کسب و کار ایرانی

طرز تهیه کتلت بدون گوشت فقط در 6 مرحله

طرز تهیه کتلت بدون گوشت

کتلت بدون گوشت یک غذای بسیار ارزان قیمت و بسیار پرطرفدار است، شما به راحتی می توانید یک غذای خوشمزه را در خانه تهیه کنید، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کتلت بدون گوشت با ما همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
سیب زمینی ۳ عدد
پیاز ۱ عدد
تخم مرغ ۲ عدد
کره ۳۰۰ گرم
آرد نصف پیمانه
نمک و فلفل و زردچوبه به مقدار لازم
روغن به مقدار لازم

طرز تهیه کتلت بدون گوشت

مرحله اول

برای تهیه نارگیل بدون گوشت ابتدا باید سیب زمینی ها را با کمی آب و نمک در تابه ای بریزید و بجوشانید و بگذارید سیب زمینی ها روی حرارت متوسط ​​کاملا بپزند و سیب زمینی های پخته شده را پوست بگیرید و با گوشت کوب یا گریل تمیز کنید.

مرحله دوم

در این مرحله تابه را روی اجاق گذاشته و کره را به تابه اضافه می کنیم و صبر می کنیم تا کره کاملا آب شود سپس آرد سفید را با کمی زردچوبه به روغن اضافه می کنیم و خوب تفت می دهیم تا حالت خمیری به خود بگیرد.

مرحله سوم

صبر کنید تا خمیر سرخ شده خنک شود سپس آن را به سیب زمینی ها اضافه کرده و ریز خرد کنید. حالا پیاز را بگذارید و آب آن را بگیرید و به سیب زمینی ها و آرد سرخ شده اضافه کنید و خوب مخلوط کنید.

آموزش |فلفل |کاغذ

مرحله چهارم

در ظرفی جداگانه تخم مرغ ها را بشکنید و خوب هم بزنید تا زرده و سفیده کاملا مخلوط شده و کف روی ظرف ظاهر شود. حالا تخم مرغ ها را با نمک و فلفل سیاه به بقیه مواد اضافه کنید و خوب هم بزنید تا خمیر یکدستی به دست آید.

مرحله پنجم

تابه را روی اجاق بگذارید و داخل آن روغن بریزید و صبر کنید تا روغن داغ شود سپس یک گلوله کاکائو مایع را در تابه بردارید و صبر کنید تا طرف اول کوکو بپزد.

مرحله ششم

بعد از پخته شدن طرف اول آن را برگردانید تا طرف دیگر هم بپزد و بعد از پخت، دو طرف شیرینی ها را روی کاغذ آشپزخانه قرار دهید تا روغن اضافی آن گرفته شود و آماده سرو شود، سپس در ظرف سرو قرار دهید و به دلخواه تزئین کنید.

نمایش بیشتر