قوانین و هزینه های اجاره ماشین در دبی

مدارک مورد نیاز اجاره خودرو در دبی

  • دریافت گواهینامه بین المللی
  • ارسال نام، آدرس، تلفن و شماره اتاق هتل
  • ارسال اسم و فامیل درخواست کننده
  • ارسال تصوير گواهينامه و تصوير پاسپورت
  • سن راننده (سن مجاز ۲۳ سال است و با شرایط خاص امکان اجاره خودرو در دبی وجود دارد.)
  • ارسال محل، تاریخ و ساعت تحویل بازگرداندن خودرو به شرکت

هزینه ودیعه برای اجاره خودرو در دبی

  • واريز مبلغ وديعه بابت جرایم رانندگی که ۳۰ روز کاری بعد از تحویل خودرو عودت می شود.
  • پرداخت نقدی مبلغ ۱۵۰۰ درهم بابت ودیعه اتومبیل خودرو های اکونومی در ایران
  • برای تسویه مبلغ بصورت ریالی ۳۰ درهم کارمزد تبدیل و حواله از ودیعه کسر خواهد شد و بر مبنای مبلغ ۱۴۷۰ درهم با نرخ روز تسویه انجام می شود.

هزینه های جانبی رنت ماشین در دبی

  • هزینه ی اجاره ی صندلی کودک (برای کودکان زیر ۴ سال اجباری است) روزانه ۳۰ درهم است.
  • اجاره GPS یا مسیریاب در صورت درخواست به ازای هر شب ۲۰ درهم است.
  • در صورت درخواست راننده و مترجم (فارسي به انگليسي – براي امور تجاري – سفارت ها) دستمزد روزانه ۴۵۰ درهم (راننده و مترجم) است.
  • به ازاي هر نفر راننده ی اضافه داراي گواهينامه ی بين المللي روزانه ٢٠ درهم بابت بيمه دريافت مي شود.
  • در صورت بروز هرگونه مشکل در تحویل خودروی انتخابی، خودروی مشابه از نظر ویژگی های ظاهری و قیمتی تحویل داده می شود.

پارکینگ در دبی

در بيشتر نواحی دبی پارکينگ تعبیه شده است و مردم به ندرت در گرمای شدید تابستان فاصله زيادی را طی می نمایند. تمام مناطق در دبی شامل ۳ دسته بندی اصلی تجاری، غیر تجاری و منطقه مخصوص می باشد. شما می توانید به راحتی بدون احتیاج به رجیستر کردن از این سرویس استفاده کنید، کافیست بعد از پارک کردن ماشین خود پیامی برای ۷۲۷۵ بفرستید، سپس پیامی حاوی اطلاعات پارکینگ برای شما ارسال خواهد شد.

منطقه تجاری

  1. منطقه A شامل تمام پارکینگ های اطراف جاده که در منطقه تجاری می باشد. کارت پارکینگ های نوع A تا زمان انقضا کارت خود می توانند از تمام پارکینگ های نوع B،C و D استفاده کنند. هزینه پارکینگ: مبلغ ۴ درهم برای هر ساعت، ۸ درهم برای ۲ ساعت، ۱۲ درهم برای ۳ ساعت، ۱۶ درهم برای ۴ ساعت و همچنین مبلغ ۲ درهم برای نیم ساعت زمان : ۸ صبح الی ۱۰ شب
  2. منطقه B شامل تمام پارکینگ ها که در منطقه تجاری می باشد. کارت پارکینگ های نوع B تا زمان انقضا کارت خود می توانند از تمام پارینگ های نوع C و D استفاده کنند. هزینه پارکینگ: مبلغ ۳ درهم برای هر ساعت، ۶ درهم برای ۲ ساعت، ۸ درهم برای ۳ ساعت، ۱۲ درهم برای ۴ ساعت، ۱۵ درهم برای ۵ ساعت و ۲۰ درهم برای یک روز زمان : ۸ صبح الی ۱۰ شب

منطقه غیر تجاری

  1. منطقه C شامل تمام پارکینگ های اطراف جاده در منطقه غیر تجاری و هم چنین تابلوهایی برای مشخص کردن این منطقه تعبیه شده است. هزینه پارکینگ: مبلغ ۲ درهم برای یک ساعت، ۵ درهم برای ۲ ساعت، ۸ درهم برای ۳ ساعت و ۱۱ درهم برای ۴ ساعت زمان: ۸ صبح الی ۱۰ شب
  2. منطقه D شامل تمام پارکینگ های اطراف جاده در منطقه غیر تجاری و هم چنین تابلوهایی برای مشخص کردن این منطقه تعبیه شده است. هزینه پارکینگ: مبلغ ۲ درهم برای یک ساعت، ۵ درهم برای ۲ ساعت، ۸ درهم برای ۳ ساعت و ۱۰ درهم برای ۱ روز زمان: ۸ صبح الی ۱۰ شب

قوانین و جرایم رانندگی در دبی

  • سن قانونی رانندگی در دبی از ۱۸ به بالاست و همچون دیگر نقاط گواهینامه بین المللی رانندگی و یا گواهینامه از کشور مورد تایید از الزامات رانندگی محسوب می شود. علاوه بر این، دارا بودن مدرک بیمه وسیله نقلیه نیز حائز اهمیت است.
  • برای اجاره خودرو سن زیر ۲۳ سال شامل پوشش بیمه نمی شود و برای استفاده از آن باید تعهد بدهید.
  • تمامی خودرو ها در دبی در سمت راست خیابان حرکت می کنند.
  • نشستن کودکان زیر ۱۳ سال در صندلی جلو ممنوع است. علاوه بر این کودکان بین ۴ الی ۸ سال می بایست حتما در صندلی مخصوص کودک بنشینند و جريمه تخلف از این قانون، ۱۰۰ درهم می باشد.
  • بستن کمربند ایمنی برای همه الزامی می باشد و دریافت تماس تلفن همراه تنها می بایست توسط بلوتوث خودرو صورت گیرد.
  • چراغ راهنمایی جدیدی برای امنیت ترام ها معرفی شده است و توجه نکردن به چراغ قرمز در چهار راه ترام جریمه ای سنگین بالغ بر ۳۰ هزار درهم می باشد.
  • در دبی ایمنی خودرو بسیار مهم است و ایمنی خودرو سرسختانه چک می شود.
  • تمامی خودرو های می بایست دارای مدرک ایمنی و رجیستری باشند و چک ایمنی خودرو برای خودرو های بالای ۲ سال هرساله می بایست صورت گیرد.
  • اگر می خواهید در دبی خودرو شخصی خود را رانندگی کنید، بهتر است بدانید که می بایست مدرک ایمنی موفقت و دائمی داشته باشید.

قوانین سرعت مجاز در دبی

تابلو سرعت مجاز خودرو ها در تمامی خیابان های دبی نصب شده و مشخص است، سرعت مجاز در خیابان های اغلب بین ۶۰ الی ۸۰ کیلومتر در ساعت است و در مناطق مسکونی سرعت مجاز ۴۰ کیلومتر است. در کنار ساختمان ها و پارکینگ ها سرعت مجاز ۲۵ کیلومتر بر ساعت است. البته سرعت مجاز بسته به خیابان و نوع محوطه متفاوت است، در اتوبان ها حداکثر سرعت مجاز بین ۱۰۰ الی ۱۲۰ است و حداقل۶۰ کیلومتر بر ساعت می باشد. در دبی جریمه سرعت بالا از ۴۰۰ تا ۲۰۰۰ درهم می باشد.

قوانین ترافیکی و جرایم ترافیکی در دبی

جریمه ها در دبی برای برخی از تخلافات بسیار سنگین است. سیستم نمره منفی گواهینامه در دبی نیز برقرار است و نمره منفی جرایم می تواند در کنار جرایم نقدی به متخلف داده شود. در صورت گرفتن ۲۴ نمره منفی در طول یکسال، گواهینامه شما برای مدت حداکثر ۳ ماه ضبط و توقیف می شود. لازم به ذکر است که به منطور کم کردن نمرات منفی راهی نیز وجود دارد، می توانید با شرکت در یکی از کورس های رانندگی از نمرات منفی خود بکاهید.

البته این عمل تنها با دستور پلیس راهنمایی رانندگی دبی امکان پذیر می باشد. جریمه پارک خودرو در محدوده پارک ممنوع ممکن است از ۲۰۰ تا ۱۰۰۰ درهم باشد. جریمه های مربوط به پارک ممنوع، حداکثر باید بین ۱ تا ۲ هفته پرداخت شوند.

جریمه مصرف الکل در هنگام رانندگی

در دبی نیز همانند دیگر شهر های دنیا رانندگی در حال مستی و یا استفاده از مشروبات الکلی ممنوع است و اگر چه این قانون بسیار بدیهی می باشد، اما با این حال کسانی هستند که با مصرف الکل پشت فرمان می نشینند و هوس رانندگی می کنند. درجه قانونی استفاده از مشروبات الکلی به هنگام رانندگی صفر است و قانون با متخلفین این قانون به شدت برخورد می کند.

جریمه رانندگی این تخلف به ۲۰ هزار درهم می رسد، علاوه بر این ۲۳ نمره منفی دارد و خودرو به مدت ۶۰ روز توقیف می شود. و این تنها مجازات نیست، متخلف به زندان تحویل داده می شود تا دادگاه درباره ایشان تصمیم گیری کند.

اجاره خودرو لوکس در دبی |اجاره ماشین در دبی قیمت |اجاره موتور در دبی

تصادفات در دبی

هر گونه تصادفی در دبی، هرچند خیلی جزئی، می بایست به پلیس گزارش شود تا مورد بررسی قرار گیرد و در سیستم درج گردد. به قربانی تصادف برگه سبز داده می شود که به منظور تحویل به شرکت بیمه برای دریافت خسارت مورد بازبینی قرار می گیرد.

سالیک یا عوارض اتوبان

«سالیک» نام سیستم اماراتی‌ها در رابطه با پرداخت هزینه برای تردد در برخی از معابر است، در دبی هیچ درگاه فیزیکی برای پرداخت عوارض نمی باشد و همه چیز به صورت اتوماتیک می باشد به این صورت که راننده موظف است از برچسب روی خودرو خود برای تردد از برخی از معابر استفاده کند، به طوری که هر بار خودرو وارد یکی از این معابر شد ۴ درهم به صورت اتوماتیک از شارژ شما کسر خواهد شد.

۷ مسیر که تردد از آن پولی‌ است :

  1. البرشا در خیابان شیخ زاید – به ازای هر بار عبور ۵ درهم
  2. الصفا در خیابان شیخ زاید – به ازای هر بار عبور ۵ درهم
  3. پل القرهود در خیابان شیخ زاید – به ازای هر بار عبور ۵ درهم
  4. پل المکتوم در خیابان ام هریر – به ازای هر بار عبور ۵ درهم و از ساعت ۱۰ شب پنجشنبه الی ۶ صبح شنبه رایگان
  5. شمال الممزر – به ازای هر بار عبور ۵ درهم
  6. جنوب الممزر – به ازای هر بار عبور ۵ درهم
  7. تونل هواپیما در خیابان بیروت – به ازای هر بار عبور ۵ درهم

نکته : زمانی که در یک ساعت از درگاه شمال و جنوب الممزر عبور کنید فقط یک بار از شارژ شما کسر خواهد شد.

اگر شما هم قصد کرایه ماشین را دارید، بهتر است ابتدا در مورد مدارک مورد نیاز آن اطلاعاتی داشته باشید تا در سفر با مشکل مواجه نشوید.

گواهینامه بین المللی

اگر شما خود را در ایران دریافت کرده‌اید و از مدت اعتبار آن سه سال باقی مانده است، می‌توانید به مرکز اتومبیل‌رانی و جهانگردی کشور مراجعه کنید. در این مرکز می‌توانید گواهینامه خود را برای یک سال بین المللی کنید. با این مدرک شما قادر خواهید بود در اکثر کشورهای خارجی همچون امارات و شهر دبی رانندگی کنید.

پاسپورت و ویزای معتبر

از دیگر مواردی که به عنوان یک خارجی باید همراهتان داشته باشید و برای کرایه خودرو نیز به آن‌ها نیاز دارید پاسپورت و ویزایی است که تاریخ انقضای آن‌ها نگذشته است.

ودیعه نقدی

برای رنت ماشین بایستی هزینه‌ای برای رزرو پرداخت کنید که باتوجه به نوع ماشین معمولا از ۱۵۰۰ درهم شروع می شود.

سن مجاز

یکی از قوانین رنت خودرو در دبی دارا بودن سن ۲۳ سال است. همچنین شما باید آدرس دقیق محل سکونی و شماره تلفن خود را همراه با اطلاعات شناسنامه‌ای در اختیار شرکت‌های رنت خودرو قرار دهید تا بدون مشکل ماشین دلخواهتان را اجاره کنید.

بیمه

یکی از مواردی که دولت امارات بر روی آن بسیار تاکید دارد، بیمه شخص ثالث برای خودروهای موجود در شرکت‌های کرایه خودرو است. بنابراین دیگر نیازی نیست در این مورد نگرانی داشته باشید.

اطلاع از قوانین رانندگی

برای اینکه رانندگی بی‌خطر و آرامی را تجربه کنید، بایستی با قوانین و مقررات هر کشور و شهر آشنا باشید. به کمک این موارد شما می‌توانید خودروی دلخواه خود را اجاره کرده و بدون نگرانی در شهر تردد کرده و به مکان‌های گردشگری و زیبای این شهر بروید. بهتر است به این مورد توجه داشته باشید که اگر به قوانین مسلط نباشید ممکن است مشمول جریمه‌های هنگفتی شوید. بنابراین توصیه می‌شود پیش از سفر برخی از قوانین راهنمایی و رانندگی این شهر را مطالعه کنید.

قوانین راهنمایی و رانندگی دبی

همانطورکه در بخش قبل گفته شد بهتر است پیش از سفر با برخی از قوانین رانندگی این منطقه آشنا باشید. در ادامه چندین مورد از مقررات مهم این شهر را در اختیار شما قرار می‌دهیم.

محدودیت سرعت

در این شهر یکی از مواردی که باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشید، رعایت سرعت مجاز است. حداکثر سرعتی که می‌توانید در مناطق مسکونی داشته باشید ۴۰ کیلومتر در ساعت، در جاده‌های اصلی و مسیرهای شهری ۶۰ تا ۸۰ کیلومتر در ساعت است. در آزادراه‌ها و بزرگراه‌ها سرعت مجاز به ترتیب ۱۲۰ و ۱۶۰ کیلومتر در ساعت است. رعایت نکردن این قانون ممکن است هزینه سنگینی برای شما ایجاد کند.

پارکینگ

پارک خودرو در محل‌هایی که با علامت پارک ممنوع مشخص شده جریمه‌های سنگینی را در پیش دارد. شما می‌توانید خودرو را در پارکینگ‌های عمومی و خصوصی مراکز خرید و تفریحی پارک کنید. برای آگاهی از محل‌های پارک خودرو در دبی می‌توانید به مقاله مراجعه کنید که در آنجا مفصلا در اینمورد صحبت شده است.

حق تقدم

یکی از قوانینی که رانندگان دبی به آن توجه ویژه‌ای دارند، رعایت حق تقدم است. دراین منطقه حق تقدم با خودرویی است که از سمت راست حرکت می‌کند و از همه مهم‌تر عابرین پیاده از اهمیت بالایی برخوردار هستند. به طوریکه در زمان عبور از خیابان، خودروها باید ایست کامل داشته باشند تا خطری عابرین پیاده را تهدید نکند. تمامی این موارد باعث شده رانندگی در دبی کیفیت بالایی داشته باشد.

کودکان

کودکان زیر ۱۳ سال نمی‌توانند در صندلی جلو بنشینند و همچنین کودکان زیر ۴ سال باید در صندلی مخصوص کودکان بنشینند.

نمایش بیشتر