اخبار همه جانبهکسب و کار ایرانی

اقامت در قبرس با سرمایه گذاری

کشور قبرس که در چند سال اخیر بسیار مورد استقبال افراد از نقاط مختلف دنیا به خصوص کشورمان ایران قرار گرفته است دارای شرایط مناسبی برای مهاجرت جهت سرمایه گذاری می باشد. در ادامه راه های اقامت قبرس از طریق سرمایه گذاری را بررسی می نماییم و شما عزیزان می توانید جهت هرگونه سوال با مشاورین ما در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) تماس بگیرید. دولت قبرس اصولا از شرکت های ساختمانی حمایت و پشتیبانی می کنند. اگر به دنبال سرمایه گذاری در برهه های زمانی پرطرفدار در قبرس هستید، باید شرکت ساختمانی خودتان را تاسیس کنید.

شرایط اخذ اقامت قبرس از طریق سرمایه گذاری

قبرس جزیره ای است که در جنوب دریای مدیترانه واقع شده است. این جزیره سومین جزیره بزرگ در مدیترانه و یک نقطه توریستی برای خانواده ها، ماجراجویان و مسافران است که می خواهند از کشور ساحلی زیبا دارای آب و هوای گرم و جشنواره های فرهنگی دیدن کنند.

قبرس چون به حداکثر ظرفیت جمعیت خود نرسیده است و خط ساحلی زیبا و بکری برای توسعه املاک، اجاره و فروش دارد جایگاه جذابی برای سرمایه گذاران خارجی شده است. بسیاری از سرمایه گذاران برای خرید ملک به قبرس نقل مکان می کنند و این کشور اخیرا برنامه شهروندی اقتصادی خود را تغییر داده است تا سرمایه گذاران علاقه مند به راحتی به قبرس سفر کنند. چرا در قبرس سرمایه گذاری می شود:

  • موقعیت جغرافیایی استراتژیک: تقاطع با سه قاره؛ آسیا، اروپا و آفریقا
  • عضو اتحادیه اروپا
  • سیستم مالیاتی قبرس به صورت offshore است که تنها 10٪ مالیات شرکتی دارد. که کمترین سیاست مالیاتی در اروپا است.
  • سیاست های مالیاتی دوبرابر در بسیاری از کشورها
  • بدون مالیات وراثت
  • قبرس به تازگی معادن گاز و نفت مهمی کشف کرده است.
  • سیستم آموزش قبرس یکی از بهترین و استاندارد ترین سیستم ها در اروپا است.
  • قبرس قدمتی بیش از 9000 سال دارد.
  • نرخ جرم قبرس بسیار کم است.
  • زبان انگلیسی به طور گسترده ای استفاده می شود.
  • سرعت آرام زندگی
  • مراقبت های پزشکی با استاندارد بالا
  • پرواز به سراسر جهان
  • آب و هوای گرم در تمام طول سال
  • خط ساحلی پاک و زیبا
  • مکان های فرهنگی و مدرن مورد علاقه
  • شب و روز آرام و مطمئن برای زندگی همه
  • زبان های جهانی صحبت و تدریس می شود
  • دارای جاذبه های توریستی بسیار در حال حاضر و آینده
  • سیاست های جدید مالکیت دولتی به نفع خریداران خارجی در مورد مالیات بر ارزش افزوده، مالیات انتقال، مسائل مربوط به معاملات قباله ای و غیره
  • اجاره بهای بالای ملک
  • سیستم قانونی قوی در محل

قبرس، در صورت سرمایه گذاری به مبلغ 2میلیون یورو در بخش املاک و مستغلات درعرض 3-4 ماه، اقامت و پاسپورت کاملا اروپایی را ارائه می دهد. پس از 3 سال شما می توانید املاک و مستغلات را بفروشید. گذرنامه قبرس اجازه سفر بدون روادید به بیش از 150 کشور در سراسر جهان را می دهد. هیچ محدودیت زمانی برای دریافت اقامت وجود ندارد، یعنی سرمایه گذار پس از دریافت پاسپورت نیازی به ندارد.

گروه مشاورین مانند پلی مابین افراد علاقه مند به کاریابی در قبرس شمالی و جنوبی بوده و تلاش میکند برای دریافت ویزای کار قبرس راهنمایی توانا و موثر باشد.

شرایط اخذ ویزای سرمایه گذاری قبرس

اخیرا در ماه مه سال 2013، هیئت وزاری قبرس قانون شهروندی موجود در کشور را برای برنامه سرمایه گذاری تغییر داد. به منظور واجد شرایط بودن برای این برنامه، یک فرد خارجی باید یکی از چهار گزینه سرمایه گذاری را انتخاب کند: سرمایه گذاری ترکیبی، سرمایه گذاری مستقیم، سپرده گذاری در یک بانک قبرسی یا ترکیبی از این سه گزینه.

اگر یک فرد خارجی سرمایه گذاری ترکیبی را انتخاب کند، باید حداقل 2،000،000 یورو سهام و / یا اوراق قرضه صادر شده توسط شرکت سرمایه گذاری دولتی قبرس را خریداری کند و همچنین باید حداقل 500،000 یورو را به صندوق تحقیق و فناوری قبرس اهدا کند. اگر سرمایه گذار تصمیم به ایجاد سپرده بانکی بگیرد، سرمایه گذار باید حداقل 5،000،000 یورو را در یک بانک قبرسی سپرده گذاری کند و سپرده را برای حداقل سه سال حفظ کند.

اگر یک فرد خارجی تصمیم به سرمایه گذاری مستقیم داشته باشد، باید حداقل 5،000،000 یورو را در بخش املاک مسکونی یا تجاری، خرید یک شرکت تجاری در قبرس ، خرید اوراق قرضه / اوراق بهادار صادر شده توسط قبرس یا سرمایه گذاری در یک شرکت یا گروهی از شرکت های عهده دار پروژه های ملی سرمایه گذاری کند. با انتخاب این گزینه، سرمایه گذار حداقل سه سال باید مبلغ سرمایه گذاری را حفظ کند.

در نهایت، سرمایه گذار می تواند سرمایه گذاری به مبلغ 5،000،000 یورو را در میان تمام انتخاب های فوق و یا ترکیبی از انتخاب های بالا گسترش دهد. در عوض، سرمایه گذار درصورتی واجد شرایط شهروندی می شود که سهامدار یا صاحب شرکتی در قبرس باشد که این شرکت در حال فعالیت است و مالیات پرداخت می کند و میزان مالیات پرداخت شده ویا کسب و کار خدمات مورد استفاده حداقل بالغ بر 500000 یورو در سال است. اگر این شرکت 5 نفر یا تعداد بیشتری از شهروندان قبرس را استخدام کند، مبلغ آن به 350 هزار یورو کاهش می یابد و اگر این شرکت 10نفر یا تعداد بیشتری از مردم قبرس را استخدام کند، این مبلغ به 200 هزار یورو کاهش می یابد.

علاوه بر مبلغ سرمایه گذاری، فرد خارجی نیز باید حداقل یک بار به قبرس سفر کند، پرونده جنایی نداشته باشد و ملکی خصوصی به ارزش حداقل 500 هزار یورو را خریده باشد. توجه کنید که اقامت فرد خارجی در قبرس اجباری نیست و فرد خارجی در صورتی ملزم به پرداخت مالیات است که بیش از 183 روز در کشور قبرس در سال اقامت داشته باشد.

شرایط اخذ پاسپورت قبرس از طریق سرمایه گذاری

تصمیم شورای وزیران از تاریخ 13.9.2016 ارائه شده است که سرمایه گذار و اعضای خانواده اش بزرگسالان قبل از پذیرش شهروندان قبرس باید اجازه اقامت در قبرس داشته باشند. در صورتی که متقاضی (یا عضو سرمایه گذار یا خانواده) قبلا اجازه اقامت را نداشته باشد، می تواند به طور همزمان با درخواست برای پذیرش طبق مقرره 6 (2) قانون بیگانگی و مهاجرت برای مجوز مهاجرت درخواست دهد.

در ارتباط با ارائه یک پروانه مجوز مهاجرت صرفا به منظور دستیابی به شهروندی قبرس، مطابق با مقررات این طرح، شرایط دیگری از موارد ذکر شده در قانون وجود ندارد. در مواردی که سرمایه گذار قبلا اجازه اقامت خود را نداشته باشد، باید پس از ارائه پروگرام طبق مقرراتی که در زیر شرح داده شده است،درخواست برای دریافت مجوز مهاجرت را ارسال کند.

قوانین مربوط به صدور مجوز مهاجرت فراهم می کند که فقط همسر / همسر و فرزندان زیر 18 ساله دارنده مجوز مهاجرت به عنوان اعضای خانواده وابسته محسوب می شوند و بنابراین می توانند مجوز مهاجرت بدون ارائه درخواست های جداگانه را بدست آورند. همه اعضای خانواده دیگر (یعنی والدین و فرزندان وابسته به سرمایه گذار) باید مجوز های جداگانه مجوز مهاجرت داشته باشند.

با این حال، بدون تردید است که در مورد دریافت شهروندی قبرس، هر فرد باید یک درخواست جداگانه جداگانه ارائه دهد در مواردی که درخواست مجوز مهاجرت به همراه برنامه کاربردی طبق مصوب مورد نیاز است، روش ارائه درخواست شهروندی در وزارت کشور ارائه درخواست مجوز مهاجرت در اداره ثبت احوال و مهاجرت باید بررسی گردد. برای ارسال درخواست مجوز ، اسناد زیر باید ثبت شود:

  • فرم MIP1 2
  • گواهی عدم سو پیشینه
  • کپی پاسپورت
  • گواهی ازدواج / گواهینامه مشارکت مدنی (در صورت وجود)
  • “تأیید ارسال درخواست برای گمرک با استثنا” توسط وزارت کشور
  • جمع آوری داده های بیومتریک متقاضی
  • اخذ مجوز مهاجرت
  • پس از جمع آوری اطلاعات بیومتریک، مجوز مهاجرت (کارت) ظرف پنج روز کاری صادر می شود.

بهترین فرصت های سرمایه گذاری ها در قبرس

شرایط اخذ اقامت قبرس از طریق سرمایه گذاری در املاک و خرید ملک

مجوز از طریق برنامه سرمایه گذاری سریعترین و مطمئن ترین مسیر است تا پاسپورت اروپایی از طریق سرمایه گذاری در املاک و مستغلات اخذ شود. این روش از سریعترین و تضمینی ترین  رهکارها است و برای سرمایه گذاران با تمکن مالی مناسب و دارایی های کافی برای سرمایه گذاری حداقل بالغ بر € 2.0 میلیون یورو در حوزه املاک و مستغلات مسکونی یا تجاری ارائه می گردد، و قابل استفاده  است. هیچ برنامه اخذ ویزایشینگن یا ویزای اروپایی طلایی دیگر این اطمینان و تضمین  را ندارد که در مدت زمان کوتاه دو تا سه ماه گذرنامه اتحادیه اروپا را در اختیار متقاضیان  قرار دهد.

املاک خواه مسکونی خواه تجاری، برای  کسب درآمد اجاره می شوند. هر  تعداد ملک یا دارایی خریداری شده می تواند به حداقل 2 میلیون یورو سود ناشی از سرمایه گذاری ختم شود. سرمایه گذاری می تواند به صورت شخصی یا از طریق شرکتی  انجام شود که متقاضی  آن یک سهامدار است. متقاضی باید قبل از  ارائه درخواست ویزا  سرمایه گذاری کند  و قبل از اعطای ویزا باید  هزینه های تعیین شده را در قبرس  پرداخت کند.

این چنین وجوهی باید مطابق با هر برنامه پرداختی توافقی برای اموال و ثمن معامله به ویژه در مورد  برنامه های توسعه ای  خارج از برنامه، تعیین و پرداخت شود. با این حال،  فرم تقاضا را می توان ظرف مدت زمان چند روز از  سرمایه گذاری   تکمیل  و  ارسال کرد. پروسه گرفتن گذرنامه قبرس، ظرف 6 ماه به اتمام می رسد. بازپرداخت کامل  وجه تنها برای برخی از سرمایه گذاری ها در زمینه املاک و مستغلات در صورت رد و ریجکت درخواست و تقاضانامه تابعیت و شهروندی امکان پذیر می باشد.

پس از  مدت زمان 3 سال، سرمایه گذاری را می توان تا مبالغی در حدود 500،000 € یورو کاهش داد و این سرمایه گذاری باید برای حفظ  تابعیت و شهروندی سرمایه گذار  ادامه یابد. یکی از  عوامل و ضوابط کلیدی در تصمیم گیری برای خرید املاک مسکونی یا تجاری در قبرس، نرخ مالیات (مالیات بر ارزش افزوده) است که در کل برای هر ملک مسکونی و تجاری اعمال می شود. دارایی  و مستغلات تجاری مالیات بر ارزش افزوده ای با نرخ 19٪  درصدی  دارند در حالیکه املاک مسکونی در اولین  سال مالکیت200 مترمربع و در صورت اخذ  اقامت دائم تنها  نرخ مالیات 5٪ را  خواهند  داشت.

علاوه بر سرمایه گذاری متقاضیان در زمینه املاک و مستغلات، هر فرد باید یک سندعدم سوء پیشینه کیفری را نیز ارائه دهد. هیچ نیازی به مدارک دوره های آموزشی زبان، آزمایشات پزشکی یا مصاحبه نیست اسناد بسیار ساده برای این  نوع اخذ اقامت  لازم است. فرایند ارائه درخواست اخذ اقامت با این رهکار ساده و  آسان است و نیازی به اقامت در کشور مبدأ نیست. هزینه وکیل برای بررسی درخواست شهروندی و خرید ملک باید پرداخت شود و معمولا این هزینه مبلغی بالغ با 30،000 تا 40،000 یورو برای یک خانواده محاسبه و تعیین خواهد شد. هزینه  دولتی  بررسی پرونده های و هزینه درخواست اخذ اقامت  برای یک خانواده سه نفره  از  مبلغ 17000 €  یورو می باشد.

اعضای خانواده واجد شرایط شامل همسر، همه کودکان تا سن 28 سالگی و تمام نسل های آینده  می باشند. والدین همچنین می توانند با سرمایه ای بالغ بر 500،000 یورو در زمینه خرید املاک و مستغلات سرمایه گذاری کنند. دولت قبرس در سال 2015 مجموعه ای از اقدامات را برای تشویق سرمایه گذاری بین المللی و  ارائه اقامت به سرمایه گذاران بیان کرده است.

سرمایه گذاران غیرقانونی از   پرداخت مالیات در قبرس بدلیل  درآمد  ناشی از سرمایه گذاری شخصی از جمله سود سهام و سود معاف خواهند بود. این بدان معنااست که افراد خارجی در حوزه های غیر از مستعمره قبرس از پرداخت مالیات معافند،  حتی صرف نظر از این که درآمد حاصل  در قبرس یا خارج از کشور به دست آمده  باشد. هیچگونه مالیاتی بر ارث و اموال موروثی  اعمال نمی شود. قبرس نیز یکی از  کشورهای با پایین ترین نرخ های مالیات  در اروپا بالغ بر 12.5٪ درصد   است.

متقاضیان کلیه حقوق کامل شهروندان اتحادیه اروپا را  خواهند داشت و توانایی زندگی، حق کار و ادامه  تحصیل در هر جای اتحادیه اروپا را دارند. با این وجود دولت قبرس تمایل دارد که  فرایند اخذ اقامت خود را   ساده تر کند. قبرس پایین ترین میزان جرایم در اروپا  را دارد .  این کشور یک مستعمره  اسبق  بریتانیا و یکی از کشورهای مشترک المنافع است که آموزش عالی بریتانیایی و مقرون به صرفه را ارائه می دهد. کشور تمیز با محیط زیست قابل ملاحظه ای دارد ، و بیش از 80٪ از جمعیت اتباع  جامعه در قبرس به  زبان انگلیسی صحبت می کنند. حداقل سه دانشگاه بریتانیا  در قبرس  وجود دارند.

متقاضیان پاسپورت اروپایی را  اخذ می کنند و  با دسترسی به این  پاسپورت، متقاضیان برای سفر به 158 کشور و منطقه بدون ویزا  مجاز به سفر میباشند. این شامل چندین  بار ورود به کانادا به مدت شش ماه و ورود به  استرالیا، سنگاپور، هنگ کنگ و ماکائو برای سه ماه است. قبرس عضو کشورهای است. شهروندان قبرس شهروندان اروپایی محسوب میشود. یکی از قوانین اساسی اتحادیه اروپا، توانایی و حق قانونی  شهروندان آن برای سفر، زندگی، کار یا  ادامه تحصیل در هر جای اتحادیه اروپا است.  شهروندان  قبرس و دارندگان گذرنامه می توانند در هر یک از 28 کشور عضو اتحادیه اروپا  زندگی کنند.

فرایند  این برنامه اخذ اقامت سریع و بسیار ساده است و  میزان  قبولی و تایید  این شیوه بسیار زیاد است . در این برنامه  ساختار  مناسبی برای خانواده  در نظر گرفته شده است که اجازه می دهد تا کودکان تا سن 28 سالگی بتوانند عضو خانواده باشند و حتی  تمام نسل های آینده را  نیز در بر میگیرند. این  برنامه به مستندات و اسناد اصلی  نیاز دارد و نیازی به اقامت در قبرس  نیست. برنامه سرمایه گذاری  واخذ تابعیت شهروندی در قبرس ایده آل برای افراد با درآمد بالا است که به دنبال یک مسیر سریع و کارآمد برای  اخذ پاسپورت اروپایی هستند.

مزایا و معایب سرجمهوری قبرس، پس از دو جزیره ساردنی و سیسیل، سومین جزیره بزرگ دریای مدیترانه است که در معبر سه قاره اروپا، آسیا و آفریقا قرار دارد. این کشور به دو بخش قبرس شمالی (بخش ترک نشین) و بخش یونانی تقسیم می‌شود و هر دو زبان ترکی و یونانی زبان رسمی کشور محسوب می‌شوند. به علاوه، این جزیره زیبا دارای قدمتی ۱۰,۰۰۰ ساله بوده و در طول تاریخ شاهد استقرار و عزیمت تمدن‌های بسیاری بوده است. به همین دلیل علاوه بر آب و هوای معتدل در تمام طول سال، جاذبه‌های تفریحی و طبیعت زیبای قبرس، جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی باعث رونق هر چه بیشتر صنعت توریسم و حضور گردشگران از اقصی نقاط جهان در آنجا شده است. اگر پس از خواندن مقاله، خود را واجد شرایط اقامت قبرس ندیدید، مقالات اقامت بلغارستان از طریق سرمایه گذاری ، شهروندی مالتا ، شهروندی دومینیکا ، اقامت پرتغال از طریق سرمایه گذاری را مطالعه کنید.

قبرس به افرادی با ملیت کشورهای غیر عضو در اتحادیه اروپا حق اقامت دائم بدون نیاز به تمدید را اعطا می نماید. اقامت دائم قبرس به اتباع کشورهای ثالثی اعطا می شود که طبق مقرره ۶ (۲) مقررات اتباع بیگانه و مهاجرت حائز شرایط باشند و نشان دهند شرایط مالی لازم را دارا هستند. برنامه اقامت دائم قبرس برنامه‌ای سریع است که طی آن درخواست‌ها ظرف دو ماه پس از تکمیل پردازش می‌شوند. فرزندان بین ۱۸ تا ۲۵ سالۀ متقاضی که ازدواج نکرده‌اند، در صورتی که دانشجو و به لحاظ مالی به متقاضی متکی باشند، می‌توانند درخواست خود را برای کسب مجوز اقامت دائم بر اساس سرمایه گذاری متقاضی اصلی ارائه دهند.

  • داشتن حداقل سن 18 سال
  • تامین وجوه سرمایه گذاری خارج از قبرس
  • عدم سوء پیشینه
  • اثبات درآمد
  • سفر به قبرس ظرف یکسال بعد از صدور اقامت و پس از آن هر دو سال یکبار
  • نام متقاضی در لیست افراد تحریم اتحادیه اروپا نباشد
  • جمع‌آوری اسناد و مدارک
  • انتخاب سرمایه گذاری (از طریق رفتن به قبرس یا از راه دور)
  • پرداخت هزینه‌های دولتی و ارسال درخواست اقامت دائم به ادارۀ مهاجرت قبرس
  • صدور مجوز اقامت دائم قبرس

متقاضیان واجد شرایط باید یکی از سرمایه گذاری‌های زیر را انجام دهند.

خرید یا مالکیت یه ملک مسکونی، حداقل به ارزش 300 هزار یورو به اضافۀ مالیات بر ارزش افزوده. متقاضی باید فرم درخواست را همراه با قرارداد فروش خانه و سند پرداخت 200 هزار یورویی به همراه مالیات بر ارزش افزوده، به ادارۀ مهاجرت قبرس ارائه کند. در ضمن قرارداد فروش باید به دپارتمان زمین و نظارت ارسال شود.

حداقل سرمایه گذاری 30 هزار یورویی خارج از قبرس در یک بانک قبرس و حفظ آن به مدت 3 سال. پس از این مدت پول بدون هیچ محدودیتی برگشت داده می‌شود.

متقاضی باید درآمد حداقل ۳۰ هزار یورو برای خود و همچنین ۵،۰۰۰ یوروی اضافه برای همسر و کودک وابسته و 8000 یورو برای هر یک از والدین وابسته‌اش را اثبات کند:

  • متقاضی می‌تواند ۲ واحد مسکونی (آپارتمان یا خانه) یا ۱ واحد مسکونی و ۱ فروشگاه تا مساحت ۱۰۰ متر مربع یا ۱ واحد مسکونی و دفتر تا مساحت  ۲۵۰ متر مربع را خریداری نماید.
  • محل اقامت یا آپارتمان‌ها ممکن است مستقل از یکدیگر باشند، اما هر دو باید توسط یک شرکت فروخته شوند.
  • ملک باید جدید باشد (فروش مجدد نباشد).

آسان |آموزش |اقامت

همچنین این درآمد ممکن است حقوق کارمندی، اجاره، حقوق بازنشستگی و سود سهام باشد.

  • روند پیگیری سریع (2 ماه پس از تاریخ ثبت نام)
  • متقاضیان و خانواده‌هایشان می‌توانند در جمهوری قبرس آزادانه اقامت داشته باشند.
  • متقاضیان می‌توانند یک شرکت در قبرس ثبت کنند و در شرکت‌های قبرسی خود سهامدار باشند.
  • قبرس آب و هوای گرم مدیترانه‌ای در طول سال دارد.
  • قبرس یک کشور امن و مطمئن است و یکی از پایین ترین سطوح جرم را در اتحادیه اروپا دارد.
  • از لحاظ استراتژیک در محل تلاقی آفریقا، اروپا و آسیا و خاورمیانه واقع شده است.
  • بدون مالیات بر ارث؛ قبرس یکی از پایین‌ترین نرخ‌های مالیاتی در جهان را دارد و دارای معاهدات مالیاتی دوجانبه با بیش از ۴۳ کشور می‌باشد.
  • امکان تحصیل متقاضی و خانواده‌اش در بهترین دانشگاه‌ها و مدارس خصوصی قبرس
  • قبرس عضو کامل اتحادیه اروپا و عضو منطقه یورو است.

متقاضیان تا سن ۲۵ سالگی، در صورتی که در سطوح متوالی تحصیلات بوده یا دارای ناتوانی‎های فیزیکی و ذهنی شکشور قبرس، جزیره‌ای در شرق دریای مدیترانه است که به عنوان جواهر مدیترانه نیز شهرت دارد. این کشور به دو نیمه شمالی و جنوب تقسیم شده، نیمه شمالی آن تحت نظارت ترکیه و نیمه جنوبی تحت نظر یونان اداره می‌شود. به همین منوال زبان قبرس شمالی ترکی و زبان رسمی قبرس جنوبی یونانی است. اگرچه به لحاظ جغرافیایی این کشور در آسیا قرار گرفته، اما به لحاظ فرهنگی و سیاسی بخشی از اروپا به شمار می‌رود و ارز رایج قسمت جنوبی آن یورو است.

اطلاعات کلیدی قبرس شمالی

  • نام رسمی: جمهوری ترک قبرس شمالی
  • پایتخت: نیکوزیا (لفکوشا) شمالی
  • نوع حکومت: جمهوری
  • واحد پول: لیر ترکیه / یورو و دلار هم در سطح کشور به عنوان واحد پول غیر اصلی نیز رایج هستند.
  • زبان رسمی: ترکی استانبولی
  • مساحت کل کشور: 3355 کیلومتر مربع
  • تقسیم‌ بندی کشوری: 6 ناحیه رسمی
  • جمعیت: قریب به 350 هزار نفر
  • بزرگ‌ترین شهر: نیکوزیا (لفکوشا)
  • معروف‌ترین شهرها: نیکوزیا، فاماگوستا، گیرنه، مورفو و لفکا
  • شرایط آب و هوایی: معتدل مدیترانه‌ای؛ تابستان‌هایی گرم و خشک و زمستان‌های معتدل مدیترانه‌ای با باران
  • میزان تولید ناخالصی: 4.234 میلیارد دلار در سال میلادی اخیر
  • متوسط سرانه در سال: 15 هزار دلار
  • متوسط هزینه زندگی برای دانشجو: 250 تا 300 دلار هزینه مایحتاج در ماه / هزینه خوابگاه 110 تا 300 دلار در ماه (350 تا 600 دلار آمریکا در مجموع)
  • متوسط هزینه تحصیل برای دانشجو: 4 تا 8 هزار دلار در سال بسته به دانشگاه، رشته و مقطع تحصیلی (بدون اعمال بورسیه)
  • تعداد دانشگاه‌های معتبر: 19

مزایای مهاجرت سرمایه‌گذاری به قبرس جنوبی

  • بهره‌مندی از مناظر طبیعی خارق‌العاده به همراه آب و هوای معتدل
  • امکان دریافت ویزای شینگن در یک هفته و سفر به سراسر اروپا
  • دریافت اقامت دائم همراه با اعضای خانواده (همسر، والدین و فرزندان زیر 25 سال) که هیچ‌گاه منقضی نشده و نیاز به تمدید ندارد
  • عدم نیاز به حضور مداوم در کشور قبرس (هر دو سال 1 بار)
  • امکان دریافت تابعیت پس از 7 سال
  • برخورداری از امکانات آموزشی، درمانی، زیرساخت‌های عمرانی و سیستم مالیاتی انطعاف‌پذیر
  • آشنایی اکثریت مردم به زبان انگلیسی

شرایط مهاجرت سرمایه‌گذاری به قبرس جنوبی

قبرس جنوبی فرصت‌های مناسبی را برای سرمایه‌گذاری در اختیار متقاضیان قرار داده است. ثبات اقتصادی این کشور موقعیتی عالی برای سرمایه‌گذاری و کسب سود فراهم آورده و ارتباطی قوی را با بازار اروپا برقرار کرده است. فرآیند بررسی پرونده ویزای طلایی قبرس جنوبی بسیار سریع بوده و سرمایه‌گذاران می‌توانند در 2-4 ماه ویزا و اقامت دائم خود را دریافت کنند. شرایط اصلی شرکت در این برنامه عبارتند از:

  • داشتن درآمد سالیانه حدود 30 هزار یورو که از خارج از کشور قبرس تامین گردد (به ازای همسر و فرزندان هر کدام 5000 یورو بر میزان درآمد سالیانه افزوده می‌شود).
  • داشتن سپرده بانکی به ارزش حداقل 30 هزار یورو در یکی از بانک‌های قبرس که به مدت 3 سال باقی بماند.
  • عدم امکان شرکت در فعالیت‌های تجاری و یا اشتغال به کار
  • متقاضیان نباید از افراد تحریم شده توسط سازمان ملل باشند.

مدارک مورد نیاز برای مهاجرت سرمایه‌گذاری به قبرس جنوبی

  • مدارک هویتی
  • پاسپورت معتبر
  • گواهی سوء پیشینه
  • مجوز اقامت موقت
  • یک قطعه عکس
  • رزومه شغلی
  • تاییدیه بانکی برای تایید حساب سپرده در بانک قبرس
  • سند یا قرارداد خرید ملک
  • بیمه درمانی (185 یورو سالیانه برای هر فرد)

روش‌های مهاجرت سرمایه‌گذاری به قبرس جنوبی

  • خرید ملکی مسکونی به ارزش 300 هزار یورو (تنها برای دریافت اقامت دائم، برای شرکت در برنامه شهروندی از طریق سرمایه‌گذاری باید یکی از موارد زیر را انجام دهید):
  • سرمایه‌گذاری در بازار املاک از طریق خرید و یا بازسازی املاک به ارزش 2 میلیون یورو
  • خرید، تاسیس و یا مشارکت مالی به ارزش 2 میلیون یورو در تجارتی فعال داخل قبرس که حداقل 9 شهروند قبرسی در آن مشغول به کار باشند.
  • خرید سهام و یا سرمایه‌گذاری در صندوق‌های سرمایه‌گذاری به ارزش 2 میلیون یورو
  • ترکیبی از موارد بالا که جمعا معادل 2 میلیون یورو سرمایه‌گذاری در کشور قبرس جنوبی باشد.

دریافت مشاوره از گروه مهاجرتی ادب

گروه مهاجرتی ادب ویزا با بیش از 10 سال سابقه درخشان در زمینه فعالیت مهاجرتی و اعزام دانشجو به ثمر رساندن پرونده‌های مهاجرت تحصیلی و همچنین فعالیت در این زمینه به صورت تخصصی و با داشتن یک تیم از کارشناسان تخصصی برای مشخص سازی مسیر مهاجرتی شما و همچنین یک کادر مجرب اجرایی جهت اجرای پرونده، در زمینه مهاجرت تحصیلی به کشورهای کانادا، استرالیا، آمریکا، قبرس شمالی و نیوزلند فعالیت دارد که باید گفت فعالیت تخصصی و تمرکز بیشتر مجموعه مهاجرت و اخذ ویزا در زمینه  و  است. برای مشاوره و کسب اطلاعات درباره مقاصد ذکر شده در زمینه مهاجرت تحصیلی و اخذ مشاوره رایگان، رزرو وقت مشاوره تخصصی یا اقدام برای تشکیل یک پرونده قوی دید باشند، می‌توانند به عنوان افراد وابسته در نظر گرفته شوند.

مایه گذاری در قبرس

آیا این مطلب برای شما مفید بود اینجا کلیک کنید

 

نمایش بیشتر