دلایل اهمیت شستشوی و نظافت ماشین

یک ماشین تمیز علاوه بر داشتن جلوه و ظاهری زیبا و القای حس مثبت به راننده، به عنوان یک سرمایه شخصی و با ارزش است که نگهداری مناسب از آن موجب برخورداری از ارزش بالاتر در صورت نیاز به فروش آن می باشد. انواع ذرات ریز و معلق موجود در هوا، خاک و گرد و غبار، فضولات پرندگان، لکه های ایجاد شده پس از بارش باران، تابش نور خورشید و… همگی از اصلی ترین دلایل نیاز به شستشو و نظافت ماشین به صورت منظم می باشد. اما همانطور که بدنه اتومبیل در معرض الودگی های مختلف قرار دارد، فضای داخلی آن نیز ممکن است به دلایل مختلف آلوده شود. به منظور سهولت در نظافت ماشین می توان از دستورالعمل ها و ابزارهای تخصصی استفاده نمود.

میزان عملکرد اتومبیل شما، بستگی به این دارد که تا چه اندازه حاضر به صرف وقت و هزینه خود هستید یا به عبارت دیگر تا چه اندازه با اهمیت و ارزش شستشوی خودرو آشنا هستید. بعضی از افراد مایلند ماشین خود را هر شش ماه یکبار، به طور کامل سرویس و همچنین به طور منظم تغییر روغن، بررسی مایعات، شستشو و… را انجام دهند.

ولی در مقابل، افرادی هستند که هیچ بهایی به وسیله نقلیه خود نمی دهند و دائما از عملکرد بد اتومبیل خود گلایه می کنند. تفسیر شما در مورد تعمیر و نگهداری وسیله نقلیه هرچه باشد، این را بدانید که کار عاقلانه آن است که قبل از اینکه درگیر قبوض سنگین مکانیکی شوید، بهتر است با صرف حداقل هزینه از خودروی خود محافظت کنید.

خوشبو کردن داخل خودرو

بوی بد داخل خودرو اغلب به خاطر کثیف بودن و عدم تمیز کردن مرتب خودرو ایجاد می شود. همچنین ممکن است به خاطر گرمای هوا، عرق های منتقل شده به صندلی ها و … ایجاد شود. به همین دلیل بعد از تمیز کردن سایر اجزای داخل خودرو، در خودرو را برای چند دقیقه باز گذاشته می شود تا بوهای ایجاد شده داخل خودرو کاملا با هوای آزاد از داخل خودرو خارج شود.
جهت محکم کاری نیز از مواد خوشبو کننده استفاده می شود تا لذت رانندگی و سوار شدن بر خودروی کاملا تمیز را دو چندان کند.

معایب کارواش

این کارواش ها در مرحله اول، هیچ قسمتی برای پیش شستشوی خودرو به منظور از بین بردن کثیفی ها قبل از انجام پروسه اصلی در نظر نگرفته اند. در همان ابتدا غلطک های بزرگ شروع به چرخش بر روی سطح بدنه خودرو می کنند و تمامی آلودگی ها و شن ریزه ها را بر روی سطح می غلطانند. همچنین این غلطک ها روزانه بر روی چندین خودروی دیگر غلطیده اند و ذرات و آلودگی های آنها را در خود جمع کرده اند و مجددا بر روی خودروی شما کشیده می شوند.
این اتفاقات باعث ایجاد حجم زیادی از خطوط سطحی و خطوط چرخشی بر روی سطح بدنه خودرو می شود و از درخشندگی سطح بدنه به شدت می کاهد.

غلطک ها پتانسیل آسیب رساندن به نقاطی مثل اسپویلر (اصطلاحا به آن بال می گویند)، گوشه های آینه های جانبی و … را به واسطه ذرات خشنی که درون آنها است دارند. شما نمی دانید زمانی که خودرویتان در مراکز کارواش اتوماتیک شسته می شود از چه موادی در دستگاه های آنها استفاده می شود. معمولا شوینده هایی مورد استفاده قرار می گیرد که لایه های محافظتی نظیر واکس ها را به واسطه مواد شیمیایی که درون آنهاست از بین می برد و می تواند به مناطق ظریف آسیب وارد نماید. بعد از اینکه خودرو شسته شد معمولا یک دمنده بزرگ خودرو را خشک می کند که در خلال این پروسه قسمت های از خودرو هستند که قطرات آب بر روی آنها باقی مانده است.

سپس شما به زیر آفتاب می روید و مواد شیمیایی و قطراتی که روی سطح باقی مانده باعث ایجاد لکه هایی می شوند که از بین بردن آنها کار بسیار دشواری است. بنابراین مبلغی که این     کارواش ها از شما بابت ارائه خدمات بی کیفیت دریافت می کنند غیر منصفانه است. وقتی خودروی شما نیاز به شستشو دارد بهتر است که خودتان آن را بشویید تا اینکه به کارواش ها بسپارید و به سرمایه خود آسیب وارد نمایید.

به نقل از youtube کارواش های غیر اتوماتیک نسبت به کارواش های اتوماتیک خدمات با دقت تری ارائه می دهند ولی متاسفانه از مشکلات ذکر شده در بالا رنج می برند. در واقع کارواش های دستی همانند کارواش های اتوماتیک به منظور سود رسانی هرچه بیشتر به مالکین آنها در یک بازه زمانی مشخص طراحی شده اند.

ابزاری که در کارواش های دستی و اتوماتیک استفاده می شوند برای چندین خودرو به کار برده شده اند و در فواصل بین ارائه خدمات به خودرو ها به خوبی شسته نمی شوند. کارواش های دستی توان مالی پر کردن مجدد سطل های شستشو به صورت جداگانه برای هر خودرو را ندارند. بنابراین آلودگی های دیگر خودرو ها که شسته شده اند بر روی خودروی شما هم کشیده می شوند.

اکثر کارواش های دستی از اسفنج و جیر به جای واش میت ها و دستمال های مایکروفایبر جهت شستن و خشک کردن خودرو شما استفاده می کنند که خود باعث ایجاد خطوط سطحی و چرخشی بر روی خودرو می شوند. در واقع اگر چند روز بیشتر صبر کنید تا خودتان خودرویتان را بشوئید ارزش دارد تا آن را به کارواش های اتوماتیک یا دستی بسپارید.

استدلال هایی مطرح شده است که ماشین کثیف نسبت به ماشین تمیز، کارآمد تر است ولی این نظریه کاملا غیر واقعی است. این استدلال اشتباه بر اساس آیرودینامیک توپ گلف شکل گرفته است. شاخه های توپ گلف، مقاومت در برابر باد را کاهش می دهد، به این ترتیب توپ گلف کثیف سریع تر و مستقیم تر از یک توپ تمیز حرکت می کند. کارکرد این مسئله تنها به دلیل طراحی متقارن و دقیق سازندگان روی یک توپ گلف بوده است، نه خودروی شما!

ذرات خاکی روی قسمت بیرونی خودروی شما، باعث مقاومت در برابر باد شده و باعث می شود از سوخت بیشتری استفاده کنید.

بنابراین، یک ماشین تمیز از نظر اقتصادی برای شما مقرون به صرفه تر است.

4-جلوگیری از خسارت

وجود کثیفی، ذرات گرد و غبار موجود روی بدنه بیرونی خودروی شما به راحتی می تواند منجر به خراش در رنگ بدنه خودرو شود.

این موارد در نهایت باعث زنگ زدگی و خوردگی اتومبیل شما می شود.

کثیفی که در قسمت بیرونی خودرو باقی می ماند، پوشش محافظ خودرو را پوشانده و باعث محو شدگی رنگ می شود.

5-سلامتی:

متوجه باشید که فضای داخلی ماشین شما، مملو از میکروب هایی که توسط خودتان یا دیگر افراد و همین طور از طریق فضولات حیوانات خانگی تان می باشد.

نظافت داخل ماشین و شستشوی آن

پس برای حفظ سلامتی خود، نظافت داخل ماشین و شستشوی آن را برای جلوگیری از آلرژی های ناخواسته جدی بگیرید!

یک از روش های موثر برای ضدعفونی کردن داخل اتومبیل استفاده از کارواش بخار می باشد. در این خصوص صورت گرفته است و نشان دهنده کارایی بالای بخار می باشد. حالا که با مزایای یک اتومبیل تمیز آشنا شدید، شستشوی اصولی خودروی خود را به کسانی بسپارید که علم آن را دارند و می توانند به شما کمک کنند.

آریزو ۶ پرو مشکی |تیگارد سفید |روکش صندلی ۲۰۷ چرم

کارواش داران در در دهه ی اخیر، برای بهینه سازی در مصرف آب، مواد شوینده، زمان، ضدعفونی و دسترسی به تمام نقاطی که تمیز کردن آن مشکل است مانند داشبورد، دریچه بخار و …، شستشوی خودرو ها را با دستگاه بخار آغاز کردند. استفاده از دستگاه بخار یک روش کاملا مقرون به صرفه تر و بهینه تر است که به کمک سلامت خودروی شما آمده است.

امروزه استفاده از کارواش بخار بسیار رایج است. شستشوی داخل ماشین با دستگاه کارواش بخار نکته قابل توجه در کارواش بخار انتخاب دستگاه کارواش بخار مناسب می باشد. خوشبختانه در صنایع دما بخار مشهد دستگاه ژنراتوری با کیفیت بالا و مطابق با استاندارد های جهانی تولید می شود. دستگاه های ژنراتوری دارای می باشد و شما می توانید این دستگاه ها را دقیقا مطابق با نیاز خود سفارش دهید.

روکش صندلی

خرید و نصب روکش صندلی

روکش صندلی برلیانس h330  بدلیل غیر قابل تعویض و شستشو بودن، نسبت به کثیفی، پارگی ، سوختگی و … بسیار حساس میباشند که هنگام استفاده از خودرو در دراز مدت این اتفاقات امری بسیار طبیعی میباشد.

استفاده از روکش خودرو نقش بسزایی در نگهداری از روکش اصلی و فابریک خودرو ایفا میکند. این روکش ها بطور معمول بر روی روکش اصلی کشیده میشود و روکش دوم صندلی نیز نامگذاری میگردد.
اغلب رانندگان برای تمیزی و زیبایی خودرو اهمیت بسیاری قائل هستند.با استفاده از این روکش ها میتوانید نگرانی بابت خراب ، کهنه شدن و پارگی روکشها را از بین ببرید.

جنس روکشهای صندلی خودرو

روکش های خودرو از جنسهای مختلفی نظیر کتان، پارچه نخی، جیر ، برزنت چرم و … تولید میگردند که هرکدام نیز معایب و مزایای خود را دارند ، معمولا استفاده از روکشهای پارچه ای طرفداران بیشتری نسبت به سایر روکشها نظیر چرم و … دارد ، شستشوی این روکشها راحت میباشد و در فصل تابستان تعریق کمتری نسبت به روکشهای چرمی ایجاد میکند.

خرید انواع روکش صندلی

در این بخش میتوانید انواع روکش برای خودروهای مختلف را مشاهده نمایید.  نمایندگی ما رسمی برندهای معتبر روکش همانند هایکو ، مارال و … میباشد. روکش جهت خودروهای مختلف با جنسهای مختلف پارچه ای ، چرمی ، جیر و …

نمایش بیشتر