اخبار همه جانبه

یکپارچه سازی نرم افزار CRM (راهنمای کامل)

نرم افزار CRM همیار به خودی خود بسیار قدرتمند است، اما گاهی اوقات، با ادغام آن با دیگر نرم افزارها، الاعات بهتری بدست می آوریم. مهم است که بدانید چگونه CRM خود را با ابزاری که استفاده کرده اید و در آینده استفاده خواهید کرد مانند Gmail یا نرم افزار حسابداری و… ادغام کنید. بنابراین، ما آن را برای کمک به شما در به حداکثر رساندن CRM خود از طریق یکپارچه سازی طراحی کرده ایم تا برای اولین بار آن را به درستی با سایر ابزارهای کاری خود متصل کنید.

آسان |فروشنده |کتاب

چرا ادغام CRM اینقدر مهم است؟

بستر CRM به شرکت ها کمک می کند تا مشتریان بالقوه جدید را هدف قرار دهند و روابط محکمی با مشتریان موجود برقرار کنند. نرم افزار CRM تمام اطلاعات مشتری شما را در یک مکان متمرکز می کند، اطلاعاتی مانند استانداردها و امتیازات، تعاملات قبلی، اسناد و…

خواه در زمینه بازاریابی، فروش، پشتیبانی مشتری یا هر سه مورد باشید، نرم افزار CRM مناسب می تواند به شما کمک کند تا تعاملات مداوم مشتریان خود را در کل کانال فروش دنبال کنید. اگر به خوبی انجام شود، می تواند زمان فروش را کوتاه تر کرده و امور را آسان کرد.

با این حال، فقط داشتن یک نرم افزار CRM کافی نیست. چالش این است که CRM را به درستی در گردش کار خود ادغام کنید. ادغام و یکپارچه سازی CRM با نرم افزارهای سنتی موجود برای جلب رضایت مشتریان و افزایش بهره وری شرکت مهم است. بدون ادغام موفقیت آمیز، در بهترین حالت، CRM باعث هدر رفتن پول و اتلاف وقت کل برای کل تیم شما می شود. اگر CRM به درستی ترکیب شود، می تواند یکی از قدرتمندترین ابزارهای شرکت شما باشد.

اولین قدم در ادغام CRM شناخت انواع مختلف ادغام موجود است. شرکت شما ممکن است به انواع مختلف ادغام یا شاید فقط به تعدادی از آنها نیاز داشته باشد.

ادغام ایمیل

بازاریابی از طریق ایمیل یکی از موثرترین ابزارها برای بازاریابی است. یک کمپین بازاریابی ایمیلی با پشتیبانی CRM می تواند ایمیل ها را شخصی سازی کرده و پتانسیل احتمالی شما را بهتر هدف قرار دهد.

علاوه بر این، یکپارچه سازی با ایمیل به شما امکان می دهد تا هرگونه تغییر لازم در استراتژی بازاریابی خود را تجزیه و تحلیل و اصلاح کنید تا از موفقیت در مبارزات آینده اطمینان حاصل کنید.

ادغام تقویم

بسیاری از افراد تقویم های دیجیتالی سریع و با کاربرد آسان را جایگزین نرم افزار ریزهای منسوخ شده می کنند. برای کسانی که با روزهای شلوغ دست و پنجه نرم می کنند، ادغام تقویم برای CRM سرنخ زیادی برای ساده سازی فعالیت های روزانه فراهم می کند. با ترکیب تقویم های CRM داخلی با تقویم های دیگر مانند Google Calendar، تیم فروش شما جلسات یا قرارهای مهم را به یاد می آورد، تاریخ پرداخت را تعیین می کند و…

ادغام اتوماسیون بازاریابی

در حالی که بسیاری از افراد تصور می كنند CRM برای سهولت زندگی در تیم فروش وجود دارد، اما این قدرت را دارد كه كارها را برای تیم بازاریابی آسان كند. بنابراین، مهم است که اتوماسیون بازاریابی با CRM ادغام شود. این اجازه می دهد تا هر دو تیم به اطلاعات یکسان دسترسی داشته و فرصت های از دست رفته به دلیل عدم ارتباط بین شرکت ها را کاهش دهند.

نکاتی سریع برای بهبود ادغام CRM

اکنون که مزایای CRM و اهمیت ادغام CRM را فهمیدید، وقت آن است که نکاتی را به شما پیشنهاد دهیم که به بهبود روند یکپارچه سازی کمک می کند، زیرا ممکن است پیچیده باشد.

برای سهولت کار، با انتخاب نرم افزار CRM که مناسب ترین شرکت شماست و دارای موفقیت های زیادی است، شروع کنید. ما برای تعیین بهترین نرم افزار CRM تحقیقات زیادی انجام دادیم و دریافتیم که بهترین انتخاب برای بیشتر مشاغل پارس ویتایگر است. برخلاف بسیاری از نسخه های رایگان دیگر نرم افزار CRM، طرح رایگان پارس ویتایگر بدون پرداخت هزینه ای، چندین ویژگی عالی را ارائه می دهد.

یک نفر را برای ادمین ادغام انتخاب کنید.

وقتی صحبت از ادغام CRM می شود، قطعاً چیزی شبیه تعداد زیادی آشپز در آشپزخانه وجود دارد. هرچه افراد بیشتری درگیر این روند شوند، فضای بیشتری برای ارتباطات نادرست و انواع اشتباهات در نظر گرفته می شود. به همین دلیل شرکت شما باید شخصی را انتخاب کند که بتواند مأموریت اجرای آن را مدیریت کند. این شخص باید این کار را به صورت سیستماتیک انجام دهد و هر وظیفه در این فرآیند اولویت بندی شده و بر این اساس توسعه یافته است. این شخص باید دارای اعتبار در شرکت و همچنین توانایی تصویب تصمیمات باشد.

بهتر است برای موفقیت بیشتر، از شخصی کمک بگیرید که در زمینه CRM آگاهی داشته باشد زیرا این افراد از تمام ویژگی ها و مزایایی که نرم افزار CRM ارائه می دهد، آگاه هستند و می توانند از آن ا استفاده کنند.

بردهای کوچک را ارزیابی کنید.

در حالی که پاداش واقعی در انتهای تونل ادغام قرار دارد، در این مسیر فرصت هایی برای اتفاقات مثبت وجود دارد و این موارد کوچک باید شناخته شوند.

جشن پیروزی ها فقط امضای توافق نامه نیست. این برای موفقیت به دست آمده در این دوره است. هنگام ادغام CRM در شرکت شما، ممکن است چالش هایی در این راه وجود داشته باشد که شما را مجبور به جشن پیروزی های کوچک کند.

اما وقتی تمام شد، رضایت شما از این ادغام به هیچ وجه نخواهد بود. می بینید که CRM می تواند به اعضای تیم انگیزه دهد، به آنها کمک کند معاملات بیشتری انجام دهند و کار مردم را بسیار راحت تر کند.

مسائل امنیتی خود را بدانید.

ایمن نگه داشتن تمام اطلاعات در CRM یکی از مهمترین کارهایی است که شرکت شما انجام خواهد داد. این امنیت با نرم افزار CRM شروع می شود. برخی از شرکت ها و نرم افزار CRM از رابط نرم افزارAPI  برای برقراری ارتباط استفاده می کنند. API یک واسطه بین دو نرم افزار یا نرم افزارهای مختلف است. برای حفظ امنیت آن، شرکت شما می خواهد یک آدرس IP داشته باشد که برای ادغام استفاده شود. همچنین برای کسانی که یکپارچه سازی را انجام می دهند باید از رمزهای عبور قوی با بیش از ۱۲۰ حرف که ترکیبی از شخصیت ها، اعداد، حروف بزرگ و کوچک هستند استفاده کنید.

فعالیت را دنبال کنید.

بسیار مهم است که بدانید در هنگام ادغام چگونه امور همزمان می شوند و نرم افزار به درستی کار می کند. اگرچه این کار به صورت دستی و با تماس با بخشهای مختلف قابل انجام است، اما برخی از نرم افزار های CRM یک پنل مشتری ارائه می دهند که در آن می توانید وضعیت همگام سازی را بررسی کنید.

هزینه ها را توضیح دهید.

هیچ گاه پیاده سازی سیستم جدید ارزان نیست. با این حال، در مورد CRM، درآمد شما بسیار بیشتر از سرمایه گذاری شما خواهد بود. طبق گزارشFinances Online، نرم افزار CRM فروش را ۲۹٪، بهره وری را ۳۴٪ و توانایی پیش بینی دقت را ۴۲٪ افزایش می دهد.

مهم است که CRM مناسب شرکت خود را با دقت انتخاب کنید و به آنچه که به دست خواهد آمد نگاه کنید. این خطر وجود دارد که تیم شما از CRM برای حداکثر اثربخشی استفاده نکند، اما این یک جهشی است که باید انجام دهید تا اطمینان حاصل کنید که این خرید مناسب ترین گزینه برای شرکت شما باشد.

استراتژی های بلند مدت برای ادغام CRM

موارد بالا به شما در روند ادغام شرکت شما در CRM کمک می کند و برای موفقیت CRM ضروری است. اما یک بازی طولانی که به همان اندازه مهم است. برای موفقیت آمیز بودن CRM، آنچه قبل، هنگام و بعد از ادغام اتفاق می افتد باید به خوبی پیش برود. برای اطمینان از اینکه شرکت شما تمام مزایای ادغام CRM را می بیند، در زیر چند استراتژی بلند مدت را بخوانید.

اهداف کلی

به جای اینکه به کسی بگویید به تیم های فروش و بازاریابی شما بیاید و به او بگویید که یک نرم افزار CRM در حال انجام است، باید گامهایی را برای اطمینان از درگیر شدن وی بردارید. این ورودی رمز موفقیت نرم افزار است.

پس از جمع آوری پرسشنامه ها و بررسی اطلاعات، ممکن است جلسه ای را برای بحث در مورد عملکرد شرکت تشکیل دهد. جلسه باید با بررسی توسط تیم فروش و بازاریابی و سایر آمارها آغاز شود. در این بخش از فرآیند، باید نقاط درد تیم ها و نحوه بهبود CRM را توضیح دهد. وقتی تیم ها واقعاً می دانند که هماهنگی با یکدیگر چه مزایایی برای آن ها دارد، احساس مثبتی به آن ها دست می دهد.

آموزش جامع

اعضای فعلی تیم شما، همراه با اعضایی که بعدا به شما اضافه می شوند، باید نحوه استفاده از سیستم را بدانند. این کار با ارائه مستندات انجام می شود بنابراین دسترسی و یادگیری CRM شرکت شما برای همه آسان و راحت است.

برای شرکت شما مهم است که هنگام اولین ادغام CRM در این مسیر یادداشت برداری کند. این همان کاری است که کارمندان با سیستمی که شما ایجاد کرده اید ادامه خواهند داد. مهم است که یادداشت های خود را با کارمندان به اشتراک بگذارید.

بهترین راه برای ارائه این اطلاعات کتاب ۲۰۰ صفحه ای نیست. در عوض، از تیم بازاریابی خبره خود برای جمع آوری فیلم های آموزشی، ایمیل های ویدئویی و یادداشت های ورود به سیستم استفاده کنید. به این ترتیب، کارمندان شما از این سیستم جدید بیشتر هیجان زده شده و احتمال موفقیت آنها بیشتر خواهد شد. همچنین می توانید یک پایگاه داده از اسناد ایجاد کنید که در آن کارمندان بتوانند پاسخ سوالات را پیدا کنند و مشکلات را حل کنند.

شخصی را برای ترکیب فروش و بازاریابی استخدام کنید.

به جای انتخاب یک فرد فروشنده و یک فرد بازاریاب برای مدیریت مراحل، فردی با تجربه و دانش در هر دو تیم را انتخاب کنید. بسیاری از شرکت ها نقش های جدیدی را ایجاد می کنند که به عنوان واسطه بین فروش و بازاریابی عمل می کنند. این نقش اغلب به عنوان “تکنسین بازاریابی” یا “استراتژیست عملیات بازاریابی” شناخته می شود. برای تسهیل همکاری بین گروه ها و ارائه اهداف و فرایندها، آن را با یک روش داخلی پر می کنیم.

ارتباط قوی

در راه ادغام CRM با چالش های زیادی روبرو می شوید. از آنجا که این تقریباً اجتناب ناپذیر است، پیوندها با ادغام CRM باید به روشی منظم و شفاف حفظ شوند.

تیم حل مسئله تشکیل دهید.

همانطور که هدف شما یکپارچه سازی است، هنوز هم ممکن است اشتباهی رخ دهد. با این حال، اگر گروه ها و اعضا برای مقابله با این مشکلات طراحی شده باشند، نیازی به وحشت در جاده ها نیست تا خسارات بیشتری وارد شود.

نمایش بیشتر