اخبار جامعهکسب و کار ایرانی

اهمیت ویزای ژاپن در اعتبار پاسپورت و اخذ ویزای شینگن و کانادا چگونه است؟

 شرایط ویزای ژاپن

ابتدا باید مدت اقامت مورد نیازتان را در ژاپن تعیین کنید تا نحوه اخذ ویزای ژاپن مشخص شود. پس از این مرحله باید هدف خود را در نظر بگیرید تا بتوانید در انتخاب ویزای مناسب به نتیجه برسید. به‌عبارت‌دیگر باید با توجه به نیاز خود و همچنین هدف از سفر به کشور ژاپن ویزای مورد نظر و مناسب خود را انتخاب کنید. را می‌توان به صورت زیر خلاصه کرد که:

برای دریافت تور ژاپن با سفارت یا کنسولگری ژاپن تماس بگیرید تا برای فرستادن درخواست ویزای ژاپن وقت بگیرید. با این حال، برخی از سفارت‌های ژاپن درخواست‌های فردی را نمی‌پذیرند؛ بنابراین باید از آژانس مسافرتی درخواست دهید. آژانس از طرف شما درخواست را در سفارت یا کنسولگری می‌فرستد.

مدارک مورد نیاز برای ویزای ژاپن را جمع‌آوری کنید (به آن اشاره خواهد شد). مدارک را به سفارت، کنسولگری یا آژانس مسافرتی بفرستید، سپس صبر کنید تا ویزا به جریان بیفتد. این روند معمولاً پنج روز کاری طول می‌کشد. گذرنامۀ خود را به سفارت یا کنسولگری یا آژانس مسافرتی تحویل بدهید. اگر درخواستتان تأیید شده باشد، ویزای شما صادر می‌شود و می‌توانید از آن برای سفر به ژاپن (با انقضای سه‌ماهه) استفاده کنید.

 انواع ویزای ژاپن

اگر قصد مهاجرت یا مسافرت به ژاپن را دارید، بهتر است دربارۀ اطلاعاتی کسب کنید. در حال حاضر انواع گوناگونی از ویزاها وجود دارد؛ اما ویزای ژاپن را می‌توان در سه دسته اصلی دسته‌بندی کرد که به‌طور کامل این دسته‌ها و زیرمجموعه‌های آن را توضیح می‌دهیم.

ویزای کار: ویزاهای کاری ویزای اقامت بلندمدت در نظر گرفته می‌شوند و کاری را پوشش می‌دهند که به دانش یا مهارت‌های حرفه‌ای در سطح بالا نیاز دارد؛ بنابراین شامل وظایف ساده کارگری نمی‌شود. شغل‌هایی مانند پیشخدمت، کارگران ساختمانی، فروشندگان و… نمی‌توانند ویزای کار بگیرند.

ویزای غیر کاری: این نوع ویزا ویزای اقامت کوتاه‌مدت محسوب می‌شود و محدودیت‌هایی دارد. کسانی که برخی از کارها رابا ویزای غیرکاری ژاپن انجام می‌دهند نمی‌توانند از تعداد ساعت‌های مجاز در هفته بیشتر فعالیت کنند.

ویزاهای مربوط به خانواده: ویزاهای مربوط به خانواده ویزای اقامت کوتاه‌مدت در نظر گرفته می‌شوند و هیچ محدودیتی در استخدام ندارند؛ بنابراین می‌توانید بیش از یک شغل داشته باشید یا شغل خود را تغییر دهید.

 ویزای تحصیلی ژاپن

در دسته ویزاهای غیرکاری قرار می‌گیرد و معمولاً هم متقاضیان زیادی از ایران دارد. تمامی‌ افرادی که در کشور ژاپن قصد تحصیل دارند و در یکی از دانشگاه‌ها یا مؤسسات آموزشی می‌خواهند دوره‌های تحصیلی یا تحقیقاتی را بگذرانند، نیاز دارند که ابتدا ویزای تحصیلی ژاپن را بگیرند. دانش‌آموزان، دانشجویان، فرهنگیان و پژوهشگران می‌توانند از این نوع ویزا استفاده کنند که معمولاً در ویزای تحصیلی ژاپن، امکان اشتغال وجود ندارد و تنها فرد می‌تواند در ساعت‌های محدودی به‌صورت پاره‌وقت کار کند.

ویزای کار ژاپن

فقط برای افرادی است که یک پیشنهاد شغلی در کشور ژاپن داشته باشند. این افراد می‌توانند در زمینه‌های هنری، بازرگانی، ورزشی، دیپلمات‌ها یا مقامات یا برای آن دسته از پروژه‌های تحقیقاتی مفید باشد که تحت قرارداد با سازمان‌های دولتی یا خصوصی در ژاپن کار می‌کنند.

ویزای درمانی ژاپن

با توجه به بالا بودن سطح فناوری‌های پیشرفته در کشور ژاپن، درمان بیماری‌ها در این کشور به مراتب راحت‌تر از سایر کشورها است و همین موضوع، می‌تواند دلیل خوبی باشد که به گزینه محبوبی برای خارجی‌ها تبدیل شود. افراد درصورتی‌که تمایل به درمان در کشور ژاپن داشته باشند می‌توانند برای خود و همراهانشان درخواست این نوع ویزا را بدهند.

در واقع، بیمار در بیشتر مواقع یک یا چند همراه دارد. به‌همین علت امکان دارد چند ویزا به‌صورت هم‌زمان نیز صادر شود. کشور ژاپن این نوع ویزا را به علت هدف‌های بشردوستانه در نظر گرفته است و دولت ژاپن امیدوار است افراد برای هدف‌های درمانی و پزشکی بتوانند از کیفیت بالای امکانات درمانی کشور ژاپن استفاده کنند.

ویزای توریستی ژاپن

هر توریستی که قصد سفر به ژاپن را دارد باید قبل از ورود به این کشور ویزای توریستی بگیرد. ژاپن چندین ملیت را از رعایت این الزام جدا می‌کند. به‌عنوان‌مثال، شهروندان بسیاری از کشورهای اروپایی، ایالات متحده، استرالیا و آرژانتین نیازی به گرفتن ویزای توریستی ژاپن ندارند؛ زیرا آن‌ها کشورهای معاف از ویزا برای اهداف گردشگری در نظر گرفته می‌شوند. اتباع هر یک از این مناطق می‌توانند حداکثر ۹۰ روز بدون ویزا در ژاپن بمانند و به آن‌ها وضعیت بازدیدکننده موقت اختصاص داده می‌شود.

یک ویزای اقامت کوتاه‌مدت برای هدف‌های گشت‌وگذار، دیدار دوستان و شرکت در کنفرانس‌ها یا دوره‌ها صادر می‌شود. بر اساس مقررات، گردشگران می‌توانند تا ۳۰ روز در ژاپن بمانند؛ اما این ویزای توریستی تا ۹۰ روز اعتبار دارد. گردشگران همچنین می‌توانند برای دو سفر کوتاه در یک دوره ۶ماهه برای ویزای دوبار ورود اقدام کنند. توجه به این نکته ضروری است که ویزای توریستی ژاپن به مسافران اجازه نمی‌دهد در هنگام اقامت در این کشور به کار مشغول شوند.

ویزای استارتاپ ژاپن

در بین انواع ویزای ژاپن، یک نوع از آن وجود دارد که مناسب افراد خلاق و سرمایه‌گذار است. در ویزای استارتاپ ژاپن متقاضیان می‌توانند دفتری در ژاپن باز کنند و با استخدام بیشتر از دو نفر یا پنج‌میلیون ین کسب‌و‌کارشان را آغاز کنند.

ویزای استارتاپ ژاپن به اتباع خارجی که به‌دنبال وضعیت اقامت با سمت «مدیریت/مدیر» هستند، اجازه می‌دهد تا برای راه‌اندازی کسب‌وکار و آماده شدن برای آن وارد شوند و تا یک سال اقامت کنند. درصورتی‌که تمام پیش‌نیازهای ویزای «مدیریت/مدیر» را نداشته باشید، باز هم جای نگرانی نیست؛ زیرا همچنان می‌توانید با فرستادن «برنامه تأیید فعالیت آماده‌سازی کارآفرینی» و دریافت ضمانت و تأییدیه مبنی بر اینکه واجد شرایط دریافت ویزای استارتاپ ژاپن هستید و مشکلی در این راه نخواهید داشت، برای اخذ این نوع ویزا گام مهمی بردارید.

ویزای ازدواج ژاپن

اگر با یک شهروند ژاپنی ازدواج کرده‌اید، ممکن است واجد شرایط دریافت باشید که به‌عنوان ویزای همسر نیز شناخته می‌شود. این ویزاها را می‌توان برای افرادی صادر کرد که می‌خواهند تا سه سال در ژاپن بمانند و در صورت نیاز امکان تمدید وجود دارد.

اگر هنوز در ژاپن نیستید، باید از طریق سفارت محلی ژاپن برای ویزای همسر اقدام کنید. افرادی که هم‌اکنون در ژاپن هستند باید از طریق اداره مهاجرت ژاپن درخواست دهند. در هر مورد به اسناد و مدارکی برای پشتیبانی از درخواست خود، عکس‌های سبک پاسپورت و گذرنامۀ معتبر خود نیاز دارید که در ادامه اشاره می‌کنیم.

ویزای الکترونیکی ژاپن

که روندی جدید در اخذ ویزای توریستی این کشور است در ماه آپریل سال ۲۰۲۰ میلادی و در زمان بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو برای ملیت‌هایی رونمایی شد که برای ورود به ژاپن به ویزا نیاز داشتند. این طرح؛ یعنی ویزای توریستی ژاپن که به‌صورت الکترونیکی صادر می‌شود، یکی از سیاست‌های دولت ژاپن برای جلب ۶۰میلیون گردشگر خارجی به کشور ژاپن تا سال ۲۰۳۰ میلادی است.

این سیاست به‌منظور سهولت کار متقاضیان انجام گرفته و باعث جلوگیری از صف طولانی مراجعه متقاضیان به سفارت‌ها و کنسولگری‌های کشور ژاپن خواهد شد. در این طرح و با فرستادن درخواست ویزا، پس از بررسی و تأیید آن، ویزای الکترونیکی به متقاضیان ایمیل می‌شود و متقاضیان می‌توانند ویزای الکترونیکی دریافت شده را در زمان ورود خود به کشور ژاپن ارائه دهند.

این نوع از ویزا سینگل یک‌بار ورود است و برای پرداخت هزینه درخواست ویزای الکترونیکی ژاپن باید از طریق کردیت یا دبیت‌کارت پرداخت شود. اطلاعات بیشتر در این مورد در ماه‌های نزدیک به اجرای این طرح ارائه خواهد شد. برای کسب اطلاعات بیشتر دربارۀ eVisa به وب‌سایت Visasjapan.com سر بزنید.

 مدارک ویزای ژاپن

متقاضیان برای درخواست موفقیت‌آمیز ویزای ژاپن یا ویزای ژاپن توریستی باید شرایط ویزای زیر را داشته باشند:

 مراحل اخذ ویزای ژاپن

اولین گام در مرحله‌های اخذ ، این است که ابتدا تصمیم بگیرید از کدام راه قصد گرفتن ویزای ژاپن را دارید. می‌توانید مدارک خود را آماده کنید و به دفتر ساختمان مرکزی ویزاگرد ارائه دهید. مدارک مربوط را کارشناسان این مجموعه بررسی می‌کنند و پس از گذشتن چند روز به متقاضی اعلام می‌شود که آیا شرایط لازم برای دریافت ویزای توریستی ژاپن را دارد یا خیر.

در صورتی که پاسخ مثبت بود، قراردادی بین طرفین امضا می‌شود و سپس پروسه به جریان می‌افتد. می‌توانید به صورت الکترونیکی یا با رفتن به سفارت یا کنسولگری ژاپن در تهران هم اقدام کنید؛ اما ممکن است مسیر کمی‌طولانی‌تر شود.

مهلت استفاده از ویزای ژاپن تا دو هفته است که در این میان امکان هیچ‌گونه اقامتی در این کشور برای ایرانیان عزیز وجود ندارد. درصورتی‌که شخصی درخواست پناهندگی بدهد، به‌سرعت دیپورت می‌شود و به کشور مبدأ فرستاده می‌شود. دربارۀ ویزای الکترونیکی ژاپن هم می‌توانید در همین مطلب اطلاعات زیادی کسب کنید.

آرژانتین |آژانس ویزای ژاپن |ازدواج

 قیمت ویزای ژاپن

برای دریافت ویزای توریستی ژاپن باید هزینه‌ای پرداخت کنید. این هزینه‌ها بسته به اینکه شما برای ویزای یک‌بار ورود، دوبار ورود یا چندبار ورود و همچنین ملیت توریست درخواست می‌دهید متفاوت است.

بهتر است قبل از فرستادن درخواست خود با سفارت یا کنسولگری ژاپن مشورت کنید؛ زیرا قیمت ویزای ژاپن در هر زمان ممکن است تغییر کنند. توجه کنید که هزینه‌ها به واحد پول محلی که سفارت یا کنسولگری در آن واقع است جمع‌آوری می‌شود و باید در زمان فرستادن درخواست پرداخت شود. پس از انجام این کار، گواهی پرداخت دریافت می‌کنید.

 جواب ویزای ژاپن چقدر طول می‌کشد؟

به‌طور معمول جواب ویزای ژاپن با احتساب زمان موردنیاز برای بررسی مدارک، پنج روز کاری طول می‌کشد. توجه داشته باشید در برخی موارد به بررسی بیشتری نیاز است.

اعتبار ویزای ژاپن

اعتبار انواع ویزای ژاپن با یکدیگر تفاوت دارد. برای افرادی است که به قصد تفریح وارد ژاپن می‌شوند. این ویزا تا حداکثر ۹۰ روز اعتبار دارد و در حالت دوبار ورود حداکثر ۶ ماه اعتبار دارد.

ویزای عمومی برای افرادی صادر می‌شود که می‌خواهند در فعالیت‌های فرهنگی شرکت داشته باشند. این ویزا می‌تواند برای مدت سه ماه تا سه سال صادر شود. ویزای رسمی ژاپن برای دولت‌های خارجی یا سازمان‌های بین المللی صادر می‌شود که قصد کسب‌وکار یا فعالیت در کشور ژاپن را داشته باشند. مدت می‌تواند بین پانزده روز تا پنج سال باشد.

ویزای ژاپن برای ایرانیان

ایرانی‌ها برای ورود به ژاپن نیاز به ویزا دارند و پیش از ورود به این کشور باید برای دریافت آن اقدام کنند. کشور ژاپن شاید در زمینۀ صدور انواع ویزای ژاپن سخت‌گیر باشد؛ اما از طریق الکترونیکی یا رفتن به مؤسسه‌های فعال در این زمینه مانند ویزاگرد، به راحتی می‌توان به این امر مهم دست پیدا کرد.

گرفتن ویزای ژاپن چقدر طول می‌کشد؟

شما از زمانی که اقدام به اخذ ویزای تحصیلی ژاپن و یا ویزای الکترونیکی ژاپن می‌کنید (که معمولاً توصیه می‌شود سه ماه زودتر اقدام کنید) تا زمانی که سفارت و کنسولگری پاسخ مشخصی به شما ارائه بدهد، چندان درگیر نخواهید شد. معمولاً پس از ارائه مدارک، پنج روز کاری طول می‌کشد تا جوابتان را دریافت کنید.

توجه داشته باشید در برخی موارد به بررسی بیشتری نیاز است که در این صورت امکان دارد ارائه مدارک اضافه، مصاحبه یا استعلام ضروری شود. به‌طورمثال بررسی درخواست ویزای بلندمدت فردی که فاقد کارت صلاحیت است از چند هفته تا چند ماه زمان نیاز دارد.

منبع : intrepidtravel.com

نمایش بیشتر