اخبار سلامتکسب و کار ایرانی

بهترین راه برای جوانسازی پوست دست

اگر به دست خود ضد آفتاب نزده‌اید و اکنون چین و چروک‌هایی روی آن ایجاد شده، روش‌های جوانسازی دست می‌توانند به شما کمک کنند. به شما توصیه می‌کنیم که از یک یا هر سه روش زیر استفاده کنید: استفاده لوسیون‌هایی که حاوی رتینول یا گلیکولیک اسید باشند (قبل از خواب مصرف کنید) لایه برداری ملایم، هر ۱ تا ۳ ماه یکبار در کلینیک صدف معمولاً همراه با لایه برداری به شما توصیه می‌کنیم که از لوسیون‌های خاصی استفاده کنید. این دو در کنار هم بهترین تاثیر را می‌گذارند. اگر پزشک متخصص تشخیص دهد که لیزر درمانی نیز می‌تواند به شما کمک کند، انواع دستگاه‌های لیزر جوانسازی پوست در کلینیک صدف اصفهان موجود است.

همانطور که گفتیم، یکی از تغییرات مهم پوستی همراه با افزایش سن، کاهش میزان ها و الاستین‌های پوست است. کلاژن‌ها رشته‌های پروتئینی هستند که به پوست ما قوام، طراوت و جوانی می‌بخشند. الاستین‌ها هم پروتئین‌هایی هستند که خاصیت ارتجاعی و بافت محکم پوستی را ایجاد می‌کنند. بهترین راه برای درمان شل شدن پوست، استفاده از روش RF است که در کلینیک صدف با مدرن‌ترین تکنیک‌ها و دستگاه‌ها مثل RF کونتراج و RF فرکشنال انجام می‌شود. در این روش امواج رادیوفرکانسی به عمق پوست نفوذ کرده و باعث تحریک کلاژن‌ سازی و الاستین‌ سازی می‌شوند. به این ترتیب پوست سفت و خوش حالت می‌شود. بیشتر متقاضیان تنها به یک جلسه‌ی درمانی نیاز دارند. به جز روش RF از ژل‌ها و لیزر درمانی هم می‌توان برای سفت کردن پوست استفاده کرد.

با افزایش سن توانایی پوست در نگهداری و حفظ رطوبت کم‌تر می‌شود. به این ترتیب پوست خشک شده و ممکن است زبر و ضخیم شود. برای جوانسازی دست در این حالت از لایه‌بردارهای ملایم استفاده می‌کنیم تا لایه‌ی زبر شده پوست را برداریم و اجازه دهیم سلول‌های جدید جایگزین شوند. برای حفظ نتایج لایه برداری باید از کرم‌های آبرسان یا مرطوب کننده استفاده کنید تا بافت پوست مرطوب و باطراوت بماند.

لایه برداری کورتاژ که در آن پزشک ابتدا ضایعه را از روی پوست می‌تراشد و سپس به کمک دستگاه هیدرودرمی منطقه را گرم می‌کند تا تمام سلول‌های سازنده‌ی این ضایعه از بین بروندکاهش حجم پوست دست تنها یکی از تغییرات همراه با افزایش سن است. لکه‌های تیره،چین و چروک‌ها و شل شدن پوست از جمله مشکلات دیگری هستند که دست‌های ما را پیر و فرسوده نشان می‌دهند. خوشبختانه روش‌های غیرتهاجمی و بسیار کم خطری برای جوانسازی دست وجود دارد که می‌توانند انواع و اقسام نشانه‌های پیری را برطرف کنند. بهترین روش جوانسازی دست‌ها درمانی است که عوارض و نشانه‌های افزایش سن را از بین ببرد. بسته به اینکه چه مشکلی در دستان شما ایجاد شده است و کدام عارضه بیشتر خود را نشان می‌دهد، باید یک روش مناسب را انتخاب کرد.

به طور کلی بهترین روش جوانسازی دست برای شما، کمک می‌کند که حجم از دست رفته پوست دست جبران شود و دست‌ها از حالت لاغر و پوست شل و افتاده شما برطرف شود. همچنین لکه‌های پوستی حذف شود و رنگ پوست دست به حالت طبیعی برگردد و در نهایت چین و چروک ریز، زبری و فلس‌های روی پوست، ترک‌های عمیق یا سطحی و برجستگی‌های پوست دست از بین برود. روشهای لیزری و تزریقی در اصفهان توسط دکتر علیرضا واعظ شوشتری متخصص پوست و لیزر انجام می‌شود. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تماس حاصل فرمایید. روش‌های مختلفی برای درمان مشکلات مختلف پوست دست وجود دارد که در ادامه معرفی می‌شوند.

روش‌های جوانسازی پوست دست

برای از بین بردن این لکه‌ها، روش‌هایی برای لایه‌برداری و جوانسازی دست انجام می‌شود. اساس تمام این روش‌ها، حذف سلول‌های مرده با و سپس تحریک پوست به بازسازی است. به این ترتیب بافت زیرین پوست که یک‌دست‌تر است و رنگ بهتری دارد، جایگزین بافت مرده یا معیوب سطحی می‌شود. همچنین با افزایش تقسیمات سلولی و کلاژن‌سازی در پوست، طراوت و جوانی به پوست برمی‌گردد و لکه‌های سطح آن نیز برطرف می‌شود. از مهمترین روش‌ها برای از جوانسازی پوست دست می‌توان به این چند درمان اشاره کرد:

جوانسازی با میکرودرم از روش برای جوانسازی پوست دست هم می‌توان استفاده کرد. روش انجام میکرودرم به این صورت است که با دستگاه خراش‌های بسیار ریزی روی پوست ایجاد می‌شود که به بازسازی و جوانسازی پوست دست کمک می‌کند.روش میکرودرم می‌تواند برای از بین بردن لکه‌های ناشی از تابش آفتاب استفاده می‌شود؛ اما در مواردی که این لکه‌ها زیاد و بسیار پر رنگ باشند میکرودرم پیشنهاد نمی‌شود. همچنین میکرودرم به کلاژن سازی بیشتر پوست دست کمک می‌کند. در نتیجه پوست دست‌ها سفت‌تر، لطیف‌تر و درخشان‌تر به نظر می‌رسند.

تزریق چربی به دست روش تزریق چربی، بهبود قابل توجهی در نتایجی که از آن انتظار دارید، خواهد داشت. در پیوند چربی اتولوگ، لایه‌ای از چربی با دقت زیاد، از طریق لیپوساکشن از شکم، باسن یا ران‌ها برداشته می‌شود. سپس، این چربی پردازش شده تا تمام موادی که مورد نیاز نیست از آن زدوده گردد. در نهایت، چربی تصفیه شده، به وسیله سوزن‌های مخصوص و بسیار ظریف، به محل مورد نظر تزریق می‌گردند. در این روش، هیچ نیازی به ایجاد برش یا زخم کردن دست‌ها نیست؛ اما نکته‌ای که وجود دارد این است که از آن جا که در این روش، بخش‌هایی از چربی که تزریق شده سالم باقی نمی‌ماند، معمولاً نیاز به انجام یک تزریق اصلاحی وجود خواهد داشت.

تزریق ژل به دست‌ تزریق ژل نیز همچون می‌تواند تأثیراتی قابل توجه داشته باشد. این روش باعث می‌شود که رگ‌ها و تاندون‌های برجسته پوست دست پنهان شده و ظاهری جوان در آن به وجود آورد. پس از تزریق کردن ژل به دست‌ها، چین و چروک‌هایی که در پوست دست وجود دارد، نیز محو خواهند شد.این ژل‌ها به گونه‌ای تهیه شده است تا مانند بدن عمل کند. به این معنی که ظاهری که ایجاد می‌کند کاملاً طبیعی بوده و غیرخوشایند نباشد.در این روش، یک مزیت در برابر تزریق چربی وجود دارد و آن این است که نیازی به برداشتن مواد لازم از شکم یا باسن یا دیگر بخش‌های بدن نیست. همچنین به منظور راحتی بیشتر و کم کردن درد، از کرم‌های بی‌حسی موضعی برای آن استفاده می‌شود. هرگونه کبودی یا تورم که در طی آن به وجود می‌آید، به سرعت برطرف خواهد شد.

لایه‌برداری شیمیایی لایه‌برداری شیمیایی یکی از روش‌های جوان شدن پوست صورت و دست‌ها است. هنگامی‌که این مواد شیمیایی به پوست زده می‌شوند، باعث می‌شود که لکه‌های ناشی از سن ناپدید شوند درحالی‌که شفافیت بافت پوست کمتر می‌شود. هنگامی‌که محلول اسکلروزان به رگ‌های بد منظر تزریق می‌شود، این محلول شیمیایی رگ‌ها را تحریک می‌کند و باعث می‌شود که سفیدتر به نظر بیایند و کم‌کم محو شوند و به جوانسازی دست کمک می‌کند.

لیزر جوانسازی امروزه تکنولوژی پیچیده لیزر می‌تواند بافت پوست را بهبود دهد، را کاهش دهد، رنگ پوست را اصلاح کند و ظاهر پوست را با طراوت، زیبا و جوان‌تر سازد. در حین انجام لیزر جوانسازی پوست دست، انرژی لیزر هم سطح صدمه دیده پوست و هم کلاژن‌های پیری در عمق دست را هدف قرار می‌دهد. زخم‌های میکروسکوپی در میان بخشی از منطقه مورد درمان ایجاد می‌شود و به اطراف بافت آسیبی وارد نمی‌شود. با محدود کردن آسیب‌های پوستی، می‌توان به جوان‌سازی پوست بسیار عمیق و مؤثر با دوره درمان کوتاه‌تر دست یافت. حرارت لیزر همچنین باعث تحریک مکانیسم‌های درمان طبیعی بدن و تحریک در تولید دوباره کلاژن و الاستین (انعطاف پذیری) در ماه‌های بعدی پس از درمان می‌شود.

در پوست‌های جوان و سالم، و الاستین به وفور یافت می‌شود که باعث استحکام و انعطاف‌پذیری پوست می‌شود. فتوتراپی ال‌ای‌دی‌ها از نظر بیولوژیکی حائز اهمیت هستند؛ زیرا می‌توانند عملکرد میتوکندری موجود در سلول‌ها را اصلاح نمایند. بنابراین، ال‌ای‌دی‌ها موجب واکنش‌های فتوبیوشیمیایی سلولی طبیعی در پوست می‌گردند. همچنین روشی طبیعی و غیرتهاجمی برای جوان‌سازی پوست فراهم می‌کنند. نور ناشی از ال‌ای‌دی‌های درجه‌ی طبی با سلول‌ها تعامل پیدا کرده و آنها را تحریک می‌کند تا کلاژن و الاستین جدید تولید کنند. مطالعات بسیاری نشان می‌دهند که همان انرژی ال‌ای‌دی که در درمان زخم‌ها مفید است، می‌تواند برای اثرگذاری بر ساخت کلاژن استفاده شود.

مزایای جوانسازی پوست دست

  • بازگرداندن حجم ازدست‌رفته دست‌ها
  • به حداقل رساندن وضوح رگهای برجسته و تاندون
  • بهبود بافت و رنگ پوست
  • از بین بردن لکه‌های ناشی از افزایش سن
  • کاهش نشانه‌های پیری دست
  • بهبود ظاهر و افزایش اعتمادبه‌نفس
  • دست یافتن به پوست نرم‌تر

اقدامات قبل از جوانسازی دست

بیمارانی که از و چربی استفاده می‌کنند، باید یک هفته قبل از درمان، آسپرین و ترکیبات ایبوپروفن و مکمل‌هایی با دوز بالایی از ویتامین E و رقیق‌کننده‌های خون به‌منظور کاهش احتمال خون‌مردگی استفاده نکنند (مگر در موارد ضروری پزشکی). همچنین بیماران باید از خوردن شراب قرمز و مولتی‌ویتامین‌ها از دو روز قبل از درمان خودداری کنند.

کاندیدای مناسب برای انجام جوانسازی دست

  • رگ‌ها و تاندون‌های دست‌ها متورم و برآمده شده باشند.
  • دست‌ها چروکیده و لاغر شده باشند.
  • بر اثر بالا رفتن سن و سال لکه‌هایی بر روی پوست دست وجود داشته باشد.
  • رنگ پوست دست تغییر کرده باشد.
  • اگر فرد از سلامت کلی مناسبی برخوردار باشد و اهداف و توقعات واقع‌بینانه‌ای از این جراحی داشته باشد، احتمالاً کاندیدای مناسبی برای این جراحی است.

مراقبت‌های بعد از جوانسازی دست

سعی کنید در معرض نور مستقیم آفتاب قرار نگیرید و از مناسب برای پوستتان استفاده کنید. با توجه به روش‌هایی که برای جوانسازی پوستتان در نظر گرفته‌اید، باید با پزشک مشورت کنید و به خوبی از پوست دستتان مراقبت کنید. بعضی از روش‌ها به مراقبت‌های خاص‌تری نیاز دارند. همشهریان گرامی! جهت بررسی علل و استفاده از بهترین روشهای درمانی خود، می‌توانید به یک مراجعه نمایید تا پس از بررسی‌های لازم، مناسب ترین درمان را برای رفع مشکل شما تجویز کرده و اعمال نماید.

نمایش بیشتر

لیلا بنی نعمتی

من لیلا هستم، خبرنگاری که با نگاهی به آینده، مسائل امروز را تحلیل می‌کنم. در این سایت، با بررسی روندهای اجتماعی و اقتصادی، به دنبال درک بهتر چالش‌ها و فرصت‌های پیش روی جامعه در آینده هستم.