اقتصادیکسب و کار ایرانی

دو خوابه دکوراسیون داخلی آپارتمان 80 متری ایرانی

دیزاین و دکور آپارتمانهای 80 متری با فضاسازی

با این­‌که این خانه فقط 80 مترمربع زیربنا دارد اما بسیار بزرگ‌تر به نظر می‌رسد. آن هم به دلیل طراحی صحیح و متناسب با متراژ آن است. که باعث شده از تمامی فضاها به بهترین نحو استفاده شود. و رنگ­‌آمیزی در طراحی داخلی بازنمود درستی داشته باشد.

طراحی داخلی مغازه: طراحان از روش‌های گوناگون برای ایجاد فضاهای مختلف در این خانه­‌ها استفاده می‌کنند. تا کاربری مفیدتری داشته باشند. در این خانه از قفسه‌های کتاب برای تفکیک اتاق‌ها و از دیوارها برای نگهداری وسایلی مانند گیتار، کفش و لوازم دیگر استفاده شده است.

در این دیزاین، یک فضای مخصوص برای کودک در پشت قفسه کتاب‌ها تعبیه شده که بدین ترتیب آن را از میز کار جدا می­‌کند. گیتار الکتریک به عنوان یک قطعه هنری به دیوار آویخته شده، در حالی که براحتی می‌توان آن را جابجا کرد و برداشت.

«قفسههای کتاب برای تفکیک اتاقها و از دیوارها برای نگهداری وسایلی مانند گیتار، کفش و لوازم دیگر»

آپارتمان |آثار هنری |تلویزیون

۲. تاثیر انتخاب بافت و رنگ مناسب در خانه­‌های کوچک

طراحی داخلی طلا فروشی: طراح این خانه، از بافت و رنگ‌های گوناگون برای تعریف فضاهای مختلف استفاده کرده است. دیوار پشتی اتاق نشیمن دارای یک کاغذ دیواری جالب با طرح چوب است که آن را از آشپزخانه متمایز می‌کند. استفاده از مبلمان آبی باعث شده که این خانه 80 متری دل­باز جلوه کند. استفاده از رنگ زرد برای چراغ مطالعه و چهارپایه‌ها باعث شده که فضای خانه یک­پارچه شود.

از اثرات استفاده از رنگ زرد در دکوراسیون داخلی خانه به تفصیل در مقاله صحبت کرده­‌ایم. باید بدانید استفاده از رنگ خاکستری برای مبل‌ها و کاناپه می‌تواند محیط را خنثی کند.

طراحی داخلی صرافی: در عوض استفاده از مثلا یک کوسن به رنگ زرد خردلی در کنار خاکستری ترکیبی بی­‌نظیر می‌سازد. کاشی‌های به رنگ آبی روشن در پشت وان حسِ آرامش‌بخشی دارند. و رنگ کف‌پوش حمام هم آن را تکمیل می‌کند. استفاده از طرح چوب و طیف رنگ‎های مختلف در این حمام کوچک، ساده اما منظم و مجلل است.

«استفاده از طرح چوب و طیف رنگهای مختلف در این حمام کوچک، ساده اما منظم و مجلل است

پیشنهاد بررسی:

۳. حداکثر استفاده از کمترین فضا در محیط‌­های کوچک

طراحان با استفاده از قفسه‌های قابل حرکت در اتاق خواب باعث ایجاد فضای بیشتر می‌شوند. کتاب‌ها به جای گذاشته شدن در  قفسه‌های سنتی، روی دیوار قرار می‌گیرند. این کار خیلی هنری به نظر می‌رسد. کف چوبی برای طراحی اتاق، بازنمودی از حس طبیعت زنده در خانه است.  انتخاب این کف­پوش چشم‌ را به سمت پنجره‌ها سوق خواهد داد.

استفاده از رنگ‌ها به طور تصادفی بر روی دیوارها به جای کاغذ دیواری تاثیر قابل توجهی خواهد داشت. در این خانه هنر آبرنگ در بالای تخت، چشم‌ها را به سمت سقف اتاق سوق داده و از این طریق به وسیع­‌تر نشان دادن فضا کمک خواهد کرد.

«هنر آبرنگ در بالای تخت، چشمها را به سمت سقف اتاق سوق داده»

نکته دیگر در بزرگتر نشان دادن فضا، استفاده از کاناپه‌های  چندوجهی است. با قرار دادن این کاناپه‌ها در یک گوشه از هال، هم می‌توانید رو به تلویزیون و هم پشت به آن بنشینید. این ترفند ساده کمک می‌کند که بدون به هم ریختن اتاق، بیشترین استفاده را از فضا ببرید. به این ترتیب می‌توانید از مهمانان خود در مقابل تلویزیون یا رو به فضای آشپزخانه پذیرایی کنید. (بیشتر بدانید: )

۴. ایجاد حس نشاط و آرامش در فضای خانه­‌های کوچک

به اتاق خواب این خانه نگاه کنید. کاغذ دیواری­‌ طرح پرنده. این کاغذ دیواری اصلا مصنوعی جلوه نمی‌کند و احساسی از نشاط را به بیننده منتقل می­‌سازد. قفسه‌های شناوری که در کنار تخت قرار دارند، بر دیوارِ روبروی تخت هم نصب شده‌اند و روی هرکدام آثار هنری مختلفی قرار داده شده است.

«کاغذ دیواری اصلا مصنوعی جلوه نمیکند و احساسی از نشاط را به بیننده منتقل می­‌سازد»

رنگ پرده‌ها نیز کاملا با ملافه‌های تخت تطابق دارند. قالیچه ضخیم پهن شده روی زمین، اتاق را دنج‌تر و صمیمانه­‌تر نشان می‌دهد. وجود یک راهروی تنگ و باریک در برخی خانه‌ها از مشکلات آن محسوب می­‌شود. اما طراحان این واحد 80 متری به این مسئله هم فکر کرده‌اند.

پنجره‌های بزرگی در این مسیر قرار گرفته­‌اند. یک اثر هنری روی دیوار قرار دارد. و فضایی به ساماندهی مدارک یا دفترچه‌های موردنیاز اختصاص یافته است. برای آنکه فضا ساده بماند، طراح از یک نقشه جهان چوبی استفاده کرده تا با کف‌پوش و پرده‌ها هماهنگ باشد.

«برای آنکه فضا ساده بماند، طراح از یک نقشه جهان چوبی استفاده کرده تا با کفپوش و پردهها هماهنگ باشد

وجود یک دیوار با پنجره‌های بزرگ باعث می‌شود که نور به فضای میز چوبی که یک سطح بالاتر قرار دارد بتابد. و باعث شده این سطحِ سکومانند از باقی نقاط متمایز شود. بقیه قسمت‌ها در سطح پایین‌تری قرار دارند. نورپردازی در سطوح مختلف افراد را به خواندن، لم دادن یا نشستن و خوردن یک میان‌وعده دعوت می‌کند. (بیشتر بدانید: )

جمع بندی نکات کلیدی

وقتی سطح زیربنای خانه محدود است، باید خلاقیت به خرج دهید. به اتاق­‌های خانه­‌ موردنظر نگاه کنید. آنها برای اهداف مختلفی طراحی و برنامه­‌ریزی شده‌­اند. درخانه مذکور طراح به جای ساختن دیوارهای متعدد که باعث می‌شود فضا کوچک به نظر برسد، تصمیم گرفته که از قفسه‌های کتاب برای تفکیک اتاق­‌ها استفاده کند. ورودی خانه رو به اتاق نشیمن است و قفسه کتاب فضای سقف تا کف را در بر می‌گیرد.

گاهی اوقات تصورِ یک خانه زیبا با سطح بنای کوچک دشوار است. این نقشه به شما کمک می‌کند که کل فضا را تجسم کنید. به این ترتیب می‌توانید ارتباط بین فضای کار، بخش ویژه کودک و فضای سرگرمی را دریابید.

با نگاه به نقشه خانه می‌بینید که عرض اتاق خواب خیلی کم است. این طراحی به رفع مشکل کمبود فضا کمک می‌کند. وقتی فضای خانه کوچک است، استفاده از دیوارها به عنوان انباری یک فکر هوشمندانه است. (در همین رابطه بخوانید: )

ورودی خانه می‌تواند با یک آویز لباس و یک سکو کوچک برای گذاشتن کفش‌ها بر روی آن طراحی شود.استفاده از آینه باعث بزرگ‌تر به نظر رسیدن فضا می‌شود. همچنین داشتن یک انباری اضافی در حمام از نکات ریزی است که در خانه‌های با متراژ کم به شما کمک خواهد کرد. شما می‌توانید حوله‌ها و کاغذ توالت‌ها را در زیر سینک آن نگه دارید. شاید خیلی دم دستی به نظر برسد، اما مانند بقیه نقاط اتاق‌ها، و شیک جلوه می‌کند.

در پایان می‌توانید برای مطالعه مقالات بیشتر در این خصوص به صفحه  مراجعه کنید. علاوه بر این برای کافی‌ست از طریق لینک وارد صفحه اصلی سایت خانه انزلی شوید

نمایش بیشتر