اخبار سلامتکسب و کار ایرانی

نحوه تزریق کوکتل مزوتراپی

آموزش استفاده از کوکتل های مزوتراپی:

روش تزریق به صورت مزوتراپی اپیدرمیک یا میکرونیدلینگ  می باشد و تعداد جلسات درمان ۳ تا ۶ جلسه هر ۲ هفته یکبار انجام می شود. تزریق این کوکتل ها به صورت پاپول برای از بین بردن خطوط ظریف و آبرسانی بالای پوست می باشد. دوره درمان ۳ جلسه است و هر یک ماه یکبار تزریق انجام می شود.

نحوه استفاده از کوکتل های LIPOLIFT

تعداد جلسات  درمان , ۲ تا ۴ جلسه می باشد که هر دو هفته یکبار به دو روش زیر می توانید تزریق را انجام دهید : روش اول مزوآنتی سلولیت  : عمق تزریق ۴ تا ۶ میلیمتر می باشد. (اثر این تزریق ۴ روز بعد مشخص می شود.) روش دوم تزریق : تزریق در عمق ۱/۵ تا ۲ میلیمتر می باشد.      (اثر این تزریق ۱۵ روز مشخص می شود) روش تزریق به صورت نقطه ای در عمق ۴ تا ۶ میلیمتر با فاصله ۲ سانتیمتر انجام می شود, مقدار هر تزریق در هر نقطه ۰٫۲ سی سی است و تعداد جلسات درمان ۳ جلسه یکبار یا هفته درمیان می باشد.

نحوه استفاده از کوکتل های MESO EYES :

تزریق این کوکتل فیوژن  به صورت پاپول در سطح پوست انجام می شود. (جوانسازی , لیفت و ضدالتهاب) تزریق خطی در زیر رینکل ها, سوزن را با زاویه ۴۵ درجه در عمق ۲ تا ۳ میلیمتر وارد کنید و همزمان با بیرون کشیدن سوزن مزو را تزریق کنید. تعداد جلسات ۲ تا ۳ جلسه هر ۳ هفته یکبار انجام شود. مزوتراپی اپیدرمیک در این تزریق زاویه ۷۵ درجه ورود سوزن انجام می شود تعداد جلسات درمان ۲ تا ۴ جلسه به فاصله ۲ هفته یکبار می باشد. تزریق در لایه درم انجام می شود و فاصله نقاط ۲ سانتیمتر است , عمق ۱/۵ تا ۲/۵ , زاویه ورود سوزن , ۴۵درجه است. تعداد جلسات ۲ هفته یکبار و تزریق باید دقیقا در امیکی از رایج ترین مشکلات امروزی است. گرچه از دست دادن 25 تا 50 تار مو در روز امری طبیعی است، اما گاهی اوقات، ریزش مو می‌تواند بسیار بیشتر و سریع تر باشد و باعث نگرانی و ترس شود

. برای ریزش مو روشی است که مدت‌ها در پزشکی استفاده می‌شود، مخصوصاً برای درمان‌های زیبایی، کاربرد آن آسان و بدون هیچ عارضه جانبی است، که معمولاً نتایج بسیار امیدوار کننده ای را به همراه دارد. امروزه به طور عمده در درمان‌های زیبایی برای مقابله با مشکلاتی مانند سلولیت، یا چین و چروک یا درمان‌های جوان سازی صورت مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما در عین حال مکمل مناسبی برای تقویت مو پس از است. اما، مزوتراپی مو چیست؟ در ادامه این مطلب ما نه تنها مزوتراپی مو را توضیح می‌دهیم، بلکه نحوه انجام آن را نیز توضیح خواهیم داد، و نتایجی را که شما می‌توانید انتظار داشته باشید و این که چرا باید این روش را گزینه ای مناسب برای افرادی که به فکر راه حلی برای مشکلات ریزش مو هستند، توضیح می‌دهیم.

مزوتراپی مو چیست؟

مزوتراپی مو، که به عنوان مزوپلاستی یا مزومو نیز شناخته می‌شود، یک روش درمانی است که شامل تزریق مستقیم داروها به پوست سر می‌شود. این روش تأثیری بر روی اپیدرم (لایه بیرونی پوست)، بافت همبند پوستی، گردش خون و سیستم ایمنی و حسی عصبی دارد. مزوتراپی مو می‌تواند در بهبود برخی از مشکلات خاص آلوپسی مانند تلوژن افلوویوم، آلوپسی آندروژنتیک، آلوپسی آره آتا و آلوپسی استرسی کمک کند. با این حال، شواهد علمی محدودی وجود دارد که نشان دهد این روش می‌تواند به طور موثر ریزش مو را کاهش دهد. هدف اصلی از مزوتراپی مو، افزایش جریان خون میکرو در پوست سر، تأمین مواد مغذی به موها، کاهش سرعت تحلیل فولیکول‌ها و تحریک رشد مو است. مواد استفاده شده در مزوتراپی مو می‌توانند به دو دسته تقسیم شوند: مواد اصلی یا اصلی (که توسط مدارک علمی و سازمان غذا و دارو تأیید شده‌اند) و مواد تکمیلی یا فرعی (که ادعا می‌کنند شرایط موجود را بهبود می‌بخشند).

تاریخچه مزوتراپی

اصطلاح “مزوتراپی” برای اولین بار توسط دکتر میشل پیستور در سال 1958 معرفی شد. وی این روش را به عنوان یک روش تسکین دهنده درد برای درمان بیماری‌های روماتولوژی، ورزش، آسیب شناسی، بیماری‌های عفونی و بیماری‌های عروقی استفاده کرد. دکتر لیونل بیسون این روش را در فرانسه آموخت و سپس آن را در آمریکا معروف کرد. در حال حاضر، کاربردهای آرایشی مزوتراپی، به ویژه برای کاهش چربی و سلولیت و درمان ریزش مو، به عنوان یک موضوع جهانی مورد توجه قرار گرفته است.

مزوتراپی برای ریزش مو چگونه عمل می‌کند؟

مزوتراپی یک درمان دارویی زیبایی غیر تهاجمی و غیر جراحی است که برای بازگرداندن حجم و درخشندگی موهای کم پشت استفاده می‌شود. این روش شامل قرار دادن میکروتزریق ها از عوامل دارویی، اسیدهای آمینه، ویتامین‌ها و موارد دیگر در لایه اپیدرمی پوست است. این روش باعث تحریک لایه مزودرم و افزایش رشد مو و تولید موی جدید می‌شود. این روش مبتنی بر این واقعیت است که بیشتر مشکلات ریزش مو به دلیل عدم تعادل هورمونی در اطراف پیازهای مو (مانند DHT)، کمبود مواد مغذی مناسب که به سلامت مو کمک می‌کند و کاهش گردش خون در پوست سر اتفاق می‌افتد. محلول مزوتراپی که به پوست سر تزریق می‌شود، شامل مجموعه‌ای از مواد شیمیایی خاص، ویتامین‌ها، آنزیم‌های مشترک و اسیدهای آمینه است که بر اساس نیاز بیمار تنظیم می‌شود. مزوتراپی به تدریج تعادل هورمونی را بهبود می‌بخشد و به رشد موهای سالم و جدید تشویق می‌کند. هر دو زنان و مردان می‌توانند از این روش بهره‌مند شوند.

روند مزوتراپی مو چگونه است؟

مزوتراپی برای مو به دو روش انجام می‌شود: مزوتراپی شیمیایی  موادی مانند بوفلومدیل، ماینوکسیدیل، فیناستراید، دوتاسترید، بیوتین، ویتامین‌ها و سیلیسیم آلی به لایه مزودرم پوست تزریق می‌شود. این مواد با هم کار می‌کنند تا رشد طبیعی مو را از طریق بهبود گردش خون، خنثی سازی DHT اضافی، کاهش التهاب و تحریک تولید کلاژن برای جلوگیری از ریزش مو تحریک کنند. مزوتراپی مکانیکی  پزشک سوراخ‌های ریز در ناحیه آسیب دیده ایجاد می‌کند که باعث رشد مو می‌شود. این حرکت باعث تولید کلاژن و الاستین می‌شود. این مواد به تشکیل بافت‌های جدید در مو کمک می‌کنند. در طی این فرآیند، هیچ آسیبی به کلاژن موجود وارد نمی‌شود.

درمان چقدر طول می‌کشد؟

طول دوره درمان به فرد بستگی دارد، اما به طور متوسط ​، شما به مدت حدود چهار ماه و یک بار در هفته به درمان نیاز خواهید داشت. این درمان معمولاً هشت جلسه، هر هفته یک جلسه، هر کدام به مدت نیم ساعت طول می‌کشد. هنگام استفاده از این درمان باید صبور بود زیرا نتایج نهایی و قابل قبول تنها پس از جلسه پنجم مشاهده می‌شود. مطمئناً، هنگامی که بدن شروع به پاسخ دادن به درمان می‌کند، مدت زمان و دفعات درمان کاهش می‌یابد.

عوارض جانبی مزوتراپی

از آنجا که این روش در ناحیه سطحی درم انجام می‌شود، مزوتراپی برای مو تقریباً هیچ عارضه ای ندارد و همه آن‌ها موقتی هستند و هیچ خطری برای سلامتی ما به همراه ندارد. در برخی موارد، برخی از عوارض جانبی درمان مزوتراپی مو می‌تواند درد خفیف در ناحیه تزریق شده، خارش، التهاب یا سردرد جزئی باشد. برای جلوگیری از این عوارض، پزشکان معمولاً استفاده از کرم‌های ضد التهاب را بعد از هر جلسه توصیه می‌کنند. علاوه بر این، بیمار پس از گذراندن یک جلسه باید از رفتن به مکان‌های مرطوب مانند سونا یا استخرها اجتناب کند. همچنین برای محافظت از منطقه تحت درمان از تابش مستقیم خورشید و قرار گیری زیاد در زیر نور آفتاب بسیار توصیه می‌شود.

چه کسی نباید برای از دست دادن مو به دنبال مزوتراپی باشد؟

اگر هر کدام از موارد زیر در شما وجود دارد، استفاده از روش مزوتراپی نمی‌تواند گزینه مناسبی باشد:

  • به هر یک از موادی که در مزوتراپی استفاده می‌شود حساسیت دارند
  • دیابت، کبد، کلیه یا مشکلات قلبی داشته باشید
  • باردار یا در دوران شیردهی هستید
  • از داروهای ضد انعقاد استفاده می‌کنید
  • در ناحیه آسیب دیده عفونت یا ضایعه داشته باشید.

مراقبت و نگهداری

این روش درمانی ممکن است از نیاز به جراحی‌های کاشت مو و سایر گزینه‌های گران قیمت و دردناک جلوگیری کند. با این حال، برای دستیابی به نتیجه بهتر و سریع، بیمار باید یک رژیم غذایی سالم داشته باشد، مصرف مواد غذایی بی ارزش و سموم را کاهش دهید و یک رژیم منظم تناسب اندام را دنبال کند. آیا مزوتراپی مو روش دردناکی است؟  خیر، اگر به درستی انجام شود، یکی از کم درد ترین روش‌های بازسازی مو است.

تفاوت PRP با مزوتراپی چیست؟

یک روش پیچیده تر از مزوتراپی است. در PRP خون از بیمار گرفته می‌شود و از نظر تجزیه و تحلیل بررسی می‌شود. پس از یک سری فرآیندهای پیچیده، پلاسمای خون شفاف و پلاسمای تغلیظ شده به پوست سر فرد تزریق می‌شود تا رشد مو را تحریک کند. تداد ترک پوستی انجام شود. چقدر زود انتظار دارم که بعد از اولین درمان نتایج را ببینم؟  نتایج هر روش ترمیم مو همیشه در افراد متفاوت است، اما در بیشتر موارد، 2-3 ماه طول می‌کشد تا نتایج قابل مشاهده باشد. آیا مزوتراپی برای مو دائمی است؟  متأسفانه، نتایج در مزوتراپی مو طولانی و دائمی نیست.

نمایش بیشتر

لیلا بنی نعمتی

من لیلا هستم، خبرنگاری که با نگاهی به آینده، مسائل امروز را تحلیل می‌کنم. در این سایت، با بررسی روندهای اجتماعی و اقتصادی، به دنبال درک بهتر چالش‌ها و فرصت‌های پیش روی جامعه در آینده هستم.