اخبار همه جانبهکسب و کار ایرانی

کدام سیستم مدیریت محتوا برای طراحی سایت مناسب است؟

در دنیای وب سیستم‌ های مدیریت محتوای بسیار زیادی وجود دارند که هریک قابلیت‌های متفاوتی را برای کاربر فراهم می‌نمایند. اما ما در این مقاله سعی کرده‌ایم ۵ موردی را بررسی نماییم که مورد استفاده افراد بیشتری قرار گرفته و در ایران هم خواهان بیشتری دارند. برای تشخیص بهترین سیستم های مدیریت محتوا تا انتهای مقاله، همراه باشید.

سیستم مدیریت محتوا چیست؟


امکانات سیستم های مدیریت محتوا

بسیاری از مردم بر این باورند که سیستم‌های مدیریت محتوا فقط برای وبلاگ نویسی ساخته شده‌اند و کاربرد دیگری ندارند. شاید باور این دسته از افراد برای بعضی از cmsها صحیح باشد اما اکنون cmsهای قدرتمندی در دنیای وب باهم در حال رقابت هستند که حتی به کمک آنها می‌توان یک فروشگاه اینترنتی را به راحتی پیاده سازی نمود.

ویژگی یک cms خوب

۵ ویژگی اصلی که باید از انتظار داشت عبارت‌اند از:

  • روش ساده برای انتشار محتوای جدید: یک cms قدرتمند باید شامل یک ویرایشگر متن قدرتمند در حین حال با ظاهری ساده باشد که شخص بتواند به راحتی با آن محتوای جدید خود را انتشار دهد.
  • قابلیت طبقه‌بندی محتوا: سیستم های مدیریت محتوا باید امکان دسته بندی و برچسب گذاری مطالب را فراهم نمایند تا به راحتی بتوان مطالب را سازماندهی کرد.
  • قابلیت ویرایش صفحه:  به غیر از انتشار محتوا، شما باید انواع مختلفی از صفحات را برای وب سایت خود ایجاد کنید. سیستم های مدیریت محتوا باید برای شما ابزارهای لازم جهت انجام این کار را ارائه دهند.
  • قابلیت سفارشی سازی: این قابلیت به این معنا است که شما به راحتی بتوانید ویژگی‌های دلخواه خود را به وب سایتتان اضافه نمایید.
  • انجمن های قدرتمند: داشتن انجمن و پشتیبان‌های قوی از یک cms باعث میشود که شما در مواقع مواجه با مشکل تنها نباشید. همچنین با جدیدترین آپدیت‌ها و مسائل امنیتی آن سیستم آشنا شوید.

بهترین سیستم مدیریت محتوا چیست؟!

وردپرس که امروزه سهم بزرگی از بازار وب را به خود اختصاص داده و حسابی از رقبای خود پیشی گرفته است، در ابتدا برای وبلاگ‌ نویسی طراحی شده بود. اما امروزه با گسترش وردپرس قابلیت‌های بسیار زیادی به آن افزوده شده که همین قابلیت‌ها باعث محبوبیت روز افزون آن شده است. اینک وردپرس محبوب‌ترین سیستم مدیریت محتوا در دنیاست.

بیش از ۳۲٪ از وب سایت‌ها وردپرسی هستند و سایت‌های بزرگی مثل وال استریت ژورنال، نیویورک تایمز و CNN از وردپرس استفاده می‌نمایند. اپن سورس بودن، پنل مدیریت کاربر پسند و منطبق بودن با قوانین سئو از جمله از مهمترین است.همچنین وجود تعداد زیادی قالب و افزونه رایگان دست شما را کاملاً باز می‌گذارند تا امکانات متعددی را به وب سایتتان اضافه نمایید.
یکی دیگر از مزیت‌های وردپرس امکان راه اندازی انواع مختلفی از وب سایت‌ها از جمله وبلاگی، فروشگاهی، شرکتی، خبری و… است. خدمات طراحی سایت در مازندران شامل انواع سایتهای شخصی، فروشگاهی و …. می باشد

آسان |آموزش |انواع سیستم مدیریت محتوا

 

ویژگی‌های کلیدی:

  • رایگان و اپن سورس
  • سهولت در انتشار و ویرایش محتوا
  • ویرایشگر قدرتمند برای مدیریت محتوا
  • قابلیت توسعه راحت به کمک افزونه و تم‌ها
  • دارا بودن انجمن‌های قوی و فعال

زمانی که افراد به دنبال cms مناسب هستند قطعاً جوملا یکی از نام‌هایی است که با آن مواجه می‌شوند. جوملا یک سیستم بسیار انعطاف‌پذیر است. برای مثال جوملا برای مدیریت کردن پست‌های سفارشی بسیار مناسب است.
این پلت فرم گزینه‌های زیادی را برای مدیریت کاربران ارائه می‌دهد. برای مثال جوملا می‌تواند حساب کاربری را از حساب‌های گوگل هم استخراج نماید. بنابراین یکی از موارد استفاده درسایت‌های مبتنی بر عضویت است.
از دیگر قابلیت‌های جوملا امکان ایجاد سایت‌های چند زبانه است. به این معنا که نیازی به استفاده از افزونه‌‌ای برای اضافه کردن زبان‌های بیشتر به سایت خود ندارید. جوملا همچنین شما را قادر می‌سازد تا از چندین قالب یا تم به صورت همزمان برای انواع محتوا استفاده نمایید.
در آخر شاید تنها ایرادی که بتوان از جوملا گرفت، کاربر پسند نبودن پنل مدیریت آن باشد.

ویژگی‌های کلیدی:

  • پشتیبانی عالی برای انواع پست سفارشی
  • مدیریت پیشرفته کاربر
  • پشتیبانی از چند زبان بودن سایت
  • پشتیبانی از استفاده از الگوهای منحصر به فرد برای هر نوع صفحه

اگرچه در نگاه اول جوملا بسیار جذاب به نظر می‌رسد اما به کسانی که تازه وارد دنیای طراحی سایت شده‌اند، توصیه نمی‌شود.

با اینکه سهم زیادی از بازار نصیب وردپرس و جوملا شده است اما دروپال از این سهم بی‌نصیب نبوده و همواره علاقمندان زیادی خواهان آن بوده‌اند. در عمل، دروپال یکی از سیستم های مدیریت محتوا است که در بسیاری از زمینه‌ها مشابه جوملا می‌باشد. به عنوان مثال، دروپال هم یک سیستم بسیار انعطاف پذیر برای کار کردن با انواع پست سفارشی ارائه می‌دهد. همچنین به شما سطح بالایی از کنترل کاربران و مجوزهای آنها ارائه می‌دهد و حتی می‌توانید سایت‌های چند زبانه را به راحتی ایجاد نمایید.
از قابلیت‌های دیگری که به دروپال می‌توان نسبت داد، سیستم طبقه‌بندی قوی‌تر و امنیت بسیار بالای آن است. یکی دیگر از ، داشتن پشتیبان‌های آنلاین و انجمن‌های فعال برای رفع مشکلات احتمالی شماست.

ویژگی‌های کلیدی:

  • سیستم مدیریت پست سفارشی
  • تنظیمات مجوز کاربران
  • پشتیبانی از چند زبان بودن سایت
  • سیستم طبقه‌بندی دقیق
  • امنیت بالا

از نقاط ضعف دروپال می‌توان به پیچیدگی فرآیند تولید قالب و کم بودن تعداد قالب‌های رایگان اشاره کرد.

بلاگر نیز یکی از سیستم های مدیریت محتوا با امکان انتشار و ساخت وبلاگ است، که هاستینگ و مالک آن گوگل است. استفاده از بلاگر به دانش زیادی نیاز ندارد و کار کردن با آن بسیار ساده است. به دلیل اینکه این cms توسط گوگل توسعه داده شده است، از نظر همخوانی با موتورهای جستجو و سئو کیفیت بالایی دارد.

ویژگی‌های کلیدی:

  • راه اندازی بسیار ساده
  • دامنه و هاست رایگان
  • قابلیت ادغام با دیگر ابزارهای گوگل مثل گوگل آنالیتیکس

با این وجود فقط ساخت یک وبلاگ است و اگر شما سایتی از نوع دیگری مدنظر داشته باشید، بلاگر مناسب شما نخواهد بود. انعطاف کم و محدود بودن امکانات این cms باعث شده افراد کمتری به سمت این پلتفرم بروند.

در این مقاله سعی شد ۵ مورد از سیستم های مدیریت محتوا به طور کامل بررسی شوند. آنچه که می‌تواند در انتخاب یک پلتفرم مناسب به شما کمک کند، آگاهی از کاربرد این سیستم های مدیریت محتوا و مشخص شدن نوع سایت شما است. مثلاً اگر سایت شما یک سایت فروشگاهی است قطعاً باید بلاگر یا دروپال را فراموش کنید.

در این مقاله ما به معرفی بهترین سیستم مدیریت محتوا پرداختیم که بهتر است با برای راه اندازی سایت ابتدا می بایست در خصوص مثل یا اقدام نمایید. مرحله دوم نصب سیستم مدیریت محتوای مورد نظر است. اما اینکه کدام cms بهتر است سوالیست که همواره ذهن کاربران را به خود مشغول نموده. در این آموزش از در ابتدا مختصری درباره سیستم های مدیریت محتوا توضیح می دهیم و پس از آن شما را با معروف ترین و پرکاربرد ترین سیستم های مدیریت محتوا آشنا خواهیم نمود. اول به اینکه CMS چیست و چه کاربردی دارد می پردازیم. سپس امن ترین cms ها را معرفی می کنیم. در آخر نیز بررسی میکنیم که چه ویژگی هایی دارد.

مقایسه انواع cms

عمده ترین دلیل نیاز به یک سیستم مدیریت محتوای وب، برای سایت های پویا تغییرات دوره ای است که در سایت ایجاد می شود. اگر سایت شما ایستا باشد هر بار برای ایجاد تغییرات نیاز به برنامه نویسی و تغییر در کدها خواهید داشت و در صورت عدم دانش کافی می بایست هربار به شرکت های طراحی سایت مراجعه نمایید. ولی در صورت استفاده از سیستم مدیریت محتوا می توانید به راحتی تغییرات را ایجاد نمایید.
در ادامه به معرفی چند مورد و  در نهایت معرفی بهترین سیستم مدیریت محتوا و امن ترین cms ها می پردازیم.

طبق گزارش جامعه آماری منتشر شده 63% از مردم جهان از سیستم مدیریت محتوای وردپرس استفاده می کنند. پس از آن جوملا با 14% در رتبه دوم و دروپال با 8% در رتبه سوم قرار دارند. رتبه چهارم به سیستم مدیریت محتوای TYPO3 با 2% قرار دارد. البته در ایران نیز از سیستم مدیریت محتوای نیوک نیز به طور گسترده ای استفاده می نمایند. دقت داشته باشید با توجه به رقابت CMSها این آمار متغیر است. در خدمات سئو در مازندران تمام کارهای مربوط به سئو را بخواهید

بهترین سیستم مدیریت محتوا چه ویژگی هایی دارد؟

تاکنون به تفاوت سیستم های مدیریت محتوا به صورت جامع و تخصصی نگاه کرده اید؟ اینکه کدام یک بهتر هستند و در چه مواردی با هم فرق دارند؟ همان طور که می دانید سیستم های مدیریت محتوای متفاوتی در بستر وب وجود دارد که هر کدام نیازهای قشر خاصی را پوشش می دهند.

اگر بخواهیم به صورت موشکافانه تر بررسی داشته باشیم می توانیم  ویژگی هایی را برای تشخیص بهترین سیستم مدیریت محتوا در نظر بگیریم از جمله:

  • امکان انتشار محتوای جدید و سهولت امر: هر CMS با کیفیت شامل یک ویرایشگر قدرتمند و ابزارهای متعدد جهت ایجاد و انتشار محتوا است. به عبارتی به سادگی باید قادر به تولید محتوا در این سیستم مدیریتی باشید.
  • گزینه های دسته بندی کردن محتوا: هرچه محتوای سایت بیشتر باشد سامان دهی آن سخت و پیچیده تر خواهد شد. بر همین اساس سیستم مدیریت محتوای شما باید امکاناتی از قبیل برچسب گذاری، دسته بندی و موارد این چنینی را ارائه نماید.
  • امکان ویرایش محتوا: سیستم مدیریت محتوایی که انتخاب می کنید باید ابزارهای لازم جهت مدیریت و انتشار انواع محتوا را ارائه کند.
  • امکان شخصی سازی: متن باز بودن یا امکان افزودن قابلیت و توسعه امکانات از ویژگی های کلیدی یک cms بشمار می رود.
  • توسعه CMS: تیمی در پشت صحنه همواره نسخه هایی از CMS را منتشر می کنند تا کاربران قادر به بروزرسانی و تعمیم موارد امنیتی باشند.
  • امنیت: امنیت از موارد بسیار مهم در انتخاب سیستم مدیریت محتوا اختصاصی یا عام تلقی میگردد. امن ترین cms ها دارای مواردی همچون بروزرسانی های مداوم، رفع باگ های امنیتی و امکان توسعه عملکرد امنیتی سایت هستند.

5 ویژگی مذکور از موارد کلیدی و بسیار مهمی هستند که در انتخاب سیستم مدیریت محتوا (cms) باید در نظر گرفت.

معرفی انواع cms

در ادامه، به بررسی برترین سیستم های مدیریت محتوا خواهیم پرداخت. جوانب مثبت و منفی هر کدام را تشریح می کنیم تا در نهایت بتوانید با توجه به نیاز خود انتخاب دقیق تری به عمل آورید.

به نظر شما کدام یک از موارد مذکور را می توان به عنوان بهترین سیستم مدیریت محتوا معرفی کرد؟ در ادامه قصد داریم به معرفی انواع cms و عملکرد آن ها بپردازیم و ببینیم معروف ترین cms کدام است.

  1. سیستم مدیریت محتوای وردپرس WordPress

سیستم مدیریت محتوا وردپرس بدون شک یکی از بزرگترین و پیشرفته ترین سایت ساز های دنیا می باشد. این سایت ساز تحت php طراحی و بهینه سازی شده است توانسته نگاه های بسیاری را به سمت خود جذب کند.

  • به گزارش یکی از منابع خبر گزاری این اسکریپت محبوب موفق شده بیش از 60 درصد از وب سایت های دنیا را که تا به حال طراحی شده اند به خود اختصاص دهد.
  • طبق نظرسنجی های اخیر وردپرس به عنوان بهترین سیستم مدیریت محتوا برای فروشگاه شناخته شده است.

این چالش را در نظر داشته باشید که برخی کاربران در خصوص میزان امنیت وردپرس با ابهام مواجه هستند و آن را به عنوان امن ترین cms نمی شناسند اما باید گفت به طور مداوم گزارش هایی از بروزرسانی و رفع باگ های امنیتی این سیستم منتشر می گردد. از سوی دیگر بخش اعظمی از برقراری امنیت سایت بر عهده صاحبان سایت ها و اقدامات مربوطه می باشد.

یکی از مواردی که باعث شده سایت ساز وردپرس از سایر سایت سازها متمایز باشد و نگاه های بیشتری را به سمت خود جذب کند، حجم کم و بهینه بودن آن برای بیشتر موتور های جستجو می باشد. پیش تر به سایت ساز وردپرس به چشم وبلاگ ساز بسیار حرفه ای نیز نگاه می کردند، چرا که این نرم افزار محبوب امکانات وسیعی را جهت وبلاگ نویسی و ارائه متون ناب خبری، آموزشی و… در اختیار کاربران خود قرار می داد اما با گسترش تکنولوژی، این سیستم مدیریت محتوا به اسکریپتی توانا جهت تولید انواع سایت های خبری، شرکتی، نمایشی و… تبدیل شد.

دمو وب سایت وردپرسی

برای نصب و راه اندازی این سیستم مدیریت محتوای محبوب روی هاست، مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. ابتدا می بایست این CMS را از سایت رسمی وردپرس یا پشتیبان رسمی فارسی آن دانلود کنید.
  2. بسته مربوطه را روی هاست خود آپلود نمایید.
  3. پس از آن از طریق آموزش ها و مستندات وب نسبت به نصب و پیکربندی آن اقدام نمایید.

لازم به ذکر است این اسکریپت به صورت رایگان در پلان های هاستنگ میزبان فا، قابل نصب و ارائه می باشد.

امکانات سایت ساز وردپرس چیست؟

  • پلت فرم انعطاف پذیر
  • دسترسی سریع و آسان
  • سهولت نصب و راه اندازی
  • بروز رسانی اتوماتیک
  • اپن سورس
  • شامل ابزارهای کامل جهت راه اندازی انواع سایت ها
  • دارای پوسته و تم های متنوع
  • و…
  • سایت ساز جوملا یکی از قدیمی ترین اسکریپت های تحت PHP می باشد.
  • با استفاده از این سیستم مدیریت محتوا یا CMS و پیاده سازی آن روی هاست خود می توانید به راحتی فایل ها، متون و تصاویر خود را به صورت سازماندهی شده نمایش دهید.
  • یکی از محبوبیت های جوملا که باعث شده طرفداران زیادی داشته باشد این است که با چند کلیک می توانید اسکریپت مربوطه را نصب کنید.

پس از آن بدون داشتن هیچگونه دانش فنی از برنامه نویسی وب سایت خود را در اینترنت طراحی و پیاده سازی کنید. ? بیشتر طراحان وب سایت ها و کاربران اینترنتی نیز جوملا را جهت طراحی سایت خود ترجیح می دهند زیرا علاوه بر رایگان بودن، محیط کاربری زیبا و گرافیک عالی به راحتی قابل توسعه و قابلیت ارتقاء دارد.

جوملا یک نرم افزار سایت ساز فوق العاده قدرتمند است که توسط پنل مدیریت کاربر پسند آن می توانید صفحات گرافیکی زیادی را با چند کلیک ساده ایجاد کنید. یکی دیگر از دلایل محبوبیت جوملا این است که این نرم افزار تحت php کاملا اپن سورس می باشد و سازنده نرم افزار کد های آن را، به صورت کامل در اختیار کاربران قرار داده. به همین ترتیب می توانید انواع ویرایشات و تغییرات لازم را جهت اختصاصی سازی این سیستم در کدهای آن انجام دهید.
برای استفاده از این اسکریپت سایت ساز ابتدا می بایست نرم افزار آن را از سایت سازنده اصلی، یا پشتیبانی فارسی آن دانلود کنید سپس آن را روی هاست آپلود و در نهایت اقدام به نصب آن نمایید.

تصاویر دمو سایت و مدیریت جوملا

سیستم مدیریت محتوای جوملا

برخی از امکانات سایت ساز جوملا عبارتند از:

  • قابلیت ایجاد منو با طرح اختصاصی
  • قابلیت ایجاد مطالب با صفحات گرافیکی
  • قابلیت ایجاد وبلاگ
  • قابلیت نصب بی نهایت پوسته (قالب) روی سایت
  • قابلیت ایجاد صفحه تماس با ما
  • قابلیت ایجاد اسلاید شو، گالری تصاویر، گالری فیلم، پخش صوت و…
  • قابلیت ایجاد بی نهایت کاربر
  • قابلیت نصب انواع ماژول ها و ابزارهای طراحی سایت
  • قابلیت ایجاد رسانه در قسمت های مختلف سایت
  • قابلیت ارتقاء و بروز رسانی نرم افزار به صورت مستقیم از سایت سازنده جهت ارتقاء امکانات سایت ساز
  • قابلیت ایجاد انواع وب سایت های تفریحی، خدماتی، شرکتی، شخصی، دولتی و… به صورت اختصاصی
  • و…

این سایت ساز به گونه ای طراحی شده که توسط پنل مدیریت کاملا فارسی آن امکان ساماندهی بی نهایت اطلاعات در بخش ها و مجموعه های مختلف، فراهم شده است. به طور کلی امکانات جوملا به قدری زیاد است نام بردن تک تک امکانات آن میسر نیست. از طرفی روز به روز به امکانات این سایت ساز محبوب اضافه می شود.

  • یکی از مهم ترین دلایل استقبال کاربران از سایت ساز دروپال متن باز بودن (اپن سورس) بودن آن می باشد.

یکی از دلایل استفاده کاربران از دروپال سادگی و تنوع امکانات آن است که برای راه اندازی یک وب سایت حرفه ای مناسب می باشد. در عین حال دروپال امکانات امنیتی وسیعی را در اختیار مدیران سایت قرار می دهد که موجب می شود کاربران بتوانند از سایت استفاده کنند. به همین ترتیب می توان گفت دروپال جزء امن ترین cms ها است. در نظر داشته باشید دروپال یک سایت ساز تحت php می باشد که جهت راه اندازی وب سایت های داینامیک کاربرد دارد. دروپال یک CMS یا سیستم مدیریت محتوا می باشد که ابزار برتر، برای تلفیق فناوری Open source، دیتابیس های ذخیره اطلاعات و ابزار های رمز نویسی صفحات وب چون HTML و CSS به شمار می رود، استفاده از این نرم افزار باعث می شود وب سایت از نظر فنی با سرعت تصاعدی بیشتری پیشرفت داشته باشد.

تصاویر دمو سایت و مدیریت دروپال

ویژگی های دروپال

  • ایجاد صفحات داینامیک با چند کلیک
  • سیستم مدیریت محتوای فارسی و انگلیسی
  • مدیریت مطالب و منوها
  • مدیریت ماژول ها
  • مدیریت قالب ها و رنگ بندی های قالب
  • قابلیت بروز رسانی به نسخه های جدید
  • مدیریت کاربران و نظرات کابران
  • طیف وسیع امکانات امنیتی
  • مدیریت تصاویر و ویدئوها
  1. سیستم مدیریت محتوای نیوک phpNuke

مرجع رسمی فارسی زبان این سیستم به نشانی www.phpnuke.ir و مرجع اصلی آن به نشانی www.phpnuke.org می باشد. با مراجعه به هرکدام از این سایت ها می توانید آخرین نسخه ی این سیستم مدیریت محتوای محبوب را تهیه نمایید. سایت ساز نیوک نیز یکی از قدرتمند ترین سایت سازهای دنیا می باشد که به شما این امکان را می دهد بدون داشتن دانش کافی از کد نویسی و تنها با فشردن چند کلیک در مدیریت این CMS بتوانید صفحات گرافیکی را خلق کنید.

در واقع PHP Nuke یک سایت ساز تحت PhP می باشد که توانایی ایجاد کردن صفحات پویا و داینامیک را برای شما فراهم می کند.

به دلیل این که این سایت ساز طیف وسیعی از امکانات را جهت انتشار مقاله، فایل و عضو گیری پیشرفته در اختیار کاربران خود قرار داده، اغلب از این CMS محبوب برای راه اندازی سایت های دانلود و فروش فایل استفاده می شود.

تصاویر دمو سایت و مدیریت نیوک

امکانات سایت ساز نیوک

  • عضو گیری پیشرفته و نظارت کامل بر ورود و خروج کاربران
  • امکان ساخت انجمن توسط CMS
  • ارسال خبرنامه برای اعضاء سایت
  • آمارگیر بسیار پیشرفته
  • مسدود کردن دسترسی برخی از IP ها به سایت
  • ابزار دانلود فایل برای اعضاء
  • سیستم تنظیمات امینتی پیشرفته
  • و….
  1. سیستم مدیریت محتوای تایپو3 TYPO3

با مراجعه به هرکدام از این سایت ها می توانید آخرین نسخه این سیستم مدیریت محتوای محبوب را تهیه نمایید. TYPO3 یک سیستم مدیریت محتوا متن باز برای اهداف مهم در وب و اینترانت می باشد. مادامی که از یک مجموعه از رابط ها و توابع و ماژول های آماده آن استفاده کنید، از قابلیت انعطاف پذیری و توسعه پذیری آن لذت می برید.
TYPO3 محبوب و رایگان، یک سیستم مدیریت محتوای منبع باز یا اپن سورس است. این انعطاف پذیری به شما اجازه ساخت یک وب سایت قدرتمند و پیچیده را می دهد. مرجع اصلی آن به نشانی www.typo3.org می باشد.

با مراجعه به این سایت می توانید آخرین نسخه این سیستم مدیریت محتوای محبوب را تهیه نمایید.

این سایت ساز تا حدی مناسب و دارای امکانات قابل قبولی نیز می باشد ولی به خاطر پشتیبانی و ساختاری که دارد برای ما فارسی زبانان دارای استفاده چندان مناسبی نخواهد بود.

برخی از سیستم های مدیریت محتوا به صورت اختصاصی به جهت ایجاد وب سای های فروشگاهی تعبیه شده اند و فقط برای سایت هایی با موضوع کسب و کار الکترونیک (E-Commerce) مناسب می باشند.

تصاویر دمو سایت و مدیریت تایپو 3

  1. فروشگاه ساز توماتو کارت

توسط ابزارک ها و ریز امکانات این سیستم فروشگاه ساز می توانید طیف گسترده ای از امکانات را در سایت خود بدون نیاز به هیچگونه دانش کد نوسی  تعریف کنید و برای کاربران خود به نمایش بگذارید. علاوه بر سیستم نمایش محصولات این فروشگاه ساز می تواند تمامی سفارشات را به صورت طبقه بندی شده تهیه و در اختیار مدیر سایت قرار دهد.

تصاویر دمو سایت و مدیریت توماتو کارت

  • مدیریت بسیار آسان بدون نیاز به دانش برنامه نویسی
  • قابلیت بهینه سازی برای تمام موتور های جستجو
  • امکان راه اندازی یک سیستم مدیریت فروشگاه بسیار قوی
  • امکانات گسترده جهت جستجو سریع و دقیق محصولات فروشگاهی
  • قابلیت نصب روی هر نوع سرور
  • سازگار با تمام مرورگرها
  • امکانات گسترده جهت عضوگیری
  • بلوک آخرین محصولات فروشگاه
  • بلوک پر فروش ترین محصولات فروشگاه
  • امکان قرار دادن تعداد نامحدود محصول و مجموعه
  • قابلیت چند زبانه سازی فروشگاه
  • پشتیبانی از انواع واحدهای پولی
  • مدیریت سفارشات
  • مدیریت آمار و گزارشات محصولات فروخته شده و موجودی انبار
  • مدیریت نظرات، پیشنهادات و انتقادات
  • امکان ایجاد بی نهایت گروه برای مشتریان و ویرایش مشتریان
  • امکان اضافه کردن تخفیف برای محصولات
  • سبد خرید آزاکس، محاسبه هزینه حمل و نقل کالا

  موجود بودن سیستم درگاه پرداخت بانک ملت، سامان، پارسان، زرین پال و … برای این فروشگاه ساز

با مراجعه به هرکدام از این سایت ها می توانید آخرین نسخه این سیستم مدیریت محتوای محبوب را تهیه نمایید. بدون شک پرستاشاپ یکی از قدرتمندترین و حرفه ای ترین فروشگاه سازهای دنیا می باشد که بسیار گسترده است.
با نصب این فروشگاه ساز روی هاست لینوکس از امکانات حرفه ای آن استفاده نمایید. توسط این فروشگاه ساز فوق حرفه ای می توانید:

  • محصولات و خدمات خود را قیمت گذاری کنید و در سایت نمایش دهید.
  • توسط ریز ابزارک ها مانند ماژول ها و امکانات فرعی این نرم افزار می توانید بدون نیاز به هیچگونه کدنویسی محصولات خود را در سایت قرار دهید.
  • تجارت آنلاین خود را آغاز نمایید.

برخی از برتری های این سایت ساز به صورت زیر می باشد:

  • این سیستم فروشگاه ساز در سال های 2010 و 2011 و 2012 و 2013 ، 2014 موفق به دریافت جایزه بهترین فروشگاه ساز جهان شده است.
  • مهمترین ویژگی این فروشگاه ساز opensource بودن آن است و با استاندارد های بالای کدنویسی بسیار قوی که دارد و سیستم seo پیشرفته به کار رفته در این فروشگاه ساز می توانید به راحتی از رقیبان خود پیشی بگیرید.
  • به صورت بومی و صد در صد فارسی برای مشتریان نصب می شود.

تصاویر دمو سایت و مدیریت پرستاشاپ

امکانات پرستاشاپ

  • نمایش محصولات ویژه در صفحه اصلی
  • نمایش پرفروش ترین محصولات در صفحه اصلی (بهترین سیستم مدیریت محتوا برای فروشگاه می بایست قابلیت هایی برای مدیریت محصولات ارائه دهد.)
  • امکان تعریف تعداد نامحدود شاخه و زیر شاخه و ساخت تعداد نامحدود محصول
  • امکان ایجاد تعداد نامحدود تصویر برای هر محصول و قابلیت بزرگنمایی تصاویر محصولات
  • جستجوی پیشرفته محصولات و امکان سفارش محصولاتی که در انبار موجود نیست.
  • قرار دادن مشتریان در گروه های مختلف و قابلیت اعمال نمودن تخفیف برای هر گروه
  • امکان ثبت عضویت و لیست کردن مشتریان و ارسال نامه های الکترونیکی
  • امکان بروزرسانی اتوماتیک نرخ ارز و اعمال تنظیمات نامحدود جهت مالیات
  • امکان ایجاد چند فروشگاه با دامین های متفاوت در یک سیستم مدیریت
  • امکان صدور پیش فاکتور به صورت pdf
  • و…
  • سئوی قدرتمند
  • ماژول ها و الگو های مختلف و کاربردی
  • چند زبانه بودن
  • پشتیبانی از انواع درگاه های پرداخت محلی و جهانی
  • و…

قابلیت های اصلی سیستم مدیریت محتوا اپن کارت

تفاوت سیستم های مدیریت محتوا در قابلیت هایی است که ارائه داده اند و همین موارد آن ها را از یکدیگر متمایز می سازد. در ادامه با قابلیت های اپن کارت بیشتر آشنا می شوید.

تصاویر دمو سایت و مدیریت اپن کارت

  • امکان چاپ فاکتورها و گزارشات فروش و…
  • امکان رتبه بندی محصولات و تعداد بازدید محصولات
  • امکان دسته بندی محصولات به صورت نامحدود و همچنین ارائه ی نامحدود محصولات
  • امکان اضافه نمودن بسیاری از موارد دلخواه با استفاده از افزونه ها
  • توانایی تغییر اندازه ی خودکار تصاویر
  • توانایی نمایش محصولات مرتبط با محصول مورد بازدید
  • چند زبانه و چند فروشگاهی بودن
  • دارای سیستم بازاریابی
  • دارای سیستم مدیریت تبلیغات
  • دارای سیستم کوپن تخفیف و ابزار پشتیبان گیری و بازگردانی
  • دارای رابط کاربری کاملا زیبا، جذاب، اداری و کاربردی
  • دارای سئوی قدرتمند، تمپلیت های متنوع و ماژول های فراوان
  • نصب بسیار آسان و همچنین پشتیبانی همیشگی و به روز رسانی رایگان
  • مجنتو بر اساس فریم ورک zend پیاده سازی شده است که آن نیز یک فریم ورک متن باز PHP می باشد.
  • ساختار مجنتو طوری است که برای کار با آن نیاز به آموزش و یادگیری دارید،حتی کار با محیط مدیریت آن کمی مشکل می باشد.
  • مورد دیگر کمبود اطلاعات و مستندات کافی از سوی توسعه دهندگان مجنتو می باشد که کار با آن را کمی مشکل نموده است.

سهولت کار با CMS  از اصلی ترین تفاوت سیستم های مدیریت محتوا تلقی می شود.

هنوز نمی توان به صورت دقیق گفت که مجنتو بهترین سیستم مدیریت محتوا برای فروشگاه است. چون کاربر را کمی سردرگم می کند و پیچیده است! شاید اگر کمی ساده تر بود می توانست جایگاه بهترین در میان کاربران داشته باشد. مجنتو دارای دو نسخه Enterprise و Community است که مورد اول را میبایست خریداری نمایید و دیگری رایگان در دسترس می باشد. از قابلیت های این سیستم می توان به موارد زیر اشاره نمود:

تصاویر دمو سایت و مدیریت مجنتو

با بررسی دموی هر CMS می توانید  تفاوت سیستم های مدیریت محتوا را بهتر درک کنید.

توجه داشته باشید که پس از درک تفاوت سیستم های مدیریت محتوا و انتخاب سیستم مدیریت محتوا، جهت راه اندازی وب سایت به زیرساخت آن نیاز دارید. سرویس هاست و دامنه زیرساخت لازم جهت راه اندازی یک وب سایت است. اغلب مشتریان سرویس های هاستینگ پس از خرید هاست و نصب سیستم مدیریت محتوا روی آن به جهت زیبا جلوه دادن وب سایت خود یک قالب تهیه می کنند و روی سایت سازشان نصب می نمایند.

به جهت آسایش خیال کاربران در میزبان فا، برخی سرویس های هاست همراه با قالب رایگان وردپرسی که از محبوب ترین سیستم های مدیریت محتوا می باشد، ارائه می گردد. که به شرح زیر هستند:

توجه اهداف خود یکی از این سیستم‌های مدیریت محتوا را انتخاب نمایید. همچنین اگر قصد راه اندازی فروشگاه اینترنتی دارید بهدر دنیای امروزه تعداد زیادی سیستم مدیریت محتوا ی کاربردی می توان یافت که به تناسب نوع وب وسایتی که قصد طراحی آن را دارید حداقل یک موردِ در خور برای این منظور در دسترس خواهد بود. تکیه بر این واقعیت که اغلب طراحان و برنامه نویسان علاقه ای به صرف وقت جهت فراگیری تمامی سیستم های مدیریت محتوای موجود ندارند و بیشتر مایلند بر یک و یا حداکثر دو مورد تسلط یابند، نیاز به وجود سامانه ای منعطف و قدرتمند را آشکار می سازد. سامانه های معرفی شده ذیل در این قالب می گنجند. برخی از آن ها کاملا مطرح هستند(حداقل در میان طراحان) و برخی دیگر هنوز اندکی ناشناخته اند.

سه جایگاه اول لیست برترین سیستم مدیریت محتوا را وردپرس، جوملا و دروپال به خود اختصاص داده است. هفت سامانه دیگر اگر چه که از محبوبیت سه سیستم ذکر شده برخوردار نیستند اما در عین حال ترکیب خوبی از قدرتمندی، انعطاف و سهولت در بکارگیری را ارائه می دهند. انتخاب یک سامانه کارآمد پس از ارزیابی نیازهای خود و کاربرانتان میسر می شود.

وردپرس(WORDPRESS)

رایگان، بر مبنای زبان برنامه نویسی PHP

طی سال های گذشته مباحث زیادی در خصوص ماهیت وردپرس و امکان دسته بندی آن به عنوان یک سیستم مدیریت محتوا وجود داشت چرا که ساختار این سامانه معرف یک پلت فرم وبلاگ نویسی بود. این کمشکش ها زمانی فروکش کرد که از وردپرس در طراحی وب سایت های ساده ی چند صفحه ای بروشور مانند(که وبلاگ نیز نبودند) استفاده شد. خلق شبکه های اجتماعی پیشرفته از طریق پلاگین های این سامانه منجر به ختم این مباحث برای همیشه شد.

امروزه هزاران قالب، پلاگین و ویجت به منظور بسط قابلیت های وردپرس در دسترس است. همچنین گسترش انجمن توسعه دهندگان این سامانه بدان معناست که دستیابی به آموزه ها و اطلاعات مورد نیاز جهت بهره گیری از این سیستم به راحتی فراهم شده است. راه اندازی شبکه های اجتماعی، تالارهای گفتگو(Forum) و وب سایت های تجارت الکترونیک به کمک پلاگین ها و قالب های سفارشی شده، تنها با یک بار نصب و اشتراک گذاری این سامانه امکان پذیر شده است.

مزایای وردپرس:

  • انجمن گسترده توسعه دهندگان همراه با مستندات و آموزه های قابل دستیابی
  • ایجاد هر گونه وب سایت با بهره گیری از پلاگین های رایگان و غیر رایگان و قالب های سفارشی شده
  • محیط مدیریتی کاربرپسند

معایب وردپرس:

  • پیچیدگی برای طراحی سایت های ساده و ابتدایی
  • آسیب پذیری امنیتی وب سایت های راه اندازی شده از طریق این سامانه بدون اعمال تنظیمات مورد نیاز
  • عدم وجود پشتیبانی رسمی برای این نرم افزار به گونه ای که ممکن است برخی مشکلات و سوال ها بی پاسخ باقی بماند.

موارد استفاده از وردپرس:

  • طراحی وبلاگ و یا سایت های شخصی
  • وب سایت دانشگاه ها
  • وب سایت های عکاسی
  • وب سایت های معرفی مشاغل
  • وب سایت هایی با محتوای تجارت الکترونیک

رایگان، بر مبنای زبان برنامه نویسی PHP

مزایای جوملا:

  • احراز هویت کاربران از طریق OpenID, Google و LDAP
  • وجود بیش از 7000 افزونه
  • انجمن گسترده توسعه دهندگان همراه با مستندات و آموزه های قابل دستیابی

معایب جوملا:

  • عدم وجود سیستم مدیریت محتوا کاربر پسند
  • کمبود قالب های قوی در مقایسه با سایر سیستم های مدیریت محتوا
  • پیچیدگی برای طراحی سایت های ساده و ابتدایی

موارد استفاده از جوملا:

  • طراحی وبلاگ و یا سایت های شخصی
  • وب سایت دانشگاه ها
  • پرتال های کاربری
  • وب سایت های خبری(مجلات، روزنامه ها و …)
  • وب سایت هایی با محتوای تجارت الکترونیک

رایگان، بر مبنای زبان برنامه نویسی PHP

مزایای دروپال:

  • انجمن پشتیبانی قدرتمند متشکل از کانالهای IRC و حتی پشتیبانی زنده
  • وجود بیش از 6000 افزونه که این سامانه را تا حد زیادی قابل توسعه کرده است.
  • استفاده از این سامانه توسط شرکت های بزرگ که خود گواه قدرت این سامانه است.

معایب دروپال :

  • پیچیدگی برای طراحی سایت های ساده و ابتدایی
  • کمبود چشمگیر قالب های رایگان و غیررایگان
  • پیچیدگی در ایجاد قالب

موارد استفاده از دروپال:

  • وب سایت هایی با محتوای ذخیره سازی فایل ها
  • شبکه های اجتماعی
  • پرتال های خبری
  • وبلاگ های اجتماعی
  • وب سایت هایی جهت اشتراک گذاری ویدئو و عکس

اکسپرشن انجین(EXPRESSIONENGINE)

نیازمند لایسنس، بر مبنای زبان برنامه نویسی PHP

این سامانه ترکیب جالبی از نرم افزارهای غیر رایگان و متن باز است. ساختار این سیستم مدیریت محتوا بر پایه CodeIgniter می باشد که خود یک فرم ورک متن باز است. جنبه ی غیر رایگان این سامانه از این واقعیت نشات می گیرد که برنامه نویسانی متعهد همراه با پشتیبانی فنی و انحصاری در پس این سیستم وجود دارند.

کستردگی پلاگین و ماژول ها در این CMS بسیار محدود است به طوری که تنها 22 ماژول و 100 پلاگین در دسترس است. اما با همین تعداد اندک، دانش نامه ها، تالارهای گفتگو ، سایت های مدیریت کاربران، تجارت الکترونیک، سایت های آمارگیری و…. بیشماری ایجاد شده است. چنانچه از طریق وب سایت رسمی امکان یافتن پلاگین مورد نظر فراهم نباشد، انجمن هایی برای ارائه ی پلاگین متناسب با نیاز شما در نظر گرفته شده است.

مزایای اکسپرشن انجین:

  • ارائه لایسنس
  • تمرکز بر امنیت(این در حالی است که سامانه مذکور با هیچگونه نقص امنیتی جدی مواجه نشده است)
  • عدم اعمال محدودیت در طراحی سایت ها

معایب اکسپرشن انجین:

  • هزینه بالا بخصوص برای طراحی سایت های تجاری
  • پیچیدگی برای طراحی سایت های ساده و ابتدایی
  • عدم وجود دمو جهت ارزیابی سامانه پیش از خرید

رایگان، بر مبنای زبان برنامه نویسی PHP

تکست پترن یکی از سیستم های نادیده گرفته شده در بازار CMS هاست. این سامانه بسیار منعطف و کاربرپسند است که به راحتی قابلیت سفارشی سازی دارد. از این CMS برای تولید تگ های برنامه نویسی استفاده می شود که به بازیابی و مدیریت محتوا کمک شایانی کرده است. این سامانه براحتی متون خام و بدون فرمت را در مقالات تبدیل به متون XHTML کرده و میزان کارپسندی مطالب را به طور چشمگیری افزایش داده است.

گستردگی قالب های این سامانه به اندازه وردپرس، جوملا و یا دروپال نیست و تنها بالغ بر 120 قالب جهت استفاده کاربران در دسترس است. در عین حال چندین قالب مدیریتی نیز برای مدیریت محتوا توسط برنامه نویسان ارائه شده است.

مزایای تکست پترن:

  • اینترفیس بسیار ساده
  • مناسب برای طراحی هر نوع سایت همراه با ارائه آموزه های لازم
  • مستندات بسیار مناسب

معایب تکست پترن:

  • کاربران اندک
  • پلاگین های محدود نسبت به دیگر CMS ها
  • کمبود قالب های قوی

موارد استفاده از تکست پترن:

  • وب سایت های خبری
  • وب سایت های آموزشی
  • وب سایت هایی با محتوای معرفی محصولات
  • پرتال های ساده
  • وب سایت هایی جهت دانلود فایل ها

رایگان، بر مبنای زبان برنامه نویسی PHP

قالب های کمی برای این سامانه طراحی شده است که البته با توجه به پشتیبانی این CMS از فرم ورک های CSS نگرانی جدی برای طراحان در پی نخواهد داشت.

مزایای کانتائو:

  • عدم محدودیت در طراحی وب سایت
  • سهولت در یادگیری برای طراحان
  • ماژول های قدرتمند

معایب کانتائو:

  • عدم وجود قالب
  • عدم توسعه بخش مدیریتی این سیستم از طریق ادمین
  • استفاده از این سامانه در طراحی سایت های کوچک به دلیل توسعه نیافتگی بخش مدیریتی ادمین

سیلوراستریپ(SILVERSTRIPE)

رایگان، بر مبنای زبان برنامه نویسی PHP

این سامانه بالغ بر 350.000 بار دانلود شده و جامعه طراحان عظیمی را در برمیگیرد. سازمان پشتیبانی این CMS جهت بروزرسانی و بهینه سازی کدهای مربوطه برای پاسخگویی و رفع هر چه سریعتر مشکلات احتمالی در دسترس بوده و شاهد این امر وجود این سازمان ها در بیش از سی کشور دنیاست که پشتیبانی گسترده و جامع این CMS را محرز می نماید.

مزایای سیلوراستریپ :

  • سهولت در سیستم مدیریت
  • آزادی در استفاده از کدهای CSS و یا HTML بر مبنای نیاز طراحی وب سایت
  • توسعه یافتگی بر اساس استاندارهای موجود

معایب سیلوراستریپ :

  • نیاز به آموزش و یادگیری جهت استفاده از این CMS
  • محدودیت در ماژول/افزونه (حدودا 50 عدد)
  • کمبود قالب های قوی

رایگان، بر مبنای زبان برنامه نویسی .NET

از دیدگاه مدیریتی این سامانه با ارائه نمودار درختی، این امکان را برای کاربران فراهم آورده است که اطلاعات مورد نیاز را در مورد وب سایت به دست آورده و نگاهی اجمالی به آن بیندازند.

این CMS قابلیت پشتیبانی از نسخه های متعدد، نمایش زمان بندی شده و پیش نمایش صفحات را دارد. از دیگر ویژگی های بارز این سامانه می توان به پشتیبانی این سیستم از ورد(Word) اشاره کرد و این خود دلیل محبوبیت این سامانه نزد کاربران مایکروسافت آفیس است.

مزایای آمبراکو:

  • وجود پشتیبانی به دو صورت رایگان و غیر رایگان
  • بسیار قدرتمند و منعطف برای طراحی وب سایت ها و شبکه های داخلی
  • پلت فرم متن باز API

معایب آمبراکو:

  • افزونه های اولیه غیر رایگان
  • عدم وجود دمو جهت ارزیابی سامانه پیش از خرید
  • عدم امکان استفاده از قالب های طراحی شده سمت کاربر

موارد استفاده از آمبراکو:

  • مجلات و روزنامه ها
  • وب سایت هایی با محتوای تجارت الکترونیک
  • وب سایت های دولتی
  • وبلاگ های شخصی
  • وب سایت های مراکز آموزش

کانسرت 5(concrete5)

رایگان، بر مبنای زبان برنامه نویسی PHP

این سامانه در حقیقت یک سیستم مدیریت محتوا نیست بلکه می توان آن را در فهرست فریم ورک ها گنجاند. این روزها طراحی وب سایت ها کار ساده ای است و می تواند طی مراحل مختلفی صورت گیرد. می توان سایتی را با یک قالب طراحی کرد و نیازی به هیچ کدنویسی نداشت و یا می توان کدهای مورد نیاز را از طریق CSS و یا HTML تولید کرد و وب سایت را به کمک آن ها راه اندازی نمود. قالب های آماده ی بسیاری در دسترس است اگر که شما مشکلی با زبان برنامه نویسی PHP نداشته باشید.

یکی از ویژگی های شاخص این سامانه سهولت در ویرایش متون و کارپسندی آن است که برای کابران بسیار مبتدی نیز قابل استفاده است.

با تکیه بر گزارشات ارائه شده در سال 2010 در رابطه با سیستم های مدیریت محتوای متن باز، انجمن برنامه نویسانی که از این سامانه بهره برده اند، افزایش قابل توجهی داشته است. برهمین مبنا پاسخ هر گونه سوال از طریق سیستم تیکتینگ و یا با استفاده از تالارهای گفتگو براحتی قابل دستیابی است. از این روست که کاربرپسندی و پشتیبانی قوی، این سامانه را میان طراحان مبتدی بسیار محبوب کرده است.

مزایای کانسرت 5 :

  • تبدیل وب سایت های نوشته شده با کدهای HTML ابتدایی به وب سایت طراحی شده با کانسرت در لحظه
  • انجمن برنامه نویسان فعال و گسترده
  • ارائه سرویس میزبانی شامل پیشیبانی در این زمینه

معایب کانسرت 5 :

  • غیر رایگان بودن پلاگین های قوی و مفید
  • غیر رایگان بودن اکثر قالب ها
  • پشیبانی غیر رایگان در صورت عدم تهیه سرویس میزبانی از شرکت ارائه دهنده این سامانه

کاشی سی ام اس(CUSHYCMS)

رایگان، نسخه حرفه ای 28 دلار در ماه به تناسب ویژگی ها – میزبانی شده

این سیستم تنها سیستمی است که میزبانی شده است. نسخه رایگان این CMS در برگیرنده تعداد نامحدودی وب سایت، صفحات و ویرایشگرهاست با این ویژگی که اجازه استفاده از نام دامنه و لوگوی شخصیتان از شما سلب شده است. چنانچه این مسئله برایتان اهمیتی ندارند، نسخه رایگان پیشنهاد ویژه ای خواهد بود در غیر اینصورت می توانید با پرداخت هزینه لایسنس نسخه حرفه ای نسبت به نگهداری برند و نام خود اقدام نمایید.

آنچه این سامانه را از دیگر سامانه ها متمایز کرده است سهولت در ویراستاری برای کاربران است. شما سایت خود را طراحی کرده و سپس آن را به این CMS اضافه می کنید. سپس دسترسی های لازم را جهت وایریش بخش دلخواه به کاربرانتان می دهید.

با توجه به ماهیت این CMS پلاگین و یا قالب از پیش تعیین شده ای برای این سامانه در نظر گرفته نشده است. برای آن دسته از طراحان که عادت به کار با CMS ندارند و یا آن دسته که سایت هایی ساده طراحی کرده اند و نیازی به ویژگی های گسترده CMS ندارند ولی مایلند که کاربرانشان امکان ویرایش برخی از قسمت های سایت را داشته باشند، این سامانه یک پیشنهاد ویژه است.

مزایای کاشی سی ام اس:

  • سهولت بسیار در ویرایش و مدیریت محتوا
  • نسخه های رایگان مناسب برای عموم کاربران
  • سسهولت در آغاز به کار

معایب کاشی سی ام اس:

  • هزینه قابل توجه در صورت بکارگیری نسخه های غیر رایگان تنها در یک وب سایت
  • پشتیبانی از طریق ایمیل تنها در نسخه های غیر رایگان
  • بسار ابتدایی برای طراحی سایت های بزرگ

خوانده شده

یکی دیگر از کاربردی ترین سیستم های مدیریت محتوا ، جوملا میباشد که در دنیا طرفداران بیشماری دارد…

طراحی سایت اختصاصی با بهترین قیمت، طراحی سایت حرفه ای فروشگاهی ، شرکتی، شخصی با لایت کمپانی و شرکت طراحی سایت و سئو همین حالا در تماس باشید.

 

نمایش بیشتر