اخبار سلامتکسب و کار ایرانی

لوسیون پرله سوآ مناسب انواع پوست بدون مواد شیمیایی

به چه علت پوست بدن خشک می شود؟

با گذشت زمان تولید مواد چرب مورد نیاز برای پوست کاهش می یابد. لایه‌ی خارجی پوست همانند یک دیوار آجری است. سلول ‌های پوستی همانند بلوک های سیمانی هستند با این تفاوت که از کراتین و چربی ‌های متصل به هم تشکیل شده اند. این بلوک ها موجب نرمی و انعطاف پوست می‌شوند. اگر زمانی این چربی‌ ها کاهش پیدا کنند، موجب خشکی پوست می شوند. گاهی برخی از بیماری ها همانند درماتیت اتوپیک، کم کاری تیرویید، دیابت، و بیماری‌های مربوط به کلیه هم موجب خشکی پوست خواهند شد. این مشکلات پوستی در آب و هوای خشک و زمستان شدید می‌شوند.

ترکیبات رایج لوسیون بدن چیست؟

ترکیباتی که در لوسیون بدن استفاده می شوند شامل کرودامول، روغن مورینگا، ویتامین  C، ویتامین E، اولئونیک اسید هستند.

کرودامول به عنوان نرم کننده به کار می رود. روغن مورینگا یک روغن بسیار مغذی است که دارای خواص نرم کنندگی بسیار خوبی می باشد و منشأ آن آفریقا است. ویتامین C هم موجب کم شدن چین و چروک ها می شود. ویتامین به عنوان آنتی اکسیدان و ضد التهاب به کارمی رود. اولئونیک اسید ماده ای آنتی اکسیدان است و موجب نرم شدن و بالا رفتن خاصیت ارتجاعی پوست می گردد.

کاربرد لوسیون بدن چیست ؟

در ادامه به پرسش کارایی لوسیون بدن چیست ، پاسخ خواهیم داد.

رطوبت رسانی به پوست

اصلی ترین خاصیت لوسیون بدن کمک به رطوبت رسانی پوست است. پوستی که به علت خشکی، سرما و گرمای بیش از حد حساس و تحریک شده باشد نیاز به مراقبت دارد.

اگر شما هم در مناطق خشک زندگی می‌ کنید و پوست حساسی دارید، باید از لوسیون‌های بدن استفاده کنید.

رفع خشکی پوست

حتی اگر پوست شما معمولی یا چرب باشد، باز هم ممکن است اطراف آرنج و زانوهای تان خشک شوند.

رفع پینه

اگر پوست کف پاهای شما هم به دلیل خشکی زیاد ترک می‌خورد، باید از لوسیون بدن استفاده کنید. لوسیون‌ بدن نقش بسیار موثری در جدا کردن، سلول‌های مرده کف پا دارد.

حس خوب بوی‌خوش

استفاده از لوسیون‌ های بدن حس خوبی را به همه می دهند. به این دلیل که رایحه و بوی خوشی دارند، که موجب می شود این رایحه در تمام مدت طول روز با شما باشد.

حفظ آرامش

استفاده از لوسیون‌ بدن به پوست شما آرامش می بخشد و موجب زیبایی و درخشندگی آن می شود.

شفافیت پوست

از دیگر خواص لوسیون بدن می توان به شفافیت پوست اشاره کرد. به وسیله ی لوسیون ‌های بدن، پوست درخشندگی خاصی به خود می گیرد.

خیلی از لوسیون‌ها حاوی ترکیبات سفید کننده هستند که موجب روشن شدن پوست‌ می‌ گردند.

هم‌چنین بعضی از لوسیون‌ها دارای دانه‌ های کوچک پاک‌کننده‌ می باشند. این دانه‌ های کوچک به‌عنوان اسکراب عمل می‌ کنند و سلول‌های مرده را از سطح پوست پاک می ‌کنند.

دلیل خشکی پوست چیست؟

با گذر زمان تولید مواد چرب مورد نیاز برای پوست کاهش پیدا میکند. لایه ی خارجی پوست را به عنوان دیواری آجری در نظر بگیرید که در آن سلول های پوستی توسط سیمانی تشکیل شده از کراتین و چربی های طبیعی به هم وصل هستند. به وسیله ی این سیمان،  نرمی و انعطاف پوست حفظ می شود. کاهش یافتن این چربی ها موجب خشکی و سست شدن این دیوار سیمانی می شود.

در بعضی بیماری ها مثل درماتیت اتوپیک، کم کاری تیرویید، دیابت، و بیماری های مربوط به کلیه هم خشکی پوست پدید می آید. این عارضه ی پوستی در آب و هوای خشک و زمستان شدید می شود.

لوسیون (به فرانسوی: Lotion) نوعی پماد موضعی است که برای استفاده روی پوست تهیه می‌شود. لوسیون نسبت به کرم و ژل گرانروی بالاتری دارد چون محتوی آب بیشتری است.

اگر دست‌هایتان بعد از شستن ظرف یا گردگیری خانه حساس و خشک می‌شود و گاهی اوقات می‌خارد، لوسیون‌های دست به کمک شما می‌آید. بد نیست شیشه‌ای از لوسیون مورد علاقه‌تان را در آشپزخانه نگه دارید و بلافاصله بعد از اتمام کارهای منزل سراغ آن بروید و تمام دست‌تان را به آن آغشته کنید .

لوسیون‌های حمام باعث مرطوب‌ کردن سطح پوست‌ می‌شود و از خشک شدن پوست‌تان جلوگیری می کند؛در حالی که لوسیون‌های معمولی بدن به پوست‌تان حس طراوت و جوانی می‌بخشد.

از بین بردن خشکی پوست

یکی از مهمترین کاربردهای لوسیون، از بین بردن خشکی پوست است. لوسیون به دلیل خاصیت مرطوب کنندگی که دارد، رطوبت پوست را تامین می کند و در نتیجه مانع از خشکی پوست خواهد شد. همچنین روغن های موجود در ترکیبات لوسیون همانند یک عایق روی پوست عمل می کنند و از تعریق زیاد جلوگیری خواهد کرد.

آبرسانی پوست

یکی دیگر از مهمترین کاربردهای لوسیون برای پوست، آبرسانی عمقی بافت پوست است. لوسیون حاوی آبرسان قوی هستند که با یکبار استفاده می توانید لطافت پوست خود را به خوبی مشاهده کنید. روغن ها و مرطوب کننده موجود در لوسیون ها، باعث هیدراته شدن پوست شده در نتیجه تعریق بدن را کاهش می دهد.

شفاف‌سازی پوست

همه ما دوست داریم پوست شفاف داشته باشیم که با استفاده از لوسیون این رویا ممکن خواهد شد. یکی از فواید مهم این محصول، شفاف‌سازی پوست است. شفاف‌سازی پوست در واقع از طریق روشن شدن پوست انجام می پذیرد. کرم لوسیون با لایه‌برداری و پاکسازی پوست باعث سفید و روشن تر شدن پوست می شود.

درمان ترک‌ها

ترک خوردن پوست بدن یکی از بدترین حالت هایی است که ممکن است برای هر فرد اتفاق بیفتد. اما نگران نباشید! لوسیون تنها کرم موضعی بدن بوده که می تواند ترک های پوستی را در کمترین زمان درمان کند. این کرم لطیف ( لوسیون ) می‌تواند ترک‌های موجود در دست و پای شما را با استفاده مدام درمان نماید؛ همچنین اگر روی پوست دست و پاهایتان انواع پینه‌های خشک و قدیمی دارید، می توانید برای درمان این مشکلات پوستی، استفاده از لوسیون را در اولویت قرار دهید.

محبوب ترین لوسیون بدن کدام است؟

همانطور که گفتیم، لوسیون یکی از کرم های مراقبتی و پاکسازی کننده پوست است که امروزه طرفداران بسیار زیادی دارد؛ اما برخی از افراد به دنبال محبوب ترین برند لوسیون بدن هستند و اگر شما هم جزو این دسته از افراد هستید، ما به شما لوسیون بدن زیتون ایوروشه را معرفی می کنیم. این محصول برند ایوروشه لایه ی محافظتی بر روی پوست ایجاد می کند و رطوبت طبیعی پوست را به خوبی حفظ می نماید.

اگر دوست دارید پوست نرم و ابریشمی داشته باشید، توصیه می کنیم از لوسیون بدن زیتون ایوروشه استفاده نمایید. در واقع لوسیون بدن ایوروشه دارای راحه ای بسیار معطر و بسیار خوشبو و فوق العاده می باشد که با استفاده از آن می توانید بدن خود را برای کل روز معطر نگه دارید. لوسیون برند ایوروشه با عصاره روغن زیتون از بافت بسیار سبک و کرمی بهره مند می باشد و فورا پوست را نرم و لطیف خواهد کرد.

نمایش بیشتر