قیمت مه پاش صنعتی

1- مه پاش خانگی: حداکثر تعداد نازل 8 عدد با شلنگ 10 متری با فشار شیر معمولی (2 بار) کار می کند. هرچه قطر ذرات بیشتر باشد و فشار شیر آب شما بیشتر باشد، ذرات آب کوچکتر می شود.

2- مه حرفه ای: معمولا تا 15 نازل دارند و با یک پمپ کوچک تایمر کار می کنند. فشار کاری آن معمولا تا 10 بار است. همانطور که از نام آن پیداست، نه مشابه آبپاش های معمولی خانگی هستند و نه مشابه آبپاش های فشار قوی صنعتی.

3- نبولایزر صنعتی: از سیستم های برق جدید تشکیل شده و از پمپ 50 و 100 بار 4-20 لیتری – شلنگ پلی آمید – پایه گوشه – نازل نبولایزر – تابلو برق و … تشکیل شده است. گل فروشی ها – پارک ها و فضاهای بزرگ – مرغداری ها و … استفاده می شود.

*** بسیاری از تماس های ما مربوط به هزینه تقریبی سیستم و تفاوت در عملکرد سیستم است. سمپاش های خانگی به طور متوسط ​​250 تا 350 هزار تومان – سمپاش های حرفه ای 1.5 تا 2.5 میلیون تومان – سمپاش های صنعتی 6 تا 10 میلیون تومان. نصب آبپاش خانگی و حرفه ای آسان است و نیازی به نصاب ندارد و در عرض چند دقیقه به راحتی می توانید آن را نصب کنید. تفاوت سمپاشی بر اساس هزینه تجهیزات خریداری شده است و یک آبپاش مسکونی 300 هزار تومانی می تواند با یک آبپاش صنعتی 8 میلیون تومانی تفاوت زیادی داشته باشد.

انواع مه پاش ها و کاربرد آنها

امروزه با کمک تکنولوژی می توان تغییرات زیادی در محیط ایجاد کرد که به نفع بشر باشد. یکی از دستگاه هایی است که بسیار راحت کار می کند و می تواند دما و رطوبت محیط را تنظیم کند. این فناوری ساده اما کاربردی، امکان تولید محصولات کشاورزی در فصول مختلف و در نتیجه رفع نیازهای انسان به غذا را فراهم کرد. همچنین با افزایش رطوبت و کاهش دمای محیط، فضایی برای گردشگری و شرایط خوبی در هر فصل ایجاد می شود. در اقلیم های گرم با کمک پارک ها و مناطق سبز خاص ایجاد می شوند و از این طریق می توان آب و هوای معتدل و مطبوعی را برای ساکنان آن مناطق شبیه سازی کرد. در صنعت و گردشگری کاربرد زیادی دارد و وسیله ای بسیار کاربردی به حساب می آید.

مه چیست و چگونه کار می کند؟

همانطور که از نام آن پیداست، ماشین های مه شکن در یک سیستم با مه در طبیعت کار می کنند. زمانی که در یک محیط مه آلود قرار می گیرید، به طور مستقیم خروج آب را احساس نمی کنید، فقط سردی و رطوبت محیط را احساس می کنید. دستگاه دارای محفظه ای پر از آب بوده و پس از کار بر روی آب وارد محیط می شود. البته آب ورودی به محیط کاملاً غبارآلود بوده و قطرات آن به کوچکی مه است. زیرا باعث ایجاد رطوبت برای محیط و افراد داخل آن نمی شود. قطرات آب باعث افزایش رطوبت و خنک شدن فضا می شود. قطرات آب ظرفیت گرمایی بالایی دارند و این عامل دمای محیط را تا حد زیادی متعادل می کند.

بسته به استفاده از محیط، دئودورانت ها، آفت کش ها، سموم مایع و غیره نیز ممکن است شامل شوند که به صورت قطرات آب وارد محیط می شوند.

سیستم مه پاش چگونه کار می کند؟

سیستم های مرطوب کننده نازل کاربردهای زیادی دارند. روش کار این سیستم به این صورت است که افت فشار ناگهانی باعث تبخیر آب می شود. اندازه تخمین زده شده ذرات آب در حدود 3 تا 20 میکرون است و به دلیل سبک بودن، در هوا معلق می شوند و رطوبت اتاق را افزایش می دهند. ذرات آب را به طور مساوی در فضا پخش می کند و این آب گرمای محیط را جذب کرده و تبخیر می شود. بنابراین یک فضای خنک با رطوبت کافی ایجاد می شود. سیستم ها به دسته های زیر تقسیم می شوند:

خانگی

صنعتی

حرفه ای

سیستم مه پاش صنعتی

سیستم دیگری که معمولا در گلخانه ها مورد استفاده قرار می گیرد، سیستم آبپاش صنعتی است. رطوبت و مه در این سیستم با استفاده از پمپ پرفشار برای تحت فشار قرار دادن محیط و استفاده از نازل های زیاد عمل می کند. آب به داخل مخزن آب مکیده شده و با کمک یک پمپ فشار قوی فشرده می شود. این آب به داخل شیلنگ مخصوص پمپ می شود. این فشار معمولاً با سمپاش قابل تنظیم است. شیلنگ به یک نازل با دهانه ای به ضخامت 10-30 میکرون متصل می شود. فشار آب پشت نازل، آب را از سوراخ های کوچک عبور می دهد و با هوا مخلوط می شود و غبار ایجاد می کند. از این سیستم در گلخانه ها و پارک های پرورش گل و گیاه استفاده می شود.

صدای کم و کیفیت خروجی بالا استفاده از این نوع نازل را به خصوص در مکان های عمومی مانند پارک ها مطلوب تر می کند. همچنین می توان آن را روی سنسورها و ترموستات های مختلف برای کنترل رطوبت، زمان و دما پیکربندی کرد. البته راه اندازی این سیستم کمی دشوارتر از دو سیستم قبلی است، اما آنقدرها هم پیچیده نیست و خود شخص می تواند این کار را انجام دهد.

انواع تجهیزات مه پاش و کاربرد آنها

همانطور که می بینید انواع مختلفی وجود دارد و هر کدام می توانند با سیستم عامل های مختلفی کار کنند. هر سیستم بسته به عملکردش در محیط های مختلفی استفاده می شود و هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند. به همین دلیل است که هر سه مدل وجود دارد و در بازار استفاده می شود. بسته به کاربرد، آبپاش ها به چند دسته تقسیم می شوند که به دو دسته اصلی خانگی و صنعتی تقسیم می شوند.
صنعت
انواع مه پاش خانگی

همانطور که از نام آن پیداست کاربرد محدودی دارد و در منازل، ادارات و محل کار استفاده می شود. مخصوصاً برای کسانی که بیماری های پوستی، تنفسی، قلبی و … دارند، رطوبت و گرمای محیط مهم است. از سوی دیگر، خانه و محیط کار ممکن است نیاز به بو زدایی یا بو زدایی داشته باشد.

آنها معمولا با سیستم های ولتاژ پایین کار می کنند و نیازی به برق ندارند. آنها را به گونه ای طراحی می کنند که از نظر زیبایی نیز بتوان از آنها برای تزئین خانه استفاده کرد. رطوبت خنک تولید شده از محیط تنفس را آسان تر می کند. از بیماری های فصلی مانند سرماخوردگی و آنفولانزا جلوگیری می کند. همچنین در ماه های گرم تابستان محیط را خنک می کند. اما این را می توان به روش های دیگری نیز استفاده کرد. برای کاهش بوی بد محیط می توانید آب را داخل دستگاه بریزید و آن را در محیط پخش کنید. این باعث می‌شود که عطر ماندگارتر شود.

همچنین در صورت وجود مشکلات بهداشتی در محیط و یا ابتلا به بیماری های خاص می توان سموم مایع را نیز سمپاشی کرد و این مواد همراه با مولکول های آب وارد محیط شده و حشرات را از بین می برد. بنابراین بهترین و کاربردی ترین راه حل برای منازل، بیمارستان ها، فضاهای اداری و … می باشد.

سیستم های خانگی دارای طرح های متفاوتی نسبت به نمونه های صنعتی هستند و می توانند در رنگ ها و طرح های مختلف متناسب با سلیقه های مختلف ساخته شوند. همچنین میزان بخار خروجی از آنها نیز متفاوت است و برخی مدل ها میزان بخار خروجی از دستگاه را تنظیم می کنند.

انواع مه پاش و مه پاش صنعتی لوازم و قطعات

سیستم های صنعتی ابعاد بزرگی دارند و برای مصارف مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند. این سیستم ها معمولاً در اندازه های بزرگ تولید می شوند و می توان از آنها در محیط های بیرونی مانند پارک ها نیز استفاده کرد. سمپاش صنعتی بسته به محیطی که در آن استفاده می شود خواص متفاوتی دارد و از سیستم های متفاوتی استفاده می شود. رایج ترین سمپاش های صنعتی که به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرند عبارتند از:

تجهیزات مه پاشی گلخانه

گلخانه مکانی است که محیطی را برای رشد گل ها و گیاهان در فصول مختلف سال مناسب می کند گاه نیاز به گرما یا سرمای بیشتر و رطوبت زیاد دارند بنابراین در این مکان ایزوله از وسایل مختلفی استفاده می شود تا وسایل موجود در آنجا کار و همچنین کار ممکن گلخانه ها به دلیل افزایش نیاز مردم به غذا روز به روز بیشتر و گسترده تر می شوند. برای رشد هر گیاه یکی از رایج ترین وسایل مورد استفاده در گلخانه ها می باشد

در فصولی مانند تابستان دمای هوا افزایش می یابد و در محیط های کم رطوبت رطوبت افزایش می یابد و دمای محیط کاهش می یابد. این به رشد بهتر گیاهان کمک می کند و گیاهان آب و هوای سرد را قادر می سازد در محیط های گرم میوه دهند. بسته به اندازه گلخانه می توان از سه نازل، پروانه و سیستم اولتراسونیک در این فضا استفاده کرد. البته مدل های نازل بیشتر برای گلخانه ها مورد استفاده قرار می گیرند، زیرا ارزان تر هستند و مصرف انرژی آنها نسبت به انواع اولتراسونیک مناسب تر است.

معمولاً روی سقف گلخانه نصب می شود و می توان از آن برای سمپاشی و تقویت گیاهان با مواد تقویتی و کود استفاده کرد.

ابزار پارچه اسفنجی

شرکت های تولید کننده قارچ نیز برای پرورش این محصول به دمای پایین و رطوبت بالا نیاز دارند. به همین دلیل از سمپاش های صنعتی استفاده می شود.

در محصولات قارچی اگر رطوبت کم باشد محصول نازک می شود به همین دلیل دستگاه ثابت می ماند و دما و رطوبت را تنظیم می کند سنسورهایی برای تنظیم رطوبت و دما یا نیازهای محیط تولید می توان قرار داد. با توجه به می تواند در صورت نیاز آن را روشن کند. وجود رطوبت بالا در محیط باعث ایجاد قارچ با کیفیت و سایز بزرگ می شود که می تواند در طول رشد آن موثر باشد و فرآیند فرآوری این محصول را سرعت بخشد. تجهیزات استفاده می شود.

تجهیزات برای طیور و دام

در کارخانه های تولید گوشت مانند مرغداری ها و دامداری ها از تجهیزاتی برای مکانیزه کردن این محیط ها و بهبود رشد و سلامت حیوانات و طیور استفاده می کنند. گرمازدگی می تواند بر مرغ و دام تأثیر منفی بگذارد. به همین دلیل است که برخی از گاوداری ها شیر کمتری تولید می کنند.

جوجه ها و جوجه ها به گرما بسیار حساس هستند. به همین دلیل برای کنترل دما و رطوبت مرغداری استفاده می شود. در مناطق گرم و خشک، پرورش جوجه ها مشکل است و آسیب هایی مانند بیماری های جوجه ها نیز می تواند مشکلات زیادی مانند تعداد کم جوجه ها و حتی مرگ جوجه ها را ایجاد کند. به همین دلیل با تغییر دما و رطوبت و آلودگی محیط زیست به کمک صنایع بزرگ، فضا به سلامت جوجه ها داده می شود. همچنین می توانید از کولرهای گازی برای کاهش بوی بد محیط استفاده کنید.

گاوهای شیری نیز برای تولید شیر بیشتر به محیطی خنک و مرطوب نیاز دارند. سیستم های صنعتی نیز برای خنک کردن، مرطوب کردن، ضدعفونی کردن و خوشبو کردن محیط های دام استفاده می شود.

تجهیزات بخور برای صنایع و نیروگاه ها

برخی از تاسیسات صنعتی و نیروگاه ها و همچنین کارگاه های بزرگ و کوچک ممکن است نیاز به ایجاد محیط مناسب تری برای کار و تجهیزات مورد استفاده در شهرهای بزرگ داشته باشند. در برخی از تاسیسات، دمای بالا می تواند باعث ایجاد مشکل در روند کار شود. همچنین دمای بالای محیط باعث کاهش عملکرد کارگران می شود. در این موارد از واحدهای بزرگ و صنعتی برای افزایش رطوبت و خنک سازی محیط استفاده می شود.

استفاده از مه در حمام و تجهیزات مه پاش

همچنین در استخرهای عمومی و خصوصی استفاده می شود. ایجاد سردخانه در این مناطق یکی از کاربردهای صنعتی و متوسط ​​است. علاوه بر ایجاد اتاق خنک که محل مناسب و مناسبی برای بیماران تنفسی و پوستی است، از مواد خوشبو کننده و ضدعفونی کننده نیز برای کاهش بوی رطوبت در استخر استفاده می شود. بنابراین محیطی عادی و سالم را برای استفاده کنندگان از استخرهای عمومی و حتی استخرهای منزل و هتل ایجاد می کند.

نمایش بیشتر