اخبار استانی

هفته بیست و سوم لیگ برتر| استقلال به دنبال حفظ صدرنشینی در اراک، پرسپولیس به دنبال اوج گیری با شکار قو

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، تیم‌های استقلال و پرسپولیس در چارچوب هفته بیست و سوم لیگ برتر فوتبال ایران به ترتیب ساعت ۱۸ و ۲۰ فردا در ورزشگاه‌های امام خمینی اراک و آزادی تهران به مصاف تیم‌های آلومینیوم و ملوان بندرانزلی خواهند رفت.

آلومینیوم اراک – استقلال 

آبی‌پوشان پایتخت با ۴۷ امتیاز صدرنشین هستند و برای حفظ جایگاه خود موظف به برتری در این بازی خارج از خانه هستند. نمایندگان تهران و اراک ۷ بار با هم روبه‌رو شده‌اند که ۳ بار استقلال برنده زمین را ترک کرده و ۴ بازی با تساوی تمام شده است. این بار هم استقلال به دنبال آن خواهد بود تا مقابل حریف اراکی برنده باشد و تعداد پیروزی‌های خود را برابر این حریف افزایش دهد.

تساوی خانگی هفته گذشته مقابل مس رفسنجان جایگاه استقلال را در صدر جدول شکننده کرده چراکه فاصله با تیم دوم جدول به یک امتیاز کاهش پیدا کرده و تساوی یا شکست می‌تواند به هفته‌ها صدرنشینی آبی‌پوشان پایان دهد. جواد نکونام در بازی فردا آرمین سهرابیان را به دلیل محرومیت در اختیار ندارد و مهدی مهدی‌پور و کوین یامگا هم تا پایان فصل به دلیل مصدومیت غایب خواهند بود. همچنین صالح حردانی هم شرایط مساعدی برای بازی ندارد.آلومینیوم اراک با ۳۰ امتیاز در رده هفتم قرار دارد. تیم مجتبی حسینی امیدی به قهرمانی ندارد اما اگر بتواند فردا در خانه برابر صدرنشین برنده شوند معادلات جدول را به هم می‌ریزند و به کسب سهمیه آسیایی امیدوار می‌شوند.

پرسپولیس – ملوان بندرانزلی 

پرسپولیس که با ۴۶ امتیاز در رده دوم جدول ایستاده به عنوان پرافتخارترین تیم لیگ برتر درصدد آن است تا خود را به صدر جدول برساند. بدون محاسبه نتیجه صدرنشین لیگ، سرخپوشان باید برنده شوند تا بتوانند حتی در صورت پیروزی استقلال ، فاصله یک امتیازی خود را با صدرنشین حفظ کنند. 

پرسپولیس در بازی رفت به تساوی بدون گل رسید و این بار از حریف شمالی پیروزی می‌خواهد. در بازی فردا اوسمار ویرا به دلیل اخراج در بازی قبل محروم است. علیرضا بیرانوند هم نمی‌تواند به دلیل مصدومیت درون دروازه قرار بگیرد و همانند بازی قبلی امیررضا رفیعی در ترکیب اصلی قرار می‌گیرد. ملوان که با ۳۸ امتیاز در رتبه پنجم است و بالاتر از سطح انتظار ظاهر شده، با سرمربیگری مهدی تارتار که زمانی مهره ثابت سرخپوشان پایتخت بود به خلق شگفتی می‌اندیشد.

دو تیم تا به حال ۷۳ بازی رسمی مقابل هم برگزار کرده‌اند و ۳۶ مرتبه پرسپولیس برنده شده، ۱۳ بار ملوان و ۲۴ بازی هم با تساوی به پایان رسیده است

 

 

نمایش بیشتر