اقتصادیکسب و کار ایرانی

نقشه ساختمان مسکونی 1020 شمالی

آیا به دنبال طراحی داخلی ساختمان مسکونی ایرانی ۱۵۰ متری شمالی با عرض ۱۲ متر هستید؟ در این بخش قصد معرفی نقشه خانه سه خوابه ای را داریم که بدون کوچکترین پرتی فضا طراحی شده است. این نقشه در زمین شمالی به مساحت تقریبی ۱۲.۶×۱۸طراحی شده که شما می توانید این پلان را در زمین هایی با مساحت و عرض بیشتر نیز اجرا کنید. اگر عرض زمینِ شما کمتر از ۱۲ متر است ، طراحی این پلان پیشنهاد نمی شود. در ادامه به توضیحاتی مفید و اجمالی در خصوص نقشه خانه ۱۵۰ متری هم سطح می پردازیم. لازم به ذکر است در پست قبل به دیگری اشاره کرده بودیم که مشاهده این پست می تواند برای شما مفید واقع گردد.

بررسی پلان معماری :

با نقشه خانه سه خوابه ساده و در عین حال بدون پرتی فضا مواجه هستیم. این ساختمان در یک طبقه و به صورت هم سطح طراحی شده است. پلان بر اساس خواسته های کارفرما از جمله ( عدم تعبیه راه پله ، تعبیه اتاق پرو در خواب والدین و عدم تعبیه سرویس بهداشتی برای اتاق خواب والدین ، تعبیه فضای لاندری و فضای نشیمن یکپارچه و بزرگ و ….) طراحی شده است. فضای نشیمن ۴۸ متر مربع می باشد. اتاق خواب والدین نور مستقیم نمای ضلع جنوبی را دریافت می کند و دو اتاق خواب دیگر (اتاق خواب فرزند) نور مستقیم از فضای نورگیر را دریافت می کنند. نقشه خانه سه خوابه ۱۵۰ متری شمالی بر اساس نیازها و خواسته های کامل کارفرمای این پروژه طراحی شده و این سبک از طراحی می تواند بر اساس نیاز یک کارفرمای دیگر کاملا متفاوت طراحی شود. لازم به ذکر است طراحی پلان توسط مهندس خیری انجام شده است.

 نمای پیشنهادی برای نقشه خانه سه خوابه ۱۵۰ متری شمالی :

برای نمای این ساختمان ، نمای کلاسیک پیشنهاد می شود. هر چند در خصوص نمای ساختمان، می توان، با اعمال تغییرات توسط مهندس معمار ، نمای مدرن ، نئوکلاسیک ، سنتی و … نیز طراحی گردد.

لازم به ذکر است این نقشه شامل ۱ عدد شیت ( پلان معماری طبقه همکف) می باشد . جهت مشاهده نقشه با استفاده از نرم افزار PDF فایل را مشاهده نمایید . نظر شما در مورد نقشه خانه سه خوابه ۱۵۰ متری شمالی چیست ؟

۹۳کیلوبایت

PDF

بدون رمز

درصورت هرگونه مشکل گزارش دهید .

تحریریه خانه طرح
منبع : khanetarh

  1. منصور کیش خواه ۱۴۰۱/۱۱/۰۳در ۰۷:۰۳

سلام یه زمین دارم ۱۲در ۳۲ میخوام یه خونه سه خوابمسترهرسه تا هال واشپزخانه واشپزخانه کثیف سمت ورودی پله بالا رو برا ساخت احتمالی سویت بالا مهمان خانه نورگیر داشته باشه لطفا برام بکشید. زودتر باشه ممنونم میخوام زود بدم تاییدیش بگیرم شهردارمون عوض میسه هزینه بی شش تر ازم میگیره

    • سلام ارز ادب هماهنگ خواهد شد
  1. کریمی ۱۴۰۱/۰۸/۱۷در ۰۶:۴۷

سلام وقت بخیر میخواستم بدونم مشکلی نداره از نقشه هاتون (بدون ذکر منبع) به عنوان پروژه در دانشگاه استفاده کنم؟

    • سلام و ارادت، در خصوص پروژه های دانشگاه رفرنس درج میشه.
  1. سلام
    لطفا یک نقشه۱۱×۱۶سه خواب همکف بزارین
  2. سهراب رضایی ۱۴۰۱/۰۵/۲۴در ۰۴:۰۷

سلام وقت بخیر لطفاً میشه من رو راهنمایی کنید من میخوام ی دو بلکس بسازم زمینه ده در نود می‌باشد یعنی ۱۹۰متر،،،میخوام ۱۵۰متر پایین با ی دونه پارکینگ بسازم و طبقه بالا ۱۲۰متر بسازم که سی متر هم تراس بزرگ داشته باشه لطفاً راهنمایی کنید پله گرد شیکی هم داشته باشه ۰۹۱۶۳**۲۸۰۰رضایی هستم ,,,شما واقعاً پلانها و طراحی هاتون عالیه

    • وقت بخیر جناب آقای رضایی ، لطفا فرم درخواست خدمات را ارسال فرمایید.
  1. سلام لطف کنید یه نقشه متراژ ۲۰۰ متر شمالی بدون پرتی بزارید مممکن
  2. مرتضی غلامی ۱۴۰۱/۰۳/۱۵در

طبقه همکف ساختمان دوبلکس 150 متری شمالی

طبقه همکف ساختمان دوبلکس 150 متری شمالی به عرصه عمومی اختصاص یافته و شامل ریز فضاهایی همچون سالن پذیرایی و نشیمن ،سالن ناهار خوری،آشپزخانه ،اتاق مهمان ، سرویس بهداشتی راه پله وآسانسور است.

ارز |ایرانی |پرو

آشپزخانه

آشپزخانه درضلع شمال غرب ساختمان پشت راه پله و اتاق مهمان واقع است. نوع طراحی آشپزخانه به صورت باز است و هندسه محیط آشپزخانه ال شکل است. شکل طراحی ال شکل باعث شده که امکان طراحی فضای مطبخ (سرخ پزخانه ) در ضلع کوچکتر آشپزخانه فراهم شود و ضلع بزرگتر به محیط آشپزخانه اختصاص یافته است. مساحت فضای سرخ پزخانه 4/5 متر مربع و مساحت خود آشپزخانه 18 متر مربع می باشد.در ضلع شمالی ساختمان و پشت پله و آسانسور و در جلوی دیوار سرخ پز خانه فضای ناهار خوری در نظر گرفته شده و با پنجره ایی دایره ای شکل با سرخ پز خانه ارتباط می گیرد طراحی این دیوار فضای این محیط را فوق العاده دلچسب برای صرف غذا در کنار خانواده می کند. و از مساحت 8 متر مربع برخوردار است.

هال نشیمن و سالن پذیرایی

برای راحتی اعضای خانواده دو فضای نشیمن در طراحی ساختمان دوبلکس 150 متری شمال در نظر گرفته شده .نشیمن عمومی یا همان سالن پذیرایی که در ضلع جنوب شرقی ساختمان و مشرف به حیاط قرار دارد برای پذیرایی از مهمان طراحی شده و دارای ابعاد 4×5 می باشد. نور این فضا هم از پنجره های طراحی شده تامین می شود. نشیمن دوم نیز در جنوب غرب و مشرف به حیاط در نظر گرفته شده و برای دورهمی های خانوادگی و تماشای تلویزیون می باشد. این فضا نیز از مساحت 20 متر مربع برخوردار است و معمولا با مبلمان راحتی یا کاناپه مبله می شود.

اتاق مهمان ساختمان دوبلکس 150 متری شمالی

اتاق مهمان در ضلع شمال شرقی کنار آشپزخانه واقع است و مستر بوده  و مجهز به کمد دیواری است. ابعاد این اتاق به همراه مستر با هم 14.1 می باشد.

پله دوبلکس طرح عربی

پله دوبلکس فوق العاده زیبایی در مرکز پلان واقع است که به صورت سه بازو طراحی شده و جلوه باشکوهی به فضا بخشیده است. در کنار پله آبنمایی زیبا در نظر گرفته شده که بر جذابیت فضا افزوده است پله مساحت 17 متر را به خود اختصاص داده است. البته علاوه بر پله آسانسور هم برای ساختمان دوبلکس 150 متری شمالی طراحی شده که مشکل رفت آمد بین طبقات را حل کرده است. سرویس بهداشتی در ضلع شرقی ساختمان کنار اتاق مهمان طراحی شده و دارای ابعاد 2×2.6 متر مربع می باشد.

طبقه اول

طبقه اول ساختمان دوبلکس 150 متری شمالی به عرصه خصوصی اختصاص یافته و شامل فضاهایی مثل سه اتاق خواب ، نشیمن ،تراس هوسینگ و سرویس بهداشتی است. خواب والدین در ضلع شمال غربی ساختمان طراحی شده و مسر بوده و مجهز به کمد دیواری است. تامین نور محیط از طریق نورگیر تعبیه شده تامین می شود و دارای مساحت 14.4 متر مربع می باشد که از این فضا 4.3 به مستر و بقیه فضای اتاق است. خوابهای فرزندان نیز در ضلع شمال شرقی و جنوب شرقی واقع است و هر دو مجهز به کمد دیواری ست. تامین نور اتاق ها از طریق پنجره تامین می شود و دارای ابعاد 16.8 و 12.3 متر مربع می باشد.

هال نشیمن این طبقه در جنوب غربی و مشرف به حیاط طراحی شده و تامین نور آن نیز از طریق پنجره ها انجام می شود.همچنین برای رفع نیاز ساکنین در ضلع شرقی یک عدد گاز و سینک ظرف شویی تعبیه شده که نیاز ساکنین را بر طرف می کند. مساحت نشیمن 11 متر مربع می باشد. در مرکز به صورت نیم دایره است و محیطی دنج برای داشتن یک میز گرد با ویو زیبا به حیاط ایجاد شده. مساحت این محیط 18.4 متر مربع است و زیبایی خاصی در نمای ساختمان نیز ایجاد می کند. سرویس بهداشتی ساختمان در ضلع شرقی و در کنار خواب فرزندان قرار گرفته و دارای مساحت 3 متر مربع می باشد. حمام در ضلع غربی ساختمان و کنار نشیمن واقع است و دارای مساحت 3.5 متر مربع می باشد

نمایش بیشتر