صندلی اداری مناسب کمردرد

به همه آن ساعاتی از روز که در محیط کار به پشت میزنشینی روی یک صندلی می گذرد، فکر کنید. برای بیشتر افراد، میانگین آن ساعات بیشتر از 6 ساعت است و اگر لازم برخوردار نباشد، دچارشدن به عارضه کمردرد برایتان اجتناب ناپذیر خواهد بود. انتخاب صندلی مناسب برای جلوگیری از کمردرد، از نان شب برایتان واجب تر خواهد بود. بعد از اینکه با راهنمایی های ما در این مقاله موفق به انتخاب یک صندلی ایده آل شدید، باید آن را به درستی تنظیم کنید تا در حین نشستن حالت منحنی Sشکل کمرتان حفظ شود و دچار خمیدگی و سایر مشکلات مرتبط با کمردرد نشوید.

Office chair suitable for back pain

در انتخاب صندلی مناسب برای جلوگیری از کمردرد به دنبال چه ویژگی های باشیم؟

در ادامه به مهم ترین ویژگی هایی که باید در انتخاب صندلی مناسب برای جلوگیری از کمردرد به دنبال شان باشید و به آن توجه کنید، آورده شده است:

  1. پایه های صندلی

در انتخاب صندلی مناسب برای جلوگیری از کمردرد، بایستی پایه های پنچ تایی قدرتمندی را انتخاب کنید تا شانس افتادن و برعکس شدن تان حین نشستن روی آن کمتر شود. پایه های صندلی باید حتماً روی چرخ سوار باشند تا بتوانید به راحتی به این سو و آن سو جابجا شوید و عضله های بدن تان دچار گرفتگی نشود، گرفتگی که می تواند ناشی از فشار آوردن، کشیده شدن و خمیده شدن شان باشد.

  1. نشیمنگاه صندلی

نشیمنگاه صندلی مناسب برای جلوگیری از کمردرد بایستی بالشتک هایی معمولی داشته باشد و نباید خیلی نرم باشند. باید لبه های بالشتک بخش نشیمنگاه، گرد باشد و روبه پایین جمع شود. همچنین حتماً به دنبال تهیه صندلی باشید که بخش نشستن آن را بتواند تنظیم کند. اگر جهت آن هم قابل تغییر باشد، که یک ویژگی ارزشمند دیگر برایش به حساب می آید.

  1. پشتی صندلی

بخش تکیه گاه پشت صندلی در صورت داشتن ویژگی های ایده آل و مناسب یکی از بهترین ابزارها برای جلوگیری از درد کمر محسوب می شود. در انتخاب صندلی مناسب برای جلوگیری از کمردرد، بدانید که پشتی صندلی باید حتماً حالت منحنی رو به بیرون داشته باشد و بتوان ارتفاع آن را تنظیم نمود.

  1. دسته های صندلی

عرض دسته های صندلی باید حداقل دو اینچ پهنا داشته باشند تا بتوانند به خوبی بدن شما را پوشش دهند و از جنس نرم برای کاهش سطح حساسیت و آسیب رسانی به شریان های خونی در ساعد برخوردار باشند. در انتخاب صندلی مناسب برای جلوگیری از کمردرد، دسته های صندلی مدنظرتان باشد که ارتفاع و پهنای شان را بشود تنظیم کرد.

پس از خرید صندلی مناسب، برای جلوگیری از کمردرد چه کارهایی انجام دهیم؟

پس از انتخاب صندلی مناسب برای جلوگیری از کمردرد که مجهز به امکانات قابلیت تنظیم برای بخش ها و قسمت های مختلفش می باشد، در ادامه قصد داریم تا شما را با تنظیمات لازم برای کاهش کمردرد آشنا کنیم:

1.نشیمنگاه صندلی را تا جایی که پاهای تان به طور کامل به زمین بچسبد بالا ببرید یا پایین بیاورید؛ در ضمن طوری وضعیت نشستن تان را تنظیم کنید که پشت زانویتان تاحدودی بالاتر از سطح نشیمنگاه قرار بگیرد.

2.پشتی صندلی را آنقدر بالا و پایین کنید تا بخش تکیه گاه کمری به طور کامل با کمر شما چفت شود. با این کار از کمرتان دربرابر دردهای موضعی محافظت خواهید کرد.

3.پشتی صندلی را طوری به سمت جلو یا عقب تنظیم کنید که فاصله ای به اندازه یک مشت بین پشت زانوها و جلوی صندلی قرار بگیرد. این کار باعث کاهش فشار وارده به ران های تان می شود.

4.دسته های صندلی را به شکلی تنظیم کنید تا بتوانند از بازوهای شما پشتیبانی کنند و آنقدری سطح شان پایین باشد که شانه های تان در وضعیت ریلکس قرار بگیرند. دسته های صندلی باید آنقدر نزدیک باشند که از ساعدتان پشتیبانی کنند و بازوی تاناگر دیسک کمر دارید، باید به انحنای صندلی توجه ویژه ای داشته باشیم که متناسب با انحنای ستون فقرات باشد. صندلی که بتواند انحنای ستون فقرات ما را حفظ کند و تکیه گاه مناسبی برای تکیه دادن باشد، مناسب تر از صندلی می باشد که روی آن صاف و بصورت 90 درجه بنشینیم. صندلی مخصوص بیماران دیسک کمر باید دارای پشتی بلندی باشد تا شانه های شما هم راستا با آن قرار بگیرد. عرض پشتی مناسب نیز بین 32 تا 36 سانتی متر می باشد و ارتفاع نیز باید بین 50 تا 82 سانتی متر باشد.

قابل تنظیم بودن پشتی صندلی

در قسمت گودی کمر، باید یک قوس محدب برای پر کردن گودی و یک قوس مقعر در قسمت پشت داشته باشد. در صورت عدم وجود قوس های محدب و مقعر، باید از بالشتک مناسب کمری روی پشتی صندلی استفاده گردد، به طوری که مهره های کمری پوشانده شود، مثلاً ارتفاع 10 تا 20 سانتیمتر بالای پایین ترین سطح نشیمنگاه مناسب است. پشتی صندلی باید قابلیت تنظیم در وضعیت های مختلف را داشته باشد. زاویه پشتی با نشیمنگاه صندلی، حداقل 95 تا 110 درجه باشد.

قابل تنظیم بودن ارتفاع صندلی

یک صندلی مناسب دیسک کمر طوری طراحی شده که بتوانیم ارتفاع آن را تنظیم کنیم. در صورتی که ارتفاع صندلی خیلی کم باشد، باید پاهایمان را روی زمین خم کنیم و از طرفی اگر ارتفاع خیلی زیاد باشد، پاهایمان آویزان می ماند. پس مناسب ترین ارتفاع برای صندلی بین 41 تا 52 سانتی متر است. البته به شرایط بدنی ما نیز بستگی دارد.

قابلیت خواباندن صندلی

یکی از ویژگی های مهم صندلی های اداری مناسب دیسک کمر، قابلیت خواباندن آن است. صاف نشستن طولانی کمر ما را خسته می کند در نتیجه به صورت ناخودآگاه قوز می کنیم و مهره های کمرمان تحت فشار قرار میگیرد. بنابراین داشتن این قابلیت به شما کمک می کند تا هر وقت که خواستید به عضلات ستون فقرات، استراحت بدهید.

قابلیت تنظیم دسته صندلی

هر صندلی مناسب اداری باید برای راحت تر بلند شدن و همچنین استراحت دست ها حتماً دو دسته در دو طرف داشته باشد که در تنظیم مناسبی با میز اداره نیز قرار داشته باشند. برای فعالیت هایی که به حرکت زیاد دست ها نیاز است باید از صندلی های بدون دسته استفاده کرد. دسته صندلی نیز می تواند از ماهیچه های گردن و شانه محافظت کند و به عنوان تکیه گاهی برای بلند شدن، مورد استفاده قرار گیرد.

داشتن پشت سری / گردنی

هنگام استفاده از صندلی هایی که پشت سری دارند، فشار کمتری به گردن کاربر وارد می شود تا زمان استفاده از کامپیوتر ناچار به خم کردن گردن خود نباشد. جنس پشت گردنی عمدتا از جنس مش یا توری است تا از طریق افزایش گردش هوا از تعریق در قسمت گردن جلوگیری کند. در این مقاله ما شما را با ویژگی های انتخاب یک صندلی مناسب برای کارمندان و صندلی مدیریتی برای رهایی و جلوگیری از کمردرد و نحوه تنظیم این نوع صندلی ها آشنا کردیم. اگر قصد دارید برای رهایی از دست کمردردهای موضعی در محیط کار و افزایش سطح بهره وری تان در محیط کار آستین تان را بالا بزنید و اقدامی انجام دهید، بهتر است همین الان برای بررسی انواع صندلی اداری ارگونومیک سری به نمایندگی ها و شعب معتبر نیلپر بزنید یا نگاهی به بخش صندلی اداری ما بیندازید تا تصمیمی خردمندانه و هوشمندانه بگیرید و خریدی پرسرعت و آسان را تجربه کنید.

نمایش بیشتر