علت کار نکردن ماشین ظرفشویی بکو

مشکلات رایج در تعمیرات ماشین ظرفشویی بکو

تعمیر ماشین ظرفشویی بکو که نشتی آب دارد

ابتدا درب ماشین ظرفشویی بکو را باز کنید و لاستیک دور درب جلوی آن را چک کنید که فرسوده یا پاره نشده باشد. اگر لاستیک درب دستگاه ایرادی دارد، از آنجایی که نشتی آب ماشین ظرفشویی به دلیل این لاستیک معیوب می باشد، باید آن را در بیاورید و تعویض کنید.اگر نشتی آب ظرفشویی بکو از زیر دستگاه می باشد، معمول ترین قطعاتی که نشتی آب دارند، پمپ آب و شیر ورودی آب است که در تعمیر ماشین ظرفشویی بکو تعویض می شود.

یک پمپ آب در ظرفشویی بکو شما وجود دارد و ممکن است درز های این پمپ کهنه و فرسوده باشند. این درز از جنس پلاستیک است و در طول زمان نشتی پیدا خواهد کرد. نشتی درز پمپ را می توان با چکه کردن آب از موتور یا لوله ی پمپ تشخیص داد. در تعمیر ماشین ظرفشویی بکو که پمپ آن از دور درزش نشتی آب دارد، باید آن را در بیاورید و درز پلاستیکی دور آن را تعویض کنید تا از نشتی آب بعدی جلوگیری کنید. نشتی آب ممکن است از شیلنگ گردش آب یا شیلنگ تخلیه باشد. این شیلنگ ها از جنس پلاستیک می باشند و ترک خوردگی پیدا می کنند که باعث نشتی آب از آنها می گردد. برای برطرف کردن این مشکل، به راحتی شیلنگ یا شیلنگ های فرسوده را تعویض کنید.

تعمیر ظرفشویی بکو که چراغهایش چشمک می زند.

در تعمیر ماشین ظرفشویی بکو که این مشکل را دارد ابتدا المنت، ترموستات و سیم های رابط ظرفشویی که وظیفه رساندن دمای آب را به دمایی موثر دارد بررسی می شود.به مشکل خوردن هر کدام از قطعات گرمایشی موجب می شود تا آب گرم نشود.اگر آب بعد از مقدار زمانی مشخص به دمایی مناسب نرسد، چراغ کنترل پنل ممکن است شروع به چشمک زدن کند. برای تعیین اینکه عنصر حرارتی کار می کند، با استفاده از یک مولتی متر تداوم کارکرد آن را بررسی کنید. اگر عنصر حرارتی تداوم عملکرد ندارد آن را تعویض کنید.

در صورتی که مدار کنترل دچار مشکل شده باشد مقدار گرمای آب با مشکل مواجه شده و برد اصلی نمی تواند میزان دمای آب را به درستی تشخیص دهد. اگر عنصر نمایشی پیوستگی ندارد نشانه آن است که باید تعویض گردد و قابل تعمیر نیز نمی باشد. چشمک زدن چراغ های ماشین ظرفشویی و نمایش کد خطایی بر روی صفحه نمایش نشان از اخطار در یکی قسمت های ماشین ظرفشویی بکو دارد، برای اطلاعات بیشتر در مورد این خطا ها از دفتر راهنمای ظرفشویی و یا از یک تکنسین متخصص در زیمنه تعمیر ماشین ظرفشویی بکو کمک بگیرید.

پمپ تخلیه با استفاده از یک پروانه آب را از طریق شلنگ تخلیه خارج می کند. اگر پمپ تخلیه کار نمی کند، چراغ روی کنترل پنل ممکن است شروع به چشمک زدن کند. اگر موتور آن به طور منظم کار نمی کند پمپ تخلیه را تعویض کنید. پمپ های تخلیه قابل تعمیر نمی باشند؛ اگر پمپ تخلیه معیوب است شما باید آن را تعویض کنید

The reason for the Beko dishwasher not working

تعمیر ظرفشویی بکو که درب آن خوب چفت نمی شود.

قبل از چک کردن هر قسمتی بر روی درب ماشین ظرفشویی بکو، مطمئن شوید که ظروف درون قفسه ها از قفسه به سمت جلو بیرون نزده باشد. اگر ظروف به یک دیگر چسبیده و انبوه باشند، درب ماشین ظرفشویی بسته نخواهد شد. ظروف درون آن را دوباره مرتب کنید تا مانع بسته شدن درب آن نشوند. یکی دیگر از راه حل های ساده می تواند این باشد که درب ماشین ظرفشویی به کابینت های آشپزخانه گیر دارد یا پیچ های آن درب را نیمه باز نگه می دارد. چک کنید تا مطمئن شوید که درب ماشین به کابینت ها گیر ندارد یا پیچ ها درست بسته شده باشند یکی از دلایل قفل نشدن درب ماشین ظرفشویی خرابی قفل درب می باشد.کلیه قفل های ماشین ظرفشویی را به نحوه های مختلف چک نمایید. در صورتی که قفل درب ظرفشویی بکو مشکل داشت آن را تعویض نمایید.

چفت درب ماشین ظرفشویی دو کارایی دارد. چفت قفل، درب را محکم می کشد و آن را بسته نگه می دارد بنابراین هیچ آبی از آن نشت نمی کند. چفت قفل همچنین کلید را به سمت قفل ایمن می کشد تا ماشین ظرفشویی از بسته شدن درب خود اطمینان یابد. اگر چفت قفل ماشین هماهنگ نباشد، چفت را جابه جا کنید و سعی کنید درب را ببندید. چفت درب ماشین ظرفشویی بکو ممکن است مشکلات الکتریکی یا مکانیکی داشته باشد، چفت را عیب یابی کنید تا اطمینان یابید. اگر چفت درب شکسته یا ایرادی دارد، آن را با یک چفت نو تعویض کنید.

لولا های درب دستگاه بر روی چهارچوب پایینی ماشین می چرخد. این لولاها، درب ظرفشویی بکو را باز نگه می دارند و اجازه می دهند تا درب آن باز و بسته شود. اگر لولا های دستگاه خمیده یا شل شده باشند درب ماشین ظرفشویی بسته نخواهد شد. اگر خمیدگی یا ایرادی در لولا ها مشاهده کرده اید، لولا های درب ماشین را تعویض کنید. درزگیر درب ماشین ظرفشویی، لاستیکی است که دور درب دستگاه کشیده شده است. این درزگیر بر روی درب ماشین ظرفشویی بکو می باشد تا هنگام کار کردن ماشین، آبی از آن نشت نکند. اگر این لاستیک پاره، فرسوده، جابه جا یا صدمه دیده باشد، باید تعویض شود چرا که درزگیر می تواند باعث درست بسته نشدن درب ماشین ظرفشویی شود.

  • سرویس ماشین ظرفشویی بکو که صدای غیر معمول دارد

یک پمپ معیوب می تواند دلیل صدای غیر معمول باشد. عملکرد پمپ این است که بر بازو های آب پاش فشار وارد می کند و در بیشتر مدل ها برای تخلیه ی آب هم کاربرد دارد. پمپ در قسمت زیرین ماشین ظرفشویی بکو قرار دارد و معمولا شامل دو بخش جداگانه است؛ بخشی برای شستشو یا چرخش و بخش دیگر برای تخلیه آب و خشک کردن می باشد. اطمینان یابید که بازو های آب پاش آزادانه چرخش داشته و به قفسه ها یا ظروف درون ماشین ظرفشویی برخوردی نداشته باشند.اگر بازو ها لق باشند، سپس بخش مرکزی یا مرکز چرخش بازوی آب پاش ممکن است ساییده و آسیب ببیند و در این صورت نیاز به تعویض بازوی آب پاش باشد.
یکی دیگر از دلایل صدای غیر معمول ظرفششویی بکو می تواند از بازوی آب پاش غیر متحرک یا حلقه ی چرخان آن باشد. این قطعات حلقه های پلاستیکی ای هستند که بازوی آب پاش را هدایت می کنند و این بازو ها بر روی این قطعات چرخش دارند. هر یک از این قطعات می توانند شل شده یا فرسوده شوند و باعث عملکرد نادرست بازوی آب فشان شود.

تعمیرات ماشین ظرفشویی بکو که آب را تخلیه نمی کند.

یکی از علت های اصلی ماشبن ظرفشویی بکو که آب را تخلیه نمی کند،گرفتگی فیلتر است. در تعمیر ظرفشویی بکو در اولین اقدام شما باید بررسی فیلتر در مخزن باشد. این امر شایع ترین علت و ساده ترین کار برای رفع آن می باشد.ابتدا سبد پایین تر ماشین ظرفشویی بکو را خارج کنید سپس فیلتر مرکزی آن را با چرخاندن آن به سمت چپ و بلندکردن، خارج کنید.حالا فیلترها را خوب تمیز کنید. با آب گرم و صابون، هرگونه مواد غذایی که به فیلتر و یا سایر قطعات چسبیده است را بشویید.

لوله تخلیه ظرفشویی بکو محل خوبی برای بررسی های بعدی می باشد.این لوله در زیر سینک آشپزخانه شما متصل می باشد.بعید است که قطعه بزرگی از مواد غذایی در این لوله ها باقی بماند اما آبی که از ماشین ظرفشویی تخلیه می شود امکان دارد چربی ها و باقی مانده مواد غذایی که در لوله ها جریان دارد را سرد و جامد کرده و به لوله سفت بچسبد و باعث ایجاد انسداد شود.قبل از درآوردن شلنگ، آن را فشار دهید تا ببینید که آیا می توانید جامدات داخل شلنگ را شکسته و از بین ببرد. سپس ماشین ظرفشویی را بر روی برنامه ای که داغ ترین درجه دمای آب را دارد اجرا کنید تا بقیه بقایا را بشوید و تمیز کند.

ممکن است پمپ تخلیه ماشین ظرفشویی بکو شما خراب باشد.پمپ های شستشو و تخلیه بر روی یک ماشین ظرفشویی در بعضی اوقات به مخزن متصل می شوند و بنابراین همیشه در انتهای ماشین ظرفشویی قرار دارند . یکی از کارهایی که در تعمیر ماشین ظرفشویی بکو که مشکل تخلیه دارد ابتدا پمپ تخلیه را خارج کرده و سپس آن را تعویض می کنند.

  • ظرفشویی شروع به کار نمی کند.
  • ماشین ظرفشویی بکو ظروف را تمیز نمی کند.
  • ظروف داخل دستگاه خشک نمی شود
  • دکمه های دستگاه کار نمی کند.

نکاتی برای نگهداری و تعمیر ماشین ظرفشویی بکو :

  • هرگز ماشین ظرفشویی بکو را بر روی یک کف پوشیده با موکت قرار ندهید ، زیرا باعث عدم جریان هوا در زیر دستگاه می گردد و ممکن است باعث گرم شدن بیش از حد قطعات الکتریکی شود. این کار باعث بوجود آمدن مشکل برای دستگاه می شود و در نهایت نیاز به تعمیر ماشین ظرفشویی بکو احساس می گردد.
  • برای تمیز کردن دستگاه از پاشیدن آب و یا ریختن آب بر روی آن خودداری کنید، زیرا خطر برق گرفتگی نیز وجود دارد.
  • ماشین ظرفشویی بکو را در هنگام نصب ، تعمیر و یا تمیز کردن ، نباید به برق وصل باشد .
  • هرگز موادی که دارای آلیاژ آهن می باشند را در ماشین ظرفشویی بکو نشویید . زیرا این کار باعث خوردگی یا لکه دار شدن می شود.
  • برای تمیز کردن واشر درب ماشین ظرفشویی به آرامی و با یک ماده تمیز کننده ملایم و یک پارچه مرطوب این کار را انجام دهید.
  • حداقل هفته ای یکبار فیلتر ها را برای عملکرد مناسب ماشین ظرفشویی بکو ، تمیز کنید. بررسی کنید که باقی مانده های غذا در فیلتر ها باقی نمانده باشد.
  • برای جلوگیری از صدمات ناشی از ناخالصی های موجود در آب شهر و یا سیستم آب خودتان می توانید با وصل کردن فیلتر به ته شیلنگ ورود آب جلوگیری کنید. همین رسوب ها می تواند باعث خرابی ماشین ظرفشویی گردد و نیاز به تعمیر ماشین ظرفشویی بکو را بیشتر کند.
  • درب دستگاه را هنگام کار کردن باز نکنید مگر اینکه لازم باشد .
  • بعد از شسته شدن دستگاه برای خنک شدن آنها درب ماشین ظرفشویی را به مدت ۱۵ دقیقه باز بگذارید.

چرا ماشین ظرفشویی بکو خاموش نمی شود؟

خراب شدن برد الکترونیکی موتور اصلی و تایمر، از کار افتادن المنت و ترموستات، وجود نشتی، خرابی سنسور، خراب شدن پمپ تخلیه و سنسور تشخیص کثیفی آب و همچنین از کار افتادن سنسور و المنت خشک کن و خرابی میکروسوئیچ درب باعث می شود تا ماشین ظرفشویی عملیات شستشو را کامل نکرده و خاموش نشود. چرا ماشین ظرفشویی بکو آب را گرم نمی کند؟ سوختن ترموفیوز، خراب شدن تایمر، سوختن المنت حرارتی و از کار افتادن ترموستات از دلایل گرم نشدن آب در ماشین ظرفشویی است.

در این مقاله قصد داریم تا به عیب یابی ظرفشویی بکو بپردازیم. همانطور که قبلا اشاره شد،  به صورت رسمی  را انجام می دهد. با تکیه بر متخصصان و  توانسته ایم تا رضایت مشتریان محترم را در این زمینه کسب نماییم. در ادامه مواردی را که امکان دارد دلیل عدم آبگیری ظرفشویی بکو شوند را نام برده ایم و راهکاری را برای هر کدام شرح داده ایم. توجه فرمایید که تعمیرکار مجاز ظرفشویی بکو که مهارت لازم را دارد می تواند در تعمیر هرچه مطمئن تر ظرفشویی به شما کمک کند.

صافی ها و شیلنگ های تأمین آب ظرفشویی بکو:
ظرفشویی بکو به کمک شیلنگ های لاستیکی که برای تأمین آب ماشین ظرفشویی به شیر آب شهری متصل می شوند، آبگیری را انجام می دهد. گاهی حتی طول این شیلنگ ها به 2 تا 3 متر نیز می رسد. همچنین در انتهای شیلنگ و در محل اتصال به شیر، صافی ها یا فیلترهای کوچکی وجود دارند که جهت جلوگیری از ورود رسوبات و مواد موجود در آب به داخل ظرفشویی و شیر برقی، استفاده می شوند.
سوئیچ سطح آب یا سوئیچ فشار ظرفشویی بکو:
سوئیچ سطح آب ماشین ظرفشویی که یک سوئیچ فشاری می باشد، ولتاژ برق ورودی به شیر برقی را کنترل می نماید. درواقع جریان از تایمر یا برد الکترونیکی به سوئیچ فشار و از این قطعه به شیر برقی می رسد. در صورتی که سوئیچ سطح آب ایراد داشته باشد، ممکن است پیش از رسیدن آب به مقدار مناسب جریان را از شیر برقی قطع نماید و یا از همان ابتدا اینکار را انجام دهد که در این حالت می بایست تعویض شود. بررسی سلامت سوئیچ توسط مولتی متر ممکن است که اینکار تخصصی بوده و حتما باید توسط تعمیرکار ماهر و باتجربه انجام گیرد. شما می توانید از طریق یکی از دو دکمه ی بالای صفحه اقدام به ارتباط با کارشناسان و سرویسکاران مجاز سما سرویس بفرمایید تا در اسرع وقت به محل شما برای تعمیرات ماشین ظرفشویی بوش حاضر شوند.
مسدود شدن فیلتر پمپ ظرفشویی بکو:
برای تخلیه آب ظرفشویی بکو یک پمپ تخلیه آب طراحی شده که در چندین زمان حین انجام یک برنامه آب داخل ظرفشویی بکو را تخلیه میکند، برای جلوگیری از آسیب به پمپ و نظافت ظرفشویی بکو یک فیلتر قبل از پمپ نصب شده است تا رسوبات و اجرام گوناگون قبل از رسیدن به پمپ و آسیب رساندن به آن متوقف شوند. اکر این فیلتر توسط اشیاء مسدود شود دیگر پمپ ظرفشویی بکو قادر به تخلیه آب نیست و باید فیلتر را باز کنید و آن را کاملا تمیز کنید.
مسدود شدن شیلنگ تخلیه ظرفشویی بکو:
شیلنگ تخلیه معمولا به مسیر تخلیه فاضلاب پشت ظرفشویی بکو و یا سیفون زیر سینک ظرفشویی نصب شده گرفتگی در مسیر فاضلاب از تخلیه آب ماشین لباسشویی جلوگیری کند.
خرابی پمپ تخلیه آب لباسشویی ظرفشویی بکو:
همانطور که توضیح دادیم پمپ تخلیه، وظیفه تخلیه آب ظرفشویی بکو را دارد. در بعضی موارد دیده شده که اشیاء و رسوبات از فیلتر آب تخلیه عبور کرده و به پمپ رسیده اند و باعث شکستن پره های پمپ و آسیب جدی به پمپ تخلیه شده اند و یا خود پمپ در اثر کارکرد زیاد و فرسایش از کار افتاده اگر همچین مواردی پیش آید ظرفشویی تخلیه نمیکند در چنین مواردی فقط باید پمپ تخلیه تعویض شود که توسط سرویسکار مجاز صورت می گیرد.
خرابی برد یا تایمر ظرفشویی بکو:
برد یا تایمر ظرفشویی بکو به عنوان مغز و فرمانده اصلی ظرفشویی است و دستور شروع و قطع هر قطعه ای را در زمان مشخص صادر می کنند خرابی برد یا تایمر باعث اختلال در کارکرد دستگاه ، تخلیه نکردن آب و غیره می شود . که خرابی برد و تایمر باید توسط تعمیرکار مجاز ظرفشویی بکو تست و بررسی شود. جت پمپ ظرفشویی بکو قطعه ای است که به مدل های جدید ظرفشویی بکو اضافه شده است و وظیفه ی آن کنترل شدت فشار آب ورودی به دستگاه است. جت پمپ ظرفشویی بکو کارکرد دستگاه را تکمیل کرده، کیفیت شستشو را بالا برده و انرژی کمتری مصرف می کند که در نهایت باعث بهبود عملکرد دستگاه می گردد.

خدمات پس از فروش بوش تعویض و تعمیر جت پمپ ظرفشویی بکو شما و دیگرقطعاتش را در سریع ترین و کوتاه ترین زمان ممکن با کمک سرویسکاران مجاز و با تجربه اش برای شما به ارمغان می آورد. در ادامه با ارائه اطلاعاتی در مورد جت پمپ ظرفشویی بکو و علل خرابی جت پمپ ظرفشویی بکو همراه شما خواهیم بود. جت پمپ ظرفشویی بکو با به چرخش درآوردن آب در ظرفشویی آب را به سرعت و سهولت به تمام بخش های داخلی ظرفشویی رسانده و به این ترتیب مصرف انرژی دستگاه را کاهش می دهد.

آنچه در ماشین ظرفشویی های جدید روی داده است ادغام جت پمپ و گرم کننده (هیتر) آب می باشد، استراتژی ای که باعث گرم شدن آب و شست وشوی با کیفیت و پاکیزه ی ظرف ها با آب گرم می شود. از آنجایی که هرسودی ضرر خود را نیز دارد این ادغام سبب شده تا در زمان تعمیر جت پمپ ظرفشویی، جت پمپ و گرم کننده آب به صورت مجزا از هم قابل تعمیر نباشند و باید هر دو با هم تعویض گردند. در ظرفشویی های بکو خطاهای مشخصی ممکن است به نمایش در آید که در هر مدل با دیگری متفاوت است و به شما در مورد اختلال و خرابی در جت پمپ ظرفشویی بکو و خرابی هیتر و سوختگی المنت (هیتر) ظرفشویی بکو هشدار می دهند.

نمایش بیشتر