اخبار سلامتکسب و کار ایرانی

همه چیز در مورد لوازم آرایشی

اشعه ماورا بنفش

قرار گرفتن در معرض آفتاب باعث جذب اشعه ماورا بنفش می‌شود و از بین رفتن کلاژن پوست می‌شود. در این حالت اگر از پوست با  کرم دور چشم لاکچری کوین حمایت نشود خاصیت ارتجاعی پوست از دست می‌رود و ظاهر می‌شود. اما راه بهتری هم وجود دارد و آن استفاده از کرم ضد آفتاب است. با استفاده از  کرم پودر لاکچری کوین بیز در برابر اشعه محافظت می‌شود. برای چروک نشدن پوست اطراف چشم باید از کرم‌های دور چشم با خاصیت ضدآفتاب استفاده کنید.

علت ایجاد چین و چروک دور چشم

پوست اطراف چشم حساس و نازک است و اولین قسمت از پوست که تحت تاثیر پیری شروع به چروک شدن می‌کند دور چشم است زیرا با پیر شدن خاصیت کشسانی پوست کاهش می‌یابد. عوامل مختلفی سبب چروک شدن پوست اطراف چشم می‌شود که شامل موارد زیر است.

پیری

اولین علت چروک شدن پوست پیری است. با بالا رفتن سن میزان ترشح چربی پوست کم می‌شود و حتی لایه چربی زیر پوست هم از بین می‌رود. پروتئین پوست که مسئول سفت نگه داشتن پوست است کلاژن است که با بالارفتن سن میزان تولید آن کاهش می‌یابد. این حالت باعث می‌شود شیارهای ریزی در پوست ایجاد شود و درصورتی که با کرم مرطوب نشود با از دست‌رفتن خاصیت انعطاف پذیری و کشسانی پوست این شیارها عمیق می‌شود، پوست شل می‌شود و کم کم علائم پیری ظاهر می‌شود. این فرایند در پوست دور چشم خیلی سریع اتفاق می‌افتد.

حالات چهره

حتما دیده‌اید که بعضی افراد دائم اخم یا شکلکی بر چهره دارند یا هنگام نگاه کردن یا لبخند زدن حالتی خاص به چهره می‌گیرند. تکرار یک حالت در چهره به مرور زمان باعث پایدار شدن آن حالت و شیار روی پوست می‌شود.

مصرف دخانیات

سیگار کشیدن نیز باعث سریع شدن روند پیری می‌شود. نیکوتین موجود در تنباکو رگ‌های خونی و مویرگ‌ها را کوچک می‌کند و از این طریق در خونرسانی سطح پوست تغییر ایجاد می‌شود و با کاهش خونرسانی پوست توانایی بازسازی سلول‌های مرده را نخواهد داشت و به این ترتیب چین و چروک‌ها زودتر از زمان معمول ایجاد می‌شود. اگر سیگار نمی‌کشید حتی قرار گرفتن در معرض دود آن هم تولید کلاژن و الاستین را در بدن تحت تاثیر قرار می‌دهد و سبب چروک می‌شود.

زیاد پلک زدن

یک علت چروک دور چشم در سنین پایین زیاد پلک زدن است. کسانی که خواب کمی دارند و به دلیل فعالیت زیاد، چشم‌ها اکثر اوقات باز است و نمی‌تواند آرامش و استراحت داشته باشد خیلی زود اطراف چشمانشان چروک می‌شود. استرس در زندگی و فشار کاری هم می‌تواند یک علت برای بیدار ماندن فرد و کم شدن خواب و در نهایت چروک شدن اطراف چشم شود. همچنین بیدار ماندن باعث تجمع مایعات در اطراف چشم و پف کردن آن می‌شود.

  • یکی از عواملی است که باعث می‌شود بدن در مقابل مواد حساسیت‌زا هیستامین آزاد کند و با آزاد شدن هیستامین عروق خونی دور چشم گشاد شود و در نهایت چشم‌ها ورم می‌کند و بعد از مدتی چروک‌ها ظاهر می‌شود.
  • ژنتیک نیز عاملی است که می‌تواند از نسلی به نسل دیگر زود چروک شدن پوست اطراف چشم را انتقال دهد.
  • پوست نیاز به مراقبت دارد. اگر می‌خواهید پوست شاداب و بدون چروک داشته باشید باید از آن در مقابل عوامل آسیب‌زا محافظت کنید و پوست را با مواد مغذی که در دارید و یا به صورت دستی با ماسک و روغن و کرم تغذیه کنید.

 روشهای خانگی ازبین بردن چین و چروک اطراف چشم

روش درمان چروک دور چشم بستگی به تمایل شما دارد. اگر این چروک‌ها ظریف هستند و هنوز عمیق نشده اند می‌توانید با روش‌های خانگی آن را رفع کنید. رفع چین و چروک دور چشم با طب سنتی با استفاده از ماسک‌های گیاهی و روغن‌های گیاهی است.  کرم روز لاکچری کوین و ورزش‌های صورت هم در رفع چین و چروک موثر است. اگر در مورد استفاده از هر کدام از روش‌ها سوالی دارید و می‌خواهید قبل از زیاد شدن چین و چروک دور چشم آن را درمان کنید با تماس بگیرید و از مشاوره‌های آن‌ها بهره بگیرید.

  استفاده از ماسک برای درمان چین و چروک چشم

استفاده از ماسک‌های خانگی برای چین و چروک دور چشم باعث شفافیت پوست و تغذیه آن از مواد مغذی می‌شود. واقعیت این است که نمی‌توان درمان قطعی چروک دور چشم را پیشنهاد داد اما ماسک‌ها روند چروک شدن را عقب می‌اندازد.

 ماسک سفیده تخممرغ برای درمان چین و چروک چشم

سفیده تخم مرغ حاوی ریبوفلاوین و سلنیوم است و خاصیت بستن منافذ پوست را دارد، همچنین کلاژن بالایی دارد. سفیده تخم مرغ به‌عنوان ماسک کلاژن دور چشم شناخته می‌شود و تاثیر بالایی در رفع چروک و بازسازی منافذ باز دارد. درصورتی که با مواد مغذی دیگر ترکیب شود اثرات آن چند برابر می‌شود. مثلا می‌توانید به آن اضافه کنید و از تاثیر جوان کنندگی آن شگفت زده شوید یا این‌که سفیده تخم مرغ را با عسل ترکیب کنید. برای تهیه این ماسک، سفیده تخم‌مرغ را با هم زدن اینقدر بزنید تا سفت و منسجم شود. سپس آن را اطراف چشم بمالید. مدتی زمانی که نیاز است این ماسک روی پوست بماند ۲۰ دقیقه است. اگر هفته‌ای دو مرتبه این ماسک را استفاده کنید پوست سفت و بدون چروکی خواهید داشت.

ماسک خیار برای درمان چین و چروک چشم

بهترین ماسک برای چروک دور چشم استفاده از خیار است. خاصیت خیار در آبرسانی و مرطوب کنندگی فوق‌العاده آن است و یکی از قدیمی‌ترین ماسک‌ها است که برای کاهش چین و چروک صورت و به‌خصوص دور چشم توصیه شده است. برای استفاده از آن باید پوست خیار را بکنید و آن را رنده کنید و به مدت ۲۰ دقیقه دور چشم‌ها قرار دهید و بعد با آب سرد بشویید. این کار را باید سه بار در هفته انجام دهید. می‌توانید این ماسک را با عسل یا آب لیمو هم ترکیب کنید و بعد روی پوست بگذارید. خیار حلقه حلقه شده هم می‌تواند به پوست شما طراوت دهد و چهره‌ی شما را شاداب‌تر کند.

ماسک چای سبز برای درمان چین و چروک چشم

چای سبز حاوی ترکیب شیمیایی به نام پلی‌فنول است و می‌تواند ضمن طراوت دادن به پوست، چین و چروک اطراف چشم را رفع می‌کند.

ماسک لیمو و ماست برای درمان چین و چروک چشم

لیمو دارای اسید آلفا هیدروکسی است و ماست با دارابودن اسید لاکتیک می‌تواند سلول‌های مرده را از بین ببرد. در حالتی که سلول‌های مرده از بین برود ساخت سلول‌های پوستی جدید با سرعت بیشتری انجام می‌شود و از بروز چروک پوستی جلوگیری می‌شود. این ماسک را می‌توانید به‌راحتی در خانه تهیه و استفاده کنید. کافی است یک قاشق آب‌لیمو را به دو قاشق ماست اضافه کنید و دور چشم‌ها بمالید. بعد از شستشوی ماسک بهتر است از کرم مرطوب کننده استفاده کنید.

استفاده از روغنهای گیاهی برای درمان چین و چروک چشم

اگر دنبال رفع چین و چروک دور چشم با مواد طبیعی هستید استفاده از روغن‌ها می‌تواند یک گزینه‌ی مطلوب برای شما باشد.

 روغن کرچک برای درمان چین و چروک چشم

روغن کرچک برای چروک دور چشم خاصیت مرطوب کنندگی دارد. می‌توانید هر شب چند قطره روغن کرچک را اطراف چشم مالش دهید، با این کار هم کرچک جذب پوست می‌شود و هم مالش دادن باعث افزایش جریان خون به این ناحیه می‌شود و چروک‌های ریز اطراف چشم محو می‌شود و حتی اگر دائم این روش را استفاده کنید با افزایش انعطاف‌پذیری پوست می‌توانید ضمن رفع کردن چروک‌ها از بروز چروک در آینده هم پیشگیری کنید.

روغن گلیسیرین برای درمان چین و چروک چشم

استفاده از برای دور چشم به دلیل خاصیت ضدپیری و مرطوب کنندگی آن است. گلیسیرین یک روغن شفاف و بی‌بو و حاصل چربی‌های حیوانی و گیاهی است. گلیسیرین حاوی آکوپورین است و آکوپورین پروتئینی است که جریان آب و گلیسرول را به لایه‌های زیرین پوست تسهیل می‌کند و به این طریق با آبرسانی از اطراف چشم جلوگیری می‌‌کند. همچنین این روغن با ضخیم‌تر کردن پوست، خاصیت کشسانی آن را بیشتر می‌کند و می‌تواند علاوه بر چروک دور چشم، پف و سیاهی دور چشم را هم درمان می‌کند.

 روغن بادام برای درمان چین و چروک چشم

استفاده از روغن بادام به دلیل دارا بودن ویتامین E یک روش طبیعی برای افزایش رطوبت پوست و رفع چین و چروک است. فرقی نمی‌کند از روغن بادام تلخ استفاده کنید یا روغن بادام شیرین. در هر دو روش باید روی پوست تمیز، چند قطره روغن بمالید و به مدت یک دقیقه ماساژ دهید. ماساژ روغن‌ها اطراف چشم بهتر است به شکل دورانی باشد.

روغن بنفشه برای درمان چین و چروک چشم

یکی دیگر از روغن‌هایی که در طب سنتی بسیار توصیه می‌شود روغن بنفشه است. این روغن هم پوست خشک را آبرسانی می‌کند و هم می‌تواند از بروز التهاب و قرمزی پوست جلوگیری کند.

ورزش صورت برای درمان چین و چروک چشم

ماساژدادن پوست با افزایش جریان خون به آن باعث کم شدن چروک ها می‌شود. برای نرم کردن عضلات اطراف چشم می‌توانید با نوک انگشتان روی منحنی‌های اطراف چشم ضربه بزنید یا این‌که با استفاده از دو انگشت پوست خود را زیر ابرو یا اطراف منحنی‌های چشم بکشید و رها کنید.

استفاده از کرم برای درمان چین و چروک چشم

استفاده از کرم دور چشم نیز یکی از گزینه‌های شما است که می‌تواند چروک دور چشم را کاهش دهد. بهترین کرم دور چشم را با استفاده از توصیه‌های زیر انتخاب کنید.

  • از کرم‌هایی که خاصیت مرطوب کنندگی و آبرسانی دارند استفاده کنید.
  • بهترین کرم دور چشم کرمی است که اسید هیالورونیک غلیظ دارد و فاقد چربی باشد.
  • کرم دور چشم باید حاوی باشد.
  • اگر می‌خواهید علاوه بر چروک دور چشم سیاهی آن را هم درمان کنید باید از کرمی استفاده کنید که لایه‌برداری نامحسوس روی پوست داشته باشد.

زمان استفاده از کرم دور چشم

استفاده از کم دورچشم در روز یا شب فرقی ندارد فقط نوع آن متفاوت است. اگر در روز کرم دور چشم استفاده می‌کنید باید کرم ضد اشعه ماورا بنفش یا ضدآفتاب باشد، پس بهتر است به SPF آن دقت کنید. کرم‌های دور چشم شبانه فاقد SPF  هستند.

استرس |اسم لوازم آرایشی با عکس |اسم لوازم آرایشی دخترانه

کرم دور چشم مناسب آقایان

استفاده از کرم دور چشم برای خانم و آقا فرقی نمی‌کند چون فرایند پیری و خشک شدن پوست برای هر دو اتفاق می‌افتد. فقطکرم باید کلاژن سازی پوست را تحریک کند. در کرم دور چشم آقایان فرایند جذب مواد مرطوب‌کننده سریع‌تر اتفاق می‌افتد.

کرم دور چشم را با مشورت پزشکان در انتخاب کنید. راه ارتباط شما با پزشکان به‌صورت اینترنتی و تماس تلفنی میسر است.

 برای پیشگیری از چین و چروک چه کار کنیم؟

چروک شدن پوست یک فرایند طبیعی در اثر فرایند سالمندی است. نمی‌توان آن را به طور کامل متوقف کرد اما می‌توان آن را به تأخیر انداخت یا از شدت آن کاست. برای پیشگیری از چروک شدن پوست موارد زیر را رعایت کنید.

  • حتماً از کرم ضدآفتاب با حداقل SPF 30 استفاده کنید. این کرم‌ها پوست شما را محافظت می‌کنند.
  • از کلاه آفتاب‌گیر و عینک دودی استفاده کنید.
  • به‌صورت روزانه از کرم آبرسان و مرطوب کننده استفاده کنید. این کرم‌ها آب موردنیاز پوست را تأمین می‌کند و مانع از خشکی و چین و چروک پوست می‌شود.
  • استفاده از ماسک‌های گیاهی و خانگی یا ماسک‌های بازاری و صنعتی را در برنامه روزانه خود بگنجانید.
  • آب زیاد بنوشید.
  • رژیم غذایی سرشار از میوه‌ها و سبزیجات استفاده کنید و در صورتی که کمبود موادمغذی و معدنی دارید از مکمل‌های غذایی استفاده کنید.
  • از استعمال سیگار، قلیان بپرهیزید
نمایش بیشتر