اخبار سلامتکسب و کار ایرانی

علائم ظاهری فرد معتاد به تریاک

تشخیص اعتیاد به مواد مخدر، زمانی که به موقع و فوری صورت بگیرد، در روند بهبود و درمان معتاد و همچنین پیشگیری از پیامدهای جبران‌پذیر، تأثیر بسزایی خواهد داشت. به خصوص اینکه مصرف برخی مواد مخدر همچون تریاک و مشتقات آن، می‌تواند موجب اوردوز و مرگ مصرف کنندگان شود. به همین منظور توصیه می کنیم با شناخت علائم مصرف، عزیزان‌تان را از ابتلا به عوارض خطرناک و شدت گرفتن اعتیادشان نجات دهید. مواردی مانند تغییر رنگ پوست و کاهش سایز بدن، از هستند. خستگی، خارش بدن و تغییر رنگ دندان‌ها نیز از دیگر راه‌های شناسایی هستند. شناخت چنین حالاتی، به شما در فرایند شناسایی و تشخیص چنین افرادی کمک می کند.

 

روش تشخیص فرد معتاد به تریاک

اساساً نشانه‌های اعتیاد به مواد مخدر در مراحل اولیۀ مصرف، یکسان و مشابه به هم است. تفاوت‌ها زمانی آشکار می‌شود که فرد معتاد در طولانی مدت به مصرف خود ادامه دهد. برای اینکه بدانید مصرف تریاک چه علائمی دارد، بهتر است در ابتدا دانش خود را نسبت به این ماده افزایش دهید. اینکه بدانید و چه مصرف آن اثراتی دارد. عملکرد تریاک و عموم مشتقات آن که به مواد افیونی شهرت دارند، به گونه‌ای است که گیرنده‌های عصبی موجود در بخش مغز و نخاع را درگیر می سازد.

اگر به اعتیاد یکی از اعضای خانواده خود شک کرده اید، نمی‌توانید در همان روزهای اول نوع ماده مصرفی او را حدس بزنید. از طرف دیگر، آنجا که اغلب مصرف کنندگان، در اوایل مصرف، وابستگی خود به مخدر را کتمان می کنند، در مراحل اولیه اعتیاد حتی نمی توانید به بهبود و درمان آنان امیدوار باشید.

اولین نشانه‌ها زمانی ظاهر می‌شود که بدن مصرف‌کنندگان به ساختار ماده مصرفی عادت کرده باشد. اینجاست که فرد معتاد از چرخه سالم زندگی معمول خود خارج شده و با بروز برخی نشانه‌ها از اعتیاد خود پرده بر می‌دارد. افرادی که به صورت تفننی تریاک می‌کشند و دچار وابستگی نشده‌اند، هیچ علامت خاصی از خود نشان نمی‌دهند. بنابراین، شرط بروز علائم ظاهری فرد معتاد، مصرف دائم است.

در https://www.campha.ir مشاور بگیرید.

علائم فرد معتاد به تریاک

برای اینکه از اعتیاد عزیزان‌تان مطمئن شوید، بایستی برخی تغییرات را به دقت دنبال کنید. این تغییرات به شما در تشخیص فرد معتاد به تریاک کمک خواهند کرد. در کمپ ترک اعتیاد اجباری آنها را به سمت ترک اعتیاد سوق دهید.

نشانه‌های ظاهری

علائم و نشانه‌های فیزیکی اعتیاد به تریاک، زمانی نمود پیدا می‌کند که دست کم 9 الی 12 روز از مصرف تریاک گذشته باشد.

بیماری‌های ناشی از مصرف تریاک

بیماری های قلبی و عروقی در اثر عوارضی که مصرف تریاک بر روی این اندام می‌گذارد، محتمل خواهد بود. به خصوص در افرادی که سابقه بیماری داشته‌اند. مصرف تریاک موجب سکته قلبی، پارگی رگ‌های قلب و نارسایی آن می شود. ابتلا به بیماری‌های مربوط به ریه نیز از دیگر عوارض تریاک است. دود حاصل از استعمال مستقیم وارد ریه شده و نایژه‌ها را تحت تاثیر قرار می‌دهد. سرفه‌ های شدید، آسم و سرطان ریه در انتظار مصرف کنندگان این مخدر خواهد بود.

خستگی، اسپاسم عضلانی، خارش، تعریق بیش از حد و حالت تهوع، از دیگر علائم مصرف تریاک است. مجموعه این علائم ظاهری، زمانی که یکی پس از دیگری ظاهر شوند، خبر از ابتلا به بیماری اعتیاد می‌دهند. لذا بروز آن‌ها را جدی بگیرید و پیش از اینکه این نوع عوارض به صورت جدی سلامت جسمانی مصرف کننده را به خطر بیندازد.

تغییرات رفتاری

فردی که به مصرف تریاک روی می‌آورد، به مرور دچار نوسات خلقی می‌شود. تغییرات رفتاری تا جایی پیش می‌رود که به طور کل، شخصیت و هویت خود را از دست می‌دهد و به یک انسان متزلزل و ضعیف تبدیل می‌شود.

افسردگی

یکی از بارزترین و آشکارترین روحیه انزوا طلبی اوست. حتی اگر در گذشته این فرد شاداب و اجتماعی بوده باشد، تریاک او را به وادی افسردگی و تنهایی می‌کشاند. او دیگر تمایلی به انجام کارهای مورد علاقه خویش ندارد و دوست دارد در تنهایی خود باقی بماند. این اختلال را می توان بزرگترین آسیب اعتیاد به تریاک برشمرد. چرا که اعتماد به نفس معتاد را به یغما می برد و او را از حضور در جمع دوستانه و خانوادگی منع می کند و روند درمان را نیز به تعویق می اندازد.

آسم |استرس |اضطراب

دروغگویی

عموم افراد مصرف کننده، حتی به خودشان نیز دروغ می گویند. در مراحل اولیه مصرف، آن‌ها نمی‌خواهند زیر بار اعتیاد بروند و به شدت اعتیاد خود را انکار می کنند. در ادامه، فرد برای به دست آوردن موقعیت استعمال، قرارهای خود را به بهانه‌های واهی کنسل می‌کند و با دروغگویی، سعی می‌کند تا اعتیاد خود را پنهان کند.

بزهکاری های اجتماعی

ممکن است فرد معتاد در گذشته خود شریف و نجیب باشد، اما مصرف تریاک او را به انجام برخی بزهکاری ها وادار می‌کند. سرقت از خانواده و یا داروخانه ها، تن فروشی، مواد فروشی و هزاران بزهکاری دیگر، از جمه نشانه های رفتاری مصرف تریاک هستند.

نوسانات خلق و خو، تحریک‌پذیری، توهم و شک، اضطراب و استرس بیش از حد و بی‌حوصلگی، از دیگر نشانه‌ها و راههای تشخیص فرد معتاد تریاک است. این حالات به مرور زمان در فرد معتاد نمایان می‌شود.

نشانه‌های فرد معتاد به تریاک را شناختید. این علائم به شما در شناسایی فرد مصرف کننده کمک می‌کند. اما همواره به خاطر داشته باشید مواردی که در اینجا به آن ها اشاره شد، صرفاً برای تشخیص به موقع و نجات فرد مصرف کننده است. در صورتی که چنین حاالتی را در عزیزانتان کشف کردید، عجولانه برخورد نکنید. درایت و دلسوزی، کلید حل این مشکل و درمان این نوع اعتیاد است. در غیر این صورت اعتماد فرد مصرف کننده را خدشه‌دار کرده و شرایط را به گونه‌ای رقم می‌زنید که او بیش از پیش به سمت مواد مخدر گرایش پیدا کند. داشتن اطلاعات اولیه در مورد علائم خماری تریاک و شیره کمک زیادی به شما خواهد کرد. بهتر است در این زمینه از کمک بگیرید و پروسه درمان را با حوصله و با بهره گیری از متدهای علمی پیش ببرید. آماده مشاوره و کمک به شما است.

راههای تشخیص فرد معتاد به تریاک را بشناسید

تغییر رنگ پوست و کاهش سایز بدن، از راههای تشخیص فرد معتاد به تریاک هستند. خسیکی از دغدغه‌های اصلی بسیاری از معتادان، ظاهرشان است. «» با گذر از اولین زمان مصرف، نمود بیشتری پیدا می کند. تأثیر این مواد بر ظاهر فرد معتاد، ممکن است با توجه به نوع موادّ مصرفی متفاوت باشد. مثلاً علائم ظاهری فرد معتاد به ماری جوانا با به حشیش یا شیشه کمی فرق می کند. به طور معمول، افراد معتاد، اعتیاد خود را انکار می کنند و تمایلی به انجام آزمایش اعتیاد ندارند. به همین دلیل، آگاهی از نشانه‌های ظاهری این افراد می‌تواند بسیار کمک کننده باشد. اما باید در نظر داشت که تشخیص اعتیاد در افراد، با نشانه‌های ظاهری، همیشه هم به راحتی امکان پذیر نیست. پرخاشگری، اضطراب، رفتارهای دو قطبی، چرت زدن‌های بی دلیل و دوری از جمع‌های خانوادگی، برخی از علائم ظاهری فرد معتاد است.

رایج ترین علائم ظاهری فرد معتاد چگونه است؟

افراد معتاد، به ویژه آن ها که به تازگی معتاد شده اند، تمایل ندارند دوستان و خانواده از اعتیادشان آگاهی پیدا کنند. بنابراین، سعی می‌کنند آن را از بقیه مخفی نگه دارد. اما نشانه‌هایی که به مرور زمان در رفتار و جسم آن‌ها ایجاد می‌شود، دیگر اجازۀ مخفی نگه داشتن را به آن ها نمی‌دهد.

گاهی اوقات رفتارهای فیزیکی و روانی فرد نشانه‌هایی از اعتیاد را بروز می دهد؟ البته نباید در مورد قضاوت عجول بود. لازم است رفتارهای او را با دقت زیر نظر بگیرید. سعی نکنید به راحتی انگشت اتهام به اعتیاد را به سوی کسی نشانه روید. موارد زیر، تعدادی از نشانه های رایج در افراد معتاد است:

مواردی که در بالا گفته شد، برخی از بود. در ادامه، به صورت جزئی‌تر، به نشانه‌های ظاهری فرد معتاد به ، شیشه، و دیگر مواد مخدّر پرداخته شده است.

علائم ظاهری فرد معتاد به شیشه

رفتار های فرد معتاد به ششیشه به قدری واضح است که تشخیص آ ن برای افراد متخصص بسیار راحت است. آن‌ها علائم رفتاری و جسمی خاصی دارند که در ادامه بیان شده است.

1- علائم رفتاری فرد معتاد به شیشه

حالت اولیه پس از استعمال ، حدود ۳۰ دقیقه سرخوشی و خنده‌های بی‌مورد و مداوم است. این حالت معمولاً برای آن‌ها تجربه لذت‌بخش و شیرینی است. زیرا دوست دارند همیشه در این حالت بمانند و حتی متوجه حضور اطرافیان نمی‌شود. اگر شما شروع به حرف زدن با فرد معتاد کنید، شاید اصلاً متوجه حرف‌های شما نشود و با شما در مورد پرنده‌ها و آسمان… صحبت کند!

با گذر زمان، فرد کمی هوشیارتر می‌شود و می‌تواند تا حدودی متوجه حضور اطرافیان شود و تمرکز کند که کجاست. سپس به حالت عادی بر می‌گردد.

دیگر علائم رفتاری شامل موارد زیر است:

2- علائم ظاهری – جسمی فرد معتاد به شیشه

علائم ظاهری فرد معتاد به متادون

فرد معتاد به نیز همانند افراد معتاد دیگر، علائم ظاهری خود را دارد:

علائم ظاهری فرد معتاد به گل

افرادی که به گل معتاد هستند، نشانه‌های ظاهری متفاوتی بروز می‌دهند. در زیر به چند نمونه از آن اشاره شده است:

اینها تنها بخشی از علائمی است که می تواند در فرد مبتلا بروز کند. در مواردی، گل می تواند اثرات مخربی و جبران ناپذیری بر مغز انسان داشته باشد. از دیگر را ه های تشخیص اعتیاد به گل، انجام تست اعتیاد THC است.

 علائم ظاهری فرد مبتلا به حشیش

در زیر چند نمونه از ارائه شده است. این نشانه‌ها در دقایق اولیه بعد از مصرف، در شخص معتاد ظاهر می شود:

علائم ظاهری فرد معتاد به تریاک

متأسفانه باورهای کاملاً اشتباهی درباره تریاک در بین مردم وجود دارد. آن ها فکر می‌ کنند این ماده بیشتر جنبۀ اثر بخشی دارد و مصرف آن آسیب چندانی به بدن وارد نمی کند. این ماده آنقدر مخدر و خطرناک است که جزء بررسی‌های قرار دارد. در زیر به برخی از اشاره شده است:

فرد معتاد به ماری جوانا

بسیار اعتیاد آور است. به قدری که حتی بعد از اینکه برای اولین بار آن را مصرف کردید، شاید دیگر قادر به ترک آن نباشید. علائم آن شامل:

سخن آخر

همانگونه که مشاهده کردید ، با مصرف موادّ گوناگون، در برخی موارد مشابه و در برخی دیگر متفاوت است. بهترین راه تشخیص، همان است. امّا جالب است بدانید که حتی تست اعتیاد به ماری‌جوانا و گل نیز ممکن است با درصدی از خطا همراه شود. بنابراین بهترین راه، دوری از این مواد خطرناک است.

تگی، خارش بدن و تغییر رنگ دندان‌ها نیز از دیگر راه‌های شناسایی هستند.

نمایش بیشتر