اخبار بین المللیکسب و کار ایرانی

چه افرادی برای مهاجرت به آلمان سریع‌تر ویزا می‌شوند؟

از الزامات مهاجرت به آلمان، اخذ ویزای این کشور است. انواع زیادی از ویزاها وجود دارند که با توجه به شرایط خود می‌توانید برای اخذ یکی از آنها اقدام کنید. اگر شما هم قصد مهاجرت به آلمان را دارید، این مقاله برای شماست. در ادامه 4 تا از سریع‌ترین راه‌های اخذ ویزا را به‌طور مختصر بررسی کرده‌ایم:

ویزای کاری

آلمان به‌طور جدی با مشکل کمبود نیروی کار ماهر مواجه است. مشاغلی که این کشور به آنها نیاز دارد شامل مهندسان، متخصصان IT، پزشکان و… می‌شود. آلمان شرایط مهاجرت را برای جذب این دسته از افراد راحت‌تر کرده‌است.

اقامت |جواب ویزای پیوست به همسر آلمان نی نی سایت |قانون جدید الحاق خانواده در آلمان

از محبوب‌ترین روش‌های مهاجرت کاری به آلمان، می‌توان به ویزای ورک پرمیت اشاره کرد. برای دریافت این ویزا باید حتما از طرف کارفرمای آلمانی جاب آفر داشته‌باشید و یا قرارداد بسته باشید. علاوه بر این شما و کارفرمایتان باید موارد زیر را ثابت کنید:

  • کمبود نیروی کار آلمانی یا اروپایی باعث شده این موقعیت شغلی خالی بماند.
  • از نظر محیط کار و حقوق، شرایطی مشابه با نیروی کار آلمانی خواهید داشت.
  • سابقه کار و تحصیلات لازم را دارید.
  • شرکتی که شما را استخدام می‌کند تمام مدارک لازم (از جمله مدارک ثبت نام و مجوزها) را به مسئولان آلمانی ارائه می‌کند.

مهاجرت کاری برای افراد متخصصی که تحصیلات دانشگاهی ندارند یا تحصیلات آنها مرتبط نیست هم ممکن است. توجه داشته‌باشید که از این طریق، می‌توانید برای اخذ اقامت دائم آلمان درخواست دهید.

ویزای تحصیلی

برخلاف کشورهایی مانند ایالات متحده که دانشگاه‌هایشان هزینه‌های زیادی دریافت می‌کنند، دانشگاه‌های آلمان یا رایگان هستند یا شهریه بسیار کمی دارند. به همین دلیل آلمان انتخاب بسیاری از افرادی است که قصد مهاجرت تحصیلی دارند.

به این منظور لازم است 3 ماه زودتر از شروع دوره آموزشی، برای اخذ ویزای تحصیلی این کشور اقدام کنید. به‌طور کلی 3 نوع ویزای تحصیلی آلمان وجود دارد:

الف) ویزای دانشجویی آلمان: برای افرادی مناسب است که از یک دانشگاه آلمانی پذیرش گرفته‌اند.

ب) ویزای متقاضی دانشجویی: برای افرادی مناسب است که هنوز از دانشگاه پذیرش نگرفته‌اند و مایل هستند به‌طور حضوری کارهای پذیرش خود را پیگیری کنند.

ج) ویزای دوره زبان آلمانی: برای افرادی مناسب است که می‌خواهند طی 3 ماه تا 1 سال در دوره آموزشی زبان آلمانی شرکت کنند و این زبان را از طریق محیط یاد بگیرند.

زمانی که درس خود را تمام کنید، به شما زمان محدودی داده می‌شود تا به دنبال کار بگردید. در این صورت می‌توانید ویزای خود را به ورک پرمیت تغییر دهید و در آلمان بمانید. به نقل از سایت www.germany-visa.org تا 54 درصد از دانشجویانی که در آلمان فارغ‌التحصیل می‌شوند، شغل پیدا می‌کنند و در این کشور ماندگار می‌شوند.

ویزای کارآفرینی

اگر پول کافی دارید و مایل هستید در آلمان سرمایه‌گذاری کنید، شانس با شما یار است. زیرا فرصت مهاجرت به آلمان برای کارآفرینانی که به دنبال ایجاد فرصت‌های اقتصادی هستند، فراهم شده‌است. به این منظور لازم است ویزای خوداشتغالی دریافت کنید که از ویزاهای کاری این کشور محسوب می‌شود. برای دریافت ویزای خوداشتغالی باید موارد زیر را ثابت کنید:

  • سرمایه لازم را برای کارآفرینی دارید.
  • سرمایه‌گذاری شما به نفع اقتصاد آلمان است.
  • سرمایه‌گذاری شما در یکی از زمینه‌های مورد نیاز آلمان است.

همچنین لازم است حداقل مبلغ 360 هزار یورو سرمایه‌گذاری کنید. اگر کار خود را به‌عنوان یک کارآفرین در آلمان ادامه دهید، پس از 3 سال می‌توانید اقامت دائم این کشور را بگیرید. توصیه می‌کنیم حتما از وکلایی که در زمینه مهاجرت کاری تخصص دارند در مورد بیزینس پلن (طرح‌ تجاری) خود مشورت بگیرید.

اقامت |جواب ویزای پیوست به همسر آلمان نی نی سایت |قانون جدید الحاق خانواده در آلمان

ویزای پیوست به خانواده

ممکن است در شرایطی قرار بگیرید که مجبور شوید بدون خانواده خود اقدام به مهاجرت کنید. در این صورت می‌توانید اسپانسر همسر و فرزندان خود که زیر 18 سال سن دارند بشوید و آنها را به آلمان ببرید. برای دریافت ویزای پیوست به خانواده، داشتن سند ازدواج برای همسر و گواهی تولد برای فرزندان لازم است. در ادامه به سایر شرایط دریافت این ویزا نگاهی می‌اندازیم:

الف) شرایط لازم برای اسپانسر: شما به‌عنوان اسپانسر اعضای خانواده خود، لازم است قادر به تأمین هزینه‌های مسکن، درمان و… خانواده باشید و ویزای کاری یا تحصیلی داشته‌باشید.

ب) شرایط لازم برای فرزندان: اگر فرزندان شما زیر 16 سال سن دارند، لازم نیست به زبان آلمانی مسلط باشند. زیرا فرض بر این است که می‌توانند در محیط به سرعت زبان آلمانی را یاد بگیرند. اما اگر فرزندان شما بالای 16 سال سن دارند، لازم است به زبان آلمانی مسلط باشند و ثابت شود که می‌توانند با محیط جدید سازگار شوند.

ج) شرایط لازم برای همسر: لازم است همسر شما حداقل مدرک A1 زبان آلمانی داشته‌باشد. همچنین اگر در آلمان مشغول به کار باشید، اجازه کار به همسر شما هم داده می‌شود. در واقع شرایط یکسانی برای ویزای همسران در نظر گرفته می‌شود.

تمامی مواردی که در بالا به آنها پرداختیم، تنها بخشی از برنامه‌های مهاجرتی کشور آلمان هستند. هر زمان که بخواهید به آلمان مهاجرت کنید، لازم است سایر برنامه‌های مهاجرتی این کشور را نیز بررسی کنید و با در نظر گرفتن شرایط خود، راه مناسب را انتخاب کنید. مشاوران و وکلای مهاجرتی مورد تایید نیز می‌توانند در این زمینه به شما کمک کنند.

نمایش بیشتر