لپ تاپ مناسب یک برنامه‌نویس

لپ تاپ امروز یک وسیله بسیار مهم و کاربردی در زندگی همه‌ی ما است و برای اهداف مختلف از آن استفاده می‌کنیم. دسته‌ای از کاربران با لپ تاپ خود وبگردی می‌کنند و به تماشای فیلم و سریال می‌نشینند و دسته‌ای دیگر برای انجام کارهای جدی‌تر مانند برنامه نویسی یا انجام کارهای گرافیکی لپ تاپ خریداری می‌کنند. اگر شما به دنبال خرید لپ تاپ مناسب برای برنامه نویسی هستید در ادامه این مطلب همراه تکنولایف باشید تا بهترین لپ تاپ برای برنامه نویسی و طراحی وب را به شما معرفی کنیم.

آفرهای ویژه خرید لپ تاپ را در سایت تکنولایف بررسی کنید:

بهترین لپ تاپ برنامه نویسی باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟

زمانی که برای کاری به خصوص مانند برنامه نویسی لپ تاپ خریداری می‌کنید باید توجه داشته باشید که لپ تاپ مورد نظر در بخش‌هایی که اهمیت بیشتری برای برنامه نویسی دارد عملکرد بهتری از خود نشان دهد. در این بخش به موارد مهم در خرید بهترین لپ تاپ برنامه نویسی می‌پردازیم.

صفحه نمایش

فرقی نمی‌کند برای چه کاری لپ تاپ را خریداری می‌کنید در هر صورت نمایشگر قسمتی است که بیشترین تعامل را با آن دارید و باید کیفیت مناسبی داشته باشد. از طرفی این بخش برای یک لپ تاپ مناسب برنامه نویسی اهمیت دو چندان پیدا می‌کند؛ چرا که شما قرار است ساعت‌ها در روز به کدهای نوشته شده نگاه کنید.

اگر بهترین نمایشگر ممکن را می‌خواهید باید به چند نکته توجه داشته باشید. اول این که رزولوشن صفحه نمایش حتما FHD یا QHD یا حتی 4K باشد؛ زیرا رزولوشن بالاتر باعث می‌شود محتوا باکیفیت‌تر باشد و کمتر چشم‌های شما را خسته کند.

مورد دوم این که به میزان روشنایی نمایشگر لپ تاپ توجه داشته باشید تا در یک روز آفتابی در خانه بتوانید بدون مشکل محتوای پنل را مشاهده کنید. این مورد زمانی اهمیت بیشتری پیدا می‌کند که شما بخواهید از لپ تاپ در محیط‌های بیرون از خانه نیز استفاده کنید.

بهترین لپ تاپ برای برنامه نویسی اندروید

مورد سوم این که به نوع پنل توجه داشته باشید. اکثر لپ تاپ‌ها نمایشگر IPS دارند اما می‌توانید لپ تاپی با پنل امولد نیز خریداری کنید. پنل‌های امولد رنگ‌ها را جذاب‌تر به نمایش درمی‌آورند و در نمایش رنگ مشکی نیز به دلیل خاموش شدن پیکسل‌ها تبحر خاصی دارند.

مورد چهارم نرخ نوسازی صفحه نمایش است که البته برای برنامه نویسی شاید اهمیت خیلی زیادی نداشته باشد ولی در زمینه وب گردی و گشت و گذار در فضای لپ تاپ اهمیت زیادی دارد.

مورد آخر این که نمایشگر لپ تاپ مورد نظر حتما مات باشد تا نور را منعکس نکند؛ چرا که اگر نمایشگر لپ تاپ شما براق باشد تابش نور باعث آزار چشم‌های شما می‌شود و چشم‌ها را زودتر خسته می‌کند.

 پردازنده مرکزی یا CPU

قلب تپنده لپ تاپ را می‌توانیم پردازنده مرکزی آن بدانیم که وظیفه دارد پردازش‌های مختلف را انجام دهد. لپ تاپ مناسب برنامه نویسی حتما باید پردازنده مرکزی خوبی داشته باشد؛ چرا که در واقع برای اجرای کدها یا پردازش فایل‌ها همین بخش است که باید عملکرد خوبی داشته باشد.

پس حتما توجه ویژه‌ای به پردازنده مرکزی داشته باشید. لپ تاپ‌های معرفی شده در ادامه همگی پردازنده‌های مرکزی خوب یا عالی دارند و در انتخاب لپ تاپ‌ها به این بخش توجه ویژه شده است.

همچنین اگر در حال حاضر لپ تاپ یا سیستم دارید و می‌خواهید بدانید که پردازنده مرکزی آن چه عملکردی دارد می‌توانید از Cinebench استفاده کنید. برای دانلود بنچمارک لپ تاپ Cinebench کافیست به مراجعه کنید. این تست سریع و آسان است و تنها به ۱۰ دقیقه زمان نیاز دارد.

در پنل سمت چپ این برنامه یک لیست وجود دارد که نشان می‌دهد قدرت پردازنده مرکزی کامپیوتر یا لپ تاپ شما در مقایسه با دیگر محصولات به چه صورت است و در چه جایگاهی قرار می‌گیرد.

همچنین سایت های بنچمارک لپ تاپی مثل و سایت بنچمارک لپ تاپ وجود دارند که نتایج بنچمارک یوزرهای مختلف را در اختیار می‌گذارند تا شما به راحتی بتوانید نتایج بدست آمده خود را با دیگر کاربران و با دیگر سیستم‌ها مقایسه کنید و درک بهتری از قدرت لپ تاپ یا سیستم خود داشته باشید.

برای آگاه شدن از بنچمارک بهترین لپ تاپ از نظر CPU همچنین می‌توانید نگاهی به تست Geekbench داشته باشید و کنید. دموی این برنامه رایگان است و به صورت خودکار نتایج به دست آمده را می‌کند.

از طریق این دیتابیس شما می‌توانید قدرت پردازنده مورد نظر را به راحتی پیدا کرده و با دیگر پردازنده‌ها مقایسه کنید. شما می‌توانید نتایج بهترین پردازنده‌های مرکزی در حالت تک هسته‌ای و چند هسته‌ای را مشاهده کنید.

نوع حافظه

البته که میزان حافظه‌ی داخلی لپ تاپ اهمیت دارد و بهتر است که بسته به استفاده لپ تاپ ۱ ترابایتی یا بیشتر خریداری کنید اما مهم‌تر از میزان حافظه‌ی داخلی لپ تاپ نوع حافظه است. شاید باورتان نشود که حافظه‌ی SSD تا چه حد می‌تواند سرعت یک لپ تاپ را بیشتر کند. پس حتما لپ تاپی با حافظه‌ی SSD خریداری کنید تا در انجام برنامه نویسی بهترین سرعت ممکن برای شما حاصل شود.

مقدار حافظه رم

نقش حافظه رم این است که برنامه‌ها را به صورت باز نگه دارد و در واقع کمک کند شما بتوانید به خوبی از لپ تاپ خود در جهت مولتی تسکینگ یا اجرای چند برنامه در کنار هم استفاده کنید. هنگام برنامه نویسی شما عموما نیاز دارید که چند برنامه را در کنار هم به صورت باز داشته باشید و مثلا با گوگل کروم نیز سرچ‌های مورد نیاز را انجام دهید و به عنوان مثال همزمان با برنامه موزیک پلیر آهنگ مورد نظر خود را پخش کنید. به همین جهت لپ تاپ مورد نظر باید حداقل 8 گیگابایت حافظه رم داشته باشد.

بهترین لپ تاپ‌ها برای برنامه نویسی

در ادامه بهترین لپ تاپ‌های موجود برای برنامه نویسی را در بازه‌های قیمتی مختلف به شما معرفی می‌کنیم. توجه داشته باشید که لیست از قیمت کم به زیاد مرتب شده است و اگر محدودیت بودجه ندارید به سراغ گزینه‌های انتهای لیست بروید.

پردازنده مرکزی در نظر گرفته شده برای این مدل Intel Core i7 1255U نسل 12 با فرکانس 2.3 تا 4.7 گیگاهرتز است که قدرت خوب و مناسبی برای برنامه نویسی و کارهای پردازشی مختلف دارد. در این لپ تاپ خبری از کارت گرافیک مجزا نیست و البته برای برنامه نویسی خیلی هم نیازی به این بخش ندارید. بخش سخت افزار با 512 گیگابایت SSD و 16 گیگابایت رم DDR4 با فرکانس 3200 مگاهرتز کامل می‌شود تا این مدل جایگاه خود را در لیست تضمین کند.

لیست را با ارزان‌ترین لپ تاپ مناسب برنامه نویسی آغاز می‌کنیم که قیمت لپ تاپ hp مناسب با مشخصات خوب ارزش خرید در این بازار را دارد. این محصول 2.25 کیلوگرمی از پردازنده مرکزی Core i5 11300H استفاده می‌کند که قدرت مناسبی برای لپ تاپی در این بازه قیمتی دارد و می‌تواند تا حد قابل قبول و خوبی از پس کارهای مختلف بربیاید. پردازش‌های گرافیکی به عهده نویدیا GeForce GTX 1650 با 4 گیگابایت ظرفیت اختصاصی است و 1 ترابایت حافظه HDD و 256 گیگابایت حافظه SSD و 8 گیگابایت حافظه رم DDR4 بخش سخت افزاری این را کامل می‌کنند تا شما بتوانید نیم نگاهی نیز به بازی‌های جدید داشته باشید.

این لپ تاپ که از سری نمایشگری 15.6 اینچی از نوع IPS LCD دارد و خوشبختانه از نرخ نوسازی 120 هرتزی نیز پشتیبانی می‌کند. کیفیت و روان بودن این پنل برای این بازه قیمتی بسیار خوب و رضایت بخش است. پس اگر بودجه خیلی زیادی ندارید و در عین حال یک لپ تاپ مناسب برای کد نویسی می‌خواهید این مدل به دلیل برخورداری از پردازنده مرکزی Core i5 11300H می‌تواند انتخاب خوبی باشد و حتی به شما اجازه دهد که کارهای گرافیکی نیز انجام دهید.

برنامه‌نویس |تاپ |لپ تاپ

لپ تاپ اچ‌پی مدل HP Victus 15 نسخه 12450h

به یک جذاب می‌رسیم که به دلیل برخورداری از پردازنده مرکزی قوی در کنار کارت گرافیک خوب ارزش خرید بالایی دارد. این لپ تاپ 2.2 کیلوگرمی از کارت گرافیک GEFORCE GTX1650 با 4 گیگابایت حافظه اختصاصی از نوع GDDR6 و پردازنده مرکزی Intel Core i5 12450H با فرکانس 3.3 تا 4.4 گیگاهرتز بهره می‌برد. این مجموعه که با 16 گیگابایت حافظه رم DDR4 و 512 گیگابایت حافظه SSD همراهی می‌شود نه تنها این مدل را به لپ تاپ مناسب برای کد نویسی تبدیل می‌کند، بلکه شما امکان خواهید داشت تا بازی‌های جدید را نیز با گرافیک مناسب به اجرا دربیاورید و نگاهی هم به کارهای گرافیکی داشته باشید.

جذابیت‌های لپ تاپ اچ‌پی مدل Victus 15 اینجا به پایان نمی‌رسد و این دستگاه از یک پنل 15.6 اینچی از نوع IPS LCD با رزولوشن FHD استفاده می‌کند. همه این اطلاعات کاملا مرسوم هستند ولی نرخ نوسازی 144 هرتزی در نظر گرفته شده باعث می‌شود محتوا بسیار روان‌تر از حالت عادی به نمایش دربیاید و پنل را برای هر کاری به گزینه مناسبی تبدیل کند. باتری سه سلولی 52.5 وات ساعت، برخورداری از ویندوز 11 به صورت پیش فرض و 12 مگابایت حافظه کش از دیگر ویژگی‌های این لپ تاپ HP هستند.

اپل مک بوک ایر M1

مگر می‌شود صحبت از بهترین لپ تاپ های کد نویسی باشد و حرف از نماینده‌های اپل یا همان مک بوک‌ها به میان‌ نیاید؟ ایر M1 اپل به طور حتم یکی از زیبا‌ترین، باکیفیت‌ترین و ظریف‌ترین لپ تاپ‌هایی است که شما می‌توانید خریداری کنید. این مدل که تنها 1.29 کیلوگرم وزن و 16 میلی متر ضخامت دارد از بدنه‌ تمام فلزی بهره می‌برد تا کیفیت ساخت آن را بسیار خوب بدانیم. در بخش صفحه نمایش مک بوک ایر M1 از یک پنل 13.3 اینچی از نوع IPS با رزولوشن QHD استفاده می‌کند که روشنایی 400 نیتی، فناوری True Tone و Wide Color P3 را در اختیار قرار می‌دهد. کیفیت این پنل بسیار خوب است و قطعا از مشاهده‌ی محتوا و کار کردن با این لپ تاپ لذت خواهید برد.

به طور حتم یکی از بهترین لپ تاپ‌های برای برنامه نویسی همین مدل است؛ چرا که پردازنده مرکزی بسیار قدرتمندی دارد و به همین جهت می‌تواند به خوبی از پس پرداز‌ش‌های مختلف بربیاید. شاید تصور کنید این پردازنده مرکزی قدرتمند باعث شده تا دیگر بخش‌ها ضعیف باشند ولی باید بگوییم که خوشبختانه این اتفاق رخ نداده و این مدل را یکی از بهترین لپ تاپ های کد نویسی می‌دانیم. پردازنده مرکزی این محصول Intel Core i7 12700H است که عملکری بسیار خوب دارد و به راحتی از پس پردازش‌های مختلف برمی‌آید. این پردازنده مرکزی با 6 گیگابایت پردازنده گرافیکی Geforce RTX 3050 همراهی می‌شود.

حافظه رم این لپ تاپ 16 گیگابایتی از نوع DDR4 است و 512 گیگابایت SSD کل مجموعه سخت افزاری را تکمیل می‌کند. ایسر برای بخش نمایشگر پنل 15.6 اینچی IPS با رزولوشن FHD را مناسب دیده و برای این پنل از نرخ نوسازی 144 هرتزی نیز استفاده کرده است. اگر به دنبال لپ تاپی مناسب برنامه نویسی هستید به دلیل پردازنده عالی در خرید این محصول شک نکنید و اگر هم مدلی برای بازی می‌خواهید باز هم این لپ تاپ پاسخ گوی نیاز شما خواهد بود و به لطف 6 گیگابایت گرافیک 3050 می‌تواند از پس پردازش‌های سه بعدی مختلف بربیاید.

لپ تاپ ایسوس ROG Strix G15

در بین گزینه‌های مختلفی که به عنوان لپ تاپ برنامه نویسی در اختیار خواهید داشت، لپ تاپ ROG Strix G15 ایسوس هم می‌تواند گزینه‌ای مناسب برای شما باشد.  برخورداری از صفحه نمایش ۱۵٫۶ اینچی با وضوح تصویر Full HD باعث شده که همه چیز روی این لپ تاپ با وضوح تصویر مناسبی به نمایش در بیاید. بد نیست به این موضوع هم اشاره کنیم که این لپ تاپ ایسوس به پردازنده Ryzen 7 6800H مجهز شده  و ۸ گیگابایت رم دارد. در کنار این قطعات باید بگوییم که پردازنده گرافیکی RTX 3050 هم برای این لپ تاپ در نظر گرفته شده است. برخورداری از ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی هم باعث شده که این محصول سرعت بسیار خوبی برای ذخیره اطلاعات و حتی اجرای اپلیکیشن‌های مختلف داشته باشد.

لپ تاپ اچ پی Victus 15 13700H

در صورت خرید این لپ تاپ با خیالی آسوده می‌توانید سنگین‌ترین پردازش‌ها را نیز انجام دهید و با خیالی آسوده به سراغ برنامه نویسی در سطج پیشرفته بروید. اچ پی در بخش کارت گرافیک از مدل 3050 با 6 گیگابایت حافظه اختصاصی کمک گرفته است و در کنار این موارد 16 گیگابایت رم DDR4 و 1 ترابایت SSD نیز دیده می‌شود. ناگفته نماند که نمایشگر این دستگاه 15.6 اینچی از نوع IPS با رزولوشن FHD و نرخ نوسازی 144 هرتزی است.

مک بوک ایر M2 نسخه 13 اینچ

مک بوک ایر M2 در مقایسه با مک بوک ایر M1 دارای طراحی جدیدتری است و حالا مانند ایفون‌ها تخت شده است. نمایشگر این محصول از 13.3 به 13.6 اینچ افزایش یافته و حاشیه‌های آن نیز کم شده است. این پنل حالا روشن‌تر است و بهتر می‌تواند در محیط‌های باز مورد استفاده قرار بگیرد. از نظر سخت افزاری تراشه M2 حدود 18 درصد سریع‌تر از M1 است و وبکم این محصول نیز به‌جای رزولوشن HD حالا دیگر از رزولوشن FHD استفاده می‌کند. برای شارژ مک بوک ایر M2 مگ سیف اضافه شده تا یک پورت Type-C آزاد شود. در نسخه پایه 256 گیگابایت SSD و البته 8 گیگابایت رم این محصول را همراهی می‌کند که البته شما می‌توانید این لپ تاپ را با نسخه‌های بالاتری نیز خریداری کنید.

این لپ تاپ گیمینگ از ایسوس از نظر پردازنده مرکزی نسبت به رقبای هم‌قیمت مقداری ضعیف‌تر است ولی در عوض از نظر گرافیکی بسیار خوب عمل می‌کند. در واقع اگر لپ تاپی برای برنامه نویسی و کارهای گرافیکی می‌خواهید که توانایی اجرای بازی‌های روز را هم داشته باشد می‌توانید به روی این لپ تاپ حساب باز کنید. این لپ تاپ به نسبت مشخصات، وزن کم و برابر با 2 کیلوگرم دارد و از نمایشگری 15.6 اینچی از نوع IPS LCD با رزولوشن FHD و نرخ نوسازی 144 هرتزی استفاده می‌کند.

پردازنده مرکزی Intel Core i7 12650H با فرکانس 2.3 تا 4.7 گیگاهرتز قلب تپنده این لپ تاپ گیمینگ بوده و کارت گرافیک GEFORCE RTX3070 با 8 گیگابایت حافظه اختصاصی GDDR6 کامل کننده این بخش است. 16 گیگابایت حافظه رم از نوع DDR5 و 512 گیگابایت حافظه SSD از دیگر مشخصات بخش سخت افزاری است که باید به آن اشاره کنیم. این محصول از هر نظر واقعا کامل و قوی‌ است و شما برای هر کاری می‌توانید آن را خریداری کنید.

لپ تاپ Zenbook 14 Flip OLED

یک لپ تاپ مخصوص برنامه نویسی باید از توان سخت افزاری مناسبی برخوردار باشد. به همین دلیل تصمیم گرفتیم که لپ تاپ Zenbook 14 Flip OLED را به شما معرفی کنیم. مهمترین ویژگی این لپ تاپ صفحه نمایش بسیار با کیفیت آن است. صفحه نمایش OLED بسیار با کیفیتی را روی این محصول مشاهده می‌کنید. صفحه نمایشی که نرخ نوسازی آن به ۲۸۸۰ در ۱۸۰۰ پیکسل می‌رسد و نرخ نوسازی آن هم ۹۰ هرتز است. ویژگی بعدی این لپ تاپ برخورداری از پردازنده Core i7 1165G7 شرکت اینتل است. این لپ تاپ از ۱۶ گیگابایت رم برخوردار است و از پردازنده گرافیکی یکپارچه Intel Iris x استفاده می‌کند. برخورداری از یک ترابایت حافظه SSD هم باعث شده که فضای بسیار خوبی برای ذخیره اطلاعات در اختیار داشته باشید. توجه داشته باشید که وزن این لپ تاپ تنها 1.4 کیلوگرم و ضخامت آن کمتر از 16 میلی‌متر است و این یعنی شما به راحتی می‌توانید آن را به صورت دائمی همراه خود داشته باشید.

لپ‌ تاپ ایسوس ROG Zephyrus M16 GU603ZM-LS007W

این لپ تاپ جذاب از که وزنی 2 کیلوگرمی دارد، از نمایشگری 16 اینچی از نوع IPS LCD با رزولوشن FHD استفاده می‌کند. این پنل نرخ نوسازی 165 هرتزی دارد و از نوع مات است. کیفیت صفحه نمایش این لپ تاپ واقعا خوب است و رنگ‌ها با دقت بسیار خوب و محتوا را شارپی عالی نمایش داده می‌شود. به علاوه نرخ نوسازی نیز باعث می‌شود همه چیز به شکلی بسیار روان به نمایش دربیاید.

این لپ تاپ که از پردازنده مرکزی Core i7 12700H با فرکانس 3.5 تا 4.7 گیگاهرتز بهره می‌برد به 6 گیگابایت کارت اختصاصی گرافیک GeForce RTX 3060 مجهز شده است. این مجموعه را 16 گیگابایت حافظه رم از نوع DDR5 و 1 ترابایت SSD تکمیل می‌کند تا آن را جزو لپ تاپ مناسب developer به حساب بیاوریم. این محصول به خوبی می‌تواند از نظر سخت افزاری از پس کارهای سنگین گرافیکی و پردازش‌های مختلف بربیاید و به غیر از برنامه نویسی بازی‌های جدید را هم با گرافیک خوب اجرا کند.

مک بوک پرو M2 PRO نسخه 16 اینچ

این دستگاه قدرت خود را از تراشه قدرتمند M2 Pro اپل می‌گیرد و از این نظر بدون مشکل از پس هر کاری برمی‌آید. در نسخه پایه 16 گیگابایت حافظه رم و 512 گیگابایت حافظه ssd این سخت افزار را همراهی می‌کنند. در نظر داشته باشید که این مدل کارت گرافیک مجزا ندارد و تراشه M2 Pro هم CPU و هم GPU را در برمی‌گیرد. این لپ تاپ از نظر شارژدهی باتری قطعا بسیار بهتر از مدل‌های ویندوزی عمل می‌کند و این اتفاق می‌تواند یک مزیت بزرگ باشد. این مدل 16 اینچ و سایر مک بوک های m2 و m2 pro را از تکنولایف خریداری کنید.

سوالات متداولاگر برنامه نویسی می‌کنید یا دانشجوی این رشته هستید، حتما دغدغه خرید یک لپ تاپ مناسب برای برنامه نویسی را دارید که همراه خوبی برای شما در این مسیر باشد. بهترین لپ تاپ‌ها برای برنامه نویسی لپ تاپ‌هایی هستند که علاوه بر توان پردازشی بالا و عملکرد فوق‌العاده، راحت و قابل حمل هم باشد و نیاز برنامه نویسان فریلنسر و دانشجوها را هم تامین کند.

در این مقاله قصد داریم به بررسی نکات مهمی که برای خرید لپ تاپ مناسب برنامه نویسی بپردازیم. اگر شما نیز در جستجوی خرید بهترین لپ تاپ‌های برنامه نویسی هستید، تا انتها با همراه باشید.

آنچه در این مقاله می‌خوانیم….

راهنمای خرید لپ تاپ برنامه نویسی

این روزها تکنولوژی تبدیل به یکی از بخش‌های جدا نشدنی از زندگی ما شده است و کمتر کسی را می‌توانید پیدا کنید که با تکنولوژی سروکار نداشته باشد. برنامه نویسی نیز از این بخش مستثنا نیست و یکی از شاخه‌های پرطرفدار در رشته کامپیوتر است.

داشتن یک لپ تاپ برای برنامه نویسی که حافظه رم کافی، صفحه نمایش مناسب و همچنین توان پردازشی بالایی داشته باشد، یکی از نیازهای اساسی هر برنامه نویسی است که با زبان‌های مختلف سروکار دارد تا بتواند امور و فعالیت‌های خود را در سریع‌ترین زمان ممکن انجام دهد.

این موضوع که شما از چه زبان برنامه نویسی استفاده می‌کنید در انتخاب لپ تاپ شما اهمیت خاصی ندارد و تفاوتی بین لپ تاپ مناسب برنامه نویسی پایتون و سایر زبان‌ها وجود ندارد و آن چیزی که باید به آن دقت کنید نوع پروژه‌ای است که قرار است کار کنید زیرا فقط برای پروژه‌های گیم و هوش مصنوعی است که به کارت گرافیک نسبتا قوی نیاز دارید و در غیر این صورت با یک کارت گرافیک یکپارچه هم کارتان راه می‌افتد.

اگه دوست دارید تا اطلاعات کامل و بیشتری در مورد لپ تاپ مناسب برنامه نویسی به دست آورید، تماشای ویدیوی زیر را از دست ندهید!

معرفی بهترین لپ تاپ‌های مناسب برنامه نویسی

در این بخش تعدادی لپ تاپ خوب برای برنامه نویسی را معرفی خواهیم کرد. لپ تاپ‌هایی که برنامه نویسی با کمک آن‌ها برای شما لذت بخش‌تر خواهد شد و با انتخاب آن مسیر آموزش و شغلی شما در زمینه برنامه نویسی پیشرفت قابل توجهی خواهد داشت. هر چند که به دلیل تنوع برند و قیمت در بازار، انتخاب‌های شما برای خرید لپ تاپ مناسب برنامه نویسی می‌تواند زیاد باشد! اما ما با مشورت با کارشناسان متخصص بهترین گزینه‌های بازار را انتخاب کرده‌ایم که به بهترین شکل ممکن می‌توانند شما را برای انجام امور مدنظرتان یاری کنند.

بنابراین اگر قصد و اقتصادی برای برنامه نویسی را دارید، این لپ تاپ لنوو می‌تواند همراه خوبی برای شما باشد.

به عنوان نکته باید اضافه کرد که در بین مشخصات لپ تاپ مناسب برنامه نویسی ممکن است با اصطلاحاتی مانند لپ تاپ نسل 12، لپ تاپ 8 گیگ رم و.. رو به رو شوید. برای اطلاعات بیشتر و مشاهده محصولات با این ویژگی‌های می‌توانید لینک‌های زیر را بررسی کنید.

مشاهده بیشتر:

این لپ تاپ ظریف و زیبا و سبک که قابلیت حمل بسیار آسانی دارد در عین حال بسیارهم قدرتمند است. با دارا بودن پردازنده Coe i7  نسل 12 قابلیت پردازش بسیار خوبی دارد و برای توسعه نرم افزارهای پیچیده مناسب است. به علاوه تراشه گرافیکی یک پارچه، رم 8 گیگا بایت قابل ارتقا و SSD  512GB  به ارزشمندی این دستگاه افزوده است. صفحه نمایش ۱۵.۶ اینچی با وضوح Full HD و رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل تصویر را با جزئیات بسیار نشان می‌دهد و با این ویژگی گزینه مناسبی برای برنامه نویسی است که نیاز به مشاهده و بررسی دقیق کدها دارند. این سیستم ارزشمند فقط در طول مدت 2 ساعت به طور کامل شارژ می‌شود و به دلیل کم مصرف بودن برای برنامه نویس‌هایی که علاقمند به کار در کافه یا محیط‌های کار اشتراکی هستند مناسب است و دغدغه شارژ کردن سیستم‌شان را نخواهند داشت. در مجموع این سیستم مهم‌ترین ویژگی‌های یک لپ تاپ خوب برای برنامه نویسی را دارد و می‌توانید با خیال راحت با هزینه قابل قبولی یک سیستم مناسب برنامه نویسی تهیه کنید.

فضای ذخیره سازی لپ تاپ نیز از نوع SSD با ظرفیت ۵۱۲ گیگابایت است که خوشبختانه این قطعه سخت افزاری نیز قابلیت ارتقا را دارد.صفحه نمایش ۱۶ اینچی از نوع IPS نیز دیگر نقاط قوت این لپ تاپ است! باتوجه به تمام این ویژگی‌ها این لپ تاپ ارزش خرید را ندارد؟

ویژگی‌های سخت افزاری این محصول که شاهد بر قدرتمندی آن است را می‌توان ترکیبی از پردازنده Core i7  نسل 11 اینتل با 4 هسته اصلی و 8 هسته مجازی و حافظه کش 12 مگابایتی با سرعت کلاک 2.8  تا 4.7 گیگاهرتز برشمرد که توان کافی برای پردازش پروژه‌های شما را درا است. این پردازنده مجهز به یک کارت گرافیک اینتل Iris Xe یکپارچه نیز می‌باشد که در کنار کارت گرافیک مستقل انویدیا MX450  این دستگاه را در امور گرافیکی و گیمینگ به اندازه کافی توانمند کرده است.شرکت لنوو با در نظر گرفتن حافظه رم 16GB از نوع  DDR4 با پهنای باند 3200 MHz در کنار حافظه ذخیره سازی HDD یک ترابایت و SSD 256 گیگابایت فضای قابل قبولی برای داده‌ها فراهم کرده که سرعت لپ تاپ به اندازه خوبی افزایش داده و باعث می‌شود که کاربر بتواند به طور همزمان چندین کار را انجام دهد.

در مجموع این محصول با عبور از حداقل‌های ویژگی‌های سخت افزاری مورد نیاز پروژه‌های ساده و متوسط برنامه‌نویسی شرایط را برای کار روی پرو‌ه‌های نرم افزاری ییچیده و سنگین فراهم می‌کند.

همچنین اطلاعات کاملی در خصوص بررسی سخت افزاری لپ تاپ برنامه نویسی را می‌توانید در ویدیوی زیر مشاهده کنید ?

رم 8 گیگا بایتی که البته قابلیت ارتقا ندارد ولی جای نگرانی نیست و به راحتی می‌توانید از‌هاردهای اکسترنال استفاده کنید و از پردازش و سرعت کارهای در حال انجامتان خیالتان راحت شود. حافظه ذخیره سازی این سیستم هم SSD 512 گیگابایتی است که با توجه به حجم کاری که دارید میتواند مناسب باشد. البته اگر نیاز به حافظه داخلی بیشتری دارید بهتر راست از گزینه‌های دیگر استفاده کنید.

شرکت ایسوس این لپ تاپ را از سری ذنبوک با صفحه نمایش بسیار با کیفیت اولد عرضه است که تصویر بسیار با کیفیتی را ارائه میدهد. پس اگر برنامه نویسی هستید که مشاهده کدها با به صورت واضح و بدون خستگی چشم برایتان اولویت است این لپ تاپ گزینه خوبی برای شما است.

بررسی سخت افزاری لپ تاپ مناسب برنامه نویسی

در ادامه به سراغ بررسی سخت افزاری لپ تاپ مناسب برنامه نویسی از جنبه‌های گوناگون می‌رویم. اگر دوست دارید تا اطلاعات بیشتری در این مورد داشته باشید، ویدیو زیر را از دست ندهید. ?

بهترین CPU برای برنامه نویسی

حداکثر پردازنده مورد نیاز حداقل پردازنده مورد نیاز
Intel Core i7 Intel Core i5
Amd Ryzen 7 Amd Ryzen 5

برای انتخاب راحت تر و خرید یک لپ تاپ ایده آل برای برنامه نویسی، مشاهده را از دست ندهید. همچنین اگر قصد خرید لپ تاپ مناسب برنامه نویسی با پردازنده core i5 را دارید، با مشاهده انواع می‌توانید انتخاب راحت‌تری داشته باشید.

حافظه داخلی مناسب لپ تاپ برنامه نویسی

حافظه داخلی در سرعت لپ تاپ برنامه نویسی و عملکرد آن تاثیر بسیار زیادی دارد. به همین دلیل پیشنهاد ما این است که سعی کنید لپ تاپی که تهیه می‌کنید دارای حافظه داخلی SSD باشد تا سیستم شما دچار هنگی و کندی نشود. برخی از لپ تاپ‌ها نیز علاوه بر داشتن حافظه داخلیSSD ، حافظه مکانیکی نیز دارند که به اصطلاح گفته می‌شود لپ تاپ دارای حافظه هیبرید است. این لپ تاپ‌ها سرعت بسیار مناسبی را برای کاربران فراهم می‌کند. اگر لپ تاپ شما مجهز به SSD باشد علاوه بر سرعت بالا و عملکرد مناسب، مصرف انرژی کمتری نیز دارد و شما را در انجام پروژه‌هایتان سربلند می‌کند.

ایده آل ترین میزان حافظه SSD در لپ تاپ برنامه نویسی ۱ ترابایت خواهد بود، اما با ۵۱۲ گیگابایت نیز امور شما انجام خواهد شد. خوشبختانه حافظه SSD قابلیت ارتقا دارد و اگر لپ تاپ شما با مشکل کمبود فضای ذخیره سازی رو به رو شد، به سادگی می‌توانید SSD را ارتقا دهید.

رم مورد نیاز برای لپ تاپ برنامه نویسی

حافظه رم یکی از مهمترین نقش‌ها در لپتاپ مناسب برنامه نویسی را بر عهده دارد. در واقع، حافظه رم از این جهت در لپ تاپ‌های برنامه نویسی اهمیت زیادی دارد که سرعت اجرای کدها و توسعه موبایل به این بخش وابسته است. ایده آل ترین میزان رم برای برنامه نویسی ۱۶ گیگابایت است اما اگر قدرت خرید یا بیشتر را ندارید و قیمت آن برای شما بیشتر از بودجه مدنظرتان خواهد شد، بهتر است تا به سراغ خرید بروید.

 کارت گرافیک برای لپ تاپ برنامه نویسی

در رشته برنامه نویسی، قدرت گرافیکی لپ تاپ، عموما کارایی پایین‌تری نسبت به سایر رشته‌ها دارد و حتی شما با داشتن یک لپ تاپ با کارت گرافیک آنبرد یا کارت گرافیک MX نیز می‌توانید به خوبی کار خود را پیش ببرید. البته این در حالتی است که قصد استفاده از لپ تاپ خود برای انجام کارهای گرافیکی یا کار روی پروژه‌های گیم را نداشته باشید و تنها بخواهید به زبان‌های مختلف برنامه نویسی انجام دهید!

اگر علاقه مند به حوزه برنامه نویسی گیم یا هوش مصنوعی هستید یا قصد دارید در کنار کار برنامه نویسی کار گرافیکی هم انجام دهید بهتر است در همان ابتدای کار و در زمان خرید به سراغ لپ تاپ با کارت گرافیک بالا بروید. چرا که کارت گرافیک، امکان ارتقا ندارد!

صفحه نمایش مناسب لپ تاپ برنامه نویسی

به عنوان آخرین نکته نیز به سراغ صفحه نمایش لپ تاپ مخصوص برنامه نویسی می‌رویم. عموما افرادی که در این حیطه فعالیت می‌کنند به لپ تاپی نیاز دارند که صفحه نمایش بزرگ و با کیفیت داشته باشد تا بتوانند محدوده دید مناسبی داشته باشند. بهترین لپ تاپ‌ها از نظر اندازه نمایشگر  و  برای این دسته از افراد است. همچنین نمایشگر FHD یا 4K نیز از نظر کیفیت تصویر انتخاب ایده آلی است. البته این نکته را در نظر بگیرید که اگر برنامه نویسی هستید که در کافه، محیط‌های کار اشتراکی کار میکنید یا همیشه در حال جابه جایی هستید 15-17  اینچ برای شما مناسب تر است.

مشاهده بیشتر: خرید

در این قسمت تعدادی از بهترین لپ تاپ‌هایی که می‌توانند در کار برنامه‌نویسی به شما کمک کنند ذکر شد. حال نوبت شماست که با توجه به بودجه و پروژه‌هایی که کار می‌کنید یک لپ تاپ خوب برای برنامه‌نویسی را انتخاب کنید. پیشنهاد ما این است که اگر دانشجو هستید یا در حال یادگیری می‌باشید با لپ تاپ‌هایی که نیاز‌های اولیه شما را تامین می‌کنند شروع کنید ولی اگر برنامه نویس حرفه‌ای هستید و نوع کار و پروژه‌هایی که توسعه می‌دهید مشخص است به سراغ لپ تاپ‌های پایین لیست بیایید و یک لپ تاپ مطمئن برای ادامه مسیر خود انتخاب کنید.

نکات طلایی در مورد رشته برنامه نویسی

تا به اینجای کار درمورد بهترین لپ تاپ برای برنامه نویسی و سخت افزار مورد نیاز آن صحبت کردیم. اما بهتر است تا ناگفته‌هایی در مورد برنامه نویسی را نیز بگوییم تا اگر شما تازه قصد ورود به این مسیر را دارید، بتوانید تصمیم درستی بگیرید. زبان‌های برنامه نویسی زیادی وجود دارد که هر کدام مزایا و معایبی دارند ولی انتخاب شاخه‌ای که می‌خواهیم در آن شروع به برنامه نویسی کنیم مهم است.

شاید برای شما مناسب باشد:

به طور کلی می‌توان حوزه‌های اصلی برنامه نویسی را به صورت زیر دسته‌بندی کرد:

برنامه نویسی کامپیوتر (برنامه نویسی دسکتاپ)
توسعه و برنامه نویسی وب (Web Development)
برنامه نویسی و توسعه موبایل
برنامه نویسی علم داده
توسعه بازی‌های کامپیوتری

 

شما برای برنامه‌نویسی در هر کدام از شاخه‌های بالا به لپ تاپ متفاوتی نیاز دارید. به عنوان مثال کسی که در حوزه‌ی توسعه و برنامه نویسی وب فعالیت دارد به لپ تاپی که کارت گرافیک دارد نیازی ندارد و می‌تواند یک لپ تاپ با سی پی یو و رم خوب برای کار خود انتخاب کند. همچنین برنامه نویسی وب نیز شاخه‌های متفاوتی دارد که ممکن است هر کدام از این شاخه‌ها، نیاز سخت افزاری گوناگونی داشته باشند. انواع برنامه نویسی وب را می‌توان به سه نوع اصلی تقسیم‌بندی کرد:

  • برنامه نویسی فرانت اند (Front End)
  • توسعه بک اند (Back End)
  • برنامه نویسی فول استک (Full Stack)

برنامه‌نویسی فرانت اند (Front End)

ایجاد ظاهر وب سایت یا وب‌اپلیکیشن یا همان ساخت رابط کاربری و همچنین خلق تجربه کاربری در برنامه نویسی فرانت اند انجام می‌شود. به عبارت دیگر در این نوع از برنامه نویسی چگونگی نمایش رنگ‌ها، آیکون‌ها و تصاویر مشخص می‌شود. علاوه بر این در توسعه فرانت اند به طور پیوسته روی نحوه نمایش وب‌سایت در تمام دستگاه‌ها از کامپیوترهای دسکتاپ گرفته تا تبلت و گوشی هوشمند تمرکز می‌کند.

CSS ،HTML و جاوا اسکریپت از جمله زبان‌های برنامه نویسی متداول در این حوزه محسوب می‌شوند.

در برنامه نویسی و توسعه بک اند، فرآیند تولید و نگهداری کدهایی انجام می‌شود که برای اتصال به سرور و تبادل اطلاعات با آن و اجرای سایر قابلیت‌های عملکردی نوشته می‌شوند. در واقع در بک اند، برنامه نویسی مواردی انجام می‌شود که از دید کاربر پنهان هستند و در پشت صحنه رخ می‌دهند.

در ادامه بعضی از زبان‌های برنامه نویسی بک اند فهرست شده‌اند:

  • Python
  • Java
  • #C
  • R
  • Ruby
  • PHP
  • Node.js

برنامه نویسی و توسعه فول استک هم شامل فرانت اند و هم بک اند می‌شود. بسته به پیچیدگی وب‌سایت، ممکن است توسعه‌دهنده فول‌استک تمام جنبه‌های توسعه از سمت سرور تا رابط کاربری آن را به عهده بگیرد. با این حال، ممکن است که بسیاری از توسعه‌دهندگان فول‌استک همچنان در یکی از جنبه‌های توسعه وب‌سایت تخصص داشته باشند، اما تجربه زیاد آن‌ها در عیب‌یابی و سرعت بخشیدن به ساخت یا طراحی مجدد سایت مفید است

شاید دوست داشته باشید که بخوانید:

برگردیم سراغ اصل مطلب؛ برای مثال حداقل مشخصات سخت افزاری مورد نیاز یک توسعه دهنده وب را در جدول زیر مشخص کردم:

عنوان سخت افزار حداقل کانفیگ سخت افزار پیشنهادی
سی پی یو یا پردازنده Core i3 نسل ۱۱ یا ۱۲
یا
Ryzen 5 سری ۵۰۰۰
Core i5 نسل ۱۲
یا
Ryzen 7 سری ۶۰۰۰
حافظه رم ۸ گیگابایت رم DDR4 ۱۶ گیگابایت رم DDR4
یا
۱۶ گیگ رم DDR5
کارت گرافیک آنبرد کافی است گرافیک آنبرد
یا
لپ تاپ با کارت گرافیک ۲ گیگابایت
حافظه SSD حتما باید داشته باشد (۲۵۶ گیگابایت) ۲۵۶ گیگابایت کافیست
اگر میخواهید ارتقا دهید
۵۱۲ گیگابایت انتخاب بهتری است
صفحه نمایش حداقل ۱۵ اینچ
اگر خیلی قرار است لپ تاپ را جابجا کنید می‌توانید از لپ تاپ های ۱۴ اینچ انتخاب کنید.
۱۵ اینچ

یک مانیتور به عنوان نمایشگر دوم برنامه نویسی را بسیار لذا بخش می‌کند

حافظه HDD مهم نیست مهم نیست

برنامه نویسی علم داده (هوش مصنوعی)

برای این که اطلاعات بیشتری در رابطه با لپ تاپ‌های مناسب شاخه هوش مصنوعی بدست آورید، پیشنهاد می‌کنیم که مقاله‌ی را مطالعه کنید.

نتیجه گیری

شما با در نظر گرفتن تمام این نکات و اطلاع داشتن در مورد آن‌ها می‌توانید یک لپ تاپ خوب برای برنامه نویسی خریداری کنید که تا مدت‌ها در کنار شما خواهد بود و می‌توانید پروژه‌هایتان را به کمک آن انجام دهید. اگر به دنبال کارهای سنگین برنامه نویسی هستید باید تمرکز خود را به روی پردازنده پرقدرت، صفحه نمایش مات و با دقت تصویر بالا، حافظه زیاد بگذارید و لازم است بدانید که کارت گرافیک در کارهای روزمره برنامه نویسی اهمیت ویژه‌ای ندارد و به راحتی با تمرکز بر روی سه گزینه قبلی و انتخاب یک کارت گرافیک یکپارچه می‌توانید در عین مدیریت بودجه خود به یک لپ تاپ کاربردی و همراه مطمئن دسترسی داشته باشید. لازم به ذکر است که اگر علاقمند به برنامه نویسی در حوزه‌های هوش مصنوعی و گیم هستید بهتر است در کنار پردازنده، حافظه و صفحه نمایش با کیفیت، کارت گرافیک قدرتمندی را تهیه کنید که قطعا در این صورت باید بودجه خود را به میزان قابل توجهی افزایش دهید. همیشه به یاد داشته باشید  که در زمان خرید محصولی مانند لپ تاپ بهترین کار مشخص کردن هدف و کاری است که می‌خواهید با آن ابزار انجام دهید. اگر در این زمینه نیاز به مشاوره دارید قطعا تیم پشتیبانی در این مراحل مهم همراه شما هستند که با توجه به نیاز و بودجه‌ای که دارید بهترین انتخاب را داشته باشید.

مروری بر آنچه خواندیم

فرقی نمی‌کند که شما قصد خرید ، ایسوس،HP یا هر برند دیگری را داشته باشید. در هر صورت شما باید این نکات را در زمان خرید مد نظر قرار دهید:

  • داشتن پردازنده قوی، برای سرعت و عملکر بهتر و بیشتر
  • توجه به صفحه نمایش باکفیت و ایده ال از نظر ابعاد و اندازه
  • داشتن حافظه پر سرعت SSD
  • داشتن حافظه رم به میزان کافی

امیدواریم که با کمک این نکات بتوانید یک خرید خوب داشته باشید! خوشحال می‌شویم که نظرات شما را در مورد این مطلب بدانیم🙂

سوالاتی که ممکن است داشته باشید:

آیا از لپ تاپ برنامه نویسی می‌توان برای بازی و گیم استفاده کرد؟

اگر لپ تاپ شما دارای کارت گرافیک مجزا باشد بله می‌توانید برای فعالیت های مانند گیم از آن استفاده کنید.

قیمت لپ تاپ برنامه نویسی در چه بازه ای قرار دارد؟

لپ تاپ برنامه نویسی بسته به قدرت سخت افزاری آن در بازه های قیمتی مختلفی قرار دارد. شما می توانید این لپ تاپ را در محدوده قیمت 15 تا 50 میلیون خریداری کنید.

خرید لپ تاپ برنامه نویسی به صورت اقساطی نیز امکان پذیر است؟

بله برای اطلاع از شرایط خرید اقساطی لپ تاپ برنامه نویسی می‌توانید با مشاورین ما در آی تی هوم تماس حاصل فرمایید.

چه نوع سیستم عاملی برای برنامه نویسی مناسب است؟

قطعا بهترین سیستم عامل برای یک برنامه‌نویس سیستم عامل لینوکس است مگر اینکه از زبان‌های برنامه‌نویسیی استفاده کنید که مایکروسافت تولید کرده است.

آیا کیبورد و تاچ پد لپ تاپ برای برنامه نویسی مهم است؟

کیبورد و تاچ پد برای برنامه نویس جز ملزومات است و باید دقت زیادی به خرج دهید البته که برای استفاده طولانی مدت در جای ثابت پیشنهاد میشود از کیبورد و ماوس جداگانه‌ای برای برنامه نویسی استفاده کنید.

آیا برای برنامه نویسی، باتری با طول عمر بالا مهم است؟

اگر مدام در حال جابجایی هستید و هر لحظه و هر زمان می‌خواهید که به برنامه نویسی بپردازید بایستی به طول عمر باتری لپ تاپ اهمیت بدهید.a

 

قیمت لپ تاپ مناسب برنامه نویسی حدودا چقدر است؟ برای شروع برنامه نویسی بهتر است لپ تاپی 30 میلیونی به بالا خریداری کنید ولی در کل مراحل یادگیری را با مدل‌های ضعیف‌تر و ارزان‌تر هم می‌توان پیش برد.

بررسی گوشی هواوی پی 60 پرو به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

 

نمایش بیشتر