اخبار همه جانبهکسب و کار ایرانی

چسباندن لوله خرطومی جاروبرقی

جاروبرقی یکی از وسایل ضروری و اصلی برای نظافت هر خانه‌ای است. اگر شما هم مثل خیلی از افراد دیگر در زمان جارو زدن توجهی به لوله خرطومی جاروبرقی نمی‌کنید و آن را از سمتی به سمت دیگر خانه حرکت می‌دهید، احتمالا به زودی شاهد ترک‌خوردگی یا پاره شدن آن خواهید بود. این اتفاق باعث می‌شود که قدرت مکش جاروبرقی، طول عمر و … کاهش پیدا کرده و در نتیجه شما مجبور به تعویض خرطومی جاروبرقی خواهید شد.

به یاد داشته باشید که اگر در این شرایط برای تعویض خرطومی جاروبرقی اقدام نکنید، به زودی شاهد آسیب شدید موتور دستگاه و یا بروز مشکلات فنی در آن خواهید شد بنابراین اصلاح آن را پشت گوش نیندازید. در این مطلب از مجله آچاره قصد داریم به شما بگوییم که چه زمانی باید نسبت به تعویض خرطومی جاروبرقی اقدام کنید و اصلا چطور باید این کار را انجام دهید.

تعمیر لوله خرطومی جاروبرقی چطور انجام می‌شود؟

شاید عجیب باشد که بگوییم شما می‌توانید به‌جای تعویض خرطومی جاروبرقی قبل از نسبت به تعمیر آن اقدام کنید. با اعتماد به خدمات تعمیر  جاروبرقی بوش در اصفهان   ، مطمئن خواهید بود که دستگاه شما به بهترین حالت ممکن برگردانده می‌شود . گاهی اوقات جای پارگی یا ترک‌خوردگی در ابتدای لوله است و شما می‌توانید به‌راحتی آن را تعمیر کنید اما چطور؟

  • ابتدا به کمک دکمه خار را از روی زانویی یا کوپل باز کنید. شما می‌توانید از پیچ‌گوشتی برای انجام این کار استفاده کنید.
  • لوله خرطومی را در خلاف جهت بپیچانید تا از جاروبرقی جدا شود.
  • قطعه پلاستیکی اتصال‌دهنده که نزدیک پارگی لوله است را جدا کنید.
  • به کمک یک کاتر یا چاقوی اره‌ای مناسب قسمت پارگی لوله خرطومی را با احتیاط ببرید.
  • قسمت‌های اصلی و توپی پلاستیکی را به جاروبرقی وصل کنید.
  • حالا می‌توانید مثل قبل از جارو برای استفاده کنید.

اما اگر بریدگی در ابتدای لوله خرطومی نبود باید چه کار کنیم؟ در این شرایط راهی جز تعویض لوله خرطومی جاروبرقی ندارید. پس با ما همراه باشید تا اطلاعات بیشتری در این زمینه به دست آورید.

تعویض لوله خرطومی جاروبرقی

احتمالا می‌دانید که لوله خرطومی از سمت کوپل وارد دهانه جاروبرقی می‌شود و از سمت دیگر به لوله تلسکوپی متصل است. مکش قوی جاروبرقی باعث می‌شود که تمام گردوخاک و کثیفی‌ها از روی زمین پاک شده و وارد کیسه جاروبرقی شوند. در آغاز روند تعویض لوله خرطومی جاروبرقی باید به این نکات توجه کنید:

  • کوپل و لوله تلسکوپی سالم هستند و تنها لوله خرطومی دچار مشکل شده است که می‌توانید آن را به صورت جداگانه خریداری کنید. برای وصل کردن آن باید ابتدا خار روی این دو قطعه را با پیچ‌گوشتی باز کرده و لوله خرطومی را جدا کنید. سپس کوپل و لوله تلسکوپی را به دو سر لوله خرطومی وصل کنید.
  • در غیر این صورت باید لوله خرطومی را به صورت کامل همراه با کوپل و لوله تلسکوپی تعویض کنید.

درست است که لوله تلسکوپی از پلاستیک ساخته نشده و مشکلاتی مانند پارگی یا سوراخ شدن برای آن پیش نمی‌آید اما گاهی اوقات شرایط این بخش به‌گونه‌ای است که راهی جز تعویض و تعمیر دسته تلسکوپی جاروبرقی ندارید. از این شرایط می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • امکان تنظیم و تغییر اندازه لوله تلسکوپی وجود ندارد.
  • شکل ظاهری آن در اثر ضربه تغییر پیدا کرده است.
  • لوله تلسکوپی هرز شده و دیگر قابلیت تنظیم ارتفاع را ندارد.

نکته: همیشه می‌توانید اقدام به تعمیر خرطومی جاروبرقی کنید اما ممکن است با گذشت زمان جای بریدگی بزرگ و بزرگ‌تر شود. در این صورت تعویض خرطومی بهترین انتخاب است.

۷ گام ساده برای تعویض خرطومی جاروبرقی

اگر قصد تعویض لوله خرطومی جاروبرقی را دارید، با ما همراه شوید تا به شما در ۷ مرحله ساده توضیح دهیم که چطور می‌توانید این کار را انجام دهید. اولین و ساده‌ترین کار، خرید لوله خرطومی جدید با کیفیت و با جنس خوب است. لوله خرطومی را تهیه کنید که مناسب برند و مدل جاروبرقی شما باشد. در غیر این صورت ممکن است بعد از مدت‌زمان کوتاهی نیاز به تعویض مجدد آن داشته باشید. اگر در این انتخاب به راهنمایی نیاز داشتید، نظر کارشناسان مجرب آچاره را جویا شوید.

باید محل بریدگی لوله خرطومی را پیدا کنید. پیدا کردن آن کار سختی نیست و برای یافتن آن باید جاروبرقی را روشن کنید. اگر پارگی نزدیک به انتهای لوله خرطومی جاروبرقی بود؛ می‌توانید رابط پلاستیکی را جدا و سپس آن قسمت را با کاتر برش دهید. گاهی اوقات این قسمت، پرس شده است و امکان جدا کردن آن نیست در این صورت باید از ر کمک بگیرید. سپس کانکتور پلاستیکی را به انتهای لوله‌ی برش‌داده شده وصل کنید. نکته: در صورت وجود انسداد و گرفتگی بهتر است ابتدا آن را رفع کنید تا در آینده مشکل‌ساز نباشد.

در دومین مرحله نیاز است بررسی کنید که آیا کوپل و لوله تلسکوپی سالم هستند یا خیر؛ اگر سالم بودند باید این دو قطعه را از لوله خرطومی جدا کنید. در بیشتر جاروبرقی‌ها یک دکمه یا خار کوچک برای جدا کردن آن‌ها وجود دارد. اما اگر این دو قطعه به لوله جاروبرقی پِرس شده‌اند، راهی ندارید به‌جز مشورت با تعمیرکار متخصص! اگر این قسمت دکمه داشت باید آن را فشار دهید تا کوپل و لوله تلسکوپی یا در واقع رابط و زانویی از لوله خرطومی جدا شوند. در غیر این صورت برای انجام کار نیاز به پیچ‌گوشتی دارید تا بتوانید این دو قطعه را جدا کنید.

حالا نوبت به این می‌رسد که لوله خرطومی جدیدی که خریداری کرده‌اید را بردارید و به جای لوله قدیمی قرار دهید. سپس مجددا زانویی و رابط را با دقت به لوله خرطومی جدید وصل کنید. بعد از اینکه نسبت به تعویض لوله خرطومی جاروبرقی اقدام کردید، نیاز است مطمئن شوید که قطعات را به‌درستی وصل کرده‌اید. جاروبرقی را به برق بزنید و سپس دستگاه را روشن کنید تا بتوانید عملکرد آن را مورد بررسی قرار دهید. اگر این کار را به‌درستی انجام داده باشید، دستگاه بدون مشکل کار خواهد کرد.

چه زمانی باید نسبت به تعویض خرطومی جاروبرقی اقدام کنیم؟

  • لوله جاروبرقی دچار پارگی یا ترک‌خوردگی شده باشد.
  • لوله به دلیل گیر کردن آشغال دچار انسداد و گرفتگی شده باشد.
  • بوی نامطبوعی را احساس کنید.
  • عدم انعطاف‌پذیری خرطومی

نکته مهم: برای جلوگیری از برق‌گرفتگی بهتر است از چسب برای درست کردن قسمت بریدگی لوله خرطومی استفاده نکنید زیرا در بعضی از موارد دیده شده که چسب در اثر مکش زیاد جاروبرقی از جای خود کنده شده و یا قدرت مکش جاروبرقی به‌قدری زیاد است که به موتور آسیب وارد می‌شود.

تعویض خرطومی در جاروبرقی‌های مختلف

تعویض لوله خرطومی جاروبرقی ال جی : شاید زمانی که در حال جارو زدن هستید، متوجه این شده باشید که قسمتی از لوله خرطومی آسیب دیده است. اگر می‌خواهید متوجه جای دقیق آن شوید، نیاز است زمانی که جاروبرقی روشن است، دست خود را به نزدیکی لوله ببرید و ببینید که کدام قسمت دچار پارگی شده است. اگر این محل نزدیک به سر یا انتهای لوله (محل اتصال به جاروبرقی) بود که نیاز به تعویض نیست. در غیر این صورت باید نسبت به تعویض لوله خرطومی جاروبرقی ال جی اقدام کنید.

سامسونگ یکی از برندهای معروف وسایل الکترونیکی است. اگر جاروبرقی مدل سامسونگ دارید اما چند وقتی هست که لوله خرطومی آن در اثر کشیدن زیاد پاره شده است، بهتر است محل بریدگی را پیدا کنید و در صورت نیاز نسبت به تعویض لوله خرطومی جاروبرقی سامسونگ اقدام کنید تا در آینده آسیبی به موتور آن وارد نشود. تعویض لوله خرطومی جاروبرقی پارس خزر مثل سایر مدل‌های جاروبرقی است. یعنی باید ابتدا محل بریدگی را پیدا کنید و سپس نسبت به تعمیر یا تعویض آن اقدام کنید تا بتوانید مجددا از جاروبرقی خود برای تمیز کردن خانه استفاده کنید.

خرید لوله خرطومی جاروبرقی

اگر قصد تعویض خرطومی جاروبرقی را دارید، می‌توانید آن را با قیمت‌های مناسب از فروشگاه‌های آنلاین و حضوری تهیه کنید. قیمت لوله خرطومی با توجه به جنس، اندازه، مدل و کیفیت متفاوت است. معمولا جنس لوله خرطومی از پلاستیک است اما جنس لوله خرطومی جاروبرقی بوش از لوله پلاستیکی با پوشش پارچه‌ای ساخته شده است.

سخن آخر

به صورت کلی در اثر کشیده شدن یا برخورد جسم تیز با لوله خرطومی، ممکن است بخشی از آن آسیب ببینید و سوراخ شود. در این شرایط شما معمولا 2 راهکار دارید. اگر بریدگی در ابتدا و انتهای محل اتصال به جاروبرقی باشد نیاز به پرداخت هزینه‌های زیاد نیست و می‌توانید آن قسمت را برش داده و دوباره از همان لوله اصل استفاده کنید. اما اگر جای بریدگی در وسط آن باشد، می‌توانید در کمترین زمان نسبت به تعویض خرطومی جاروبرقی اقدام کنید. کارشناسان آچاره برای رفع این مشکل در کنار شما خواهند بود.

نمایش بیشتر

لیلا بنی نعمتی

من لیلا هستم، خبرنگاری که با نگاهی به آینده، مسائل امروز را تحلیل می‌کنم. در این سایت، با بررسی روندهای اجتماعی و اقتصادی، به دنبال درک بهتر چالش‌ها و فرصت‌های پیش روی جامعه در آینده هستم.