اخبار همه جانبهکسب و کار ایرانی

کف سابی چیست

کفسابی یا سنگسابی برای سابیدن سنگ کف استفاده می شود مثله کف مغازه یا کف ساختمان و پارکینگ و یا حتی کف بتنی را برای رفع ناهمواری و یا براقی فوق العاده سنگ با دستگاه مخصوصی می سابند و ساب می زنند که به آن کفسابی می گویند.

یا زمانی که سنگ آسیب دیده یا کهنه می شود و یا بر اثر مواد شوینده زبری برمیدارد (شایع ترین دلیل کثیف شدن سنگ زبر شدن آن بر اثر استفاده از مواد شوینده است)عمل کفسابی روی آن سنگ انجام می شود تا زبری ها و کثیفیهای کف سنگ برداشته شود.

همچنین اگر در مناطق مختلف کف پستی و بلندی و یا ناهمواری سنگ وجود داشته باشد با عمل کفسابی رفع می شود و سنگ کاملا یکدست و هموار می شود.

دقت کنید که این کار با هیچ ماده شوینده ای قابل انجام نیست و در اصل هیچ شوینده ای روی سنگ نباید استفاده شود ما نیز با دستگاه مخصوص این کار را انجام می دهیم.

قیمت کفسابی:

قیمت کفسابی بر اساس متر مربع محاسبه می شود و بر اساس پارامترهای مختلفی همچون نوع سنگ، متراژ محیط ، نوع کفسابی ، وجود یا عدم وجود برق سه فاز و … قیمت گذاری می شود برای مطالعه بیشتر در این باره به صفحه مراجعه کنید

ما در کافه کفسابی با بیش از ده سال سابقه کار به بهترین شکل ممکن کار شما را انجام می دهیم کافی است برای مشاوره رایگان با شماره زیر همین برگه با ما تماس بگیرید

قیمت کفسابی انواع سنگ بسته به نوع سنگ تفاوت دارد بعضی از سنگ ها چون استحکام و سختی بیشتری دارند بالطبع قیمت بالاتری دارند برای اطلاع دقیق از قیمت کفسابی انواع سنگ کافی است با شماره ما در زیر همین سایت تماس حاصل کنید و از مشاوره رایگان ما بهره ببرید

اما کف سابی خوب چه نوع کف سابی است ؟

  • کف سابی یا سنگ سابی خوب به کفسابی می گویند که همه قسمتهای سنگ براقی یکدستی داشته باشد این کار با دستگاههای با کیفیت امکان پذیر می شود
  • این را در نظر داشته باشید که همطراز شدن سنگها از بدیهیات کفسابی است.

یکی دیگر از پارامترهای کفسابی خوب این است که گوشه سنگها که در دسترس دستگاه کفسابی نیست باید به صورت دستی ساب بخوردحتما تاحالا کلمه کفسابی و اصطلاح به گوش شما رسیده است. اما آیا دقیقا می دانید که کفسابی چیست ؟ چه وقت باید کفسابی کنیم؟ در ادامه هرچیزی که لازم است از کفسابی بدانید را خلاصه کرده ایم.

در کفسابی، با دستگاه های مخصوص کفسابی، لایه بسیار نازکی از سنگ کف را می سابیم. اگر این کار توسط کف ساب حرفه ای و با تجربه انجام شود سنگ آینه ای و بسیار براق می شود. . البته باید از دستگاه های مناسب استفاده کند. و تعداد دفعات ساب هم مهم است.  کفسابی با این روش علاوه بر حذف پستی ها و بلندی های سطح، لایه رویی کهنه و معمولا آسیب دیده را حذف می کند و لایه جدیدی از سنگ را نمایان میکند. که سنگ را نو می کند.

با کفسابی تمام مشکلات سطح سنگ را میتوانید از بین ببرید. این کار محیط شما را بسیار مجلل و ارزشمند میکند. و جلوه بی نظیری به پاساژ ها و فروشگاه ها و یا منازل سکونی و پارکینگ و ادارات می بخشد.

اگر زمان کافی برای خواندن ندارید این کلیپ کوتاه را ببینید

شنیدن کی بود مانند دیدن! اگر می خواهید ببینید که کفسابی چیست ؟ و چطور انجام می شود، پس فیلم یک دقیقه ای زیر را از دست ندهید. در این کلیپ یک دقیقه ای را تیم صدفساب تهیه کرده است، که یکی از مراحل کفسابی با دستگاه مخصوص را نشان داده ایم. تا دید کلی از کفسابی داشته باشید.

البته این تمام مراحل نیست. شما می توانید در صفحه ، بقیه مراحل و ترتیب کار ها را ببینید.  این کلیپ را طوری تهیه کرده ایم که شما بتوانید در یک قاب قبل و بعد از کفسابی را مقایسه کنید.

کفسابی چیست ؟ به زبان ساده

کفسابی یعنی لایه رویی سنگ را صیقل دهیم. این کار سنگ ها را هم تراز ،یک دست و براق میکند. می توانیم درز ها و ترک ها و شکستگی های سنگ را هم با رزین پرکنیم. بعد با لقمه های کاملا ایتالیایی ساب پرداختی انجام دهیم. یعنی سنگ را با دستگاه بسابیم . که با این پرداخت سنگ صاف تر براق تر میشود. سنگسابی برای هر جایی که کف آن، سنگ کاری شده نیاز است.

کفسابی در تهران

گفتیم که با کفسابی مشکلات و نواقص سنگ از بین میرود، و زیبایی محیط را چند برابر میکند. مراحل شست و شو بسیار ساده تر شده و طول عمر مفید سنگ کف را افزایش می دهد. همه این موارد باعث شده که کف سابی طرفداران زیادی در سراسر دنیا داشته باشد. و بسیاری خواهان آن باشند. به طوری که امروزه دستگاه و مواد مورد نیاز بسیار پیشرفته تر شده. و تقریبا برای همه سنگ ها و محیط ها می توانیم دستگاه و مواد مناسب با بیابیم.

شما می توانید با تماس با شماره های این صفحه برای مشاوره رایگان کفسابی و یا انجام فرایند کفسابی در محل اقدام نمایید. و یا با مراجعه به صفحات دیگر از جمله و سایر شهرستان ها، با خدمات این مرکز بیشتر آشنا شوید.

نکته مهم این است که : با توجه به تخصصی شدن دستگاه ها و مواد ، این فرایند باید حتما توسط استادکاران و با همکاری کارشناسان مربوطه انجام شود. تا این خدمات لوکس بهترین خروجی را برای مشتریان گرامی به ارمغان بیاورد.

سنگ سابی چیست؟

حالا که متوجه شدیم کفسابی چیست ، بد نیست درباره سنگ سابی هم اطلاعاتی داشته باشید: سنگ سابی هم یکی دیگر از اصطلاحات رایج در کف سابی است. سنگ سابی همان کف سابی است که  تنها روی سنگ انجام می شود. کلمه کفسابی را ممکن است با اسم های مختلف سنگسابی و ساب زدن سنگ و … هم شنیده باشید. که همه آن ها به همین حوزه مربوط هستند. سنگ سابی تقریبا روی تمامی سنگ ها که به عنوان سنگ فرش استفاده می شود، قابل اجرا است.

البته دستگاه ها ، مواد و تعداد دفعات انجام سنگ سابی به نوع سنگ بستگی دارد. و این کار، حرفه ی سنگ ساب است که تشخیص دهد برای هر نوع سنگ از چه دستگاه هایی استفاده شود و تعداد دفعات تکرار سنگ سابی تا رسیدن به نتیجه مطلوب چقدر است. از این رو پیشنهاد می کنیم که از مراکز خدمات کفسابی معتبر و متخصص برای کفسابی و سنگ سابی کمک بخواهید. و در مقابل کفسابی های ارزان قیمت و بی کیفیت که ممکن است به نوع سنگ فرش شما آسیب بزند تسلیم نشوید!

سنگ سابی روی چه سنگ هایی قابل اجرا است؟

یکی از سوالات رایج کاربران این است که آیا کفسابی مناسب نوع و جنس سنگ کف مد نظر آن ها هست یا خیر. به طور کلی تر، سنگسابی برای چه نوع سنگ هایی قابل اجرا است؟

از رایج ترین نوع سنگ ها که برای سنگ فرش کف ساختمان ها و پارکینگ و … استفاده می شود، می توان این سنگ ها را نام برد:

سنگ ها مصنوعی ، سنگ های چینی، سنگ ترارتن ، سنگ مرمریت ، سنگ خوی ، سنگ دهبید ، سنگ سیاه رگه دار طلایی و سفید ، انواع گرانیت ها ، سنگ صلصالی ، سنگ ریخته شده ، سنگ های لوکس و قیمتی و انواع موزاییک ها .
این سنگ ها را می توان با دستگاه های حرفه ای و متناسب با هرکدام کفسابی کرد. سرامیک ها قابل کفسابی نیستند. ولی با دستگاه های فرچه شویی قابل شست و شو می باشند. کفسابی کف های بتنی و لاشه سنگ ها با لقمه سنگ های الماسه اجرا می شود.

برق |حوزه |خدمات کفسابی

کفساب کیست؟ چرا کفساب حتما باید با تجربه و متخصص باشد؟

یکی دیگر از موضوعات سنگ سابی و کف سابی ، کفساب است. کاملا مشخص است که کفساب فردی است که با دستگاه های ویژه و دانش ، مهارت و تجربه خود کفسابی را انجام میدهد. یکی از مهم ترین عوامل تاثیر گذار بر کیفیت کفسابی ، کفساب است. با وجود دستگاه های متنوع و با کیفیت و ویژگی های متفاوت، و انواع مواد موجود برای این کار، این کفساب است که باید تشخیص دهد چه دستگاه و موادی برای سنگ مناسب است. تعداد دفعات کفسابی را استادکار و کفساب تعیین میکند. که بر کیفیت کار بسیار تاثیر گذار است. کفساب متخصص باید توانایی تشخیص این که کفسابی از کدام قسمت محیط شروع شود را داشته باشد. در صورتی که ترتیب کفسابی به درستی انجام ندهد، کیفیت خروجی پایین می آید.

آماده کردن پیش نیاز ها و شرایط برای انجام سنگ سابی

حالا که متوجه شدیم کفسابی چیست و به ضرورت آن پی بردیم. باید ببینیم که چه پیش نیازی برای انجام سنگ سابی و کف سابی لازم است:

1- تمامی لوازم و اشیا را باید از محلی که قرار است ساب زده شود بیرون ببریم.

2-بهتر است در محیط برق سه فاز داشته باشیم. دستگاه های مناسب با برق سه فاز بزرگتر هستن. و سرعت انجام فرایند را بالا می برند. ساختمان ها و اماکنی که  آسانسور دارند،، برق سه فاز هم دارند.

3- ماسه و خاک روی زمین را باید جار. کنیم . سطح تمیز باشد.

این مطلب کاربردی بود؟

اگر این مطلب کاربردی بود لطفا با قلب بالای صفحه به ما امتیاز بدهید. اگر پیشنهادی یا تجربه ای در مورد کفسابی دارید. یا سوالی دارید میتوانید روی ما حساس باز کنید. سوالتان را در قسمت نظرات پایین صفحه بنویسید. ارسال نظر نیازی به داشتن ایمیل ندارد و میت.انید آن قسمت را خالی بگذارید.

امیدواریم که از این مطلب استفاده کرده باشید.

ما در کافه کفسابی با بیش از ده سال سابقه کار بهترین نوع کفسابی ساختمان را با بهترین و مناسبترین قیمت برای شما تضمین می کنیم کافی است با ما تماس بگیرید

 

نمایش بیشتر