اخبار همه جانبه

مزایا و معایب خرید فن کویل سایت تاسیسات دات کام + کاربرد فن کویل‌ها

خرید فن کویل پنکه سیم پیچ وسیله‌ای است که از یک مبدل حرارتی خنک کننده و یک پنکه تشکیل شده است. وظیفه این دستگاه ضربه زدن به تهویه هوا به محیط ساختمانها، مراکز تجاری و اماکن عمومی است. با گردش گردش آب سرد تأمین شده توسط چیلر در داخل کویل و عبور هوا از طریق این کویل خنک کننده، هوای خنک مورد نیاز در تابستان تولید می‌شود.

خرید فن کویل از طرف دیگر گردش آب گرم درون کویل که از طریق پکیج یا موتورخانه تأمین می‌شود و عبور هوا از طریق آن کویل، هوای گرم مورد نیاز در زمستان را تأمین می‌کند. در حقیقت، این دستگاه برای خنک کردن هوای محیط از پریز برق چیلر استفاده می‌کند و از موتور گرمای هوا برای گرم کردن هوا استفاده می‌کند.

فن کوئل با استفاده از سوئیچ خاموش دستی یا ترموستات کار خود را شروع یا متوقف می‌کند و سرعت سیم پیچ فن توسط آن کنترل می‌شود. اما در ساختمان‌های مجهز به سیستم BMS، کنترل سیم پیچ فنر توسط یک کنترلر دیجیتالی متصل به سیستم انجام می‌شود.

فن کوئل به عنوان دمنده و مکنده طراحی شده است. در حالت دمنده، فن با دمیدن هوا بین سیم پیچ‌ها و در نوع مکش، هوا را گرم یا سرد می‌کند، با مکیدن هوا از طریق سیم پیچ‌ها. نوع مکش از راندمان بالاتری برخوردار است و به همین دلیل از نوع دمنده گران‌تر است.

اجزای تشکیل دهنده فن کویل

اجزای کویل پنکه عبارتند از:

کویل های گرمایشی و خنک کننده

پنکه

فیلترهای هوا

شیرهای نورد

دریچه‌های تهویه

کاربرد فن کویل‌ها

بهترین استفاده از سیستم فن کویل برای مواردی است که می‌خواهیم دمای هر فضای را بطور جداگانه کنترل کنیم. همچنین استفاده از سیستم فن کویل از انتقال آلودگی بین اتاق‌ها جلوگیری می‌کند. فن کویل ها بیشتر در هتل‌ها، آپارتمان‌ها و ساختمان‌های اداری استفاده می‌شوند. اگرچه سیستم کویل فن در برخی بیمارستان‌ها استفاده می‌شود، اما به طور کلی برای بیمارستان‌ها مناسب نیست. از آنجا که راندمان فیلتر هوای فن کویل کم است و نگهداری و تمیز کردن آن برای استفاده در مکانهایی که نیاز به ضد عفونی و تمیز کردن مداوم دارند، دشوار است.

تقسیم‌بندی‌های فن کویل

کویل های فن را می‌توان از نظر خنک کننده و گرمایش و همچنین از نظر نصب طبقه بندی کرد. در ادامه، ما به طور خلاصه این تقسیمات را توضیح می‌دهیم.

-از لحاظ سرمایش و گرمایش

فن کویل ها در دو نوع، دو لوله و چهار لوله‌ای موجود هستند. کویل های دو لوله دارای یک لوله برگشتی و یک لوله برگشتی هستند. پنکه‌های سیم پیچ چهار لوله‌ای دو لوله دارند تا آب به کویل ها بیاید و دو لوله برای بازگشت آب. طرفداران کویل چهار لوله می‌توانند همزمان آب گرم و سرد را به کویل های خود تزریق کنند. با استفاده از این نوع فن کویل ها می‌توان بخشی از یک محیط را خنک کرد و بخش دیگر آن را گرم کرد. اما کویل های فن دو لوله فقط می‌توانند برای خنک کننده یا گرم کردن در همان زمان استفاده شوند. علاوه بر این، از آنجا که سیستم‌های لوله کشی آب گرم و سرد در یک ساختمان متفاوت هستند، آن‌ها فقط برای گرم کردن یا سرمایش استفاده می‌شوند.

از لحاظ محل نصب

فن‌های کویل از نظر محل نصب از نظر سطح و داخلی هستند. نوع سطح می‌تواند کف یا دیوار باشد که دارای بدنه و پوسته‌ای برای قرار دادن است. ظرفیت این فن کوئل ها 200 تا 1000 پا مکعب در دقیقه است و آنها هوا را به سمت بالا یا در مقابل زن ساطع می‌کنند.

نوع داخلی سقف و مجرای است و نسبت به نوع سطح مزایای بیشتری دارد. فن کویل های سقفی دارای ظرفیت 200 تا 1000 پا مکعب در دقیقه هستند. این فن کوئل ها هم در نسخه‌های کابینت و هم بدون کابینت در دسترس هستند. خرید فن کویل مجرای داکت موجود در سایت، همچنین در ظرفیت‌های 600 تا 2000 فوت مکعب در دقیقه ساخته شده و در سه طرح وجود دارد: مجرای داخلی سقف، مجرای سطح و مجرای دیواری ایستاده.

 

سایت مرجع:

https://www.carrieraircon.co.uk/type/fan-coil-units/

http://www.dunham-bush.co.uk/index.php/products/fan-coil-units

 

نمایش بیشتر