بررسی مواد اولیه را برای تولید رنگ‌

هنگامی ‌که حرف از رنگ به میان می‌آید، اکثر افراد به فکر رنگ‌هایی جهت نقاشی ساختمان‌ها، صندلی، میز، خودرو و… می‌افتند. اما رنگ‌ها در ابعاد بسیار گسترده‌ای وجود داشته و کاربرد آن‌ها نیز در صنایع به شکل وسیعی می‌باشد. به‌ طورکلی رنگ یک مایع رقیق بوده که پس‌از این ‌که روی یک سطح  قرار بگیرد، بر اثر یک فرآیند شیمیایی به شکل جامد و خشک درآمده و دیگر تغییری نمی‌کند .

استفاده از مواد اولیه رنگ باکیفیت و مناسب می‌تواند در تولید رنگ‌های باکیفیت تأثیر بسزایی داشته باشد. در واقع به نوع مواد اولیه تعیین‌ کننده این است که رنگ تا چه حد عملکرد مناسبی دارد. با توجه به این‌که هر نیاز صنایع روزبه‌روز به رنگ افزایش پیدا می‌کند، کارخانه‌های متعددی به تامین مواد اولیه می‌پردازند. در ادامه با ما همراه باشید تا در خصوص خرید مواد اولیه رنگ توضیحاتی را به شما ارائه دهیم.

شرکت ما تامین و واردکننده انواع مواد اولیه رنگ و رزین در حوزه افزودنی های صنعت رنگ و پوشش است.

انواع پترورزین: در سیستم رنگ به کار برده می شود، در پایان باعث چسبندگی فیلم‌های رنگی و افزایش سختی و مقاومت در برابر اسید و قلیا می شود.

بنتون 34 : به عنوان غلظت‌دهنده رئولوژیک در سیستم های پایه حلال

اروزیل 200: به عنوان عامل غلظت دهنده و ضد ته نشینی

تیلوز 4000 و 100000: به عنوان غلظت‌دهنده سلولزی

تگزانول: به عنوان منعقدکننده و عامل تشکیل فیلم در سیستم‌های پایه آب

Examining raw materials for color production

بررسی کاربرد رنگ

همان‌طور که گفته شد، رنگ‌ها در صنایع مختلف به شکل وسیعی مورد استفاده قرار گرفته و درحقیقت نقش مهمی را ایفا می‌ کنند. رنگ‌ها دارای کاربردهای متفاوت بوده که از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • محافظت سطوح در برابر عوامل همانند خوردگی
  • حفاظت سطوح مختلف در مقابل رطوبت
  • جهت شناسایی و نشانگر
  • عایق گرما
  • عایق صوتی و الکترومغناطیسی

این موارد تنها بخشی از کاربردهای اصلی رنگ بوده و این محصولات از اهمیت بسزایی در صنایع برخوردار هستند. لازم است بدانید که خرید مواد اولیه برای تولید رنگ بسیار حائز اهمیت است و می‌تواند در میزان کاربردی بودن آن‌ها تاثیرگذار باشد. بنابراین جهت تولید رنگ بایستی مواد اولیه را از کارخانه‌های بسیار معتبر و مطرح تهیه کرد.

از جمله اصلی‌ترین بخش‌های رنگ‌ ها می‌توان به رنگ ‌دانه، رزین، حلال، دیگر مواد افزودنی اشاره کرد. هر یک از بخش‌های نام ‌برده‌ شده دارای وظیفه مشخصی جهت عملکرد بهتر رنگ‌ها هستند. تمامی رنگ‌ها چه ساختمانی و صنعتی در صنعت کاربرد فراوانی دارند. جهت خرید مواد اولیه رنگ  شما می‌توانید با مجموعه کارشناسان مجموعه ما در تماس باشید.

بررسی مواد اولیه را برای تولید رنگ‌

مواد اولیه گوناگونی استفاده می‌شود تا در نهایت یک محصول باکیفیت و مناسب به خریداران ارائه شود. البته خرید مواد اولیه برای هر نوع رنگ متفاوت بوده و برای تمام انواع یکسان نیست. ازجمله مواد اولیه اصلی رنگ می ‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

پیگمنت یا رنگ ‌دانه

یکی از مهم‌ترین مواد اولیه تولید رنگ‌ یا همان رنگ ‌دانه است. نقش پیگمنت در ترکیب این محصولاتف میزان قدرت و درخشندگی آن‌ها بسیار زیاد می‌باشد. رنگ‌ دانه همان طورر که از نامش مشخص است، جهت رنگ‌ دهی به محصول و به کار می‌رود. رنگ ‌دانه ممکن است به ‌صورت شیمیایی و یا معدنی وجود داشته باشد. از جمله رنگ دانه‌ های طبیعی می‌توان به اکسید آهن، کروم، دی‌اکسید تیتانیوم اشاره کرد که با افزودنی‌هایی همچون سولفات و کلسیم کربنات می‌تواند باعث افزایش پیگمنت رنگ شود.

لازم است بدانید که رنگدانه‌ها نیز در گروه‌های مختلفی قرار دارد که ازجمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • قرمز آبی سبز زرد
  • پیگمنت دوده
  • پیگمنت اپتیکال

 رزین

برای رنگ‌هایی که برای ساختمان‌سازی به کار می‌روند، استفاده می‌شود. درواقع نقش اصلی رزین به ‌عنوان مواد اولیه رنگ افزایش چسبندگی به سطح‌های گوناگون می ‌باشد. به‌طور معمول انواع رنگ‌ها بر اساس نوع را از رزین که جهت تولید آن‌ها استفاده می‌شود، نام‌گذاری خواهند شد. به‌طور مثال رنگ‌های آکریلیک بر اساس و دلیل استفاده از رزین آکریلیک نام‌ گذاری شدند. رزین‌ها نیز در دسته ‌بندی‌ های مختلفی قرار می ‌گیرند که عبارت‌اند از:

  • رزین اپوکسی
  • گام رزین
  • رزین کوپلیمر
  • هیدروکربن
  • پترو زرین

پرایمر

یکی دیگر از مواد اولیه رنگ پرایمری ها هستند که معمولاً برای رنگ‌هایی که جهت آستر بکار برده می‌شوند،استفاده خواهند شد. استفاده از پرایمر باعث شد تا چسبندگی رنگ افزایش پیدا کند و بتواند باعث شود تا رنگ بهتر به سطوح بچسبد.

مرکز خرید مواد اولیه رنگ

شرکت ما دارای چندین سال سابقه در زمینه تامین مواد اولیه رنگ، رزین، چسب و غیره است. شما می‌توانید جهت خرید انواع مواد اولیه رنگ همانند رزین، پرایمر، رنگ دانه و… روی مجموعه ما حساب کنید. این مجموعه تمامی این محصولات را با بالاترین کیفیت ممکن به مراجعه‌ کنندگان ارائه می ‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر درخصوص مواد اولیه محصولات صنعتی می ‌توانید با کارشناسان ما ارتباط برقرار کنید.

افزودنی ضد رویه

افزودنی ضد رويه، بیشتر در رنگ‌های هوای خشک و مرکب کاربرد دارد. زمانی که حلال مورد استفاده در رنگ‌های پایه حلالی از بین می‌رود، موجب می‌شود یک لایه از مواد درون رنگ باقی بماند. با استفاده از افزودنی رنگ ضد رویه از تشکیل این لایه بر روی سطح رنگ جلوگیری می‌شود. یکی از رایج‌ترین انواع افزودنی ضد رویه، متیلاتیل کتوکسیم است. این افزودنی قادر به افزایش ظرفیت خشک‌کن سطحی یا کبالت است. مقدار مصرف این ضد رویه‌ها معمولاً بین یک الی چهار درصد است. گاهی اوقات از ترپن‌ها مانند دی پنتن و روغن کاج به عنوان افزودنی ضد رویه استفاده می‌شود.

برخی دیگر از انواع افزودنی رنگ

افزودنی‌ها در رابطه با پیوندهایی که دارند، به دسته‌های مختلفی تقسيم می‌شوند. به طوری که برخی از آن‌ها به صورت غیر یونی و بعضی دیگر دارای بار مثبت و منفی هستند. نوع بار افزودنی‌ها در اکثر موارد با توجه به عامل‌های خارجی تعیین می‌گردد.به عنوان نمونه کربوکسیل می‌تواند بار افزودنی‌ها را به منفی تغییر دهد. در مقابل، عوامل آمینو، همین بار را به مثبت تبدیل می‌کند. برای پی بردن به نوع بار و خاصیت فیزیکی افزودنی‌ها، کافیست اطلاعات شیمیایی مربوط به عدد هیدروکسیل، عدد اسیدی و عدد آمینی را به دست آورد.

نقش افزودنی در تولید رنگ

مونومرهای تشکیل‌شده در افزودنی رنگ، توسط پلیمریزاسیون تراکمی، حلقه گشایی یا رادیکالی، وظایف افزودنی‌ها را ديکته می‌کنند. این وظایف بر اساس نوع کوپلیمرهای استری، اتری، یورتانی، اورهای و سیلوکسانی است. گاهی اوقات به منظور گسترش عملکرد و شکل دادن به ساختار مولکولی یک افزودنی رنگ، از ساختارهای پلیمری گوناگون در فرمول شیمیایی آن استفاده می‌شود.

شما در هر کجای ایران که باشید موسسه مبتکران شیمی، می توانید محصول مورد نظر خود را در کمترین زمان ممکن و با بهترین قیمت و کیفیت به صورت عمده دریافت نمایید. تمامی مواد شیمیایی قابل خرید از موسسه مبتکران شیمی منطبق با آنالیز ارائه شده هستند و شما در هر صنعتی که فعالیت می کنید می توانید با خیال راحت از محصول خریداری شده استفاده نمایید.

نمایش بیشتر