اخبار همه جانبهکسب و کار ایرانی

علت کم شدن فشار پمپ کارواش صنعتی

کلیه تجهیزات صنعتی صرف نظر از مشخصات سازنده یا کیفیت ساخت نیاز به سرویس و نگهداری دارند. تماس مداوم با قسمت های مختلف تجهیزات از جمله اسپیسرها، اورینگ ها و چشمه ها و فشار بالای آب می تواند باعث ساییدگی و پارگی شود. بنابراین عیب یابی ماشین لباسشویی و تعویض قطعات یدکی مانند واشر، سوپاپ، اورینگ و تعویض روغن به عنوان بخشی از برنامه خدمات و مراقبت منظم ماشین آلات آب صنعتی دور از انتظار نیست. اما آنچه تجهیزات و خدمات نظافت صنعتی را برای مصرف کنندگان گران می کند، مشکلی است که ناشی از خطای انسانی است. استفاده صحیح از این دستگاه از آسیب و خرابی جلوگیری می کند و شکستگی کارواش از حسادت جلوگیری می کند و مشکلات احتمالی را کاهش می دهد. یکی از مهم ترین مشکلات از این دست حل مشکل کم فشار بودن پمپ های کارواش صنعتی است که مشکلات جدی تری را ایجاد می کند. این مقاله به بررسی روش صحیح استفاده از کارواش و چند دلیل مهم برای خرابی کارواش صنعتی می پردازد.

نحوه استفاده صحیح از کارواش

در استفاده از کارواش صنعتی نکاتی را باید رعایت کنید. این موارد و نکات در عملکرد صحیح کارواش موثر خواهد بود. قبل از استفاده از دستگاه برای اولین بار، دسته قرقره شلنگ را به آن وصل کنید. با استفاده از پیچ ها و واشرهای ارائه شده، دسته را به محل تعیین شده (هگز) وصل کنید. قرقره شلنگ جمع آوری را تسهیل می کند و از آسیب رسیدن به شلنگ جلوگیری می کند. قبل از شروع کار با دستگاه، سطح روغن پمپ کارواش صنعتی را بررسی کنید. برای انجام این کار، میله روغن را باز کنید و نشانگر را بردارید. سطح روغن باید بین دو علامت روی میله باشد. دسته و نازل را به تفنگ و شلنگ فشار قوی وصل کنید.

دستگاه باید حداکثر تا دمای 60 درجه به منبع آب سرد یا گرم متصل شود. سطح مقطع لوله تغذیه باید حداقل 16 میلی متر باشد. فیلتر ورودی باید به طور مرتب تمیز شود. قبل از استفاده از دستگاه از تمیز بودن فیلتر اطمینان حاصل کنید. این دستگاه به لطف قدرت مکش پمپ فشار قوی (حداکثر ارتفاع مکش 2.5 متر) می تواند آب را از مخازن یا سینک های جداگانه مکش کند. در این حالت شیلنگ اتصال پمپ فشار قوی و مخزن آب باید باز باشد و شلنگ مکش مستقیماً به پمپ وصل شود. برای کار با ماشین لباسشویی نیز می توانید از مواد شوینده استفاده کنید. به دلیل وجود مخزن آب در این دستگاه، امکان مکش مستقیم مواد شوینده با استفاده از پمپ وجود دارد که باعث کاهش تلفات خروجی و افزایش قابل توجه راندمان می شود. بی توجهی به هر یک از این مراحل می تواند دلیل فشار کم در کارواش خانگی شما باشد.

ویژگی های خرابی کارواش

عدم توجه به نکات استفاده از دستگاه واتر جت می تواند فرآیند نظافت را مختل کند و کارکرد ماشین لباسشویی را با مشکل مواجه کند و حتی ممکن است دلیل روشن نشدن کارواش خانگی نیز همین باشد. از جمله عواملی که در خرابی ماشین لباسشویی موثر است می توان به نشتی روغن، تمیز نشدن فیلترها، اعمال فشار آب بالاتر یا کمتر از حد مجاز قدرت دستگاه، عدم امکان تخلیه کامل آب پس از استفاده، یخ زدگی، روغن کاری نکردن مناسب قطعات ماشین آلات و خرابی شلنگ فشار قوی نتیجه استفاده و نگهداری نادرست و در برخی موارد دلیل توقف کارواش خانگی است. عدم توجه به این نکات در نگهداری از ماشین لباسشویی نه تنها به دستگاه آسیب وارد می کند و هزینه های تعمیر آن را افزایش می دهد، بلکه ممکن است ایمنی استفاده از دستگاه را تحت تاثیر قرار داده و به کاربر آسیب برساند.

موارد زیر برخی از مشکلات ماشین لباسشویی در صورت استفاده نادرست از ماشین لباسشویی است. اگر مشکلات موتور برطرف و برطرف نشود، این علل خرابی خودرو می تواند هزینه های تعمیر را به میزان قابل توجهی افزایش دهد. در زیر چند دلیل برای شستن خودرو آورده شده است.

واتر جت صنعتی بدون آب کار می کند

راه اندازی یک پمپ کارواش جت صنعتی بدون آب می تواند باعث از کار افتادن پمپ در عرض چند دقیقه شود. بدون آب برای خنک کردن سر سیلندر پمپ و کاهش اصطکاک روی آب بند، دمای داخل پمپ به سرعت بالا می رود و به اجزای پمپ آسیب می رساند. استثنا در این مورد پمپ های کرنزله هستند. این پمپ ها به دلیل داشتن سیستم های حفاظتی خاص در برابر کمبود آب مقاومت بیشتری دارند.

واترجت را برای مدت طولانی در حالت بای پس بگذارید

گردش وضعیتی که در آن یک جت صنعتی روشن است اما هیچ نیرویی به نازل وارد نمی شود، بنابراین آب در پمپ گردش می کند. در این حالت دمای آب در سرسیلندرها به مرور زمان افزایش می یابد. در صفحه گارانتی بسیاری از قایق ها به خصوص مدل های داخلی ذکر شده است که اگر دستگاه بیش از 5 دقیقه در حالت ناوبری باشد، گارانتی پمپ نقض می شود. از آنجایی که افزایش دما به سرعت به پمپ آسیب می رساند، بنابراین خاموش کردن دستگاه در زمان عدم پاشش آب بسیار مهم است.

در برخی از مدل های تجاری واترجت، یک شیر کاهش دما به دستگاه اضافه شده است که آب پمپ شده را خنک می کند و در نتیجه پمپ را بهبود می بخشد. اگر این شیر به درستی کار نکند، پمپ آسیب می بیند. در برخی از ماشین ها مانند واتر جت های ساخت کارانزله، طراحی منحصر به فرد پمپ و استفاده از سیستم های ایمنی خاص تا حدودی این مشکل را برطرف کرده است. دلیل خاموش شدن خودرو در خانه را می توان در همین مشکل جستجو کرد.

آیا کف کردن یکی از دلایل شست و شوی ماشین است؟

کاویتاسیون یا حباب کردن فرآیندی است که در نتیجه نفوذ هوا به داخل پمپ رخ می دهد. این هوا به دلیل انبساط و انقباض سریع به پمپ آب صنعتی آسیب وارد می کند و حتی می تواند علت فشار کم در پمپ کارواش خانگی باشد. اولین علامت کاویتاسیون افت فشار اسپری و چکش زدن است. علت ایجاد حباب، نبود جریان آب یا هوا در سیستم است. به عنوان مثال، اگر دستگاه آب شما دارای سرعت 16 لیتر در دقیقه است، سعی می کند این مقدار آب را حتی اگر دبی منبع آب فقط 11 لیتر در دقیقه باشد، پاشش کند. بلع مکش، کمبود آب، باعث خلاء داخلی و ایجاد حباب می شود.

علاوه بر این، وجود سوراخ در شیلنگ تامین آب نیز می تواند باعث ایجاد مشکل در کارواش و ایجاد حفره شود، زیرا در این حالت پمپ هوای اضافی را می کشد. تنها راه حل برای مقابله با کاویتاسیون، تغذیه پمپ دستگاه با آب کافی و اطمینان از عدم وجود نشتی در سیستم تامین آب است.

تاثیر یخ زدن بر خرابی کارواش

اگر در آب و هوای سرد زندگی می کنید و اجازه می دهید آب در داخل پمپ یخ بزند، این یخ زدگی می تواند به پمپ آب جت صنعتی شما آسیب برساند. راه حل متداول این مشکل این است که پس از هر بار استفاده به خصوص در هوای سرد ضد یخ به پمپ اضافه کنید و پمپ را کاملا تخلیه کنید.

کمبود روان کننده باعث از کار افتادن قطعات پمپ کارواش می شود

پمپ های فشار قوی مانند موتورهای دیزلی به روغن برای روانکاری لوله ها نیاز دارند. مقدار انرژی تولید شده توسط پمپ زیاد است و باعث ایجاد اصطکاک و گرما می شود. بنابراین برای خنک و صاف نگه داشتن قطعات پمپ، تعویض به موقع روغن و جلوگیری از مشکلات ماشین لباسشویی ضروری است. اگر روغن موتور بریزد یا آب وارد روغن پمپ شود، قطعات پمپ گرم شده و می شکنند. بنابراین، بررسی سطح و وضعیت روغن برای جلوگیری از آسیب رساندن به پمپ مهم است.

آیا نشتی می تواند باعث خرابی کارواش شود؟

واتر جت های صنعتی به صورت یک سیستم بسته با دو دهانه طراحی می شوند. دهانه های ورودی برای تامین آب و نازل برای پاشش آب با فشار بالا. نشتی از پمپ به صورت داخلی یا خارجی به دستگاه باعث بروز مشکلاتی شده و به مرور زمان به دستگاه آسیب می رساند. بنابراین هر نوع نشتی در دستگاه باید سریعاً تعمیر شود تا از آسیب احتمالی دستگاه جلوگیری شود. جایگزینی اورینگ ارزان قیمت می تواند از هزینه زیاد واشرهای آینده جلوگیری کند.

نمایش بیشتر