اقتصادیکسب و کار ایرانی

تبلیغات گوگل ادز چیست؟

امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی، صاحبان کسب و کار برای رقابت و پیشی گرفتن از سایر رقیبان خود، به فکر تبلیغاتی اینترنتی هستند تا بتوانند در سطح گسترده‌تری برند خود را به افراد جامعه معرفی کنند؛ به طور مثال در نظر بگیرید که شما صاحب وب سایت فروش محصولی هستید و می‌خواهید از طریق اینترنت برند خود را معرفی کنید. در این موقعیت بهترین پلتفرم برای شما تبلیغات گوگل ادز است تا برندتان با کلمات کلیدی که کاربران جستجو می‌کنند، در صفحه اول نتایج نمایش داده شده و با یک کلیلک ساده به سایت شما وارد گردند. در ادامه درباره تبلیغات گوگل در ایران بحث می‌کنیم.

آموزش رایگان گوگل ادز |ایران |اینترنت

معرفی تبلیغات گوگل ادز

برای بسیاری از افراد سوال است که گوگل ادز چیست؟ اگر بخواهیم به زبان ساده گوگل ادز را معرفی کنیم، می‌توانیم بگوییم یک پلتفرم تبلیغات آنلاین است که صاحبان کسب و کارهای مختلف، می‌توانند تبلیغات برند و محصولات خود را به تعداد بسیار زیادی از کاربران گوگل نشان دهند و به آن‌ها برند و لیستی از محصولات خود را معرفی نمایند. آن‌ها می‌توانند از این طریق کاربران را از پیشنهادات، تخفیف‌ها و سایر خدمات خود با خبر کنند.

شما با تبلیغات گوگل ادز می‌توانید محتوای تبلیغاتی خود را در هر کدام از پلتفرم‌هایی که زیر نظر گوگل هستند به نمایش دربیاورید و از این طریق مخاطبان زیادی را جذب کنید که در نتیجه باعث سود‌دهی بیشتر می‌گردد؛ توجه داشته باشید که برای تبلیغات گوگل ادز به ازای هر کلیک کاربر هزینه‌ای را باید پرداخت کنید (ppc). این پلتفرم زمانی که کاربران، محصول و یا خدماتی را با کلمات کلیدی جستجو می‌کنند، تبلیغ مرتبط به آن‌ها نمایش داده می‌شود. به طور کلی هرچه میزان کلیک برروی آگهی شما بیشتر باشد، هزینه تبلیغات نیز بیشتر می‌شود.

آموزش رایگان گوگل ادز |ایران |اینترنت

با تبلیغات گوگل ادز هدمند تبلیغ کنید

یکی از مزیت‌های تبلیغات در گوگل، علاوه بر اینکه می‌توانید در سطح گسترده محصولات و خدمات خود را معرفی کنید، می‌توانید به صورت هدفمند به کاربرانی که می‌خواهید تبلیغات خود را نشان دهید. گوگل می‌تواند با معیارهایی که شما برای محتوای تبلیغاتی معین کردید، آن را فقط به مخاطبان واجد شرایط نشان دهد.

تعیین رده سنی: با این ویژگی می‌توانید برای تبلیغات خود بازه سنی مشخص کنید.

علایق کاربر: می‌توانید علایق کاربران را تشخیص دهید و طبق آن تبلیغ را نشان دهید.

تعیین جنسیت: می‌توانید جنسیت کاربرانی که تبلیغات شما را می‌بینند، مشخص کنید.

موقعیت جغرافیایی: می‌توانید موقعیت جغرافیایی کاربران هدف خود را تعیین نموده تا فقط آن‌ها تبلیغات را مشاهده کنند.

به طور مثال: تبلغیاتی را تعیین می‌کنید تا فقط زنان بین 20 تا 30 سال در تهران که به کارهای هنری علاقمند هستند مشاهده کنند.

اگر قصد استفاده از این پلتفرم را دارید و به دنبال یک تیم حرفه‌ای که در این زمینه تجربه کافی دارند هستید، تیم وی دیجیتال مارکتینگ یک تیم بسیار حرفه‌ای در زمینه تبلیغات گوگل ادز هستند که با صداقت و شفافیت کامل تمامی مراحل، چگونگی کار گوگل ادز و هزینه‌های آن را برای شما روشن می‌کنند، تا شما بتوانید با اطمینان خاطر تبلیغات خود را به این تیم بسپارید.

آموزش رایگان گوگل ادز |ایران |اینترنت

مزیت‌های گوگل ادز چیست؟

  • درابتدا برای شروع کسب و کار خود می‌توانید از گوگل استفاده کنید، تا هر چه سریع‌تر به مخاطبان هدف خود را پیدا کنید؛ به طور کلی گوگل ادز برای کسب و کارهای کوچک بسیار مفید است.
  • با استفاده از این پلتفرم ترافیک بالایی در سایت ایجاد می‌کنید.
  • در زمان‌های مشخص می‌توانید تبلیغات هدف‌مند داشته باشید.
  • الزامی به بهینه سازی سایت و محتوا ندارد؛ اما توجه داشته باشید که با بهینه ردن سایت و محتوا کمک بیشتری در رتبه گیری در نتایج اول را می‌گیرید.
  • امکان بودجه بندی تبلیغ وجود دارد
  • امکان زمان بندی برای مشاهده تبلیغ فراهم شده است.
  • به صورت گسترده و کاملا بهینه می‌توانید تبلیغ کنید.
  • از آنجایی که می‌توانید کاربران هدف خود را مشخص کنید، گوگل ادز روشی سریع برای جذب مخاطب هدف است.

آموزش رایگان گوگل ادز |ایران |اینترنت

شیوه‌‌های تبلیغات گوگل ادز چگونه است؟

تبلیغات در این پلتفرم روش‌های گوناگونی دارد و افرادی که می‌خواهند از این بستر استفاده کنند، می‌توانند بنا به نیازشان یکی از روش‌های موجود را انتخاب نمایند.

تبلیغات در نتایج جستجو: این روش یکی از معمول‌ترین روش‌ها است و شما در صفحه نتایج گوگل این محتوا را با نمایش Ad در کنار آدرس سایت مشاهده می‌کنید.

تبلیغات ویدیویی: زمانی که شما تبلیغات خود را به صورت ویدیویی آماده می‌کنید، ویدئو شما در پلتفرم‌هایی مانند یوتیوب و… برای کاربران بارگذاری می‌شود. ویدیوهای 5 ثانیه‌ای که در ابتدا فیلم و یا بین دو فیلم پخش می‌شود از این سری تبلیغات هستند.

تبلیغات نمایشی: این تبلیغ نوعی بنر است که محتوای تبلیغاتی شما را در سایت‌های پر بازدید به نمایش گذاشته می‌شود. در این مورد، وب سایت‌هایی که بنر شما در آن قرار گرفته است و یا همان وب سایت میزبان، بابت این تبلیغ از شما هزینه دریافت می‌کند.

بهترین زمان استفاده گوگل ادز

بهترین زمان برای استفاده از تبلیغات گوگل ادز، زمانی است که کسب و کار شما برای رشد آمادگی کامل داشته باشد. در این موقعیت، محتوای کاملا تبلیغاتی را آماده می‌کنید تا بعد از بارگذاری آن مخاطبان هدف را جذب کنید. اگر شما ترافیکی از جستجو کاربران در سایت را دریافت نمی‌کنید، بهتر است از تبلیغات گوگل ادز استفاده نمایید، گوگل ادز بازدید سایت شما را افزایش می‌دهد و بعد از وارد شدن مخاطبان به سایت، این طراحی و محتوای وب سایت شما است که بازدید کننده را به مشتری تبدیل می‌نماید.

سیستم مزایده گوگل ادز چگونه است؟

گاهی ممکن است که دو تبلیغ دهنده کلمه کلیدی یکسانی داشته باشند که در این موقعیت گوگل تصمیم می‌گیرید تبلیغ کدام یک بالاتر نمایش داده شود. این سیستم به محض جستجو کلمه کلیدی توسط کاربر وارد مزایده می‌شود و هر شرکتی با توجه به بیشترین مبلغ پیشنهادی برای هر کلمه کلیدی، شانس بیشتری دارد. به طور کلی گوگل با توجه به کلمه کلیدی و مبلغ پیشنهادی بین این مزایده، تصمیم می‌گیرد که کدام یک از آن‌ها را در کدام جایگاه قرار دهد.

سخن پایانی

گوگل ادز یک پلتفرم تبلیغات در گوگل است که صاحبان کسب و کارها از آن برای معرفی خود می‌توانند استفاده کنند. گوگل ادز تبلیغاتی است که به ازای هر کلیک آن توسط کاربر باید هزینه‌ای پرداخت شود. این پلتفرم هزینه‌ بالایی دارد؛ با این وجود به علت مزایای که به همراه خواهد داشت، ارزش سرمایه گذاری دارد. تبلیغات گوگل ادز روش‌های متفاوتی دارد که انتخاب آن به محتوای تولید شده توسط صاحب کسب و کار بستگی دارد. با استفاده از گوگل ادز به راحتی می‌توانید مخاطب هدف خود را افزایش داده و در نتیجه باعث افزایش مشتری و سود دهی شوید.

نمایش بیشتر