اخبار همه جانبهکسب و کار ایرانی

نرم افزار تعمیرات چیست؟

حتی اگر تکنسین های شما همه چیز را در مورد گذشته دارایی(تجهیزات) بدانند، گردش مالی بالا و نرخ­های از کارافتادگی به این معنی است که این اطلاعات هرگز برای همیشه باقی نخواهند ماند. اگرچه آموزش ایمنی بسیار مهم است، همه چیز از زمان بندی نامناسب گرفته تا نیاز به مهارت­های تخصصی می­تواند مانع از بهترین برنامه­ های تیم شما شود. حواستان باشد که CMMS، در بطن خود، فقط نوعی سیستم رایانهای است و مانند خودروهایمان، همواره باید آن را تنظیم و اصلاح کنیم و فرایندها را تغییر دهیم تا حداکثر بهرهوری را به ارمغان بیاورد. مانند دیگر سیستمهای رایانه ای پیشرفتۀ کسبوکار، CMMS و EAM را نیز نمیتوان به سادگی نصب و اجرا کرد. بنابراین اگر بتوان گزارشهای قابل اعتماد و کاربردی از نرم افزار گرفت، می­توان کلیۀ فرایند­های نگهداشت موجود یا مورد نیاز سازمان را پایش یا شناسایی کرد و تنها در این صورت است که میتوان واحد نرم افزار تعمیرات سازمان را به یک واحد پویا و اثربخش برای مدیریت داراییهای فیزیکی تبدیل کرد. این برنامه بهترین سیستم های کالیبراسیون مدل را در اختیار شما قرار میدهد که توسط آن بهینه ترین مدل ممکن را میتوانید طراحی کنید.

اگر یک کارمند زمان زیادی را برای یک کار صرف کند، ممکن است به آموزش بیشتری نیاز داشته باشد یا ابزار مناسبی برای انجام کار مورد نظر در اختیار نداشته باشد. در این مرحله، قابلیتهای اصلی را که سیستم ((باید)) داشته باشد تا نیازهای کسب و کار شما را به خوبی برآورده کند تعیین کنید. بیشتر سازمانها از ارزیابی نرمافزار پشتیبان نگهداری و تعمیرات (CMMS/EAM) استفاده میکنند تا به سازمانشان در مدیریت تجهیزات/داراییها و نگهداشت انجام شده بر روی آنها کمک کنند. به عبارت دیگر، از آنجا که زمان مشخصی برای انجام اقدامات نگهداشت بر روی تجهیزات وجود دارد، شما میتوانید نگهداری و تعمیرات را برای زمانهایی برنامهریزی کنید که تجهیزات بیکار هستند یا با ظرفیت کم اقدام به تولید میکنند. این سیستم باید بتواند فرایندهای صحیح کسبوکار و الگوهای برتر نگهداشت را پشتیبانی کند. 2- بازطراحی فرایندهای کسبوکار، مهمترین بخش از فرایند پیادهسازی این سیستمها است؛ اگر چنین نکنید، دیر یا زود درخواهید یافت که فقط دارید همان فرایندهای قبلی و احتمالاً غیرمؤثر را با سرعتی بیشتر انجام میدهید؛ و در نتیجه مشکلات قبلی را فقط ضرب در چند کردهاید… توانایی پایش و بازطراحی فرایندهای کسبوکار، مهمترین بخش از پروژۀ پیادهسازی این سیستم است؛ اگر چنین نکنید، دیر یا زود درخواهید یافت که فقط دارید همان فرایندهای قبلی و احتمالاً غیرمؤثر را با سرعتی بیشتر انجام میدهید.

در این نوع از لایسنس ، قابلیت کاربری نرم افزار در مدت زمان اعتبار لایسنس فراهم می باشد. لیکن برای شرکتی که هنوز در انتخاب مسیر حرکت خود مردد می باشد، قبل از انتخاب ملزومات مسیر خود، نیاز به انتخاب مسیر مناسب دارد، و صحبت در این خصوص بی مورد می باشد. پیشنهاد میکنیم قبل از پیادهسازی و استقرار نرم افزارهای پشتیبان نگهداشت CMMSها و EAMها از بازطراحی فرایندها و همچنین ایجاد دادههای درست مربوط به داراییهایتان اطمینان حاصل کنید. این که سیستم نرم افزاری مناسب شما کدام یک از این بخشها را باید داشته باشد و کدام بخش را احتیاج ندارید کاملا وابسته به نیازسنجی و طرح توجیهی است که در مرحله قبل تهیه کردهاید. گوشی، لپ تاپ و تبلت به این برنامه دسترسی خواهند داشت و بهره وری تا حد قابل توجهی بالا خواهد رفت. حتی اگر مدیریت موجودی و زنجیرۀ تأمین قبلاً راهاندازی شده باشند، باید تا حد امکان با فرایندهای برنامهریزی و زمانبندی نگهداشت یکپارچه شوند تا از مدیریت مؤثر منابع نگهداشت اطمینان حاصل شود. گردش کار آنلاین : نرم افزار نگهداری و تعمیرات باید این ویژگی را داشته باشد که بتواند تمامی گردش کار ها به همراه تمامی فرآیند های آن که تغییر پذیر هم باشد را پوشش دهد.

این شمایید که اگر فرایندهای نگهداشت را به طور صحیح تعریف کنید به گونهای که تمام اقدامات نگهداری و تعمیرات و گردش اطلاعات آنها از طریق سیستم مدیریت شود، نرم افزار را به یک ابزار تصمیم ساز تبدیل کرده­اید. با دانلود نرم افزار cmms می توان میانگین طول عمر یک قطعه از تجهیزات را برآورد کرد و دانستن اینکه یک گروه خاص از قطعات یا تجهیزات چند وقت یک بار خراب یا از رده خارج می شوند، امکان پیش بینی های لازم را به تیم نگهداری و تعمیرات می دهد. در سال 1947، شرکت هالوید حقوق تجاری برای زیروگرافی (خشکنگاری)، یعنی فرآیند تصویربرداری که توسط چستر کارلسون، مخترع و فیزیدان قرن بیستم، به ثبت رسیده بود را کسب کرد . نرم افزار حسابداری به تنهایی امکانات مناسبی را در اختیار شرکت ها قرار نمی دهد، اما اگر از قابلیت یکپارچه سازی برخوردار باشد می توان امکانات و ویژگی های دلخواهی را به نرم افزار اضافه کرد تا تمامی نیازهای کسب و کارتان را پوشش دهد. مسلماً از یک نرم افزار نگهداری و تعمیرات انتظار داریم که گزارشهایی را به ما ارائه دهد تا به تحلیلی کاربردی از وضعیت ماشینآلات برسیم.

نمایش بیشتر