؛ چرا که علاوه بر جلوگیری از اتلاف انرژی، به طرز قابل توجهی در هزینه‌ها صرفه‌جویی می‌کند. همچنین استفاده از پانل‌های عایق حرارتی مناسب، استحکام و طول عمر سازه را نیز بالا می‌برد؛ اما اگر ساندویچ پانل عایق حرارتی از ویژگی‌های لازم برخوردار نباشد، قطعاً نمی‌تواند عملکرد مناسبی از خود در برابر حرارت نشان دهد! از جمله ویژگی‌هایی که در هنگام خرید پانل با عایق حرارتی باید به آنها توجه شود؛ می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • مقاومت حرارتی عایق: هرچه عایق بتواند مقاومت بیشتری در برابر حرارت از خود نشان دهد؛ عملکرد بهتری خواهد داشت.
    قابلیت ضد حریق: با در نظر گرفتن شرایط آتش‌سوزی، استفاده از پانلی با عایق ضد حریق از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است؛ چرا که می‌تواند همچون سدی در برابر آتش و گسترش شعله عمل کند.
  • سمی نبودن عایق: برخی از عایق‌هایی که در ساندویچ پانل عایق حرارتی استفاده می‌شوند؛ از مواد سمی ساخته شده‌اند و در زمان استفاده سبب انتشار بخارات سمی می‌شوند. در نظر داشته باشید که استفاده از این پانل‌ها در محیط‌های بسته، خطرناک خواهد بود.
  • چروک نشدن پانل: برخی از پانل‌های حرارتی ممکن است در دماهای بالا چروک شوند. این جمع شدن باعث می‌شود؛ سطح پانل نتواند به خوبی منطقه مورد نظر را پوشش دهد و سبب افزایش اتلاف حرارت شود.
  • ایستادگی در برابر اشعه ماورای بنفش: معمولاً عایق این نوع پانل‌ها در اثر اشعه ماورای بنفش تجزیه می‌شوند؛ ازاین‌رو باید با سطح مناسبی پوشانده شوند تا در معرض این اشعه‌ها قرار نگیرند.
  • آنتی‌باکتریال بودن: در صورتی که در عایق حرارتی امکان رشد باکتری و قارچ وجود داشته باشد؛ علاوه بر آلوده شدن محیط، عملکرد عایق نیز تحت تأثیر قرار می‌گیرد.

جهت مشاهده انواع کولرگازی تکنوپنل به همراه مشخصات و قیمت اینجا کلیک کنید

قیمت ساندویچ پنل با توجه به مدل و ظرفیت دستگاه متفاوت است. جهت خرید ساندویچ پانل می‌توانید در وب سایت ما اقدام کنید.

نمایش بیشتر