اقتصادیکسب و کار ایرانی

معدل لازم برای مهندسی کامپیوتر بدون کنکور

ملاک معدل در ثبت نام دانشگاه های بدون کنکور

آزمون یوس ترکیه: همانطور که پیش از این نیز اشاره شده است، با تصویب و اجرای پذیرش بدون آزمون دانشجو در حداقل 85 درصد از رشته محل های دانشگاه های دولتی کشور که در راستای حذف کنکور سراسری انجام شده، هر یک از دانشگاه ها در مقاطع مختلف به صورت بدون کنکور دانشجو می پذیرند.

هر دانشگاه با در نظر گیری مقطع مورد پذیرش یعنی کاردانی پیوسته و ناپیوسته و یا کارشناسی پیوسته و ناپیوسته، ملاکی برای معدل مورد نظر متقاضیان دارد. در ادامه لیست دانشگاه ها به همراه مقاطع مورد پذیرش و ملاک معدل در هر یک از دانشگاه های بدون کنکور سال جاری را ارائه داده ایم.

ملاک معدل در ثبت نام دانشگاه های بدون کنکور
دانشگاه پذیرنده مقاطع مورد پذیرش ملاک معدل
دانشگاه سراسری و پردیس های خودگردان کاردانی ناپیوسته معدل کتبی دیپلم برای دارندگان دیپلم رشته های نظری سال 84 به بعد و معدل کل دیپلم برای دارندگان دیپلم نظری قبل سال 84 و یا دیپلم فنی حرفه ای و کاردانش
کارشناسی پیوسته
دانشگاه غیرانتفاعی و دانشگاه آزاد کاردانی ناپیوسته معدل کتبی دیپلم برای دارندگان دیپلم رشته های نظری سال 84 به بعد و معدل کل دیپلم برای دارندگان دیپلم نظری قبل سال 84 و یا دیپلم فنی حرفه ای و کاردانش
کارشناسی پیوسته
کارشناسی ناپیوسته معدل کل مدرک کاردانی
کاردانی پیوسته معدل کل دیپلم نظری یا فنی
دانشگاه علمی کاربردی و دانشگاه فنی حرفه ای کاردانی پیوسته معدل کل دیپلم نظری یا فنی
کارشناسی ناپیوسته معدل کل مدرک کاردانی
دانشگاه پیام نور کارشناسی پیوسته معدل کتبی دیپلم برای دارندگان دیپلم رشته های نظری سال 84 به بعد و معدل کل دیپلم برای دارندگان دیپلم نظری قبل سال 84 و یا دیپلم فنی حرفه ای و کاردانش

خلاصه مندرجات این جدول این است که وقتی داوطلب برای یک رشته ای در مقطعی از یک دانشگاه ثبت نام می کند، ملاک سنجش فرد معدل مورد نیاز آن مقطع دانشگاهی بوده و فرد با آن معدل به نسب سایر متقاضیان آن رشته محل سنجیده می شود.

دانش آموزان و فارغ التحصیلان رشته های فنی حرفه ای، کاردانش و هنرستان برای انتخاب مقطع تحصیلی و رشته دانشگاهی با چالش ها و محدودیت هایی از جمله با دیپلم فنی چه رشته هایی می شه خوند رو به رو هستند. برای پاسخ به این سوال و داشتن مشاوره ای درست، به داوطلبان پیشنهاد می کنیم مقاله زیر را نیز مطالعه نمایند.

آموزش |آموزش عالی |اینستاگرام

شرط معدل ثبت نام رشته های بدون کنکور

نمونه سوالات آزمون یوس: یکی از دغدغه هایی که متقاضیان و یا سایر دانشگاه های دولتی دارند این است که حداقل معدل تعریف شده برای پذیرش بدون آزمون رشته مورد نظر و یا دانشگاه انتخابی را نداشته و موفق به ثبت نام و پذیرش نهایی در گزینه مورد نظر نشوند.

منظور از شرط معدل ثبت نام رشته های بدون کنکور این است که یک حداقل معدل برای متقاضیان تعریف شود و اگر داوطلبی معدلی پایین تر از حد تعیین شده را داشته باشد مجاز به ثبت نام در آن رشته نباشد. اما باید بگوییم که هیچگونه شرط معدلی برای ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد، سراسری و هیج یک از دیگر دانشگاه ها تعریف نشده است.

حداقل معدلی برای ثبت نام رشته های بدون کنکور دانشگاه های دولتی تعیین نشده است.

به بیانی ساده تر هر فردی با هر معدلی می تواند برا پذیرش رشته های بدون کنکور دانشگاه ها ثبت نام کند و هیچ مانعی برای فرد تعیین نشده است. داوطلبان متقاضی رشته های بدون کنکور دانشگاه های علمی کاربردی می توانند با مطالعه مقاله زیر از جزئیات ثبت نام رشته های بدون کنکور این دانشگاه مطلع شوند.

 معدل لازم برای قبولی رشته های بدون کنکور

منظور از ” شرط معدل ثبت نام رشته های بدون کنکور دانشگاه های سراسری ” و ” معدل لازم برای قبولی رشته های بدون کنکور ” متفاوت است. زمانی که از شرط معدل یا سایر رشته ها حرف می زنیم منظور این است که حداقل معدل برای ثبت نام این رشته ها چیست اما زمانی که حرف از معدل لازم برای قبولی رشته های بدون کنکور است کمی معنا متفاوت می شود.

همانطور که هیچ حداقل معدلی برای ثبت نام بدون کنکور دانشگاه های دولتی یک رشته محل تعریف نشده، برای قبولی در یک رشته نیز هیچ معدل خاصی تعریف نمی شود. به عنوان مثال نمی توان گفت کسانی در رشته حسابداری دانشگاه آزاد تهران قبول می شوند که معدل 18 داشته باشند و یا ….

معدل لازم برای قبولی رشته های بدون کنکور سقف یا کفی نداشته و بستگی به معدل سایر متقاضیان دارد.

این رویه برای پذیرش تمامی دانشگاه ها مانند ، آزاد و … صادق است. داوطلبان توجه داشته باشند که یک رشته محل تنها 50 نفر ظرفیت دارد. در این حالت پس از اتمام ثبت نام و انتخاب رشته بدون کنکور داوطلبان، کسانی به عنوان پذیرفته شده نهایی آن رشته هستند که به نسبت سایر متقاضیان آن رشته محل معدل بالاتری داشته باشند.

دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی برای مقاطع کاردانی پیوسته و ناپیوسته، کارشناسی پیوسته و ناپیوسته به صورت بدون کنکور دانشجو می پذیرند. توصیه می کنیم داوطلبان برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص نحوه ثبت نام دانشگاه غیر انتفاعی مقاله زیر را نیز مطالعه نمایند.

در نظر داشته باشید مشاوران سامانه مشاوره تحصیلی هیوا آماده هستند تا به تمام سوالات شما درباره معدل لازم برای رشته های بدون کنکور پاسخ دهند. شما می توانید با استفاده از سامانه مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا با مشاوران حرفه ای این مرکز در ارتباط باشید. همچنین می توانید با عضویت در کانال تلگرام و دنبال کردن صفحه اینستاگرام دانشگاه های بدون کنکور هیوا از آخرین اخبار و تغییرات این حوزه مطلع گردید.

سوالات متداول

1- ✔️ چه معدلی در ثبت نام دانشگاه های بدون کنکور ملاک است؟

✔️ معدل ملاک برای پذیرش بدون آزمون هر یک از مقاطع با دیگری متفاوت است که در این مقاله به تفکیک توضیح داده شده است.

2- ✔️ حداقل شرط معدل ثبت نام رشته های بدون کنکور چیست؟

✔️ همانطور که در این مقاله اشاره است حداقل معدلی برای ثبت نام رشته های بدون کنکور دانشگاه تعریف نشده است.

3- چه معدلی برای قبولی رشته های بدون کنکور دانشگاه ها مورد نیاز است؟

✔️ معدل لازم برای قبولی هر یک از رشته محل ها و دانشگاه ها می تواند متفاوت باشد که در این مقاله به تفکیک توضیح داده شده است.

منبع : yosmerkezi

نمایش بیشتر