درباره دومینیکا و عادات غذایی در آن

افراد به دلایل زیر مایل به سرمایه گذاری در این کشور هستند:

– دومینیکا جزیره ای زیبا و دست نخورده در دریای کارائیب است

– دومینیکا از نظر سیاسی باثبات است و دارای نهادهای دموکراتیک قوی است

– گردشگری در این کشور باعث رشد اقتصاد در این کشور شده است

– هزینه زندگی در دومینیکا نسبتا پایین است

– دومینیکا سفرِ بدون ویزا به بیش از 144  کشور از جمله بریتانیا، کانادا و منطقه شینگن را امکان پذیر می کند.

شهروندی دومینیکا از طریق سرمایه گذاری

دومینیکا کجاست. آیا به دنبال راهی برای شهروندی دومینیکا هستید؟ اگر چنین است، ممکن است بخواهید در این کشور سرمایه گذاری کنید. برنامه شهروندی دومینیکا از طریق سرمایه گذاری یکی از محبوب ترین برنامه های کسب اقامت در منطقه کارائیب است. سرمایه گذاری فرصتی برای کسب شهروندی دومینیکا و پاسپورت این کشور است.

پاسپورت دومینیکا

پاسپورت دومینیکا سند مسافرتی است که به جهت سفرهای بین المللی برای شهروندان کشورهای مشترک المنافع دومینیکا صادر می شود. دارنده این پاسپورت می تواند مطابق با شرایط ویزا به کشورهای خارجی بدون اینکه نیاز به اخذ ویزا داشته باشد سفر کند. اعتبار پاسپورت دومینیکا برای برای بزرگسالان 10 سال و برای افراد زیر 16 سال 5  سال می باشد

پاسپورت دومینیکا توسط اداره مهاجرت وزارت امنیت ملی صادر می شود. برای درخواست پاسپورت، متقاضیان باید یک فرم درخواست تکمیل شده، دو قطعه عکس گذرنامه اخیر و مدارک لازم را در صورت نیاز ارسال کنند.

پیش از اخذ و یا سفر به این کشور خوب است  راهنمای جامع سفر به دومینیکا را مطالعه کرده و با آداب و رسوم مردم در این کشور  به خصوص عادات غذایی مردم در آنجا آشنا شوید. در ادامه مطلب به توضیح و معرفی غذاهای محبوب و معروف در جزیره دومینیکا می پردازیم.

یکی از غذاهای محبوب در دومینیکا La Bandera است. این غذا ترکیبی از برنج سفید، لوبیا قرمز و گوشت (معمولاً مرغ، گوشت گاو یا خوک) می باشد. این غذای خوشمزه نام خود را از  پرچم دومینیکا که رنگ های مشابهی دارد وام گرفته است.

Arroz con leche (برنج با شیر) یک دسر خوشمزه و سنتی و یکی از غذاهای محبوب در دومینیکا است، که در بسیاری از کشورهای آمریکای لاتین یافت می شود. در دومینیکا اغلب برای صبحانه یا میان وعده مصرف می شود و ترکیبی از برنج سفید، شیر، چوب دارچین و کشمش می باشد.

سانکوچو سوپی است که در دومینیکا و دیگر کشورهای آمریکای لاتین بسیار محبوب است و جزو غذاهای محبوب در دومینیکا است. معمولاً با مرغ، گوشت گاو یا خوک و اقلامی مانند یوکا (کاساوا) و چنار و سبزیجاتی مانند سیب زمینی خرد شده، هویج، کلم و ذرت درست می شود.

Pollo guisado (مرغ خورشتی) غذای محبوبی در دومینیکا است که با تکه های مرغ درست می شود و در سس گوجه فرنگی با فلفل، پیاز، سیر و سایر چاشنی ها پخته می شود و اغلب با برنج سفید و لوبیا سرو می شود.

گریوت هائیتی یک غذای ساخته شده از تکه های گوشت خوک سرخ شده است که با پیاز کبابی، کلم ترشی و آهک خرد شده سرو می شود و بسیار شبیه به چیچارون دپولو دومینیکن است. این یک غذای معروف در دومینیکا است و معمولا به عنوان پیش غذا سرو می شود. می توان آن را در برخی از رستوران های هائیتی و دومینیکن نیز پیدا کرد.

Empanadas شیرینی هایی هستند که پخته یا سرخ می شوند و یکی از غذاهای محبوب در دومینیکا است. این محصول معمولاً با گوشت (مرغ، گوشت گاو یا ماهی) سبزیجات و پنیر پر می شوند. Empanadas یکی از محبوب ترین میان وعده ها در کارائیب است.

(ماهی سرخ شده) یکی از رایج ترین و غذاهای محبوب در دومینیکا است که در جزایر کارائیب می توانید پیدا می شود. معمولاً آن را با سنگ، برنج و لوبیا یا سالاد سبز ترکیب می کنند.

اگر با سبک و یا عادات غذایی در دومینیکا تطابق ندارید به شما پیشنهاد می کنیم تعدادی غذا به صورت کنسرو شده همراه خود داشته باشید تا در طول سفر به این کشور دچار مشکل نشوید.

جهت اخذ این کشور با مشاوران ما در قصران گروپ در تماس باشید

حدود ۳۳۰۰ نفر از آنان همچنان در سواحل شرقی به زندگی مشغولند.

اقلیم و موقعیت جغرافیایی جزیره دومینیکا

اقلیم و موقعیت جغرافیایی دومینیکا نیز موضوع مهمی است که باید پیش از اقدام برای دریافت پاسپورت این کشور نسبت به آن اطلاعات داشته باشید. جزیره دومینیکا همان‌طور که گفته شد در شرقی قرار دارد و جزء جوان‌ترین جزیره‌های آنتیل محسوب می‌شود. ساختار کلی این جزیره آتشفشانی است، اما جای نگرانی نیست؛ زیرا آتشفشان‌های این جزیره به ندرت فعال می‌شوند. به دلیل وجود همین آتشفشان‌ها است که این جزیره دارای خاک آبرفتی و حاصلخیز است و چشمه‌های آب گرم زیادی را نیز دارد.

حکومت دومینیکا و مردم سالار است. قوهٔ مقننه دومینیکا است که وظیفه قانون‌گذاری را بر عهده دارد. رئیس کشور رئیس‌جمهور و رئیس دولت نخست‌وزیر است که با رأی مستقیم مردم برگزیده می‌شوند.

دومینیکا برای جلب سرمایه برای توسعهٔ اقتصادی آن کشور، در مقابل سرمایه‌گذاری در پروژه‌های دولتی، تابعیت و حقوق دومینیکا را به سرمایه‌گذار اهداء می‌کند. اقتصاد دومینیکا کاملاً به گردشگری، کشاورزی و اخذ سنگین وابسته است.

تجارت بین‌المللی

دومینیکا، منافع ابتکار حوضه است که بسیاری از کالاها آمریکایی را با بخشودگی گمرک اعطا می‌کند. دومنیکا معتلق به انجمن عضو کارائیب غالباً انگلیسی زبان و بازار مشترک کاریکوم و سازمان‌های کشور کارائیب شرقی(OECS) است.

صنعت خدمات مالی

دومینیکا ظاهراً وضعیت معاف از را به شرکت‌های خارج از کشور ارئه می‌دهد. دومینیکا توافق‌نامه با لهستان را برای تبادل اطلاعات مالیاتی در ۱۲ ژوئیه ۲۰۱۲ امضا کرد.

مهاجران اقتصادی

شهروند رسمی شدن در کشور دومینیکا برای کسانی که دنبال تابعیت دوم هستند، معتبراست. افراد می‌توانند با ۷ سال اقامت قانونی در ازای سرمایه‌گذاری در اقتصاد این کشور ملیت دومنیکا را کسب کنند. از سال ۲۰۱۴، متقاضیان می‌توانند سرمایه‌گذاری حداقل ۲۰۰۰۰۰ دلار آمریکا در املاک و مستغلات را از استراحتگاه‌های جزیره ای یا برندهای جهانی مانند ، یا کنند. شهروندان دومنیکا می‌توانند بدون نیاز به یا به محض ورود با یک روادید به حدود ۱۴۰ کشور از جمله انگلستان و ناحیه سفر کنند. در حال حاضر ۱۶٪ درآمد دولت از طریق اهدی شهروندی است.

برنامه دیگری بر اساس اهدای سرمایه به دولت دومینیکا وجود دارد که تحت عنوان نیز برای اخذ شهروندی دومینیکا و دریافت وجود دارد که با مبلغ کمتر این شهروندی دریافت شود. این برنامه از سال ۱۹۹۳ در حال اجراست.

نشریه مدیریت ثروت حرفه ای فایننشال تایمز، کشور دومینیکا را به عنوان بهترین شهروندی جهان از طریق برنامه سرمایه‌گذاری در فهرست سالانه CBI خود قرار می‌دهد.

سرمایه گذاران تابعیت دومنیکا را انتخاب می‌کنند زیرا؛ دومنیکا مقرون به صرفه‌ترین کشور از نظر سرمایه‌گذاری و روند درخواست ساده و کارآمد است.

صنعت گردشگری

دومنیکا عمدتاً آتشفشانی و دارای چندین سواحل است. کوه‌های دومینیکا، ، دریاچه‌های آب شیرین، چشمه‌های آب گرم، آبشارها، و نقاط ، آن را به عنوان مقصد جذاب محیط زیست تبدیل می‌کند. طبیعت آتشفشانیِ جزیره، غواصان را به غواصی جذب خود کرده‌است.

رنکینگ جهانی دومینیکا

رتبه‌بندی کشور دومینیکا در جهان از لحاظ تولید ناخالص داخلی برابر ۸۴۹ میلیون دلار است که در کل دنیا رتبه ۱۷۳ را به خود اختصاص داده‌است. این مقدار شاید با توجه به میزان کلی درآمدهای دیگر کشورها مقدار کمی باشد، اما با توجه به اقتصاد تازه جان گرفته و همچنین کوچک بودن این کشور می‌تواند مبلغ قابل توجهی باشد.

قدرت پاسپورت دومینیکا در جهان

به نقل از immigrantinvest.com سال ۲۰۲۲ ، سفر به ۸۷ کشور بدون ویزا از جمله حوزه شنگن و انگلستان و ۴۱ کشور با ویزای فرودگاهی با گذرنامه دومنیکا امکان پذیر بود. و آخرین رتبه بندی گذرنامه های جهان پاسپورت دومینیکا در رتبه ۳۱ قرار گرفت.

دو فرودگاه منطقه ای در این جزیره وجود دارد، اما هیچ فرودگاه بین‌المللی وجود ندارد. پرواز به دومینیکا نیازمند مسافرت از طریق ، یا دیگر جزایر مجاور در کارائیب مانند مارتینیک، گوادلوپ، یا است.

شبکه جاده ایی دومنیکا عمدتاً در امتداد خط ساحلی و در امتداد دره رودخانه‌ها قرار دارد. جاده‌های عمده بزرگراه‌ها دو خط هستند.

این جاده‌های اصلی به تازگی با کمک و اتحادیه اروپا بازسازی شد.

دومنیکا بخش برق را از طریق؛ برق آبی، و تأمین می‌کند.

۸۶٫۸٪ مردم دومینیکا سیاه‌پوست، ۸٫۹٪ دورگه، ۲٫۹٪ سرخ‌پوستان کارائیبی، س ۰٫۸٪ سفیدپوست و ۰٫۷٪ از دیگر نژادها هستند

منبع : usaid.gov

خروج از نسخه موبایل