اقتصادیکسب و کار ایرانی

میکرو صنعت هامون و افزایش تولید میز صلیبی

میکرو صنعت هامون و افزایش تولید میز صلیبی

یکی از تجهیزات و ابزارهای صنعتی پرکاربرد، بادوام و مقاوم از جنس آلیاژ آلومینیوم، فولاد، چدن و… که در صنایع مختلفی مانند تراشکاری، فرزکاری، برشکاری، نجاری، تولید قطعات خودرو و… مورد استفاده قرار می‌ گیرد و روز به روز نیز تقاضا برای خرید آن افزایش می‌یابد، میز صلیبی نام دارد. با کمک این میز می‌توان ظریف‌ کاری و سوراخ‌ کاری قطعات چوبی و قطعات پلاستیکی را به راحتی و با دقت بسیار بالایی انجام داد.

با توجه به افزایش نیاز صنایع به میزهای صلیبی گروه میکرو صنعت هامون نیز به عنوان یکی از بهترین تولیدی‌ های ماشین آلات و تجهیزات صنعتی تولید انواع مختلف این محصول را افزایش داده است و از طریق نمایندگی در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهد. در این مقاله قصد داریم درباره مراحل ساخت، انواع، کاربردها و مزایای میز صلیبی، عوامل موثر در قیمت میز صلیبی و نکات مهم در زمان خرید میز صلیبی از تولیدی میکرو صنعت هامون توضیح دهیم.

ابزارآلات |ایران |خدمات پس از فروش

آشنایی با مراحل ساخت میز صلیبی در میکرو صنعت هامون

مراحل ساخت میزهای صلیبی شامل موارد زیر است.

طراحی دقیق مدل‌های ریخته‌گری میز

اولین مرحله از مراحل ساخت میزهای صلیبی طراحی مدل‌های ریخته‌گری انواع مختلف این نوع میز است که در فرآیند تولید این محصول اهمیت زیادی دارد. نیروهای متخصص و ماهر این کار را با بهره‌گیری از الگوهای از پیش طراحی شده به صورت کاملا دقیق انجام می‌دهند.

شکل‌دهی اولیه به مدل‌های طراحی شده

پس از طراحی مدل ریخته‌گری توسط نیروهای متخصص نوبت به مرحله شکل‌دهی اولیه به مدل‌های طراحی شده با استفاده از فرآیندهای ماشین‌کاری می‌رسد. در فرآیندهای ماشین‌‌کاری از ابزارها و روش‌هایی مانند سنگ‌زنی، صفحه تراش، فرز و… برای ایجاد زوایای مورد نیاز میز صلیبی، برداشتن قسمت‌های اضافی و صیقل دادن مدل استفاده می‌شود‌. در این مرحله مدل بعد از اینکه شکل اولیه‌اش را به دست آورد به مرحله ریخته‌گری وارد خواهد شد.

ارسال مدل‌های آماده شده به بخش ریخته‌گری

در این مرحله مدل‌های آماده شده به بخش ریخته‌گری ارسال می‌شوند و بر اساس نیاز آلیاژهای ذوب شده از جنس‌های مختلف مانند آلومینیوم، چدن، فولاد و… در داخل قالب‌هایی در اندازه‌های مختلف ریخته می‌شود. آلیاژهای ذوب شده بعد از اینکه سفت شد به شکل قالب در می‌آید.

مرحله نهایی

در آخرین مرحله از تولید و ساخت میزهای صلیبی در گروه تولیدی میکرو صنعت هامون میزهای تولید شده با پشت سر گذاشتن فرآیندهایی مانند قلاویز کردن، شات بلاست و مقاومت سنجی بر اساس استانداردهای مورد نیاز به یک محصول کاملا باکیفیت و بسیار مقاوم تبدیل می‌شوند‌ تا با قیمتی مناسب به فروش برسند.

ابزارآلات |ایران |خدمات پس از فروش

انواع میز صلیبی کدام‌اند و استفاده از آن‌ها چه مزایایی دارد؟

انواع مختلف میز‌های صلیبی عبارت‌اند از: میزهای تک جهته صلیبی، میزهای دو جهته صلیبی، میزهای زاویه‌دار یا سینوسی صلیبی. میزهای تک جهته یا دو جهته دارای کاربردهای عمومی هستند و برای استفاده از دستگاه‌های دریل ستونی و دستگاه فرز از این نوع میز صلیبی کمک گرفته می‌شود. میزهای زاویه‌دار یا سینوسی قیمت بالاتری دارند و می‌توان جهت آن‌ها را در جهات عمودی و افقی نیز تغییر داد.

در فرآیندهای ظریف‌کاری و برشکاری بیشتر از این نوع میز استفاده می‌شود‌. تمام این میزهایی که معرفی کردیم دارای ابعاد و اندازه‌های متنوعی هستند و قطعات آلومینومی به کار رفته در آن‌ها با استفاده از تکنولوژی‌های آکسترود و به صورت مقاوم روکش شده‌اند. از مهم‌ترین مزایای انواع مختلف میز صلیبی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

کمک به کاهش ارتعاشات قطعه در زمان فرزکاری و برشکاری

یکی از مزایای مهم میزهای صلیبی کاهش ارتعاشات قطعه‌ای که برای فرزکاری و برشکاری توسط دستگاه‌های فریزر و دریل روی این میز قرار می‌گیرند. این دو دستگاه دارای سرعت چرخش بسیار بالایی هستند و اندازه و درجه قطعه مورد نظر ممکن است در اثر سرعت چرخش و ارتعاشات ایجاد شده تغییر کند که میز مانع آن می‌شود‌.

امکان جابه‌جا کردن قطعه روی میز

بعد از اینکه قطعه مورد نظر روی میز صلیبی نصب شود،‌ امکان جابه‌جا کردن قطعه در جهات مختلف به صورت طولی و عرضی یا به صورت چرخشی وجود دارد و این مزیت مهم کار برشکاری یا فرزکاری را به مراتب راحت‌تر می‌کند.

برخورداری از بدنه مقاوم و پرقدرت

میزهای صلیبی دارای بدنه بسیار مقاوم و مستحکمی هستند؛ زیرا در طراحی و ساخت آن‌ها از آلیاژها و مواد اولیه بسیار سختی استفاده شده است و شیارها و گیره‌های موجود در میز به نصب راحت قطعه روی آن کمک می‌کند. اپراتورها در چنین شرایطی با سرعت بالا، دقت بیشتر و به صورت کاملا مسلط کار خود را شروع می‌کنند.

عدم اشغال فضای زیاد توسط میز

میزهای صلیبی فضای زیادی را اشغال نمی‌کنند و با قرارگیری در کمترین مساحت کارگاه‌ها یا مجموعه‌های صنعتی به افزایش بازدهی کارها کمک بسیار زیادی می‌کنند. نبود این نوع میز مشکلات زیادی در امور کارگاه‌ها و مجموعه‌های صنعتی به وجود می‌آورد.‌

ابزارآلات |ایران |خدمات پس از فروش

قیمت میز صلیبی به چه عواملی بستگی دارد؟

عوامل مختلفی قیمت میز صلیبی را تحت تاثیر قرار می‌دهند. هر چقدر ابعاد و سایز میز بزرگتر باشد، قیمت آن بیشتر و هر چه کوچکتر باشد، قیمت آن ارزان‌تر خواهد بود. با توجه به تحریم‌هایی که بر علیه ایران صورت گرفته، قیمت همه محصولات از جمله قیمت میز صلیبی نیز مدام در حال افزایش است؛ زیرا قیمت مواد اولیه این محصول با توجه به شرایط اقتصادی تغییر می‌کند.

میزان تقاضا در بازار یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار روی قیمت میز صلیبی به شمار می‌رود. به عنوان مثال میزهای صلیبی مخصوص تراشکاری از محصولات پرتقاضای بازار هستند و نسبت به انواع دیگر قیمت بالایی دارند.

خرید میز صلیبی به صورت آنلاین از سایت میکرو صنعت هامون

اگر قصد دارید عملیات ماشین‌کاری در کارگاه یا مجموعه خود را با دقت و سرعت بیشتری انجام دهید و به کارهای خود نظم بیشتری ببخشید‌، برای خرید میز صلیبی به صورت آنلاین می‌توانید به سایت گروه تولیدی میکرو صنعت هامون مراجعه کنید. در زمان خرید میز صلیبی به مقاومت بدنه، جنس آلیاژ سازنده، ابعاد و سایز و قیمت این محصول توجه داشته باشید.

نکته دیگری که در زمان خرید میز صلیبی اهمیت دارد این است که حتما میز صلیبی متناسب با نیاز خود را انتخاب و خریداری کنید. همه میزهای صلیبی ارائه شده توسط گروه تولیدی میکرو صنعت هامون به همراه گارانتی، خدمات پس از فروش و با مناسب‌ترین قیمت در اختیار مشتریان قرار می‌گیرند.

نمایش بیشتر