اخبار همه جانبهاخبار استانیاخبار جامعه

هرآنچه لازم است درباره وکیل اراک بدانید

وکیل اسم مصدر توکیل به معنای نیابت و جانشینی است و به کسی گویند که قیام به امر ثالث (دیگری) می‌کند. در واقع وکیل به جانشینی موکل هر اقدامی که نامبرده می‌تواند و اختیار دارد برای زمان حیاتش نسبت به حقوق و دارایی‌هایش بعمل آورد به وکیل تفویض کند؛ به دیگر سخن وکیل دارای تمام آن اختیارات شده و به قیام (نیابت یا جانشینی) راجع به امور محوله می‌تواند اتخاذ تصمیم نماید.

چنین توافقی یک عقد جایز است یعنی هم نایب (وکیل) می‌تواند استعفاء نماید و هم موکل می‌تواند وکیل را عزل نماید البته در وکالت دادگستری در مواقعی چنین اختیاری از طرفین سلب می‌گردد.

لازم به ذکر است به علل خلل به نظم، امنیت و آسایش عمومی و مصلحت جامعه و حقوق اشخاص و استثمار یا استعمار اشخاص دایره شمول وکالت دادن به موضوعاتی اختصاص یافته است که قابلیت نیابت را داشته باشند. لذا کلیه امور و اختیارات هر شخصی قابلیت توکیل یا نیابت را ندارند.

این موارد یا موضوعا قابلیت نیابت را ندارند مانند ولایت قهری (پدر بودن) یا قسم خوردن، گواهی دادن (به معنای شاهد ماجرا بودن) و …، یا طریقتا یا شرعاً و قانونا این صلاحیت از موکل صلب می‌شود یعنی موکل نمی‌تواند کسی را برای آن موضوع جانشین خود کند. به عنوان مثال موکل نمی‌تواند تمامی حقوق خود را که تحت حق تمتع می‌شناسیم به دیگری واگذار نماید زیرا این امر موجب سلب آزادی و حریت موکل شده و قانون برده داری و مسلوب نمودن تمامی اختیارات اشخاص را بر نتافته است النهایه چنین توافقاتی را باطل دانسته و نتیجتاً آثاری را بر آنها مترتب نمی‌داند.

اصولاً اشخاصی که دارای اهلیت تصرف (استیفاء) باشند (یعنی عاقل، بالغ و رشید باشد) می‌توانند به نیابت از هر شخص اقدامات محول شده را انجام دهند لذا می‌توانند به جانشینی موکل خود بعنوان مثال، ملک ایشان را بفروشند صلح کنند یا هبه نمایند، اتومبیل خریداری شده ایشان را تحویل بگیرند و ….، رویه کار بدین صورت است که موکل و وکیل به دفترخانه اسناد رسمی مراجعه کرده و لیست اقداماتی که قابلیت توکیل داشته را تفویض و در سندی تحت عنوان وکالت کاری تقریر می‌یابد.

وکیل اراک

البته پاره‌ای از امور قابلیت نیابت به هر شخصی نمی‌باشد و شخص وکیل اراک می‌بایست دارای صلاحیت باشد یعنی علاوه بر اهلیت تصرف دارای خصوصیات و مجوزات دیگری نیز باشد که بتواند جانشین موکل در انجام آن امور محوله گردد. به دیگر سخن وکیل نسبت به موضوع وکالت بایستی دارای صلاحیت و تخصص باشد تا بتواند امر نیابتی را به نحو صائب و صحیحی که حافظ حقوق موکل است را ایفاء نماید.

مشاورین املاک یا اتومبیل (دلال)، متصدیان حمل و نقل، حق العملکاران (کمیسیون) و قائم مقام‌های امور تجارتی و کارگزاران بورس هر چند امور نیابتی آنها تخصصی بوده و وکیل محسوب می‌گردند لکن در انتخاب آنها موکلین دارای اختیار وسیعی بوده و می‌توانند اشخاص دیگری به جای آنها برگزینند هر چند امر اختصاصی تخصصی می‌باشد لذا قانون دایره اختیارات موکل را برای اختیار وکیل نکاسته است هر چند در صلاحدید موکل چنین اشخاصی بهتر می‌توانند امر نیابتی را به منصه ظهور برسانند و از اقداماتشان منتفع گردند.

وکالت اراک

تنها موضوع گسترده وکالتی که اختیارات موکل را تحدید نموده است وکالت راجع به دعاوی و شکایات کیفری در مراجع رسمی دادگستری می‌باشد بدین معنا که اگر شخصی بخواهد موضوع دعوا و یا شکایت یا دفاعیات خود را بدون حضور خود پیگیری نماید و فردی را به نیابت به دادگاه و یا سایر مراجع رسمی دادگستری بفرستد می‌بایست از میان اشخاصی انتخاب کند که دارای صلاحیت نیابت باشند.

به کلیه اشخاصی که صلاحیت استنابه (جانشینی) در دعاوی و شکایات را دارا می‌باشند وکلای رسمی دادگستری می گویند که حسب مورد عضو کانون وکلای دادگستری (وکیل پایه یک دادگستری) هستند و یا کارآموز وکالت می‌باشند که در مورد اخیر دایره اختیارات بعلت تجربه نازلتر پایین‌تر بوده و موکل بایستی متوجه این موضوع باشد.

وکیل هر چند به هر شخصی اطلاق می‌شود که به نیابت از اشخاص دیگر امورشان را کارسازی می‌کنند همانند وکیل کاری (اصولاً: پدر، مادر یا برادر و یا اعضای نزدیک خانواده یا دوستان یا طرف قراردادهای مشارکتی و …) یا مشاورین املاک، حق العملکار، نماینده (مجلس، شرکت حقوقی)، متصدیان حمل و نقل و …، لکن استعمال آن در لسان جامعه وکیل دادگستری است.

شما می‌توانید برای وکیل دادگستری حد و مرز تعیین کنید که چقدر می‌تواند آزادانه عمل کند و حتی می‌توانید تعیین کنید در چه مواردی حضور خودتان الزامی می‌باشد و وکیل حق ورود نداشته باشد مانند ارجاع امر وکالت به مراجع شورای حل اختلاف جهت صلح و سازش (مقید).

در همه دادگاه‌ها، طرفین دعوا حق دارند برای خود وکیل انتخاب نمایند این حقوق ابتدای توقیف (دستگیری) متهمان نیز باید به آنها تفهیم شود و اگر توانایی انتخاب وکیل را نداشته باشند در جرائم اهم باید برای آن‌ها امکانات تعیین وکیل فراهم نمایند.

از آنجایی که وکالت تضمینی تخلف انتظامی است دفتر ما با بررسی کامل و دقیق تمام شواهد مدارک و زوایای مختلف پرونده، مستندات و موضوعات مطروحه شما نظر تخصصی و فنی را به موکل ارائه می‌دهد.

وکیل تعیینی یا تسخیری:

در پاره‌ای از شکایات و دفاعیات دادگستری به علت اهمیت بالای آنها مانند اتهام قتل و جرائم موضوع دادگاه کیفری یک غیر از جرائم مطبوعاتی، حتی این اختیار که شخص به صورت علی حده به دفاع از خود بپردازد نیز سلب می‌گردد و مشارالیه می‌بایست حتماً وکیل دادگستری معرفی نماید (وکیل تعیینی) در صورت عدم استطاعت مالی دادگاه به قید قرعه شخصی از وکلای دادگستری به جانشینی موکل معین می‌کند (وکیل تسخیری) هر چند موکل می‌تواند برای یکبار وکیل تسخیری را عزل نموده و وکیل دیگری اتخاذ نماید.

وکیل معاضدتی:

در صورتی که شخصی بخواهد از خدمات وکالتی بهره مند گردد لکن به سبب ناتوانی مالی نتواند حق الوکاله بپردازد می‌تواند به کانون وکلای دادگستری بخش معاضدت قضایی مراجعه نماید و با اثبات و احراز عدم استطاعت مالی، ذی نفع و یا ذی سمت بودن (دارای نفع و همچنین دارای سمت از جمله پدر یا قیم بودن) در موضوع پرونده و همچنین دارای ادله باشد (یعنی دعوا واهی (توهمی) یا جهت ایذاء (اذیت کردن) طرف دعوا نباشد) به موجب ماده 24 قانون وکالت کانون موظف است وکیلی را از میان وکلای پایه یک دادگستری معرفی نماید وکیل معرفی شده حق هیچگونه دریافتی حق الوکاله و حق مشاوره را نداشته مگر بعد از ختم دعوا و محکوم له واقع شدن (برنده شدن) مشارالیه از محکوم به و تا میزان تعرف می‌تواند استیفاء نماید.

تفاوت وکیل تسخیری و معاضدتی در این است که وکیل تسخیری را دادگاه معرفی می‌کند لکن معاضدتی توسط کانون وکلاست، تسخیری در جرائم اهم که مجازات آنها اعدام یا حبس ابد یا حبس تعزیری درجات 1 تا 3 و …که موکل ملزم به انتخاب وکیل است به دلیل مشکلات مالی معین می‌شود لکن معاضدتی در هر نوع دعوا چه کیفری و چه حقوقی به درخواست اشخاص ذی نفع با احراز شروط پاراگراف قبلی تعیین می‌شود.

با توجه به آنچه بیان گشت وکیل دادگستری دارای صلاحیت عام در کلیه دعاوی به نیابت از موکل را دارد لذا می‌تواند به نیابت از موکل خواستار طلاق گردد، یا حضانت بچه را از دادگاه مطالبه نماید و همچنین می‌تواند طرح دعوای حقوقی ملکی نماید همانند خلعید، تحویل ملک، الزام به تنظیم سند رسمی و تخلیه ملک یا تنفیذ فسخ معامله و در نتیجه هر نوع دعوای ملکی را طرح نماید یا با تنظیم شکوائیه به نیابت از شاکی اقدام نماید و یا از اتهامات وارده به متهم دفاعیات لازم را بنماید و یا درخواست تخفیف یا تعدیل و سایر معاضدتهای قضایی کیفری را بنماید.

بهترین موسسه حقوقی، موسسه‌ای است که در صورت بررسی مشکل حقوقی موکل و ارزیابی همه جانبه آن پس از مطالعه پرونده متوجه شود امکان انجام وکالت وجود ندارد و یا درصد پایینی احتمال موفقیت پرونده هست از گرفتن پرونده صرف نظر نمود و باعث ضرر به مال و وقت موکل نمی‌شود.

خوشبختانه امروزه با تأسیس مؤسسات حقوقی رسیدگی به پرونده موکلان خیلی تخصصی‌تر و با استفاده از نظر چندین وکیل متخصص مورد بررسی و اقدام حقوقی قرار می‌گیرد.

مطابق با آیین نامه مربوط به تشکیل مؤسسات حقوقی، موسسه حقوقی شخصیتی حقوقی است که منحصراً توسط دو یا چند وکیل دادگستری پایه یک تأسیس می‌شود و وظایفی همچون انجام کلیه امور وکالت و مشاوره تنظیم قرارداد و به طور کلی امور حقوقی، مطابق با مقررات قانونی و آیین نامه مربوط به موسسه حقوقی را به عهده دارد. طبق این آیین نامه موسسه حقوقی منحصراً توسط وکلای دادگستری باشرایط مذکور در آیین نامه قابلیت ثبت دارد.

موسسه حقوقی دادکوشا مطابق با مقررات مذکور در آیین نامه اقدام به ثبت موسسه حقوقی نموده و با بهره گیری از بهترین و مجرب‌ترین وکلا و با اخذ مجوز از کانون وکلای دادگستری مرکز شروع به فعالیت نموده.

موسسه حقوقی دادکوشا

اراک به عنوان پایتخت صنعتی کشور از نظر قضایی نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. تبع وجود این پرونده‌ها افراد درگیر در مسائل قضایی به وکلای مجرب و موسسه حقوقی معتبر در اراک اهمیت خاصی می‌دهند. تقریباً می‌توان گفت یک موسسه حقوقی اراک سالانه با چندین برابر پرونده نسبت به سایر نقاط کشور روبرو است. بدین جهت موسسه حقوقی اراک (واقع در اراک) می‌تواند از تجربه‌ی بالاتری نسبت به سایر مراکز برخوردار باشد. همچنین باید دانست محدوده‌ی فعالیت وکیل و اینکه عضو کدام کانون وکلاء است در میزان دریافتی او تأثیر دارد. که برخی با استناد به همین تفاوت تعرفه به بیان تفاوت‌های فنی وکلا و موسسه‌ی حقوقی اراک با سایر شهرها می‌پردازند. هرچند گاهی حضور یک وکیل بومی در شهر مربوط به پرونده‌ی قضایی می‌تواند کمک زیادی به روند پرونده بکند.

از این رو موسسه حقوقی به عنوان یک موسسه حقوقی اراک (واقع در شهر اراک) با استفاده از وکلای متعدد در شهرهای مختلف بخصوص شهر اراک این امکان را به موکلین عزیز می‌دهد که وکیل و متخصص مورد نظر خود را از میان طیف گسترده‌ای از وکلای پایه یک دادگستری انتخاب نموده و در زیر سایه‌ی اعتبار درخشان این مجموعه از درستی و پیشرفت روند پیگیری پرونده‌ی خود اطمینان حاصل کنند.

معتبرترین موسسه حقوقی

متاسفانه در جامعه امروزی اعتبار امری کمیاب شده. از طرفی اعتبار و نام خود در انجام امور وکالتی و حقوقی امری بسیار مهم و تاثیرگذار می‌باشد. اعتبار سنجی مؤسسات حقوقی توسط مردم عزیز یکی از ملزومات انتخاب صحیح در یافتن موسسه حقوقی مطمئن و عادل می‌باشد. اما یافتن معتبرترین موسسه حقوقی از چه طریق امکان دارد؟ اعتبارسنجی مؤسسات حقوقی توسط چه ارگانی انجام می‌شود؟ المان‌های سنجش اعتبار در یک موسسه حقوقی چیست؟

میانگین موفقیت ۸۰ درصدی در پرونده‌های کیفری و حقوقی سبب شده افرادی که به اراز فرتاک اعتماد کرده‌اند و امور حقوقی خود را به ما سپرده‌اند، مجدداً ما را انتخاب کنند. درصد بالایی از جامعه آماری دریافت‌کنندگان خدمات حقوقی از این سازمان، از طریق معرفی موکلان قبلی با ما آشنا شده‌اند و این مایه فخر ماست. چرا که نشان از بالا بودن میزان خشنودی موکلان در این مجموعه است.

امروزه ورود افراد سودجو به حوزه وکالت تاحدودی شأن و منزلت و جایگاه وکالت را متزلزل کرده و مقداری از اعتماد و اطمینان مراجعین را از بین برده است. از این رو مراجعان در انتخاب مرجع مناسب و یافتن معتبرترین موسسه حقوقی بسیار دقیق و حساس شدند. بدیهی است و حصول اطمینان و اعتماد به یک نهاد و مجموعه بدون انجام تحقیقات و مطالعات غیر ممکن است اما سؤال اینجاست که ما در مسیر دستیابی به معتبرترین موسسه حقوقی در تحقیقات و مطالعات خود باید دنبال چه شاخص‌هایی بوده و چه اموری را ملاک عمل قرار دهیم؟

از مهمترین ارکان یک موسسه حقوقی معتبر اعضای فعال آن مجموعه هستند. بدین توضیح که در انتخاب معتبرترین موسسه حقوقی باید تمامی اعضای آن مجموعه را مد نظر قرار داد. منظور از تمامی اعضا وکلا، کارمندان، مشاوران، مدیران و ریاست مجموعه است. وکلای مجموعه باید تمامی مدارک مورد نیاز وکالت از جمله دانشنامه معتبر، پروانه وکالت از کانون وکلا یا مرکز مشاوران قوه قضاییه و… را داشته باشند. علاوه بر این ترکیب وکلای مجموعه باید به طوری انتخاب و چیده شده باشد که تلفیقی دقیق از وکلای جوان و وکلای با تجربه باشد. زیرا هر کدام از این دو دسته نقاط قوت و ضعف مخصوص خود را دارند. اصولاً ترکیب انگیزه، پشتکار و پیگیری وکیل جوان با تجربه ظرافت نظر و تیزبینی وکلای با تجربه منتج به بهترین دستاوردها در پرونده‌های حقوقی خواهد شد.

یکی از مهمترین امور در انتخاب معتبرترین موسسه حقوقی بررسی روند و پیروزی در پرونده‌های گذشته موسسه حقوقی است. توجه داشته باشید که زمان این پرونده‌ها نباید مربوط به مدت زمان خیلی قبل باشد زیرا ممکن است موسسه حقوقی مورد نظر طی مدت مذکور توانایی و بازدهی خود را از دست داده باشد. در این راستا باید دقت کرد که پرونده‌های منجر به پیروزی باید هم موضوع با پرونده شما باشد زیرا دیده شده که یک موسسه حقوقی تنها در یک شاخه (مثلاً طلاق توافقی) موفق عمل کرده اما در پرونده‌های ملکی بسیار ضعیف عمل می‌کند.

مهم‌ترین نکته در مورد انتخاب معتبرترین موسسه حقوقی مدیران، موسسان و در نهایت ریاست موسسه حقوقی است که با خوش نامی و اعتبار خود به مجموعه نیز اعتبار کافی را بخشیده و باعث اطمینان خاطر همراهان و مراجعین محترم می‌شوند. مدیران و روسای موسسه حقوقی تماماً باید حقوقدان و اهل فن وکالت باشند. پرواضح است که موسسه حقوقی اراز فرتاک با جمع آوری قوی‌ترین تیم ممکن در تمامی ارکان و قسمتها به تلاش روز افزون برای دستیابی به عنوان معتبرترین موسسه حقوقی از نظر مخاطبان و مراجعین که مهم‌ترین مرجع تشخیص هستند همت می‌گمارد.

موسسه حقوقی چیست؟

طبق قوانین دادگستری و ثبتی ایران افرادی که توانایی و تسلط آنان بر دانش حقوق اثبات شده باشد توانایی ثبت مؤسسات حقوقی را خواهند داشت. در این راستا افراد متخصص با ارائه مدارک تأیید شده به ثبت موسسه‌ی حقوقی مبادرت می‌کنند. در حالیکه ریاست اکثر مؤسسات حقوقی وکلای با سابقه یا قضات بازنشسته و یا اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها واز اساتید علم حقوقی می‌باشند. متاسفانه برخی افراد سودبر با استفاده از مدارک دیگران یا جعل مدرک خود را رییس موسسه‌ی حقوقی معرفی کرده و با انجام اعمال دونشان وکالت اقدام به عوام فریبی کرده و جایگاه این منزلگاه احقاق حق را متزلزل کرده و دیدگاه مردم عزیز را مخدوش می‌سازند.

فعالیت موسسه‌ی حقوقی کاملاً مطابق با عرف چندین و چند ساله و زیر سایه‌ی قانون بوده و هست. همچنین این مؤسسات مورد تأیید 100% حکومت و مقامات قضایی که در رأس آن ریاست قوه قضاییه است می‌باشد و ایشان اخیراً بارها و بارها بر نقطه نظم خود در مورد مقام مؤسسات حقوقی تاکید کردند.

موسسه‌ی حقوقی نهادی رسمی و ثبت شده متشکل از چندین حقوقدان از جمله بازنشسته، وکلای دادگستری، اساتید دانشگاه، کارشناسان رسمی دادگستری، مشاوران زبده حقوقی و… می‌باشد. باتوجه به تعدد وکلای متخصص در زمینه‌های مختلف موسسه‌ی حقوقی می‌تواند به شکل بهتری پرونده‌های متفاوت را پوشش دهد و در هر مورد وکیل متخصص در آن مشغول هستند می‌باشد. با توجه به گسترش روز افزون علم حقوق و بسیط شدن موضوعات پرونده‌های قضایی تصور اینکه یک وکیل درتمامی زمینه‌ها تخصص و تجربه‌ی کافی را دارا باشد کاملاً مردود است. همچنین استفاده از نظر کارشناسان رسمی دادگستری، استفاده از مشاوران، تعدد پرونده‌ها، هم فکری حقوقدانان، استفاده از مشورت قضات بازنشسته و…. دیگر برتری‌های موسسه‌ی حقوقی نسبت به دفاتر وکالت است که می‌تواند به طور قطعی موکل را به اهداف مد نظر در پرونده نزدیک و نزدیک‌تر کند.

در عین حال موکلین عزیز باید توجه داشته باشند در هنگام مراجعه به مؤسسات حقوقی از ثبتی و رسمی بودن موسسه اطمینان حاصل کنند. علاوه بر درخواست اساسنامه و شماره‌ی ثبتی موسسه از رییس موسسه مدارک علمی و تحصیل او را نیز طلب کنند. موسسه‌ی حقوقی پدرام قدیمی‌ترین موسسه‌ی حقوقی، داوری، بین المللی بوده که نه تنها برای رضایت خاطر موکلین عزیز تمامی اسناد موسسه و کارکنان را ارائه می‌دهد بلکه انجام وکالت پرونده‌های مختلف شما را به طور 100% تضمین می‌کند.

وظایف موسسه حقوقی

موسسه حقوقی با کادری از وکلا و مشاوران حقوقی در زمینه امور مختلف حقوقی به اشخاص حقیقی و حقوقی جهت رفع مشکلات حقوقی، طرح دعوی یا دفاع از خود، و یا سایر موارد خدمت رسانی می‌کند.

به طور کلی وظایف موسسه حقوقی تشکیل کار گروه‌ها و کمیسیون‌های متخصصی جهت بهره مندی از حضور افراد صاحبنظر و وکلای مجرب جهت حل مشکلات حقوقی افراد است.

به طور حتم یک وکیل پایه یک دادگستری به تنهایی قادر نیست در تمامی حوزه‌های حقوقی خدمت رسانی کند و راهنمایی تخصصی به همه موکلان خود بدهد لذا در یک موسسه حقوقی جمعی از وکلا حاضر می‌شوند و هریک به طور تخصصی و همچنین گاها به صورت جمعی در موارد مختلف به کارشناسی می‌پردازند.

تأسیس مؤسسات حقوقی، اقدامی مثبت، سنجیده شده و کارشناسانه است چرا که خدمت رسانی در این مؤسسات با محوریت خود جمعی و کار گروهی متخصصان انجام می‌شود و قطعاً بهره گیری از چندین فرد با تجربه و موفق و همکاری این افراد نتیجه‌ای مطلوب‌تر از کار انفرادی به همراه دارد.

مهم‌ترین کارکرد مؤسسات حقوقی کاهش ضریب خطا در تشخیص حق، کاهش مفاسد مربوط با امر وکالت و ایجاد فرصت شغلی برای فارغ التحصیلان و کار اموزان وکالت و فراهم نمودن فرصت رقابت بین ارائه دهندگان خدمات حقوقی جهت بهبود خدمت رسانی و موفقیت در پرونده است. با تشکیل این مؤسسات حقوقی، اخذ مشاوره حقوقی به صورت رایگان و یا با پرداخت هزینه اندک برای مراجعه کنندگان به این مؤسسات فراهم شده و باعث آگاهی بیشتر افراد گردیده متعاقباً آگاهی افراد باعث می‌شود تعداد پرونده در مراجع قضایی روبه کاهش رود. رسیدگی به پرونده‌های جاری با کیفیت مطلوب‌تری صورت پذیرد.

وکیل پایه یک دادگستری کیست

وکیل پایه یک دادگستری کسی است که پس از گذراندن دوره لیسانس و پس از کسب مدرک در زمینه حقوق یا فقه و مبانی حقوق اسلامی، در آزمون پذیرش کارآموزی کانون وکلای دادگستری که تنها یک بار در سال برگزار می‌شود و رقابتی سخت در آن وجود دارد را پشت سر گذاشته و موفقیت در آن را بدست آورد.

آیا وکلای پایه یک دادگستری دارای حیطه‌های تخصصی هستند؟

پس از قبولی در آزمون، فرد باید استعلاماتی نظیر گواهی عدم اعتیاد، عدم سوء پیشینه کیفری و … را از پزشکی قانونی و نهاد‌های امنیتی دریافت و ارائه نماید. پس از موفقیت در آزمون و ارائه استعلامات و گواهی‌های خواسته شده فرد به عنوان کارآموز وکالت شناخته می‌شود. برای اینکه فرد تبدیل به یک وکیل پایه یک دادگستری شود، باید به مدت دو سال نزد یک وکیل پایه یک دادگستری متخصص، که یه وکیل سرپرست معروف است، به عنوان کارآموز فعالیت کند و با شرکت در جلسات دادرسی در تمام زمینه‌های حقوقی تجربه و اطلاعات کسب نماید. علاوه بر این فرد کارآموز باید در جلسات آموزشی که توسط کانون وکلا یکبار در هفته برگزار می‌شوند نیز شرکت کند و همچنین در آزمون مهارت‌های کامپیوتری (icdl) نمره قبولی را کسب نماید.

در مرحله بعدی و پس از گذراندن دوره‌های گفته شده کارآموز باید در آزمونی به نام اختبار شرکت کند. فرد کارآموز می‌بایست در این آزمون، که دارای دو بخش شفاهی و کتبی می‌باشد، نمره قبولی را کسب کند. پس از کسب نمره قبولی در این آزمون فرد در مراسم سوگند یا تحلیف شرکت می‌کند و پس از سوگند یاد کردن به صورت رسمی به عنوان وکیل پایه یک دادگستری شناخته خواهد شد.

وکیل خانواده

وکیلی که در اموری مانند طلاق، مهریه، طلاق توافقی، استرداد جهیزیه، نفقه، حضانت کودکان، انحصار وراثت و … می‌تواند راهنما باشد.

وکیل ملکی

یک وکیل پایه یک دادگستری که در زمینه‌هایی نظیر تنظیم سند رسمی، الزام به اخذ پایان کار، وقف، سرقفلی، قرارداد اجاره و … فعالیت می‌کند.

وکیل مهاجرت

وکیلی که در امور مهاجرت می‌تواند راهنمای شما بوده و شما را از قوانین جایی که قصد مهاجرت به آن را دارید آگاه می‌سازد.

وکیل مالیاتی

برای جلوگیری از محکوم شدن به جرائم سنگین مالیاتی، می‌توانید از یک وکیل پایه یک دادگستری در زمینه مالیات کمک بگیرید.

وکیل ثبت احوال

وکیل پایه یک دادگستری می‌تواند در زمینه‌های متفاوت مرتبط با ثبت احوال از جمله: تغییر نام و نام خانوادگی، حذف نام همسر از شناسنامه پس از طلاق، اخذ گواهی فوت و … شما را راهنمایی و کمک کند.

وکیل شرکت‌ها

برای انجام اموری مانند ثبت شرکت، ضمانت نامه‌های بانکی، تشکیل پرونده مالیاتی و … نیز می‌توانید به سراغ یک وکیل پایه یک دادگستری بروید.

وکیل چک و سفته

انجام اموری مانند رسیدگی به چک و سفته برگشتی نیز می‌تواند در حوزه فعالیت‌های یک وکیل پایه یک دادگستری باشد.

کار وکیل دادگستری چیست؟

پاسخ: در صورت مراجعه اشخاص اعم از حقیقی یا حقوقی وکیل دادگستری جهت طرح دعوای حقوقی یا کیفری وکیل باید با بررسی مستندات و دلایل شخص امکان طرح دعوا و یا شکواییه و میان میز و میزان پیشرفت آن را به طرف مشاوره اعلام نماید در وهله اول کار وکیل دادگستری اصلاح ذات البین است و در صورت عدم توفیق با طرح دعوای درست و جلوگیری از اطاله دادرسی موجبات احقاق حقوق موکل خود را فراهم نماید

چگونه چگونه وکیل اراک را انتخاب کنیم:

وکیل جهت مشاوره و یا طرح دعوا در مراجع قضایی و شبه قضایی مستلزم بررسی سوابق نامبرده و تخصص و کارایی وکیل دادگستری می‌باشد متاسفانه در جامعه ما معیار انتخاب وکیل صرفاً با دید داشتن رابطه در مراجع قضایی ارزیابی می‌شود این امر پایه اول طرح دعوی اشتباه و اطاله دادرسی است لذا با کمک کانون وکلای دادگستری امکان انتخاب وکیل شایسته میسر می‌شود

آیا وکلای دادگستری دارای حیطه‌های تخصصی هستند؟

پاسخ: بله به صورت سیستماتیک در کشور ما وکلای دادگستری دارای تخصص‌های ویژه نیستند و هر وکیل این امکان را دارد که در تمامی دعاوی رشته‌های مختلف فعالیت و اظهار نظر نماید که این امر در سنوات اخیر توسط خود وکلا تعدیل شده و رویکرد وکلای دادگستری بیشتر فعالیت در یک یا چند رشته تخصصی می‌باشد

آیا می‌توان پرونده‌های کوچک را هم به یک وکیل دادگستری سپرد:

پاسخ:

پرونده‌های مطروحه در محاکم قضایی صرفنظر از کوچک یا بزرگ بودن آن برای ذینفع جنبه حیاتی دارد و تلقیح این که یک پرونده کوچک بزرگ است به نظر راه ناصوابی است کانون وکلا به جهت جلوگیری از تبعات بعدی این امر برای کارآموزان وکالت تا سقف مشخصی را جهت طرح دعوا در مراجع قضایی پیش بینی کرده و این افراد اجازه وکالت در دیوان عالی کشور را ندارند.

نمایش بیشتر