اخبار جامعهکسب و کار ایرانی

چرا وکیل متخصص ملکی نیاز داریم؟

باتوجه به اینکه در طی چند سال گذشته ارزش ملک و املاک به طور چشمگیری افزایش یافته است، اغلب مردم به دنبال معاملات ملکی هستند. همین امر نیز سبب شده است که درصد زیادی از مشکلات و دعاوی در مراجع قضایی مربوط به ملک و املاک می باشد. زیرا مردم عادی آگاهی کافی برای انجام این معاملات را ندارند. در چنین شرایطی دریافت راهنمایی و مشاوره از یک وکیل ملکی خوب می تواند بسیار مفید باشد.

بهترین وکیل ملکی در تهران |مشاوره رایگان وکیل ملکی |ملکی وکیل پایه یک دادگستری

وکیل ملکی، وکیل پایه یک دادگستری می باشد که می تواند در هر زمینه ی دیگری نیز پرونده قبول کند. اما به دلیل علاقه و برای داشتن پرونده های موفق تر سعی بر این دارد که تنها در یک حوزه فعالیت کند. این وکیل در دعاوی ملکی متخصص بوده و تجربه و دانش بالایی برای اقامه دعوا و دفاع از موکل خود دارد. از جمله دعاوی که یک وکیل ملک و املاک به آن ها می پردازند می توان به الزام به تنظیم سند رسمی ، اخذ پایان کار ، خلع ید و… اشاره کرد.

ویژگی های بهترین وکیل ملکی

باتوجه به وجود وکلای متعددی که در زمینه دعاوی ملکی فعالیت می کنند سوالی پرتکرار برای اغلب افراد پیش می آید. در زمینه ملکی باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟ برای پاسخ به این سوال در ادامه به شما برخی از این ویژگی ها را معرفی خواهیم کرد.

داشتن آگاهی و دانش کافی از قوانین ملکی اولین و مهم ترین ویژگی بهترین وکیل ملک و املاک است. همچنین علاوه بر آگاهی باید تجربه استفاده از این قوانین را نیز داشته باشد. زیرا به هر اندازه که یک پرونده ملکی پیچیدگی و حساسیت بیشتری داشته باشد، روند رسیدگی و حل آن نیاز به تجربه ی بیشتری دارد. زیرا چنین وکیلی می تواند با ارائه راه حل های بهتر و خلاقانه تر احتمال پیروزی شما را بیشتر می کند.

آشنایی کامل با روند دادگاه و مراجع صالح برای رسیدگی به هر پرونده ملکی نیز از دیگر ویژگی هایی است که یک وکیل خوب در امور ملکی باید داشته باشد. زیرا عدم آگاهی در این زمینه ممکن است خسارت های جبران ناپذیری برای موکل داشته باشد. همچنین زمان و هزینه ی بیشتری نیز برای موکل خواهد داشت.

انواع دعاوی ملکی

هنگامی که در معاملات ملکی یکی از طرفین سهواً یا عمداً به تعهدات خود عمل نمی کند مشکلات بسیار زیادی پیش می‌آید و یکی از طرفین اقدام قضایی انجام می دهد. این دعاوی دارای انواع گوناگونی بوده و همچنین گستردگی و پیچیدگی های بسیار زیادی نیز دارند. دعاوی ملکی را به 3 نوع می توان تقسیم کرد :

۱. دعاوی ملکی حقوقی

۲. دعاوی ملکی ثبتی

۳. دعاوی ملکی کیفری

دعاوی ملکی حقوقی

مرجع رسیدگی به این دعاوی دادگاه های حقوقی می باشند. از جمله دعاوی حقوقی ملکی می‌ توان به دعوای خلع ید، الزام به تنظیم سند رسمی، الزام به تحویل ملک، اثبات وقوع بیع و… اشاره کرد.

دعاوی ملکی کیفری

مرجع رسیدگی به دعاوی کیفری در زمینه ملک و املاک نیز دادسرا و دادگاه‌ های کیفری هستند. دعاوی مربوط به جعل اسناد ملکی، کلاهبرداری در حوزه املاک، تغییر کاربری بدون دریافت مجوز و… جزو دعاوی ملکی کیفری هستند.

دعاوی ملکی ثبتی

دعاوی ثبتی شاخه‌ای از دعاوی حقوقی هستند که مربوط به ثبت اسناد می شوند. اعتراض به ثبت سند، الزام به تفکیک، درخواست افراز و… از جمله این دعاوی ثبتی می باشد.

چرا به وکیل متخصص امور ملکی نیاز داریم؟

سوالی که ممکن است برای شما نیز پیش آمده باشد این است که چرا باید به یک وکیل متخصص ملکی مراجعه کنیم؟

در پاسخ به این سوال می توان گفت که پرونده های ملکی پیچیدگی های بسیار زیادی دارند که یک شخص عادی قادر به طرح دعوا و همچنین دفاع از حقوق خود نمی باشد. بنابراین برای اینکه روند رسیدگی به این نوع پرونده ها سریع تر و اصولی تر صورت بگیرد وجود وکیل متخصص ملکی واجب است.

بسیاری از افراد تصور می ‌کنند که پس از ایجاد مشکل در معاملات ملکی خود باید به وکیل دعاوی ملکی مراجعه کنند در صورتی که چنین نیست. شما می توانید پیش از انجام معامله و در تنظیم قراردادهای خود با یک وکیل متخصص امور ملکی مشورت کنید تا از ایجاد هرگونه خسارت مالی جلوگیری کنید. وجود وکیل ملکی خوب باعث می شود که شما با تمام بندهای قرارداد آشنا شده و از هرگونه کلاهبرداری یا جعل جلوگیری کنید.

وکیل متخصصی ملک

وکیل متخصصی ملک به فردی گفته می شود که دارای تحصیلات آکادمیک حقوقی می باشد و به طور تخصصی اقدام به پذیرش پرونده های ملکی می کند. این وکیل با داشتن تجربه بسیار بالای خود می تواند اقدام به موقعی در موضوعات پرونده های ملکی داشته باشد. همچنین با پیگیری سریع پرونده، جمع آوری مدارک لازم، اعتراض به موقع به حکم دادگاه در صورت نیاز می تواند بهترین نتایج را در پرونده های خود بگیرد.

باتوجه به ارزش بالای ملک و املاک و خسارت هایی که ممکن است بر اثر پیگیری نادرست پرونده برای شما ایجاد شود توصیه می کنیم که پیش از انتخاب وکیل ملکی حتما از تخصص و دانش او اطمینان کافی را کسب کنید.

وکیل ملکی انلاین

در برخی موارد پیش می آید که زمان مراجعه حضوری به یک وکیل ملکی را ندارید. اما در خصوص یک پرونده ملکی یا حتی بستن یک قرارداد ملکی نیاز به راهنمایی و مشاوره دارید. در این صورت می توانید از یک وکیل آنلاین استفاده کنید. این وکلا نیز مانند دیگر وکلا تجربه و تخصص لازم در زمینه ملک و املاک را دارند و می توانند شما را در کمترین زمان ممکن و در هر ساعتی از شبانه روز راهنمایی کنند. وکیل میلان یکی از وکلای متخصص در زمینه املاک است. شما میتوانید با شماره ایشان تماس بگیرید و یا از طریق صفحه مشاوره حقوقی پرسش خود را مطرح نمایید.

هزینه وکیل دعاوی ملکی

با توجه به اینکه حق الوکاله برخی از وکلا بسیار بالاست بسیاری از مردم در هنگام داشتن مشکلات حقوقی به وکیل مراجعه نمی کنند. در صورتی که عدم مراجعه به وکیل ملکی و دریافت مشاوره از او ممکن است خسارت های بسیار بیشتری برای فرد داشته باشد. توجه داشته باشید که در تمام موارد حق الوکاله تمام وکلا بالا نیست و بر اساس برخی موارد این هزینه تعیین می شود.

هزینه رسیدگی به پرونده ها در هر زمینه ای با توجه به پیچیدگی و دشواری آن پرونده تعیین می شود. به هر اندازه که میزان پیچیدگی یک پرونده بیشتر بوده و رسیدگی به آن زمان بیشتری نیاز داشته باشد هزینه بیشتری نیز خواهد داشت.

 

نمایش بیشتر