اخبار سلامتکسب و کار ایرانی

پک پوست خشک شده پرتقال و ماست معجزه پوست صاف و شفاف

این خبر شامل این عناوین است مخفی
10 روغن کرچک
11 (به خصوص در وعده ناهار) ویتامین C به طور طبیعی به روشن شدن پوست کمک میداشتن پوستی صاف و شفاف با بهترین ماسک های طبیعی
11.2 ماسک های گیاهی و خانگی عالی برای داشتن پوست صاف و شفاف

همه ما می‌ دانیم که روند پیری یک امر اجتناب‌ ناپذیر است که همه افراد با گذر زمان و ورود به میانسالی با آن روبرو خواهند شد. افزایش سن باعث ایجاد چین و چروک ها و همچنین افتادگی پوست می گردد و افراد به دنبال راهی برای پیشگیری یا از بین بردن این مشکلات هستند. امروز پیشرفت علم باعث شده تا افراد بتوانند از پیری پوست جلوگیری کرده یا آن که چین و چروک های ایجاد شده را به طور کامل درمان کنند.

روش ‌های مختلفی برای جوانسازی پوست وجود دارد.یکی از این روشهااستفاده از ژل پروفایلو است که بهتر است در سنین بالاتر انجام شود تا نتیجه بخش باشد. ما در این مقاله میخواهین روش های طبیعی و ارزان قیمت را به شما معرفی کنیم. در ادامه باما همراه باشید:

با دوبار استفاده از اين ماسک جادویی آكنه ها، چروک و اسكارهای پوستتان از بين می رود.پوست زیبا چهره براي اغلب افراد به خصوص خانم ها از اهميتي زيادي برخوردار است تا جايي كه برخي افراد هزينه هاي زيادي براي زيبايي صرف مي كنند برخي لک هاو چین و چروک صورت تحت تاثير سن به وجود آمده همچنين يكي ديگر مواردي كه زيبايي صورت را تحت تاثير قرار مي دهد جوش ها، آكنه ها و اسكار هاي پوستي است.يكي از بهترین راه کارها برای زيبايي پوست استفاده از مواد طبیعی و ارزان خانگي است که هیچ عوارض جانبی در کوتاه مدت و بلند مدت باقي نمي گذارند.

آرایش |اسپری پوست پرتقال برای صورت |استرس

قرنهاست زنان چینی از آب برنج به عنوان تونری برای شستشوی پوشت شان استفاده می کنند. برای بدست آوردن آب برنج، برنج را در آب خیس می دهند تا آب سیری رنگ بشود.پارچه ای کتانی در این آب می اندازند تا آب را به خود جذب کند سپس آن را بر روی صورت خود می گذارند.نوشیدن چای راهی برای داشتن پوست صاف!چینی ها قسم خورده اند که چای سفید و سبز را به دلیل خاصیت ضد چروک و کاهش وزن آن همیشه مصرف کنند.آنها قرنهاست که در مورد تاثیرات چای مطالعه کرده اند و چای همیشه نقش مهمی در رژیم های زیبایی آنها بازی می کند.چای دارای آنتی اکسیدانهای زیادی است که از پیری پوست جلوگیری به عمل می آورد و کمک می کند پوست صاف داشته باشید. همچنین برخی از چای ها متابولیسم بدن را افزایش می دهند و به کاهش وزن کمک می کنند.چای نه تنها یک نوشیدنی لذیذ است بلکه تاثیرات زیادی بر سلامتی دارد .اما باید بدانید در نوشیدن چای مانند تمامی خوردنی ها و نوشیدنی ها باید تعادل را حفظ کنید.

یک فنجان چای سبز خنک شده، 2 قاشق آرد برنج و نصف قاشق عسل را با هم ترکیب کنید و هر روز صبح بنوشید.

یک قاشق غذا خوری جوی دوسر پخته و له شده و یک قاشق غذا خوری آبلیمو را با هم ترکیب کنید و به آرامی بر روی صورت ماساژ دهید.اجازه دهید خشک شود و سپس بعد از 20 دقیقه با آب یرد بشویید و با یک حوله نرم و تمیز خشک کنید.این درمان را قبل از رفتن به حمام انجام دهید.

نکته:اگر پوست حساسی دارید بهتر است آبلیمو را با کمی آب رقیق کنید.

یک قاشق غذا خوری آب ، یک قاشق غذا خوری آبلیمو، یک قاشق غذا خوری زرد چوبه و یک قاشق شیر را با هم ترکیب کنید ، تا زمانی که یک خمیر به دست آید.سپس به مدت 5 دقیقه آن راروی پوست خود اسکراب کنید و بعد از حدود 20 دقیقه با آب سرد بشویید و سپس با یک حوله تمیز خشک کنید.این درمان را قبل از رفتن به حمام انجام دهید.

یک قاشق غذا خوری زرد چوبه و یک قاشق غذا خوری آب گوجه فرنگی را با هم ترکیب کنید و سپس روی صورت خود اعمال کنید و بعد از 15 دقیقه با آب سرد بشویید.این درمان را قبل از حمام انجام دهید.

مقداری پوست پرتقال خشک شده و یک قاشق غذا خوری ماست تازه را تهیه کنید. ابتدا پوست ها را آسیاب کنید و بعد با ماست ترکیب کنید.سپس ماسک بدست آمده را روی صورت خود اعمال کنید و بعد از 20 دقیقه با آب سرد بشویید ؛ این درمان را قبل از حمام انجام دهید.

بدن انسان‌ها، همواره در حال تغییر است و یکی از واضح‌ترین این تغییرات را می‌توانید روی پوست خود مشاهده کنید. پوست، به این دلیل که بیرونی‌ترین جزء بدن ما است و وظیفه محافظت از آن را دارد، ممکن است گاهی در اثر بعضی از آسیب‌ها، دچار تغییر ظاهر شود. پوست هیچ فردی، بی‌نقص نیست و تقریبا همه ما، با یک سری از مشکلات پوستی، دست و پنجه نرم می‌کنیم. جای زخم‌ها و جوش‌ها، لکه‌های ناشی از تغییرات هورمونی یا آفتاب و… همگی می‌توانند یک‌دستی و صافی پوست را از ما بگیرند. همراه ما باشید تا شما را با راه های داشتن پوست صاف و شفاف آشنا کنیم.

بسیاری از خانم‌ها ممکن است که آن‌ها را به خوبی، با مواد آرایشی بپوشانند؛ زیرا فکر می‌کنند که راه حلی برای ناپدید شدن آن‌ها برای همیشه وجود ندارد. بهتر است بدانید که بیشتر این لکه‌ها را می‌توانید در دوره‌های طولانی مدت و با تقویت و تغذیه پوست خود، از بین ببرید. یکی از کم هزینه‌ترین و بهترین راه‌ها، مراجعه به آشپزخانه است. بسیاری از مواد غذایی طبیعی که ما می‌خوریم، مصرف بهداشتی و زیبایی موثری نیز دارند. شما می‌توانید تنها با چند ماده غذایی در دسترس، ماسک برای صاف شدن پوست صورت خود، تهیه کنید. با رادیومدا همراه باشید تا درمان خانگی صافی پوست را به شما معرفی کنیم.

ماسک برای صاف شدن پوست صورت با گوجه و زردچوبه

گوجه، یک آب‌رسان قوی و سرشار از ویتامین است و ترکیب آن با زردچوبه، می‌تواند معجزه ایجاد کند. یکی از مشهورترین فواید زردچوبه، از بین بردن تیرگی‌ها و لکه‌ها است و هم‌چنین سرشار از مواد مغذی پوست است.

  • برای تهیه این ماسک، به ۱ قاشق غذاخوری زردچوبه و ۱ قاشق غذاخوری آب گوجه فرنگی، نیاز دارید. مواد را با یک دیگر ترکیب کنید تا حالت خمیر به دست بیاید. پس از گدشت ۱۵ دقیقه از استفاده ازماسک، صورت خود را با آب سرد بشویید. می‌توانید این ماسک را پیش از استحمام استفاده کنید.

ماسک گوجه فرنگی و زردچوبه برای صاف شدن پوست

ماسک پوست پرتقال و ماست

پوست پرتقال، سرشار از ویتامین C است و علاوه بر این که می‌توانید از آن به عنوان یک اسکراب طبیعی استفاده کنید، می‌توانید آن را یک نرم‌کننده نیز به حساب بیاورید. ماست نیز، به علت داشتن میزان زیادی پروتئین، پوست شما نرم و هم‌چنین آب‌رسانی می‌کند.

مواد لازم:

  • مقداری پوست پرتقال خشک شده
  • 1 قاشق غذاخوری ماست

ماسک پوست پرتقال و ماست برای صاف شدن پوست

ماسک شیر و عسل و آبلیمو جهت صافی پوست

عسل، یک التیام‌دهنده و آب‌رسان زیاد موثر جهت پوست هست و به کمک خاصیت ضد باکتریایی و ضد قارچی خود، پوست شما را از آکنه و جوش در امان نگه می‌دارد.

  • برای تهیه این ماسک، به ۲ قاشق چای‌خوری عسل، ۳ قاشق غذاخوری شیر تازه و ۲/۱ لیموترش کوچک نیاز دارید- مواد را به خوب با هم مخلوط کنید تا یک‌دست شوند- پس از ۲۰ دقیقه می‌توانید مواد با آب ولرم بشویید-

روش تهیه:

برای تهیه این ماسک، ابتدا مقداری پوست پرتقال را در آفتاب خوب خشک کنید و سپس آسیاب کنید تا پودر شود. مقداری از این پودر را با ماست مخلوط کنید. این ترکیب را پس از گذشت 20دقیقه، از روی پوست خود با آب سرد بشویید. می‌توانید این ماسک را پیش از استحمام استفاده کنید.

ماسک شیر و لیمو برای صاف شدن پوست

پوست صاف و شفاف با پک  و عسل:

یک فنجان چای سبز خنک شده، 2 قاشق  و نصف قاشق  را با هم ترکیب کنید و هر روز صبح بنوشید.

پک جوی دو سر و لیمو برای داشتن پوستی صاف و شفاف:

یک قاشق غذا خوری جوی دوسر پخته و له شده و یک قاشق غذا خوری آبلیمو را با هم ترکیب کنید و به آرامی بر روی صورت  دهید.اجازه دهید خشک شود و سپس بعد از 20 دقیقه با آب یرد بشویید و با یک حوله نرم و تمیز خشک کنید.این درمان را قبل از رفتن به حمام انجام دهید.

نکته:اگر پوست حساسی دارید بهتر است آبلیمو را با کمی آب رقیق کنید.

ماسک آووکادو

یکی از میوه‌های جادویی و بسیار مفید برای پوست هست و به دلیل اینکه سرشار بودن از ویتامین و پروتئین، تاثیر خیلی زیادی در رطوبت رسانی، صاف شدن پوست و افزایش زیبایی و سلامتی پوست داره.

ماسک آووکادو برای صاف شدن پوست

برای درست کردن این ماسک خانگی به موارد زیر نیاز داریم:

  • 1 عدد آووکادو رسیده
  • 1 سفیده تخم مرغ هم دما با محیط
  • 1 قاشق غذاخوری آبلیمو

دستورالعمل درست کردن ماسک خانگی با آووکادو

  • آووکادو رو پوست بگیرید و به طور کامل له کنید تا خمیری و یکدست بشه.
  • آووکادو، سفیده تخم مرغ و آبلیمو رو در یک کاسه مناسب بریزید و به خوبی با یکدیگر مخلوط کنید.
  • این ماسک رو بر روی پوست صورت بمالید و اجازه بدید 30 دقیقه روی پوست بمونه و بعد پوست رو بشویید.
  • بهتره این ماسک خانگی رو هفته‌ای یکبار استفاده کنید تا پوستی صاف و شفاف داشته باشید.

ماسک سیر

می‌توانید از سیر برای درمان جوش، جای جوش و لکه‌های پوستی استفاده کنید. سیر می‌تواند به درمان عارضه‌هایی مانند پسوریازیس کمک کند. علاوه بر این خواص ضدپیری و جوان‌کننده دارد.

ماسک سیر برای صاف شدن پوست

مواد لازم

طرز تهیه

  1. سیر را له کنید و آن را روی مشکلات پوستی موجود روی صورت خود بمالید.
  2. اجازه دهید سیر له شده به مدت ۵ دقیقه روی پوستتان بماند. سپس صورت خود را با آب بشویید.
  3. به‌آرامی با نوک‌ انگشتانتان به صورتتان ضربه بزنید تا خشک شود. بعد از کرم مرطوب‌کننده استفاده کنید.

هر چند وقت یک بار؟

هر روز از سیر استفاده کنید تا مشکلات پوستیتان برطرف شوند.

زاج سفید

زاج سفید می‌تواند از پوست در برابر بعضی از حساسیت‌ها محافظت کند. این ترکیب خواص آنتی‌اکسیدانی و ضدالتهابی دارد و به همین دلیل می‌تواند از پوست در برابر رادیکال‌های آزاد محافظت کند و آکنه را کاهش دهد.

مواد لازم

  • پودر زاج سفید: یک قاشق چای‌خوری
  • عسل: یک قاشق غذاخوری

طرز تهیه

  1. پودر زاج سفید و عسل را در یک کاسه با هم مخلوط کنید.
  2. ترکیب به دست آمده را روی صورت خود بمالید و اجازه دهید به مدت ۱۰ دقیقه روی صورتتان بماند.
  3. صورتتان را با آب ولرم بشویید.

پک شیر و  برای پوست صاف و شفاف:

2 تا 3 قاشق چای خوری شیر تازه و سرد و مقداری زعفران را با هم ترکیب کنید. اجازه دهید که به مدت 3 تا 4 ساعت بماند و بعد روی پوست تمیز خود اعمال کنید و بعد از 20 دقیقه با  شستشو دهید.

یک قاشق چای خوری از این خاک و یک قاشق چای خوری پاپایا را به خوبی با هم ترکیب کنید و بعد روی پوست تمیز خود اعمال کنید و بعد از 20 دقیقه با آب سرد شستشو دهید.

روغن کرچک

روغن کرچک غنی از ریسینولئیک اسید بوده که نوعی اسید چرب است و پوست را نرم و لطیف می‌کند. علاوه بر این می‌تواند به برگرداندن تولید سبوم (چربی) به حالت طبیعی کمک کند. بخور به باز شدن منافذ مسدود شده‌ی پوست کمک می‌کند و باعث می‌شود روغن کرچک به‌ لایه‌های عمیق‌تر پوست نفوذ ‌کند.

روغن کرچک جهت داشتن پوست صاف و شفاف

مواد لازم

  • روغن کرچک: دو تا سه قطره
  • آب داغ: یک کاسه
  • حوله‌ی بزرگ: یک عدد

طرز تهیه

  1. حوله را روی سرتان بگذارید و صورت خود را به کاسه‌ی آب داغ نزدیک کنید.
  2. اجازه دهید ۲ تا ۳ دقیقه بگذرد. سپس به‌آرامی به صورتتان ضربه بزنید تا خشک شود.
  3. حالا روغن کرچک را روی پوست خود بمالید و خوب ماساژ دهید.
  4. اجازه دهید روغن طی شب روی پوستتان بماند.

هر چند وقت یک بار؟

هر چهار تا پنج روز یک بار از این روش استفاده کنید. روغن کرچک را (بدون اینکه بخور دهید) را می‌توانید هر شب روی پوست خود بمالید.

ترکیبی از روغن زیتون و نمک دریایی را به میزان 2 به 1 تهیه کنید.آن را روی صورت خود اسکراب کنید و برای چند دقیقه ماساژ دهید و بعد با آب سرد شستشو دهید.این درمان بسیار تاثیر گذار و ارزان است و از لوسیون ها و اسکراب های شیمیای و گران نتیجه بهتری دارد، سلول های مرده پوست را از بین میبرد و پوست درخشان تر به نطر میرسد.

اسکراب روغن زیتون و نمک دریایی جهت داشتن پوست صاف و شفاف

  1. فقط یک یا دو بار در هفته پوستتان را لایه برداری کنید. لایه برداری بیش از حد موجب سوزش و ناراحتی پوستتان می‌شود.
  2. همیشه شب‌ها آرایشتان را پاک کنید. اگر شب را با آرایش بخوابید منافذ پوستتان مسدود می‌شود.
  3. کشف کنید چه چیزی باعث شده تا صورتتان جوش بزند. ممکن است شما در حال استفاده از محصول جدیدی هستید که باعث ناراحتی پوست شما می‌شود.
  4. به مقدار مناسب بخوابید و سعی کنید استرس نداشته باشید.
  5. مقدار زیادی آب بنوشید.
  6. اگر روی سینه یا پشتتان جوش زده است، ممکن است ایراد از شامپو یا نرم کننده تان باشد! از انواع ملایم‌تر یا برندهای برتر استفاده کنید.
  7. جوش هایتان را نکنید، ممکن است باعث شود که زخم شوند. اگر می‌خواهید جوش هایتان را بترکانید، روی تکه‌ای پارچه آب داغ ریخته، آن را برای چند ثانیه روی جوش بگذارید، سپس آن را بترکانید، اگر نشد، سعی نکنید که با زور این کار را انجام دهید، صبر کنید تا جوش کاملا به سطح پوستتان برسد.
  8. هیچ گاه با دستان آلوده صورتتان را لمس نکنید، همیشه ابتدا دستان خود را بشویید.
  9. میوه و سبزیجات بیشتری بخورید.

اسید فولیک و ب کومپلکس برای پوستتان خداشتن پوست صاف و یکدست ، زیبایی و شفافیت پوست مهم ترین اصل زیبایی خانم ها است و ما همه تمایل به داشتن پوستی زیبا و بی عیب و نقص داریم، اما بسیاری از آلودگی ها و عوامل دیگر باعث کدر شدن و یا پیر شدن پوست می شود در این بخش از سایت راز ثروت چند ماسک و راه حل ساده میتواند شما را به پوست صاف و شفاف برساند.

۱پوست صاف و شفاف با پک چای سبز و عسل:

یک فنجان چای سبز خنک شده، ۲ قاشق آرد برنج و نصف قاشق عسل را با هم ترکیب کنید و هر روز صبح بنوشید.

۲پک جوی دو سر و لیمو برای داشتن پوستی صاف و شفاف:

یک قاشق غذا خوری جوی دوسر پخته و له شده و یک قاشق غذا خوری آبلیمو را با هم ترکیب کنید و به آرامی بر روی صورت ماساژ دهید.

اجازه دهید خشک شود و سپس بعد از ۲۰ دقیقه با آب یرد بشویید و با یک حوله نرم و تمیز خشک کنید.این درمان را قبل از رفتن به حمام انجام دهید.

نکته:اگر پوست حساسی دارید بهتر است آبلیمو را با کمی آب رقیق کنید.

داشتن پوست صاف و یکدست

۳پک زرد چوبه و لیمو بینظیر برای پوست صاف و شفاف

یک قاشق غذا خوری آب ، یک قاشق غذا خوری آبلیمو، یک قاشق غذا خوری زرد چوبه و یک قاشق شیر را با هم ترکیب کنید ،

تا زمانی که یک خمیر به دست آید.سپس به مدت ۵ دقیقه آن راروی پوست خود اسکراب کنید

و بعد از حدود ۲۰ دقیقه با آب سرد بشویید و سپس با یک حوله تمیز خشک کنید.

این درمان را قبل از رفتن به حمام انجام دهید.

۴داشتن پوستی صاف و شفاف با پک زرد چوبه و گوجه فرنگی:

یک قاشق غذا خوری زرد چوبه و یک قاشق غذا خوری آب گوجه فرنگی را با هم ترکیب کنید

و سپس روی صورت خود اعمال کنید و بعد از ۱۵ دقیقه با آب سرد بشویید.این درمان را قبل از حمام انجام دهید.

۵پک پوست خشک شده پرتقال و ماست معجزه پوست صاف و شفاف:

مقداری پوست پرتقال خشک شده و یک قاشق غذا خوری ماست تازه را تهیه کنید.

ابتدا پوست ها را آسیاب کنید و بعد با ماست ترکیب کنید.سپس ماسک بدست آمده

را روی صورت خود اعمال کنید و بعد از ۲۰ دقیقه با آب سرد بشویید ؛ این درمان را قبل از حمام انجام دهید.

۶ماست و لیمو مفید برای داشتن پوست صاف و شفاف:

یک قاشق غذا خوری ماست تازه و یک قاشق چای خوری آبلیمو را ترکیب کنید

و به صورت خود بمالید و بعد از ۲۰ دقیقه با آب سرد بشویید.طبق روال این درمان را نیز قبل از حمام انجام دهید.

داشتن پوست صاف و یکدست

۷پوست صاف و شفاف با شیر، آبلیمو و عسل

یک قاشق چای خور ی شیر، یک قاشق چای خوری آبلیمو و یک قاشق چای خوری عسل را با هم ترکیب کنید ،

پوستتان را تمیز کنید و بعد این مخلوط را روی آن بمالید و بعد از ۲۰ دقیقه با آب سرد بشویید ؛

طبق روال این درمان را نیز قبل از حمام انجام دهید.

۸پک شیر و زعفران برای پوست صاف و شفاف:

۲ تا ۳ قاشق چای خوری شیر تازه و سرد و مقداری زعفران را با هم ترکیب کنید.

اجازه دهید که به مدت ۳ تا ۴ ساعت بماند و بعد روی پوست تمیز خود اعمال کنید و بعد از ۲۰ دقیقه با آب ولرم شستشو دهید.

۹پوست صاف و شفاف با پک پاپایا و نوعی خاک رس:

یک قاشق چای خوری از این خاک و یک قاشق چای خوری پاپایا را به خوبی با هم ترکیب کنید

و بعد روی پوست تمیز خود اعمال کنید و بعد از ۲۰ دقیقه با آب سرد شستشو دهید.

۱۰سیب زمینی برای پوست صاف و شفاف:

مقداری خمیر سیب زمینی تهیه کنید و آن را بر روی پوست خود اعمال کنید ،

اجازه دهید که به مدت ۲۰ دقیقه بماند و سپس آن را با آب شستشو دهید ؛ بهتر است که این درمان را ۲ بار در روز تکرار کنید.

۱۱پوست صاف و شفاف با پک پوست لیمو:

مقداری پوست لیمو و مقداری شیر خام را تهیه کنید ؛

ابتدا پوست لیمو را در مقابل آفتاب خشک کنید و بعد پودرش کنید سپس با شیر مخلوط کنید.

این ترکیب را روی پوست اعمال کنید و بعد از ۲۰ دقیقه با آب گرم بشویید و فورا و بلافاصله از یک تونر خنک کننده استفاده نمایید.

داشتن پوست صاف و یکدست

۱۲پک ماسک عسل مناسب پوست صاف و شفاف

یک قاشق غذا خوری عسل را تهیه کنید و با نوک انگشتان تمیز به آرامی روی پوست خود اعمال کنید.

اجازه دهید که به مدت ۱۰ دقیقه بماند و سپس با آب گرم شستشو دهید و در نهایت با یک حوله تمیز و نرم صورتتان را خشک کنید.

۱۳پوست صاف و شفاف با پک عسل و لیمو:

۴ تا ۵ قطره عسل را روی یک تکه لیمو بریزید و سپس برای چند دقیقه روی صورت بمالید و بلافاصله با آب سرد شستشو دهید.

۱۴اسکراب روغن زیتون و نمک دریایی برای پوست صاف و شفاف:

ترکیبی از روغن زیتون و نمک دریایی را به میزان ۲ به ۱ تهیه کنید.آن را روی صورت خود اسکراب کنید و برای چند دقیقه ماساژ دهید و بعد با آب سرد شستشو دهید.

این درمان بسیار تاثیر گذار و ارزان است و از لوسیون ها و اسکراب های شیمیای و گران نتیجه بهتری دارد، سلول های مرده پوست را از بین میبرد و پوست درخشان تر به نطر میرسد.

۱۵پوست صاف و شفاف با پک شیر نارگیل:

ابتدا شیر نارگیل را از درون آن استخراج کنید و بعد آن را روی تمام صورت ،

حتی لب های خود اعمال کنید. این میتواند یکی از بهترین پک های طبیعی برای مراقبت از پوست باشد.

۱۶پک شیر طبیعی برای پوست صاف و شفاف:

تکه ای پنبه را درون شیر جوشیده شده بخیسانید سپس آن را روی پوست خود بمالید و بعد از چندین ساعت با آب سرد شست شو دهید.

داشتن پوست صاف و یکدست

۱۷پوست صاف و شفاف با مرطوب کننده پرتقال، لیمو و ماست

یک قاشق غذا خوری آب پرتقال ، یک قاشق غذا خوری آبلیمو و یک فنجان پر ،

ماست را با هم ترکیب کنید و سپس روی پوست خود اعمال کنید و بعد از ۱۵ دقیقه با دستمال مرطوب و تمیز پاک کنید.

۱۸روغن کرچک برای پوست صاف و شفاف:

چندین قطره ، روغن کرچک را روی پوست خود بمالید و به خوبی ماساژ دهید و بعد از نیم ساعت با یک دستمال مرطوب پاک کنید.

۱۹پوست صاف و شفاف با ماسک نارنج و گلاب:

نارنج هم یکی از اعضای لیست دارندگان ویتامین سی است که برای داشتن پوست زیبا می توان استفاده کرد

به این روش که آب یک عدد نارنج تازه را داخل لیوان بریزید و به آن یک تا دو قاشق چای خوری گلاب اضافه کنید

و خوب هم زده و روی پوست بمالید. این ماسک باید ۱۵ دقیقه روی صورت بماند و سپس آن را با آب ولرم بشویید.

۲۰ماسک لیموترش معجزه دیگر پوست صاف و شفاف:

یک عدد لیموترش بزرگ یا دو عدد لیموی شیرازی را به صورت نازک حلقه حلقه کنید

و حلقه ها روی پوست صورت به جز دور چشم بگذارید و اجازه دهید ۳۰دقیقه روی پوست صورتتان بماند ؛

بعد از زمان مشخص شده حلقه های لیموترش را برداشته و پوست صورت را با آب سرد بشویید.

۲۱داشتن پوست صاف و شفاف با ماسک جوانه گندم:

دو قاشق غذاخوری جوانه گندم تازه کوبیده شده و یا پودر آن را با نصف لیوان شیر خوب مخلوط کنید تا مخلوط یکنواختی درست شود.

حالا باید قبل از استفاده از ماسک صورت خود را با آب و صابون ملایمی بشویید

و بعد از آن مخلوط را روی صورت بمالید و درحال پوشاندن پوست صورت از حالت ماساژ دادن نیز استفاده کنید

و بعد از ۲۰ دقیقه ماسک را از روی پوست برداشته و صورت را با آب ولرم رو به سرد کامل بشویید.

داشتن پوست صاف و یکدست

نکات اضافی برای داشتن پوستی روشن

رژیم غذایی سالم:

در کنار درمان های خانگی موثر، عوامل دیگری برای داشتن پوستی روشن نیز باید رعایت شود

که مهمترین آنها رژیم غذایتان میباشد. بدون دریافت مواد مغذی درست، نمیتوانید پوستتان را از آسیب های ممکن دور نگه دارید.

شما میتوانید ،میوه های سرشار از ویتامین C که شامل آنتی اکسیدان میباشند را بخورید.

در این میان چربی های سالم ، پروتئین ها و سبزیحات سبز را در حد تعادل فراموش نکنید ؛

همه این مواد مغذی برای داشتنی پوستی روشن تاثیر گذار است.

آب زیادی بنوشید:

برای داشتن پوستی روشن و سالم روزانه حداقل ۸ لیوان آب بنوشید.

خوب بخوابید:

اگر نخوابید، تاثیراتش روی صورت شما مشخص است ،شما خسته و ملتهب به نظر میرسید ؛

در طول شبانه روز حداقل ۸ ساعت خواب مفید داشته باشید.

ورزش کنید:

شما باید هر روز حداقل نیم ساعت ورزش کنید. ورزش کردن و فعال بودن ،

حتی میتواند مشکلاتی مانند آکنه را نیز درمان کند.

داشتن پوست صاف و یکدست

لایه برداری کنید

بدون لایه برداری کردن نمیتوانید از شر سلول های مرده و خشکی پوست یا حتی چربی بیش از حد پوست خلاص شوید.یکی از بهترین لایه بردار های خانگی استفاده از جوی دو سر میباشد.

حتما قبل از خواب آرایشتان را پاک کنید:

این کار برای کمک به نفس کشیدن پوستتان بسیار مهم است.این کار را حتما هر شب ، حتی در صورت خستگی مفرط فراموش نکنید.

اسکراب های خانگی برای پوست های چرب:

روغن زیتون یکی از بهترین پاک کننده ها برای آرایش صورت و چشم است.

شما همچنین میتوانید از روغن کرچک نیز استفاده کنید.

زیرا به خاطر خواص آنتی باکتریایی که دارد برای پوست فوق العاده است.

شما همچنین میتوانید ترکیبی از روغن کرچک، زیتون،جوجوبا و آووکادو را تهیه کنید

و از آن برای روشن شدن پوست و رفع چین و چروک ها استفاده بنمایید.

یک فنجان روغن زیتون و روغن کرچک را ترکیب کنید، روی پوستتان اعمال کنید و به آرامی ماساژ دهید.

غذا های سرشار از ویتامین مصرف کنید و غذا های سرشار از ویتامین EوC را در رژیم روزانه خود بگنجانید.

(به خصوص در وعده ناهار) ویتامین C به طور طبیعی به روشن شدن پوست کمک میداشتن پوستی صاف و شفاف با بهترین ماسک های طبیعی

زیبایی و شفافیت پوست مهم ترین اصل زیبایی خانم ها است و ما همه تمایل به داشتن پوستی زیبا و بی عیب و نقص داریم، اما بسیاری از آلودگی ها و عوامل دیگر باعث کدر شدن و یا پیر شدن پوست می شود در این بخش از سلامت پوست و موی چند ماسک و راه حل ساده میتواند شما را به برساند.

در این مقاله، ما راهنمایی هایی را به شما می دهیم تا بتوانید در خانه آنها را انجام دهید اما این ها همه چیز درباره پک های پوستی نیستند ما در نمناک همچنین سعی کرده ایم که با معرفی برخی خاص و سایر اصول مراقبت، که اغلب نادیده گرفته می شوند، زیبایی را به پوستتان برگردانیم.

ترفندهای دانستنی برای تقویت پوست صاف و شفاف 

ماسک های گیاهی و خانگی عالی برای داشتن پوست صاف و شفاف 

  1. پوست صاف و شفاف باپک و عسل:

یک فنجان چای سبز خنک شده، 2 قاشق و نصف قاشق را با هم ترکیب کنید و هر روز صبح بنوشید

  1. پک جوی دو سر و لیمو برای داشتن پوستی صاف و شفاف:

یک قاشق غذا خوری جوی دوسر پخته و له شده و یک قاشق غذا خوری آبلیمو را با هم ترکیب کنید و به آرامی بر روی صورت دهید.اجازه دهید خشک شود و سپس بعد از 20 دقیقه با آب یرد بشویید و با یک حوله نرم و تمیز خشک کنید.این درمان را قبل از رفتن به حمام انجام دهید

نکته:اگر پوست حساسی دارید بهتر است آبلیمو را با کمی آب رقیق کنید

پوست صاف و شفاف با ماسک جودوسر

بهترین ماسک های خانگی برای داشتن پوست صاف و شفاف

  1. پک و لیمو بینظیر برایپوست صاف و شفاف:

یک قاشق غذا خوری آب ، یک قاشق غذا خوری آبلیمو، یک قاشق غذا خوری زرد چوبه و یک قاشق شیر را با هم ترکیب کنید ، تا زمانی که یک خمیر به دست آید.سپس به مدت 5 دقیقه آن راروی پوست خود اسکراب کنید و بعد از حدود 20 دقیقه با آب سرد بشویید و سپس با یک حوله تمیز خشک کنید.

این درمان را قبل از رفتن به حمام انجام دهید

  1. داشتن پوستی صاف و شفاف با پک زرد چوبه و :

یک قاشق غذا خوری زرد چوبه و یک قاشق غذا خوری را با هم ترکیب کنید و سپس روی صورت خود اعمال کنید و بعد از 15 دقیقه با آب سرد بشویید.این درمان را قبل از حمام انجام دهید.

پوست صاف و شفاف با ماسک های زردچوبه

ماسک های گیاهی مختص پوست صاف و شفاف

  1. پک پوست خشک شده و معجزه پوست صاف و شفاف:

مقداری خشک شده و یک قاشق غذا خوری ماست تازه را تهیه کنید. ابتدا پوست ها را آسیاب کنید و بعد با ماست ترکیب کنید.سپس ماسک بدست آمده را روی صورت خود اعمال کنید و بعد از 20 دقیقه با آب سرد بشویید ؛ این درمان را قبل از حمام انجام دهید

  1. ماست و لیمو مفید برای داشتن پوست صاف و شفاف:

یک قاشق غذا خوری ماست تازه و یک قاشق چای خوری آبلیمو را ترکیب کنید و به صورت خود بمالید و بعد از 20 دقیقه با آب سرد بشویید.طبق روال این درمان را نیز قبل از حمام انجام دهید.

پوست صاف و شفاف با استفاده از خواص ماست

چگونگی داشتن پوست صاف و شفاف

7.پوست صاف و شفاف با شیر، آبلیمو و عسل:

یک قاشق چای خور ی شیر، یک قاشق چای خوری آبلیمو و یک قاشق چای خوری عسل را با هم ترکیب کنید ،پوستتان را تمیز کنید و بعد این مخلوط را روی آن بمالید و بعد از 20 دقیقه با آب سرد بشویید ؛ طبق روال این درمان را نیز قبل از حمام انجام دهید

8.پک شیر و برای پوست صاف و شفاف:

2 تا 3 قاشق چای خوری شیر تازه و سرد و مقداری زعفران را با هم ترکیب کنید. اجازه دهید که به مدت 3 تا 4 ساعت بماند و بعد روی پوست تمیز خود اعمال کنید و بعد از 20 دقیقه با شستشو دهید.

چگونگی داشتن پوست صاف و شفاف با ماسک زعفرانی

ترفندهای بینظیر برای داشتن پوست صاف و شفاف

  1. پوست صاف و شفاف با پک و نوعی خاک رس:

یک قاشق چای خوری از این خاک و یک قاشق چای خوری پاپایا را به خوبی با هم ترکیب کنید و بعد روی پوست تمیز خود اعمال کنید و بعد از 20 دقیقه با آب سرد شستشو دهید

  1. زمینی برای پوست صاف و شفاف:

مقداری خمیر تهیه کنید و آن را بر روی پوست خود اعمال کنید ، اجازه دهید که به مدت 20 دقیقه بماند و سپس آن را با آب شستشو دهید ؛ بهتر است که این درمان را 2 بار در روز تکرار کنید.

پوستی صاف و شفاف با ماسک سیب زمینی

پوست صاف و شفاف با ایده های ناب

  1. پوست صاف و شفاف با پک پوست لیمو:

مقداری پوست لیمو و مقداری شیر خام را تهیه کنید ؛ ابتدا پوست لیمو را در مقابل آفتاب خشک کنید و بعد پودرش کنید سپس با شیر مخلوط کنید.این ترکیب را روی پوست اعمال کنید و بعد از 20 دقیقه با آب گرم بشویید و فورا و بلافاصله از یک تونر خنک کننده استفاده نمایید

  1. پک ماسک عسل مناسب پوست صاف و شفاف:

یک قاشق غذا خوری عسل را تهیه کنید و با نوک انگشتان تمیز به آرامی روی پوست خود اعمال کنید.اجازه دهید که به مدت 10 دقیقه بماند و سپس با آب گرم شستشو دهید و در نهایت با یک حوله تمیز و نرم صورتتان را خشک کنید.

پوست صاف و شفاف با ماسک عسل

راز داشتن پوستی صاف و شفاف

  1. پوست صاف و شفاف با پک عسل و لیمو:

4 تا 5 قطره عسل را روی یک تکه لیمو بریزید و سپس برای چند دقیقه روی صورت بمالید و بلافاصله با آب سرد شستشو دهید

  1. اسکراب و برای پوست صاف و شفاف:

ترکیبی از روغن زیتون و نمک دریایی را به میزان 2 به 1 تهیه کنید.آن را روی صورت خود اسکراب کنید و برای چند دقیقه ماساژ دهید و بعد با آب سرد شستشو دهید.این درمان بسیار تاثیر گذار و ارزان است و از لوسیون ها و اسکراب های شیمیای و گران نتیجه بهتری دارد، سلول های مرده پوست را از بین میبرد و پوست درخشان تر به نطر میرسد.

پوستی صاف و شفاف با روغن زیتون

معجزه داشتن پوست صاف و شفاف

  1. پوست صاف و شفاف با پک :

ابتدا شیر را از درون آن استخراج کنید و بعد آن را روی تمام صورت ، حتی لب های خود اعمال کنید. این میتواند یکی از بهترین پک های طبیعی برای مراقبت از پوست باشد

  1. پک شیر طبیعی برای پوست صاف و شفاف:

تکه ای پنبه را درون شیر جوشیده شده بخیسانید سپس آن را روی پوست خود بمالید و بعد از چندین ساعت با آب سرد شست شو دهید.

پوست صاف و شفاف با استفاده از شیر

ماسک های فوق العاده برای پوست صاف و شفاف

  1. پوست صاف و شفاف با مرطوب کننده پرتقال، لیمو و ماست:

یک قاشق غذا خوری ، یک قاشق غذا خوری آبلیمو و یک فنجان پر ، ماست را با هم ترکیب کنید و سپس روی پوست خود اعمال کنید و بعد از 15 دقیقه با دستمال مرطوب و تمیز پاک کنید

  1. برای پوست صاف و شفاف:

چندین قطره ، روغن را روی پوست خود بمالید و به خوبی ماساژ دهید و بعد از نیم ساعت با یک دستمال مرطوب پاک کنید.

پوست صاف و شفاف با روغن های طبیعی

ماسک میوه برای پوست صاف و شفاف

  1. پوست صاف و شفاف با ماسک و گلاب

نارنج هم یکی از اعضای لیست دارندگان ویتامین سی است که برای داشتن پوست زیبا می توان استفاده کرد به این روش که آب یک عدد نارنج تازه را داخل لیوان بریزید و به آن یک تا دو قاشق چای خوری اضافه کنید و خوب هم زده و روی پوست بمالید. این ماسک باید 15 دقیقه روی صورت بماند و سپس آن را با آب ولرم بشویید

  1. ماسک معجزه دیگر پوست صاف و شفاف

یک عدد لیموترش بزرگ یا دو عدد لیموی شیرازی را به صورت نازک حلقه حلقه کنید و حلقه ها روی پوست صورت به جز دور چشم بگذارید و اجازه دهید 30دقیقه روی پوست صورتتان بماند ؛ بعد از زمان مشخص شده حلقه های لیموترش را برداشته و پوست صورت را با آب سرد بشویید.

پوست صاف و شفاف با لیموترش

چگونه پوستمان را صاف و شفاف کنیم؟

  1. داشتن پوست صاف و شفاف با ماسک :

دو قاشق غذاخوری جوانه گندم تازه کوبیده شده و یا پودر آن را با نصف لیوان شیر خوب مخلوط کنید تا مخلوط یکنواختی درست شود. حالا باید قبل از استفاده از ماسک صورت خود را با آب و ملایمی بشویید و بعد از آن مخلوط را روی صورت بمالید و درحال پوشاندن پوست صورت از حالت ماساژ دادن نیز استفاده کنید و بعد از 20 دقیقه ماسک را از روی پوست برداشته و صورت را با آب ولرم رو به سرد کامل بشویید.

پوست صاف و شفاف با ماسک های خانگی

نکات اضافی برای داشتن پوستی روشن:

رژیم غذایی سالم:

در کنار درمان های خانگی موثر، عوامل دیگری برای داشتن پوستی روشن نیز باید رعایت شود که مهمترین آنها رژیم غذایتان میباشد. بدون دریافت مواد مغذی درست، نمیتوانید پوستتان را از آسیب های ممکن دور نگه دارید.

شما میتوانید ،میوه های سرشار از که شامل آنتی اکسیدان میباشند را بخورید. در این میان چربی های سالم ، پروتئین ها و سبزیحات سبز را در حد تعادل فراموش نکنید ؛ همه این مواد مغذی برای داشتنی پوستی روشن تاثیر گذار است

آب زیادی بنوشید:

برای داشتن پوستی روشن و سالم روزانه حداقل 8 لیوان آب بنوشید.

پوست صاف و شفاف با نوشیدن آب فراوان

کارهایی که برای داشتن پوستی صاف و شفاف باید انجام دهیم؟

خوب بخوابید:

اگر نخوابید، تاثیراتش روی صورت شما مشخص است ،شما خسته و ملتهب به نظر میرسید ؛ در طول شبانه روز حداقل 8 ساعت خواب مفید داشته باشید

ورزش کنید:

شما باید هر روز حداقل نیم ساعت ورزش کنید. ورزش کردن و فعال بودن ، حتی میتواند مشکلاتی مانند را نیز درمان کند

لایه برداری کنید:

بدون لایه برداری کردن نمیتوانید از شر سلول های مرده و یا حتی چربی بیش از حد پوست خلاص شوید.یکی از بهترین لایه بردار های خانگی استفاده از جوی دو سر میباشد.

تاثیر برای پوست صاف و شفاف 

پوستی صاف و شفاف با اسکراب های خانگی

حتما قبل از خواب آرایشتان را پاک کنید:

این کار برای کمک به نفس کشیدن پوستتان بسیار مهم است.این کار را حتما هر شب ، حتی در صورت خستگی مفرط فراموش نکنید

اسکراب های خانگی برای پوست های چرب:

روغن زیتون یکی از بهترین پاک کننده ها برای آرایش صورت و چشم است.شما همچنین میتوانید از روغن کرچک نیز استفاده کنید. زیرا به خاطر خواص آنتی باکتریایی که دارد برای پوست فوق العاده است. شما همچنین میتوانید ترکیبی از روغن کرچک، زیتون،جوجوبا و را تهیه کنید و از آن برای روشن شدن پوست و رفع چین و چروک ها استفاده بنمایید.

یک فنجان روغن زیتون و روغن کرچک را ترکیب کنید، روی پوستتان اعمال کنید و به آرامی ماساژ دهید

غذا های سرشار از ویتامین مصرف کنید و غذا های سرشار از ویتامین EوC را در رژیم روزانه خود بگنجانید.(به خصوص در وعده ناهار) ویتامین C به طور طبیعی به روشن شدن پوست کمک میکند.

کند

داشتن پوست صاف و یکدست

  1. وب است.

 

نمایش بیشتر

حمیدرضا عبدی

اولویت فعالیت های ژوابکس بر پایه تحقیق و توسعه و تولید فرآورده های بر پایه هیالورونیک اسید است و محصولات خلاقانه تخصصی ای را به پزشکان جهت تامین نیازهای بیماران مطابق با مقررات اروپا و ایالات متحده آمریکا ارائه می دهد.