اخبار استانیکسب و کار ایرانی

معرفی انواع نرده شیشه ای و پارتیشن شیشه ای سکوریت

معرفی انواع نرده شیشه ای و پارتیشن شیشه ای سکوریت

کاربرد نرده یا حفاظ در ساختمان‌ها از دیرباز جلوگیری از سقوط اشیا و افراد از ارتفاع بوده است که فضاهای مورد نظر تراس، بالکن و پشت بام و راه پله‌ها را شامل می‌شود. در میان انواع مختلف نرده موجود در بازار مانند نرده‌های چوبی و فلزی و سنگی و غیره، نرده شیشه ای در حال نفوذ و افزایش محبوبیت است.

پارتیشن‌ها نیز از پرکاربردترین سازه‌های شیشه ای در معماری امروز هستند. پارتیشن های شیشه ای مانند سایر دیوارهایی که از گذشته با متریال سنگ و آجر و چوب ساخته می‌شد، برای تفکیک و جداسازی فضاهای بزرگ به فضاهای مجزا و بهینه کاربرد دارند. ولی این نوع پارتیشن ها مزایای دیگری مانند زیبایی، قابلیت عبور نور در کنار عایق صدا، هم‌چنین مقاومت در برابر خروج حرارت و خنکی فضای داخل را دارد. یکی از پارتیشن‌هایی که طرفداران بسیاری دارد، پارتیشن سکوریت است که در این مطلب به معرفی آن می‌پردازیم. هم‌چنین برای افرادی که قصد اجرای پارتیشن‌های شیشه ای با بودجه‌ی کم را دارند، در مورد پارتیشن شیشه ای ارزان ، انواع نرده شیشه ای و پارتیشن شیشه ای سکوریت صحبت می‌کنیم و در مورد انواع نرده شیشه ‌ای نیز توضیحاتی ارائه می‌دهیم.

انواع شیشه سکوریت |پارتیشن شیشه ای ارزان |دکوراسیون

انواع نرده شیشه ای

انواع نرده شیشه ای می‌تواند موارد بسیاری را شامل شود ولی متداول‌ترین این موارد عبارتند از نرده شیشه ای توکار یا دفنی، اسپیگات، روکار یا اکسپوز و فیکس پوینت.

توکار یا دفنی

نرده شیشه‌ای توکار به صورتی اجرا می‌شود که پروفیل‌ها و اتصالات آن به صورت کامل در داخل کف قرار می‌گیرند و از بیرون قابل مشاهده نیستند. بنابراین به منظور نصب ابتدا لازم است ناودانی یو شکل پس از آماده‌سازی کف در داخل زمین قرار داده شود. سپس پروفیل نگهدارنده شیشه تعبیه می‌شود و پس از آن نصب شیشه و لاستیک‌های درزگیر در داخل پروفیل انجام می‌شود. در نهایت شیشه‌ها با استفاده از گوه فیکس می‌شوند و تنها بخشی که از بیرون قابل مشاهده خواهد بود، پروفیل نازکی است که به عنوان کاور بر روی اتصالات قرار گرفته.

نرده شیشه‌ای اسپیگات

این نوع نرده با قرار دادن پایه‌های نگهدارنده بر روی کف و قرار گرفتن شیشه سکوریت یا لمینت بر روی این پایه‌‌ها نصب و اجرا می‌شود.

انواع شیشه سکوریت |پارتیشن شیشه ای ارزان |دکوراسیون

نرده شیشه‌ای روکار یا اکسپوز

این نوع نرده شیشه‌ای به صورتی نصب می‌شود که پروفیل نگهدارنده شیشه از بیرون قابل مشاهده است و از یک روکش آلومینیومی برای کاور کردن آن‌ها استفاده می‌شود. در واقع ابتدا پروفیل‌های نگهدارنده شیشه بر روی کف قرار داده می‌شوند، سپس با چند پیچ به محل نصب متصل و شیشه‌ها با کمک نگهدارنده‌ها در داخل پروفیل‌ قرار می‌گیرند و با گوه فیکس می‌شوند.

نرده شیشه‌ای فیکس پوینت

نصب این نوع نرده شیشه ای که به دکمه‌ای هم معروف است، شامل اتصال شیشه‌ها با استفاده از نگهدارنده‌های بسیار کوچک مشابه با دکمه به محل نصب است.

پارتیشن شیشه ای سکوریت

پارتیشن شیشه ای سکوریت در واقع نوعی پارتیشن است که در تولید آن از شیشه‌های سکوریت نشکن استفاده می‌شود. این نوع شیشه از بهترین و باکیفیت‌ترین انواع شیشه مورد استفاده در ساخت و اجرای پارتیشن است. شیشه‌های سکوریت از مقاومت بالایی در برابر ضربه و فشار برخوردار هستند و به خصوص هرچه ضخامت شیشه سکوریت مورد استفاده بیشتر باشد، میزان دوام و مقاومت آن بالاتر خواهد بود. این نوع شیشه‌ها در اصطلاح به شیشه نشکن معروف هستند. البته واقعا نشکن نیستند ولی در زمان شکستن این قابلیت را دارند که تنها ترک برمی‌دارند و ذرات شیشه بدون خرد شدن در جای خود باقی می‌مانند. به همین دلیل است که گفته می‌شود شیشه سکوریت به صورت کلی ایمن است و حتی پس از شکستن نیز خطری برای اطرافیان ایجاد نمی‌کند.

انواع شیشه سکوریت |پارتیشن شیشه ای ارزان |دکوراسیون

یکی دیگر از مزایای پارتیشن شیشه ای سکوریت، تولید و عرضه آن در طرح‌ها و رنگ‌های متنوع است. تا جایی که می‌توان رنگ‌های مختلف را با رنگ‌های به کار رفته در دکوراسیون داخلی منازل یا لوگوی شرکت‌ها به صورت هماهنگ انتخاب و طراحی نمود. به علاوه امکان حک کردن طرح‌های متنوع مانند لوگوی شرکت‌ها بر روی شیشه سکوریت وجود دارد.

در نهایت اگر مقاومت و دوام استفاده از شیشه سکوریت در پارتیشن را در کنار دیگری مزایای آن یعنی امکان استفاده کامل از نور طبیعی و ارتباط حداکثری در نظر بگیریم، می‌توان نتیجه گرفت که بهترین نوع شیشه برای پارتیشن‌های شیشه ای استفاده از سکوریت با ضخامت مناسب است.

پارتیشن شیشه ای ارزان

بسیاری از مشتریان مایل به نصب و اجرای پارتیشن شیشه‌ ای ارزان و دارای قیمت مناسب هستند. برای رسیدن به چنین هدفی می‌توانید از انواع و مدل‌های پارتیشن شیشه ای استفاده کنید که دارای متریال و اجرای کمتر یا با کیفیت متوسط باشند. به عنوان مثال جنس شیشه مورد استفاده می‌تواند از شیشه‌های معمولی باشد یا اگر شیشه سکوریت استفاده می‌شود، قطعا مدل‌های دارای ضخامت کم‌تر از قیمت پایین‌تری برخوردارند. هم‌چنین یراق‌آلات و اتصالات مورد استفاده در نصب پارتیشن شیشه ای به جای استفاده از اتصالات وارداتی می‌تواند از میان تولیدات داخلی دارای کیفیت متوسط انتخاب شود.

یکی دیگر از انواع پارتیشن شیشه ای ارزان مدل فریم لس یا بدون قاب است که در عین داشتن زیبایی و محبوبیت به خاطر وجود شیشه‌های یکپارچه و یکدست در آن، به دلیل نداشتن قاب و فریم از قیمت پایین‌تری در ساخت و اجرا برخوردار است.

یکی دیگر از روش‌هایی که می‌تواند در اجرای یک پارتیشن شیشه ای با قیمت به صرفه از نظر اقتصادی نقش داشته باشد، استفاده از مدل‌های متحرک پارتیشن است که در واقع به مشتریان کمک می‌کند با صرف یک بار هزینه برای اجرای پارتیشن، از آن برای چندین بار و در مکان‌های مختلف استفاده کنند که کمک زیادی به کاهش هزینه‌ی مصرفی خواهد کرد.

در این مطلب شما را با انواع نرده شیشه ای و پارتیشن شیشه ای سکوریت آشنا کردیم. به علاوه روش‌های اجرای یک پارتیشن شیشه ای ارزان و در عین حال با کیفیت را در ساختمان‌های مسکونی، اداری و تجاری با هم مورد بررسی قرار دادیم.

نمایش بیشتر