اخبار جامعهکسب و کار ایرانی

کاشت ناخن مناسب چه افرادی است؟ چه افرادی باید کاشت ناخن را انجام دهند

کاشت ناخن و انواع روش های کاشت : در حال حاضر بانوان بیش از پیش به ناخن‌های خود و زیبایی آنها اهمیت می‌دهند. طوری که حاضرند ساعت‌ها در آرایشگاه‌های حرفه‌ای سپری کنند تا کاشت ناخن انجام دهند. کاشت ناخن نه تنها به زیبایی آنها کمک می‌کند، بلکه برای کسانی که ناخنهایی شکننده دارند بسیار مناسب است. در این مطلب قصد داریم به انواع کاشت ناخن جدید، مراحل کاشت ناخن بپردازیم و عکس کاشت ناخن را برای شما بگذاریم. برای خرید ابزار کاشت ناخن کلیک کنید.

آرایش |آموزش |عوارض کاور ناخن نی نی سایت

چرا ناخن می‌کاریم؟

یکی از اصلی‌ترین دلایل کاشت ناخن، زیبایی است. با کاشت می‌توانید داشتن ناخن‌های زیبا و بدون شکستگی را تجربه‌کنید. شاید شما هم دوست داشته باشید ناخن‌هایی بلند و کشیده و همیشه لاک زده داشته باشید. اما به علت کار منزل همیشه ناخن‌هایتان لب‌پر شده و می‌شکنند. چاره کار کاشت است.

برخی افراد به دلیل اینکه فرم ناخن‌های خود را دوست ندارند اقدام به کاشت می‌کنند. همچنین کاشت ناخن برای کسانی که عادت به جویدن ناخن دارند بسیار عالی است.

البته تا حد امکان ما توصیه می‌کنیم کاشت انجام ندهید. اما اگر دلیل کافی برای این کار دارید می‌توانید از کاشت نزد افراد حرفه‌ای لذت ببرید. جهت آگاهی و خرید پلی ژل کاشت ناخن  وارد سایت شوید.

انواع کاشت ناخن

انواع کاشت ناخن:

روش های کاشت ناخن متفاوت می باشند و بر همین اساس قیمت روش ها نیز متغیر می باشد. به خاطر مواد به کار رفته در هر روش و همچنین سختی و زمان انجام کار قیمت ها متفاوت می باشند.

1.کاشت قالبی و نحوه انجام:

ساده‌ترین روش، کاشت ناخن قالبی است. این کاشت به کسانی توصیه می‌شود که زمان زیادی برای رسیدگی به ناخن‌های خود ندارند. در عین حال طالب ناخن‌هایی زیبا هستند.

در این روش کاشت مواد در قالب مخصوص آماده ریخته شده و به شکل ناخن در می‌آید. پس از زدن ضد قارچ قالب را روی ناخن گذاشته و بعد از کمی آن را جدا می‌کنند.

در این مرحله نوبت به طراحی می‌رسد. سایت فروشگاهی گلارا بهترین محصولات را به مشتری خود ارائه میدهد.

از معایب این نوع کاشت این است که دوام چندانی ندارد. زود می‌شکند. حالت طبیعی ندارد چون ناخن ضخیم می شود. و از انجایی که در این روش ناخن سوهان کشی نمی شود به اصطلاح ناخن هوا می گیرد.

2.کاشت پودری و نحوه انجام:

یکی دیگر از انواع کاشت، کاشت ناخن پودری است. این نوع کاشت برای افرادی بهتر است که زمان کافی دارند و به کسانی که وقت ندارند توصیه نمی‌شود. در این نمونه کاشت، تیپ که همان ناخن مصنوعی است با چسب به ناخن چسبانده می‌شود. میزان بلندی آن بستگی به خودتان دارد. می‌توانید هر قدر می‌خواهید کوتاه یا بلند باشد. قبل از کاشت روی ناخن مواد ضد قارچ زده می‌شود.

پودر کاشت همان مواد دندانپزشکی است که روی ناخن می‌زنند. سپس از سوهان برقی برای سوهان زدن استفاده می‌کنند. برای تک تک ناخن‌ها باید جداگانه سوهان برقی کشید.

این نوع کاشت نسبت به کاشت قبلی زمان بیشتری را می طلبد و نیاز به ترمیم دارد. باید هر بار حدود یک ساعت و نیم زمان بگذارید تا آن را ترمیم کنید.

در بین کاشت‌ها بهترین کاشت، همین نوع است. چون هم با دوام بوده و استحکام زیادی دارد و هم زیباتر و طبیعی‌تر.

کاشت ناخن ژله‌ای – انواع کاشت ناخن

3.کاشت ناخن ژله‌ای و نحوه انجام:

این نوع کاشت مانند کاشت پودری بوده و تفاوت آن در نوع مواد است. ژل‌های آماده در بازار موجود است. قبل از کاشت مواد ضد قارچ به ناخن زده می‌شود . پس از انجام ناخن باید در دستگاه یو وی قرار گیرد و خود بخود خشک نمی‌شود.

در این نوع کاشت از سه لایه ژل استفاده می‌شود. بیلدینگ ژل، تاپ شاین و فینیشینگ ژل.  این ناخن حدود دو هفته دوام دارد و برای مناطق دارای رطوبت مناسب نیست. این کاشت به دلیل مزه بد مواد به کسانی توصیه می‌شود که عادت دارند ناخن بجوند.

بدین صورت است که ابتدا مراحل آماده سازی ناخن انجام شده و سپس به ناخن پرایمر می‌زنند. ناخن را در پودر فرو می‌کنند تا ضخامت ایجاد شود. سوهان کشی کرده و بافرینگ انجام می‌دهند. سپس ناخن‌ها را پولیش می‌کنند.

4.کاشت موقت یا همان تیپ گذاری:

کاشت موقت برای کسانی که دوست ندارند مدت زمان زیادی از کاشت استفاده کنند مناسب است. پس از گذاشتن تیپ بر روی ناخن آن را دیزاین می‌کنند. این روش ماندگاری کمی دارد. به راحتی با استون ریموو می‌شود.

آموزش گام به گام مراحل کاشت ناخن:

  • ناخن‌هایتان را با استون تمیز کنید.
  • ناخن خود را کوتاه کنید.
  • سطح ناخن را با سوهان ابری یا بافر سوهان بکشید.
  • پوست ناخن را لاک مانیکور بزنید. با ابزار مخصوص پوست اطراف ناخن را کنار بزنید.
  • تیپ ناخنی که مناسب ناخنتان است را انتخاب کنید. کمی چسب به تیپ و کمی به ناخن بزنید. چند ثانیه منتظر بمانید تا بچسبد.
  • انتهای تیپ را وسط ناخن بگذارید.
  • مقدار زیادی تیپ را ببرید و سمباده بکشید.
  • ضد قارچ زده و پرایمر بزنید.
  • لیکویید را در ظرفی ریخته و کمی پودر نیز در طرف دیگری بریزید. این کار را در جایی با تهویه مناسب انجام دهید.
  • قلم مو را در لیکویید و سپس در پودر فرو کرده و فاصله بین ناخن و تیپ را پر کنید.
  • کمی مواد دیگر برداشته و روی تیپ قرار دهید و شکل دهید. دقت کنید مواد را روی پوست انگشت نزنید و فاصله دهید.
  • بگذارید مواد خشک شوند
  • با سوهان با درجه سختی 18گریت شروع به سوهان زنی کنید. پس از آن از سوهان 240گریت یا بافر استفاده کنید. سپس 1000گریت و پس از آن برای براق شدن ناخن از سوهان 4000گریت استفاده کنید.
  • روغن مخصوص به ناخن زده و بگذارید جذب ناخن شود. برق ناخن بزنید و یا می‌توانید دیزاین انجام دهید.

مراحل کاشت ناخن

بهترین روش کاشت ناخن

اگر بخواهیم یکی از موارد گفته شده را به عنوان بهترین روش کاشت ناخن معرفی کنیم باید بر اساس آمار کاشت پودری را معرفی کنیم. این روش را مادر کاشت ناخن می دانند زیرا با دوام ترین روش می باشد. هر چند با دوام بودن کاشت علاوه بر انتخاب روش درست نیازمند یک ناخن کار ماهر و همچنین مراقبت بعد از کاشت می باشد.

به چه افرادی کاشت ناخن توصیه نمی‌شود؟

اگر بیماری‌های قارچی یا عفونی دارید، کاشت ممکن است باعث پیشرفت بیماری شود.

آیا کاشت ناخن پا کار صحیحی می باشد؟

آیا کاشت ناخن پا کار صحیحی می باشد؟

از آنجایی که اصولا پا در محیط بسته تر قرار دارد دچار آسیب پذیری بیشتری می باشد. و احتمال رشد قارچ و باکتری بیشتر می شود. کاشت ناخن پا مراقبت خیلی زیادتری نسبت به کاشت ناخن دست می خواهد.

چه نکاتی را بعد از کاشت ناخن باید رعایت کنیم؟

  • از دستکش استفاده کنید.
  • مراقب باشید ناخن ضربه نخورد.
  • آلوده نشود.
  • بدون دستکش از مواد شیمیایی استفاده نکنید.
  • هر روز ناخن‌هایتان را چرب کنید.
  • در صورت شکستن ناخن به ناخن کار مراجعه کنید.

عوارض کاشت ناخن چیست؟

  • نرسیدن اکسیژن به بافت زیرین ناخن که از عوارض آن کدر شدن ناخن، تغییر رنگ ناخن و رشد کم ناخن می باشد.
  • تغییر رنگ
  • کاشت تغییر فرم ناخن
  • انواع عفونت‌های قارچی
  • بروز حساسیت

نحوه صحیح ریمو کردن کاشت ناخن

بسیاری از کسانی که کاشت ناخن انجام داده اند ممکن است بعد از مدتی به دلایل متعددی مانند شکستگی ناخن، عفونت ناخن ، بد فرم شدن ناخن ها ، دلزدگی و خیلی دلیل های دیگر احساس پشیمانی کنند. و از طرفی اکثر خانم ها فکر می کنند برای ریمو کردن ناخن های کاشت حتما باید منتظر بلندتر شدن ناخن ها و یا پیش ناخن کار مراجعه کنند. ما در این مطلب قصد داریم ریمو کردن کاشت ناخن را به شما عزیزان آموزش دهیم.

  1. اول از همه شما باید ابزار کار داشته باشید. برای این کار شما به استون 100 درصد و سوهان ناخن ، بافر و همچنین پولیش نیاد دارید.
  2. ابتدا در ظرفی استون ریخته و ناخن هایتان را در آن قرار دهید. باید تمامی ناخن ها در ظرف قرار بگیرند. بعد از گذشت حدود 5 دقیقه دستتان را خارج کرده و خشک کنید. سپس دوباره این عمل را تکرار کنید. تا زمانی که اکثر مواد کاشته شده بر روی ناخن در استون حل نشده باشد باید این کار تکرار شود.
  3. زمانی که یک لایه نازک از مواد کاشته شده بر روی ناخن باقی ماند زمان سوهان کشی می باشد. بعد از سوهان با بافر سطح ناخن را پاک کرده و با پولیش روی ناخن برق بیاندازید.

نکته مهم

بعد از ریمو کردن کاشت ناخن تقویت ناخن ها می باشد. حتما از تقویت کننده های خوب برای ناخن های آسیب دیده استفاده کنید.

در نهایت به شما توصیه می‌کنیم برای کاشت ناخن حتماً دلایل خود را بررسی کنید و ببینید آیا واقعاً نیاز به کاشت دارید. اگر اصرار دارید این کار را انجام دهید حداقل برای یک مدت انجام داده و سپس ریموو کنید تا ناخن‌هایتان استراحت کنند.

برای زیباتر شدن ناخن‌ها، روش‌های مختلفی وجود دارد؛ از مانیکور و پدیکور ساده ناخن تا روش‌های کاشت و طراحی ناخن. روش جدیدی که در حال حاضر برای و مراقبت ناخن مطرح است، کاور یا لمینت ناخن است. لمینت یا کاور کردن ناخن، راه حل مناسبی برای زیبا شدن و استحکام ناخن‌هاست.

کاور کردن ناخن چیست؟

کاور کردن ناخن، کاملاً شبیه است، با این تفاوت که در این روش از تیپ‌های ناخن استفاده نمی‌شود و همه مواد به طور مستقیم به صورت لایه‌ای نازک روی خود ناخن، کار می‌شوند و برای افرادی که ضخامت ناخن‌های کاشته شده را نمی‌پسندند، پیشنهاد می‌شود.

کاور ناخن به چه کسانی توصیه می‌شود؟

ناخن‌ها از لایه‌های پروتئینی به نام کراتین تشکیل شده‌اند که از ناحیه پایه ناخن زیر کوتیکول، رشد می‌کنند. ناخن‌های سالم، صاف و بدون برجستگی یا شیار هستند؛ همچنین رنگ آن‌ها، یکنواخت و بدون نقطه و تغییر رنگ است. گاهی اوقات در ناخن‌ها به دلیل آسیب یا ضربه، ترک‌ها، ناهمواری یا خطوط و نقاطی ایجاد می‌شود. اگر شما هم صدف ناخن‌هایتان دارای پستی و بلندی بوده و حالت زیبایی ندارد، برای بر طرف کردن این مشکل، می‌توانید کاور ناخن را امتحان کنید.

همچنین اگر از کاشت ناخن و عوارض آن خسته شده‌اید یا ناخن‌هایتان بعد از ریمو کردن مواد، نازک و شکنندهشده است؛ پیشنهاد می‌کنیم از این روش بر ای تقویت و استحکام ناخن‌هایتان استفاده کنید.

افرادی که مبتلا به بیماری‌های عفونی و قارچی هستند نباید از کاشت یا کاور کردن ناخن استفاده کنند، زیرا استفاده از روش‌های کاشت و کاور ناخن، باعث می‌شود، پیشرفت بیماری از چشم افراد پنهان بماند.

همچنین به افرادی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند و مستعد بیماری‌های عفونی هستند نیز کاور یا کاشت ناخن توصیه نمی‌شود، زیرا این افراد مستعد ابتلا به بیماری‌های عفونی هستند و با استفاده از این روش‌ها، ابتلا به بیماری‌های عفونی را تسریع می‌کند.

آموزش کاور کردن ناخن با دو روش

کاور ناخن، هم با پودر و لیکوئید و هم به روش لاک ژلیش (لاک ژله‌­ای یا ژل پولیش) انجام می‌شود. روش لاک ژلیش، برترین و به روز ترین روش زیبایی ناخن است.

مواد مورد نیاز برای کاور ناخن

پرایمر (چسب بین ناخن و مواد)

لاک برای مانیکور

پودر مخصوص یا ماده کاور

مایع لیکوئید

محلول ضد قارچ

بافر یا کلینزر

روغن (جهت سهولت در کار)

ابزار مانیکور (ناخن‌گیر، سوهان، کاتر و نیپر یا گوشت گیر)

مراحل کاور ناخن به روش پودر و لیکوئید

مرحله اول، مانیکور ناخن است.

بعد از مانیکور، باید با سوهان روی ناخن خراش سطحی ایجاد شود (در صورتی که روی سطح صدفی ناخن، بیش از حد، سوهان کشیده شود، ناخن قارچی می‌شود.

بعد از سوهان کشی، پد مخصوص کلینزر را روی صدف ناخن بکشید تا چربی‌های ناخن، کاملاً از بین بروند.

پس از تمیز شدن سطح ناخن، باید محلول ضد قارچ را به کناره‌های کوتیکول و صدف بزنید.

پس از خشک شدن ضد قارچ، پرایمر را بر روی صدف بزنید (پرایمر نباید با کوتیکول برخورد کند).

در مرحله بعد، قلم آغشته به لیکوئید را درون پودر آکرولیک زده و مواد گذاری را با سرعت بالا انجام دهید.

سوهان کشی نهایی را انجام داده و پد آغشته با کلینزر را روی ناخن بکشید.

سپس، روی ناخن، تاپ شاین کشیده و ۲ دقیقه در دستگاه UV قرار دهید.

کاور کردن ناخن به روش لاک ژلیش

کاور کردن ناخن

پس از مانیکور و زدن محلول ضد قارچ، پرایمر مخصوص ژلیش را روی ناخن بزنید.

در مرحله بعد، لاک شماره یک یا بیس کت را با دقت روی سطح صدفی ناخن بزنید و دست را در دستگاه خشک کننده (UV یا LED) قرار دهید.

سپس لاک ژلیش را روی ناخن زده و در دستگاه قرار دهید.

پس از خشک شدن، می‌توانید ناخن را با لاک‌های دیگر طراحی کنید؛ البته دقت کنید ضخامت آن زیاد نشود.

پس از خشک شدن لاک، تاب کت را روی ناخن بزنید و برای درخشش و محافظت لاک آن را در دستگاه قرار دهید.

در مرحله آخر، روی ناخن‌ها تاپ شاین زده و مجددا در دستگاه قرار دهید. برای از بین بردن چسبندگی مواد، پد آغشته به کلینزر را روی ناخن بکشید.

در پایان، ناخن‌های شما، حالتی زیبا، متعادل و براق پیدا می‌کنند.

نکته : کاور ناخن نیز، مانند کاشت ناخن، دائمی نیست و پس از ۲ تا ۳ هفته باید ترمیم یا ریمو و کاور مجدد ناخن صورت بگیرد.

کاور ناخن، زیبایی خاصی به ناخن‌ها می‌دهد، اما مانند سایر روش‌های زیبایی، عوارضی هم به دنبال دارد. بنابراین توصیه می‌شود به صورت مدام از این روش و سایر روش‌های کاشت ناخن استفاده نکنید؛ چرا که در طولانی مدت باعث ایجاد عفونت‌های قارچی و فساد و فرسودگی ناخن می‌شوند. پس هرچند وقت یکبار به ناخن‌هایتان استراحت دهید و تغذیه مناسب برای تقویت ناخن‌ها و استحکام آن‌ها را در اولویت قرار دهید و به خوبی از ناخن‌هایتان در برابر آسیب‌های محیطی و شیمیایی مراقبت کنید.

سن کاشت ناخن یعنی زمانی که ناخن آماده روکش‌شدن است

زیبایی‌ ناخن‌ها تاثیر زیادی در زیبا دیده شدن دست‌ها دارد، به همین دلیل روش‌های مختلف زیبایی ناخن در میان خانم‌ها طرفداران زیادی دارد. کاشت ناخن یکی از روش‌های زیباسازی ناخن و دست‌ها، به خصوص برای افرادی است که ناخن‌های آن‌ها ضعیف و شکننده است. این روش مانند دیگر روش‌هایی که برای زیبایی انجام می‌شوند، اصولی دارد که یکی از آن‌ها انجام این کار در بهترین سن کاشت ناخن یا زمانی است که ناخن برای روکش کردن با یک لایه مصنوعی آماده باشد. در این صفحه از سایت قصد صحبت در مورد این روش و سن مناسب انجام آن را داریم.

بهترین سن کاشت ناخن

کاشت ناخن این روزها به یکی از روش‌های پرطرفدار زیباسازی دست و ناخن‌ در میان خانم‌ها تبدیل شده است. این روش در اصل مناسب افرادی است که ناخن‌های ضعیف و شکننده دارند و ناخن‌های آن‌ها به طور طبیعی رشد چندانی ندارند اما دیگر افراد هم برای زیبایی بیشتر ناخن‌های خود می‌توانند کاشت ناخن را انجام دهند. به طور کل قانون خاصی در مورد سن کاشت ناخن وجود ندارد اما بیشتر متخصصین آرایشگری به خصوص در زمینه کاشت ناخن، انجام این کار را بعد از ۱۸ سالگی توصیه می‌کنند.

کاشت ناخن در سنین مختلف چه شرایطی دارد؟

کاشت ناخن به شکل‌های مختلفی انجام می‌شود و اصول و قواعد مختلفی دارد که مهم‌ترین انجام این کار در بهترین سن کاشت ناخن است. نتیجه کاشت ناخن، مراقبت‌ها و رسیدگی‌های بعد از انجام این کار، در هر سن متفاوت است. در ادامه مزایا و معایب این روش در سنین مختلف را بررسی خواهیم کرد.

کاشت ناخن قبل از دوران بلوغ

با توجه به نداشتن بازه مشخص و مجاز در مورد سن کاشت ناخن، انجام این روش حتی قبل از بلوغ هم امکان‌پذیر است. معمولا از ۱۲سالگی به بعد می‌توان برای انجام کاشت اقدام کرد اما باید به این نکته توجه کرد که کاشت در این سنین با محدودیت‌هایی نیز همراه است. از جمله محدودیت‌های کاشت ناخن قبل از دوران بلوغ می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • رشد سریع‌تر ناخن‌ها در سنین پایین‌تر نسبت به سنین جوانی و میانسالی
  • احتمال بروز مشکل در مدرسه و محل تحصیل
  • کاهش اعتماد به نفس کودکان و نوجوانان با زیبایی مصنوعی
  • احتمال بروز عفونت به دلیل حساس بودن پوست در سنین پایین‌تر
  • نداشتن آگاهی نسبت به مراقبت‌ها و نحوه انجام آن‌ها در سنین پایین‌
  • اختلال در رشد ناخن در سنین بالاتر و….

کاشت ناخن در جوانی

بهترین سن کاشت ناخن، سنین جوانی و بعد از ۲۵ سالگی است. در این سن سرعت رشد ناخن متوسط بوده و به دلیل آگاهی بیشتر فرد نسبت به کاشت و مراقبت‌های بعد از آن، مشکلات و عوارض بعد از کاشت ناخن کمتر است.

کاشت ناخن در سنین بالا

کمترین سرعت رشد ناخن مربوط به سنین بالا و میانسالی است. در این سنین کاشت بدون هیچ مشکلی انجام می‌شود و به دلیل روند رشد ناخن‌های فرد، نیاز به ترمیم بعد از کاشت کمتر است اما در صورتی که فرد نتواند مراقبت‌های بعد از کاشت را به درستی رعایت کند احتمال بروز عفونت و مشکلات مختلف در دست و ناخن‌ها در این دوره هم نسبتا زیاد است.

مشکلات کاشت ناخن در چه سنی بیشتر است؟

با توجه به نکات گفته شده می‌توان گفت که مناسب‌ترین سن کاشت ناخن فارغ از سن فرد، زمانی است که شخص به آگاهی لازم در مورد انجام این روش و مراقبت‌های بعد از آن رسیده باشد. کاشت ناخن باید زمانی انجام شود که فرد وقت و حوصله مراقبت‌ از ناخن‌های خود برای جلوگیری از مشکلات بعد از کاشت را داشته  باشد. البته این روزها روش‌های موقت کاشت ناخن هم وجود دارند که عوارض کاشت دائم را نداشته و هر زمان فرد از انجام آن‌ها پشیمان شد به راحتی امکان ریموو کردن یا حذف لایه کاشته شده وجود دارد.

روش‌های موقت برای هر سنی مناسب هستند و رسیدگی و مراقبت‌های کاشت دائم را نیز ندارند. برای یادگیری این روش‌ها و روش‌های دائم کاشت ناخن می‌توان به آموزشگاه‌های برگزار کننده مراجعه کرد. به منظور شرکت در این دوره‌ها ابتدا باید را پیدا کرد. البته دوره‌های کاشت در سالن‌های مخصوص کاشت ناخن هم انجام می‌شوند. اگر ساکن تهران هستید، کافی است را پیدا کرده و برای یادگیری این هنر در آن ثبت‌نام کنید.

اطلاع از سن کاشت ناخن؛ موضوعی که برای انجام این کار ضروری است

چه به عنوان متقاضی انجام کاشت ناخن و چه به عنوان فردی که این روش را برای کسب درآمد استفاده می‌کنید، باید از قوانین انجام این کار مطلع باشید و یکی از این قوانین سن کاشت ناخن است. همان‌طور که در این مطلب گفته شد، کاشت ناخن محدودیتی از نظر سن و سال ندارد اما انجام آن در بعضی سنین نیاز به مراقبت‌های بیشتر دارد و در صورتی که مشتری یا شخصی که کاشت را برای او انجام می‌دهید، در این سنین باشد باید آموزش مراقبت‌ها را به صورت جدی‌تری انجام دهید.

پرسش و پاسخ

چه سنی برای کاشت ناخن مناسب‌تر است؟

سنین جوانی و بین ۲۵-۴۵ سال بهترین سن کاشت ناخن از نظر وضعیت دست و آگاهی فرد نسبت به انجام این روش است.

چرا کاشت ناخن قبل از دوران بلوغ توصیه نمی‌شود؟

حساسیت پوست و ناخن‌ها، جلوگیری از روند رشد طبیعی ناخن‌ها، تاثیر در اعتماد به نفس کودک و بسیاری مسائل دیگر از عوارض کاشت ناخن قبل از دوران بلوغ هستند. دلایل استفاده از کاشت ناخن

کاشت ناخن در کشور ما رواج زیادی پیدا کرده است. کسانی که به کاشت ناخن مبادرت می ورزند هرکدام دلایلی برای انجام این عمل دارند. نداشتن ناخن و زیباتر شدن ناخن ها، از جمله دلیل کاشت ناخن است. اما بیشتر کسانی از این روش استفاده می‌کنند که ناخن‌های طبیعی مستعدی برای رشد ندارند.

کاشت ناخن چیست

خانم‌ها به دلایل مختلفی کاشت ناخن را انجام می‌دهند؛ برخی صرفا برای زیبایی و برخی دیگر به دلیل مشکلات ناخن‌هایشان، بطور مثال برای پوشاندن ناخن‌هایی که به گفته خودشان رنگ و روی زیبایی ندارند. استفاده از این ناخن ها برای افرادی که ناخن های ضعیف و شکننده دارند و همچنین افرادی که عادت به جویدن ناخن دارند بسیار مناسب است چون مانع آنها می‌شود. این ناخن‌های مصنوعی در اندازه‌های گوناگون و در رنگ‌های طبیعی و متنوعی موجود می‌باشند. برای عمل کاشت ناخن می‌بایست موارد زیادی را رعایت کرد، ابزار و مواد کاشت ناخن را شناخت و در صورت تصمیم برای انجام، این کار را زیر نظر متخصصین این انجام داد.

موارد کاشت ناخن

بصورت کلی کاشت ناخن تا حد امکان توصیه نمی‌شود مگر در موراد خاص مانند کسانیکه ناخن‌هایشان دارای عیب و مشکلی باشد، یعنی ناخن‌هایشان به طور ژنتیک دارای ایرادی باشد که ظاهر خوبی نداشته باشد. باز هم در چنین مواقعی اینکار به صورت مقطعی و با رعایت تمام نکات ایمنی و بعد از امتحان کردن تمام موارد ایمنی صورت می‌پذیرد.

انواع روش کاشت ناخن

ناخن‌های مصنوعی را می‌توان به 3 گروه تقسیم کرد:

  • ناخن هایی از جنس پلاستیک که در فروشگاه های لوازم آرایش و داروخانه ها عرضه می شود (ناخن قالبی).
  • پودرهای کاشت ناخن که روی ناخن طبیعی قرار می گیرد (ناخن پودری).
  • ژل های UV که در حال حاضر یکی از پرطرفدارترین روش های کاشت محسوب می شود (ناخن ژله ای).
  1. کاشت ناخن قالبی

کاشت ناخن قالبی به نوعی بی کیفیت ترین نوع کاشت ناخن محسوب می شود. در این نوع کاشت ناخن، مواد کاشت را بر روی ناخن مصنوعی قرار داده، سپس مواد ضد قارچ را روی ناخن‌های طبیعی قرار می‌دهند و در نهایت ناخن مصنوعی را روی ناخن طبیعی قرار داده و برای مدتی آن‌ را فشار می‌دهند تا بخوبی به هم بچسبند. از آنجای که این نوع کاشت احتیاج به سوهان کشی ندارد بعد از مدت کوتاهی به اصطلاح ناخن هوا می‌گیرد.

کاشت ناخن قالبی برای چه کسانی مناسب نیست؟

کاشت ناخن قالبی به افرادی که ناخن های پراکنده و یک شکل ندارند اصلاً توصیه نمی شود. به دلیل قالبی بودن این نوع کاشت ناخن، باید تمام ناخن های دو دست به یک شکل باشند، در غیر این صورت کاشت ناخن به شکل مرتبی انجام نخواهد شد. به دلیل ضخیم بودن این نوع ناخن، کار از حالت طبیعی خود خارج می‌شود. کاشت ناخن قالبی را می توان روی انگشت های استاندارد کار کرد. نکته مهم این است که احتمال هوا گرفتن کاشت ناخن قالبی بیشتر است‌، ماندگاری کمتری دارد و در مقایسه با روش‌های دیگر کاشت ناخن، مواد بیشتر مصرف میشود.

  1. کاشت ناخن پودری

کاشت ناخن پودری از لحاظ زیبایی و مقاومت رتبه اول را به خود اختصاص داده است. در کاشت ناخن پودری ابتدا ناخن مصنوعی که همان تیپ است از اوایل ناخن طبیعی می‌چسبد و به اندازه‌ دلخواه کوتاه می‌شوند. سپس مواد به ضد قارچ و در نهایت به مواد کاشت آغشته می‌شوند. بعد از اتمام کار، ناخن ها به سوهان کاری دقیق و فراوان احتیاج دارند. به همین دلیل این روش به افرادیکه وقت و حوصله این روش را ندارند توصیه نمی شود زیرا کاشت ناخن پودری بسیار زمان بر است.

  1. کاشت ناخن ژله ای

مواد ژله‌ای به صورت آماده قابل خریداری است. در کاشت ناخن ژله‌ای بعد از ضد قارچ مواد ژل را روی ناخن ها گذاشته سپس برای تسریع خشک شدن مواد دست در دستگاه UV قرار می‌دهند. شیوه کاشت ناخن ژله‌ای با کاشت ناخن پودری یکی است و تنها تفاوت در مواد مورد استفاده آنهاست.

معایب و محاسن کاشت ناخن ژله ای

در این روش کاشت، ناخن طبیعی هیچ آسیبی نمی‌بیند زیرا زمانیکه ناخن رشد می‌کند و فرد‌ احتیاج به ترمیم پیدا می‌کند به این معنی است که ناخن سالم است و رشدش متوقف نشده است. در بعضی مواقع کاشت ناخن ژله‌ای برای کسانی که عادت به جویدن ناخن دارند هم پیشنهاد می‌شود زیرا به دلیل بد مزگی مواد و کنده نشدن آن‌ها، این عادت از سرشان می افتد. چسب ناخن حساسیت‌زا نیست اما ممکن است برخی به مواد کاشت ناخن حساسیت داشته باشند که در این صورت پوست آن ها دچار اگزما شده و باید هر چه سریع تر ناخن‌های مصنوعی خود را بردارند.

  1. کاشت ناخن میکس

همانطور که از اسمش معلوم است کاشت ناخن میکس ترکیبی از دو نوع کاشت پودری و ژله ای است. در این روش بعد از ضد قارچ، کاشت پودری انجام می‌شود. بعد از سوهان کشی فقط لایه ای از ژل را روی ناخن می گذارند و آن را داخل دستگاه UV خشک می‌کنند.

ناخن میکس محکم، زیبا و نسبت به سایر روش‌های کاشت کمی گران‌تر است.

مقایسه انواع روش‌های کاشت ناخن

روش کاشت پودری روشی است که در ۸۰ درصد موارد انجام می‌شود. همینطور روش کاشت ژله‌ای 15درصد و روش‌های کاشت‌ دیگر تنها 5 درصد مخاطب دارند. روش کاشت پودری، به نوعی روش کاشت مادر است و اکثرا با کاشت‌های دیگر ترکیب می‌شود و دوام بیشتری دارد. البته دوام هر روش کاشتی به نحوه و نوع اجرای آن نیز بستگی دارد. روش کاشت ژله‌ای ناخن روش کاشت زیبایی است که در مناطق شرجی دوام بیشتری دارد اما اگر مواد کاشت ناخن مطلوب و مناسب باشد در هر هوایی تا یک ماه دوام می‌آورد.

علت ترک خوردن ناخن کاشته شده

  • نتایج روش کاشت ژله‌ای معمولا در مکان‌های خشک ترک می‌خورند.
  • در روش کاشت پودری اگر کمتر از حد معمول از مواد استفاده شده باشد امکان ترک خوردن وجود دارد.
  • سوهان‌کشی بیش از حد یکی از عوامل است که موجب ترک خوردن ناخن‌ها می‌شود.
  • ممکن است به مرور زمان مواد مورد استفاده نازک شوند که این مورد هم می‌تواند ناشی از مرغوب نبودن مواد پودر مورد استفاده باشد و یا قلموی‌ کار خوب به لیکویید آغشته نشده که در نهایت پودر به خوبی خیس شده و جذب صدف شود.

چه افرادی اصلاً نباید کاشت ناخن انجام دهند؟

یه کسانی که بیماری‌های عفونی و یا قارچی دارند توصیه می‌شود تا کاشت ناخن را انجام ندهند زیرا با این کار باعث میشوند تا پیشرفت بیماریشان از چشم دور بماند.

نکات ایمنی بعد از کاشت ناخن

  • با اجسام آلوده تماس نداشته باشید
  • مراقبت کنید تا به ناخن‌های‌تان ضربه‌ای وارد نشود
  • در کارهای روزمره هنگام استفاده از مواد شوینده و آب تا حد امکان از دستکش استفاده کنید
  • از کار با مواد شیمیایی و حلال بدون دستکش خودداری کنید
  • حضور در آب استخر و حوضچه‌های عمومی می‌تواند باعث تشدید امکان بروز بیماری‌های قارچی در ناحیه ناخن‌های کاشته شده شود.

آلرژی و حساسیت

هیچ تفاوتی در نوع کاشت وجود ندارد تنها ممکن است اندازه حساسیت‌ها به مواد در افراد متفاوت باشد که در این‌ صورت آن مواردی که کمتر حساسیت‌ زاست ارجحیت دارند.

خطرات کاشت ناخن پا

از نگاه کلی تفاوت خاصی وجود ندارد اما ناخن‌ها‌ی پا به دلیل اینکه در بیشتر روز در یک فضای بسته هستند، آسیب‌پذیرترند. رعایت بهداشت ناخن پا هم از ناخن دست دشوارتر است و به همین دلیل کاشت ناخن در پا می‌تواند خطرناک‌تر باشد.

پیشگیری

راه‌های درمان بستگی به نوع آسیبی دارد که به ناخن‌ها وارد می‌شود. اگر ناخن‌ها عفونت کنند با آنتی‌بیوتیک‌ها و موارد لازم درمان صورت می‌گیرد. اگر جرم به وجود بیاید، باید جرم‌ها برداشته شوند. در مورد جدا شدن ناخن از سطح هم درمان به این‌ صورت است که ناخن باید از جا در آورده شود. اگر در مراحل اولیه، درمان صورت گیرد ناخن مجدد رشد خواهد کرد اما اگر زمان زیادی گذشته باشد زیر ناخن پوسته‌هایی تشکیل می‌شود که دیگر مانع از چسبیده شدن ناخن به پوست می‌شود. اما شرط عقل این است که قبل از بروز مشکل به فکر پیشگیری باشید.

عوارض کاشت ناخن

افزایش جذب مواد شیمیایی با نازک شدن لایه سطحی روی ناخن

برای قرار دادن ناخن مصنوعی با انجام  کاشت باید روی ناخن طبیعی را با سوهان های برقی خاص صاف و ریز کنند. این کار سبب نازک شدن لایه سطحی ناخن و ضعیف و آسیب پذیر شدن آن می شود. در این شرایط زمانی که مواد شیمیایی ناخن مصنوعی روی سطح نازک ناخن قرار می گیرد، احتمال جذب این مواد سمی از روی سطح ناخن و پوست بالا می رود.

افزایش احتمال جدا شدن ناخن از بستر

کاشت ناخن در شرایطی که به ویژه فرد سعی می کند از ناخن بلند خود استفاده های نادرستی مانند باز کردن در قوطی و… داشته باشد، می تواند مشکل ساز شود و زمینه را برای جدا شدن لایه سطحی ناخن از بستر فراهم کند. هرچه ناخن کاشته شده بلندتر باشد، احتمال بلندشدن ناخن از یستر بیشتر می شود.

مسمومیت و افزایش احتمال ابتلا به سرطان ریه

شاید این موضوع باورکردنی نباشد، اما تحقیقات علمی ثابت کرده گازهای سمی موادی که برای کاشت ناخن استفاده می شود می تواند سبب مسمومیت آرایشگر و حتی مشتری شود. این نوع از مسمومیت علائم شبیه مسمومیت الکلی دارد که در موارد شدید با علایمی از جمله بروز اختلالات روانی، خونی، کبدی، قلبی- عروقی و تنفسی همراه است. مواجهه طولانی مدت آرایشگران با این بخارهای سمی می تواند زمینه ساز آسم و حتی سرطان ریه باشد.

افزایش احتمال ابتلا به اگزما

استفاده از محصولات کاشت ناخن و چسب های ناخن های مصنوعی می تواند زمینه ساز بروز اگزمای تماسی باشد. این نوع اگزما ممکن است در بیشتر موارد نوک انگشتان یا هر ناحیه دیگری که با ناخن مصنوعی در تماس باشد، مثل چشم ها و لب ها را درگیر کند. معمولا اگزمای تماسی ناشی از این ترکیبات 48 تا 96 ساعت بعد از کاشت ناخن با علائمی مانند سرخی پوست و ضایعات خارش دارد و تاول بروز می کند. البته لاک ناخن هم می تواند مسبب این قضیه باشد و باید به این موضوع توجه کرد.

قارچ ناخن بعد از کاشت

در برخی خانم ها به دنبال کاشت، ناخن زرد، قهوه ای و بعد سبز می شود. دلیل این مساله رشد و تکثیر قارچ های میکروسکوپی است که از کراتین تغذیه می کنند. کراتین بخش سخت ناخن است، اما به دنبال کاشت مرتب ناخن و استفاده از چسب کراتین نازک و ضعیف می شود و مقاومت خود را در برابر قارچ ها از دست می دهد. عفونت قارچی ناخن به شدت واگیردار است و از یک نقطه از بدن به سرعت منتقل می شود و می تواند پوست مو را هم درگیر کند. حتی این احتمال وجود دارد که این عفونت اطرافیان فرد را هم درگیر کند. حتی این احتمال وجود دارد که این عفونت اطرافیان فرد را هم درگیر کند. درمان عفونت قارچی سخت و طولانی مدت است. درمان ها شامل چند بخش است و حدود 18 ماه طول می کشد.

افزایش احتمال عفونت باکتریایی

عفونت باکتریایی هم می تواند زیر ناخن مصنوعی رشد کند. رنگ این نوع عفونت سبز است و زیر ناخن های طبیعی بلند هم ممکن بروز کند، اما با نفوذ آب داخل ناخن مصنوعی احتمال آن بالاتر می رود.

آیا مواد کاشت ناخن سرطان زاست؟

چندی پیش دو نمونه سرطان پوست در انگلیس گزارش شد که دقیقا مرتبط با کاشت ناخن بود. متخصصان دلیل این موضوع را استفاده از اشعه UV برای سفت کردن پودر ژلی روی ناخن اعلام کردند.

یکی از مبتلایان که در سلامت کامل به سر می برده، به دنبال 8 جلسه ترمیم کاشت ناخن در طول یک سال و نفر دوم که 7 سال بزرگ تر است، بعد از 360 جلسه مبتلا شده است. گرچه متخصصان سرطان شناسی هنوز هم نمی توانند قطعا ارتباطی بین کاشت ناخن و سرطان اعلام کنند، ولی توصیه می کنند تمام کسانی که کاشت ناخن انجام می دهند، مرتب زیر نظر متخصص پوست باشند تا با بروز هر نوع علامت مشکوک آن را بررسی کنند.

یک عارضه نادر؛ خطر مرگ!

از جمله عوارض نادر کاشت ناخن مرگ است که آن هم به دنبال شدت یافتن عفونت باکتریایی رخ می دهد.

ناخن مصنوعی زیبایی می آورد؟

هدف بیشتر خانم هایی که کاشت ناخن انجام می دهند، زیباتر شدن دستانشان است، اما واقعیت این است که به دنبال کاشت ناخن سطح ناخن به تدریج نازک می شود و به محض برداشتن ناخن مصنوعی گاهی ناخن به قدری آسیب دیده که حداقل 4 ماه طول می کشد تا به حالت طبیعی برگردد. برخی خانم ها تحمل گذر این زمان را ندارند و ناخن هایشان در مقایسه با قبل بدتر شده بنابراین دوباره چرخه معیوب کاشت ناخن را انجام می دهند؛ کاری که به شدت می تواند به سلامت عمومی فرد لطمه بزند.

اگر با وجود تمام مشکلاتی که ذکر شد همچنان مایل هستید کاشت ناخن انجام دهید حتما برای این کار به آرایشگاه و افراد مجرب مراجعه کنید و به این موضوع توجه داشته باشید که ناخن کار حتما از مایع ضدقارچ و مواد مرغوب استفاده کند.

کاشت ناخن از نظر شرعی

کاشت ناخن در کشور رواج پیدا کرده است. کسانی که به این کار مبادرت می ورزند هرکدام دلایلی برای انجام این عمل دارند. نداشتن ناخن و زیباتر شدن آن، از جمله این دلایل است.

کاشتن ناخن برای زنان چه حکمی دارد؟

پاسخ:

کاشتن ناخن به صورتی که برای وضو و غسل نتوانند آن را بردارند اشکال دارد ولی چنانچه شخصی مرتکب این عمل شده باشد، در صورت امکان، ناخن مصنوعی را بردارد و وضو و غسل به نحو معمول انجام شود و در صورت عدم امکان برداشتن ناخن، با همان حال وضو و غسل به عنوان جبیره انجام شود و احتیاطاً تیمّم هم کند.

نمایش بیشتر

آیدا چم سورکی

آیدا چم سورکی هستم متولد 1381 تحصیل کرده در رشته علوم تربیتی و علاقمند به نویسندگی و فعال در شبکه های اجتماعی