اقتصادیکسب و کار ایرانی

چاپ یک عکس در چند صفحه

چگونگی چاپ چند عکس در یک صفحه

نحوه ی چاپ چند عکس در یک صفحه اغلب از دغدغه های عکاسان است.در بعضی موارد مثل عکس های پرسنلی، لازم است ۶ یا ۱۲ قطعه عکس در یک صفحه چاپ شود تا کاغذ کمتری مصرف شود.علاوه بر این مورد، گاهی افراد ترجیج می دهند با چیدمان های منحصر به فرد و زیبا چند عکس را در یک صفحه قرار دهند و با این کار بر جذابیت عکسشان بیفزایند.بنابراین چیدمان چند عکس در یک صفحه کاربردهای زیاد و متنعی دارد که در ادامه بیشتر راجع به آن ها صحبت خواهیم کرد.اما شاید برایتان سوال باشد که چگونه چند عکس را در یک صفحه چاپ می کنند؟در ادامه ی این مطلب با ما همراه باشید تا به این سوال پرتکرار شما پاسخ دهیم.

تکنیک کلاژ :

تکنیکی به نام کلاژ، در وجود دارد که در آن چندین عکس را کنار هم قرار می دهند و با مجموعه آن ها یک عکس کامل را می سازند و عکس نهایی یک مفهوم کلی را به دنبال دارد مثل عکس های پازلی. در چاپ شاسی عکس به کارگیری این تکنیک می تواند یک ایده ی عالی و ناب باشد.

در این تکنیک نیز لازم است که عکس ها در یک صفحه چاپ شوند. عکس زیر نمونه ای از به کارگیری تکنیک کلاژ است. این تکنیک در شجره نامه های خانوادگی بسیار رایج است. هدف از به کاربردن این تکنیک در شجرنامه ها، نشان دادن سیر دوران زندگی افراد مانند بزرگ شدن کودکان است.

نحوه ی چاپ چند عکس در یک صفحه:

برنامه ها و نرم افزارهای ادیت زیادی وجود دارد که علاوه بر سایر قابلیت ها، قابلیت چیدمان چند عکس در یک صفحه
را به شما می دهد؛ مانند فتوشاپ یا GIMP. به جز این برنامه ها، نرم افزارهای اختصاصی چیدمان چند عکس در یک
صفحه نیز وجود دارد که با استفاده از آن ها به راحتی می توانید چند عکس را در یک صفحه کنار هم قرار دهید و یک عکس
جذاب بسازید.

برای چیدمان چند عکس در یک صفحه چه نرم افزارهای ویندوزی وجود دارد؟

  • اپلیکیشن Fotojet برای چیدمان عکس در یک صفحه به صورت آنلاین.
  • اپلیکیشن Canva که یکی از معروف ترین برنامه ها در زمینه ی کلاژ عکس و چاپ آن هاست.
  • اپلیکیشن Fotor یک برنامه ی حرفه ای برای کنار هم گذاشتن چند عکس در یک صفحه.
  • اپلیکیشن PhotoPad برای چیدمان رایگان چند عکس کنار هم.
  • برنامه piZad برنامه ی متفاوت برای چسباندن عکس ها بهم.

برای کنار هم گذاشتن عکس ها چه اپلیکیشن هایی برای اندروید و آیفون وجود دارد؟

  • برنامه PicsArt Photo Studio
  • برنامه Adobe Spark Post
  • برنامه Pixlr
  • برنامه Photo Collage Maker
  • برنامه InShot’s Photo Collage Maker & Editor

نحوه ی کار هر یک از این برنامه ها با هم متفاوت است. برای نمونه نحوه ی چیدمان عکس در یک صفحه را در چند مورد از آن ها را برای شما توضیح می دهیم.

اپلیکیشن Pixlr:

یکی از اپلیکیشن های جذاب در زمینه ساخت تصاویر کلاژ، Pixlr است.در این برنامه علاوه بر قابلیت چیدمان چند عکس در یک صفحه، امکان افزودن افکت و متن دلخواه بر روی عکس ها وجود دارد. یکی از نقاط ضعف این برنامه، این است که نمیتوانید قطعات تصویر را به دلخواه خودتان تغییر دهید و کلاژ مورد نظرتان را بسازید. این اپلیکشن امکان کنار هم گذاشتن حداکثر ۱۰ عکس را به شما می دهد.

مجموعه عکس رتوش:

در مجموعه عکس رتوش، ما علاوه بر ارائه انواع خدمات آنلاین؛ مانند ، چاپ عکس پرسنلی و… گروهی متخصص برای روتوش و ویرایش عکس های شما عزیزان داریم که چاپ چند عکس در یک صفحه با چیدمان های جذاب و دلخواه شما یکی از خدمات ویژه این گروه می باشد.بنابراین بدون نگرانی و با اعتماد کامل، ساخت و چاپ کلاژهایتان را به مجموعه ی عکس روتوش بسپارید.

اما روش مبتکرانه ای برای چاپ پوستر های بزرگ توسط پرینترهای معمولی وجود دارد. آن هم این است که عکس پوستر را به چند قسمت تبدیل کرده و هر قسمت را به صورت جداگانه پرینت بگیرید. سپس این قسمت ها را در کنار هم قرار دهید (یا روی شاسی چوبی بچسبانید) تا یک پوستر بزرگ درست شود.

اما اگر بخواهید این کار را به صورت دستی انجام دهید، انجام تنظیمات و پرینت گرفتن آن دشوار است. و شاید نتیجه کار آن چیزی نباشد که شما دوست دارید. به همین دلیل در این مطلب نرم افزاری را به شما معرفی میکنیم که میتواند این کار را به صورت دقیق برایتان انجام دهد.

آیفون |برنامه |پرینت چند صفحه در یک صفحه ورد

 

برخی از مهم ترین قابلیت های این نرم افزار عبارتند از:

– امکان پرینت پوستر های بزرگ بدون محدودیت اندازه

– پشتیبانی از انواع پرینترهای خانگی و اداری

– تنظیم خودکار برش ها و صفحات مختلف عکس

– دارای رابط کاربری چند زبانه (به همراه زبان فارسی)

– تبدیل عکس های شما به پوستر های بزرگ

– امکان پرینت از فایل های آفیس (متن، نمودار، و …)

– کاربرد آسان

توجه:

سریال مورد نیاز برای رجیستر کردن نرم افزار در محتوایی که دانلود میکنید قرار دارد.ولی متاسفانه حتی بعد از رجیستر کردن نرم افزار، روی یکی از برگ های پرینت گرفته شده توضیحاتی در مورد نسخه کپی درج میشود.تنها راه حل این مشکل این است که چند پرینت تهیه کنید و برگه هایی که روی آنها متن درج شده است را با برگه های دیگر تعویض نمایید.این مشکل در مورد تمام نسخه های قفل شکسته این نرم افزار وجود دارد. به محض دسترسی به نسخه بدون مشکل حتما در سایت منتشر خواهد شد.

چاپ عکس چیست ؟

چاپ عکس در زبان عامیانه یعنی منتقل کردن تصویر گرفته شده یا ساخته شده بر روی کاغذ چاپ را چاپ عکس می گویند.حال پس از متوجه شدن مفهوم چاپ عکس به دو بحث خیلی مهم در چاپ می رسیم یکی چاپ افست یکی چاپ دیجیتال و باید بدانید که هر کدام برای چه اموری استفاده می شوند .

چاپ افست بیشتر برای کار های پر تیراژ استفاده میشود به دلیل اینکه ارزان تر از چاپ دیجیتال در می آید البته در صورت تیراژ بالا در تیراژ های پایین از چاپ دیجیتال گران تر می شود و البته چاپ افست زمان بر نیز می باشد.

منبع: youtube.com

 

نمایش بیشتر