مناطق گردشگری گیلان به تفکیک شهرستان

گیلان منطقه ای از بهشت ​​زیبا در جهان ایران است که با همه جاذبه هایش نمی توان برای یک گشت و گذار تکرار کرد. در این مقاله لیست کاملی از مکان های دیدنی گیلان را در اختیار شما قرار می دهیم تا زمانی که می خواهید به این استان سفر کنید، مکان های گردشگری بیشتری را در پارت نیوز بشناسید.

کارهایی که باید در گیلان انجام دهید به تفکیک شهر

1. ماسوله

ماسوله روستایی زیبا در استان گیلان است که می توان آن را معروف ترین روستای پلکانی ایران نامید. از مکان های دیدنی ماسوله می توان به بازار ماسوله با فروش انواع صنایع دستی، مربا و ترشی روستاییان و صنایع دستی گیلان اشاره کرد. آبشارهای کشما و لار چشمه، کوبر ماسوله و قله شاه معلم در نزدیکی ماسوله از دیگر جاذبه های طبیعی گیلان هستند که این منطقه را به مقصدی محبوب برای کوهنوردان تبدیل کرده اند.

آدرس: 60 کیلومتری شهر رشت، 32 کیلومتری غرب فومن

2. منطقه ییلاقی به سمت دست النجه

النازه یا دشت النازه یکی از زیباترین و دست نخورده ترین مکان های دیدنی گیلان در ماسال و یکی از کوه های بلند شاندرمن است. در النازه زندگی همچنان با طبیعت هماهنگ است، از صدای پرندگان و گله ها گرفته تا صدای آب و گله اسب های وحشی که همه نشان دهنده معصومیت و آرامش این دشت است. در اینجا از اجاق های چوبی برای گرمایش استفاده می شود و بخشی از سبک زندگی عشایر است. درختان افرا با قدمت بیش از 200 سال همراه با درختان گلابی و سیب و چشمه های بی شمار، تابستان و آب و هوای مطبوعی را به دشت النازه بخشیده اند و شب ها ستاره های آسمان درخشان تر از جلوی چشمان شماست.

آدرس: Masala-Shanderman

دشت النازیه گیلان

3. تیلمن

دیلمان یکی از مرتفع ترین ویلاهای گیلان است که بهشت ​​کوچک گیلان نیز نامیده می شود. پس از گذر از جاده ای جنگلی و رسیدن به دیلمان، مناظر سبز و اسب ها و گاوهایی که آزادانه در دشت ها چرا می کنند، آنچنان ترکیبی از زیبایی و آرامش طبیعت را در مقابل چشمان شما به نمایش می گذارد که بیشتر به نقاشی شبیه است تا نقاشی. واقعیت. در این میان، دیدنی های طبیعی و تاریخی دیلمان، قلعه گرماور، آرامگاه بابا ولی و آبشار لونک نیز از جاذبه های دیدنی گیلان هستند. دشت شقایق نیز یکی از مکان های دیدنی دیلمان در فصل بهار است.

آدرس: 45 کیلومتری سیاهکل

ویلای دیلمان در گیلان

4. دمشق

داماش در طبیعت سرسبز و با طراوت گیلان مانند زمردی درخشان است. چشمه های آب معدنی و گل بی نظیرش به نام لیلی چلچراغ آن را جذاب کرده است. این گل کمیاب تنها در دو منطقه داماش گیلان و لنکران جمهوری آذربایجان می روید.

آدرس: 48 کیلومتری رودبار

5. قدرت

تلاش به دلیل موقعیت جغرافیایی منحصربه‌فردش از یک سو به جلگه، شهر و دریا و از سوی دیگر به کوه‌های جنگلی چشم‌انداز دارد و دارای جاذبه‌هایی چون آبشار ورجانی، دریاچه سرگی، سوباتان است. پارک جنگلی گیسومی و… یکی از اصلی ترین نقاط گردشگری گیلان است.

نماد: 115 تسوم ت رشت

تلاش گیلان

6. مزرعه اولسبرنگا ماسارو

روستای ییلاقی اولسبلنگاه یکی از مناطق ماسال است و اکثریت اهالی ماسالی هستند که تابستان امسال برای گذراندن ییلاق به کلبه می آیند. نام تالشی اولسبلنگاه است و دارای دو قسمت اولس به معنی توت و بلنگاه به معنای بلندی است پس اولسبلنگاه به معنای محل رویش درخت است. از تجربیات دلپذیر اولسبلنگاه می توان به طبیعت روستایی با اقامت در کلبه های چوبی در کنار هیزم، محصولات دامی تازه و نان سنتی و صدای پرندگان، چشم انداز کلبه های تابستانی و آسمان مه آلود اولسبلنگاه اشاره کرد.

آدرس: ۲۵ کیلومتری ماسال

اولسبلنگاه، ماسال، گیلون

7. دریاچه کیاکالای

تالاب کیاکالای با گونه های غنی خود یکی از غنی ترین تالاب های استان گیلان است که روزگاری فراوان بوده است. و در فصل زمستان پرندگان مهاجر زیادی به سمت تالاب پرواز می کردند، اما پروژه های جاری شهرستان لنگرود از جمله احداث جاده کمربندی، احداث بزرگراه و … زندگی این باتلاق را مختل کرده است.

آدرس: لنگرود

تالاب کیاکالای لنگرود

8. روستای صفرابستی و پارک جنگلی

روستای صفربسته در منطقه کیاشهر آستانه اشرفیه قرار دارد و پارک جنگلی را به دلیل مجاورت با روستا پارک جنگلی صفرابسته نیز می نامند. این پارک به تونل جنگلی معروف شد که درختان و برگ‌های آن در جاده وجود داشت. این پارک دارای قلعه، گیلانگران، تال، تبریز، طوس و غیره است. درختانی مانند وجود دارد پارک جنگلی صفراباست در مسیر جاده بین روستای صفربست و ایکومچال قرار دارد.

آدرس: آستانه اشرفی، جاده کیاشهر بعد از تمچال

9. دریاچه بره سر یا دریاچه ویستان

یکی از مکان های معروف گیلان دریاچه وستان برسر واقع در دل جنگل است که زیبایی آن را بسیار بیشتر کرده است. طبیعت بکر با دشت های وسیع و مناظر دیدنی در کنار عسل و لبنیات مرغوبی که در این منطقه یافت می شود باعث می شود دریاچه ویستان را به عنوان مقصد بعدی سفر خود انتخاب کنید. گلابی و گردو را به این لیست اضافه کنید.

آدرس: روستای بره سر رودبار – دمشق

دریاچه وستان برسار

10. جنگل گسوم

گیسوم پارک جنگلی بسیار زیبایی است که به دریا نزدیک است و امکان لذت بردن از جنگل و همچنین قدم زدن در سواحل زیبای این منطقه را به شما می دهد. رانندگی در جاده‌های دیدنی، گزینه‌های اقامتی و فعالیت‌های آبی در ساحل گیسوم می‌تواند از نکات برجسته این منطقه باشد. جاده دسترسی به جنگل گیسوم آسفالت شده است، اما در این جنگل زیبا هنوز یک منطقه هیجان انگیز تجربه رانندگی خارج از جاده وجود دارد که علاقه مندان زیادی را به خود جذب می کند.

آدرس: 17 کیلومتری تلاش

جنگل جیسوم گیلان

کیک |گردشگری |گیلان

11. جنگل سیاهکل از آبشار لونک

آبشار لوناک یکی از دیدنی‌ترین جاذبه‌های طبیعی گیلان است که برای دیدن آن باید از جاده سیه‌کل – دیلمان عبور کرد و سپس از جاده کوهستانی و جنگلی عبور کرد که با چشم‌اندازی از مزارع برنج و باغ‌های چای روح شما را تازه می‌کند. آبشار لوناک لونک آنقدر زیباست که افراد زیادی برای گرفتن عکس های فراموش نشدنی در کنار این آبشار زیبا به این منطقه می روند. آبشار لونک در دل منطقه جنگلی قرار گرفته است، تصور کنید هماهنگی زیبای طبیعت در ترکیب صدای آبشار و هیاهوی جنگل حس خوبی را برای شما به ارمغان می آورد.

موقعیت: 25 کیلومتری سیاهکل

12. اسلام قوزک قهوه ای را آورد

جاده اسلام به خلخال یکی از رویایی ترین و زیباترین جاده های ایران است که اگر دوست دارید رانندگی کنید آن را از دست ندهید. از دیدنی های جاده اسلم به خلخال می توان به جاده پر پیچ و خم با درختان جنگلی، مزارع سرسبز و رودخانه هایی اشاره کرد که در طول مسیر شما را همراهی می کنند. چشمه های آب گرم کیوی در نزدیکی خلخال می تواند یک استراحت عالی در سفر شما باشد. کوهنوردان و گردشگران طبیعت به مسیر اسلامی خلخال علاقه زیادی دارند. در این جاده رستوران های زیادی وجود دارد که می توانید طعم ها و غذاهای جدیدی را تجربه کنید و با اقامت در کلبه ای چوبی خاطره انگیزترین خاطره سفر خود را بسازید.

13. تله کابین و گردنه حیران

یکی از جاذبه های گیلان تله کابین حیران است که در غرب روستای وانه بین و حاجی امیر آستارا قرار دارد. در حین تله کابین، دیدن مناظر زیبا و ابرها در مقابل چشمان شما منظره ای شفاف و شگفت انگیز را به شما هدیه می دهد. قلعه شیندان که قدمت آن به دوران ساسانی می رسد، یکی از نقاط دیدنی مسیر است. تجهیزات این تله کابین از اتریش خریداری شده و از نظر فنی ایمن ترین است. ارتفاع تله کابین حیران از سطح دریا 1720 متر و طول آن 1500 متر می باشد و در صورت مساعد بودن شرایط جوی ساعت کار تله کابین حیران همه روزه از ساعت 8 الی 10 صبح می باشد.

آدرس: 30 کیلومتری آستارا

14. آبگرم علی داشی

در منطقه زیبای گیلان چشمه های آب گرم زیادی وجود دارد که یکی از آنها چشمه آب گرم علی داش یا مشه سویی است. این آبگرم که در روستای گیله ده و در مجاورت بزرگراه و گردنه حیرانی قرار دارد، ییلاقی با آب و هوای خوب است که بازدیدکنندگان زیادی را به این منطقه کشانده است. درمان این منبع شامل درمان درد مفاصل (روماتیسم)، درد چشم، درد قلب، کمردرد و فشار عصبی است.

موقعیت: 30 کیلومتری آستارا

15. روستای کوت کیتا هایو و آبگرم

کوته کومه روستایی زیبا با چشمه آب گرم طبیعی در دل جنگل گیلان و در نزدیکی آبشار لاوتون واقع شده است. افرادی که برای پیاده‌روی در آبشار لوتون به این منطقه می‌آیند، اغلب خانه‌هایی را در روستای کوته کومه برای اقامت اجاره می‌کنند. از Kote Kume تا Lawton Falls حدود 6 کیلومتر فاصله است. همچنین آبگرم کوته کومه این روستا یکی از چشمه های آب گرم ایران در استان گیلان است که گردشگران زیادی برای استفاده از آن به کوته کومه می روند.

علامات: 15 کیلومتری آستارا – بندر لوندویل – 10 کیلومتری لوندویل – kampung Cote Kom

16. Cascate Lawton

آبشار لاوتون یکی از بلندترین آبشارهای ایران است که در استان گیلان و در نزدیکی شهر آستارا واقع شده است. جاده ای جنگلی با مقدار زیادی فندق، ازگیل، گردو و گلابی را دنبال می کنید و پس از عبور از رودخانه به کوه و تپه می رسید. دامنه کوه اسپیناس که آبشار لاوتون از آنجا سرچشمه می گیرد، طبیعتی زیبا و مسیر مورد علاقه کوهنوردان حرفه ای است، همچنین دریاچه سوها یکی از زیباترین مناظر در 15 کیلومتری آبشار لوتون است.

آدرس: 15 کیلومتری آستارا – لوندویل – 10 کیلومتری لوندویل – روستای کوته کوم

17. پارک جنگلی ماسوله

ماسوله علاوه بر معماری چشمگیر دارای جاذبه های گردشگری فراوانی است، پارک جنگلی ماسوله با مساحتی بیش از 2000 هکتار از مناطق زیبای ورزشی و گردشگری گیلان به شمار می رود که در آن انواع درختان جنگلی مانند راش، مومیایی، توسکا وجود دارد. . . ، فندق، درخت آزاد و دارای درختچه، سبزی و گیاهان دارویی است. ارتفاع از سطح دریا در این پارک جنگلی بین 800 تا 1800 متر متغیر است.

آدرس: 60 کیلومتری رشت، 32 کیلومتری غرب فومن

18. قلعه رودخان

کاخ تاریخی رودخان در نزدیکی فومن فرصتی برای دیدن آثار تاریخی در دل طبیعت به شما می دهد. بزرگترین کاخ خشتی ایران که مدتی میزبان میرزا کوچخ خان بود. جاذبه اصلی گردشگران مسیری با بیش از 1000 پله است که در آن رستوران هایی با غذاهای محلی و مغازه هایی با صنایع دستی وجود دارد. همچنین مکان مناسبی برای عکاسی از طبیعت زیبا و عکس گرفتن با لباس های محلی در قلعه رودخان خواهید داشت. از دیگر نام های قلعه رودخان که در گذشته به این نام ها شهرت داشته اند می توان به قلعه هزار پله، قلعه حسامی و قلعه سگسال اشاره کرد.

آدرس: فومن – روستای رودان

19. پناهگاه حیات وحش سلکا

پناهگاه حیات وحش سلکه در زمینی به مساحت 360 هکتار در جنوب بندرانجلی و در منطقه سرا ریاضی واقع شده است. سلکه اولین مرکز بازدید از حیات وحش و پرندگان مهاجر در گیلان است که در آن انواع تالاب ها، مرداب ها، دریاچه ها، سدها و باتلاق ها وجود دارد.

آدرس: ریاضی

مقایسه قیمت اجاره ویلا در صومعه سرا

20. بام سبز و طناب

یکی از جاهای گردشگری گیلان بام سبز لاهیجان است که بر فراز کوه شیطان قرار دارد و با داشتن امکانات تفریحی و مناظر زیبا، لاهیجان اقامتگاهی محبوب در بین گردشگران است. آب و هوای معتدل و چشم انداز برکه ها و مزارع چای لاهیجان از قله کوه ستان این مکان را به بام سبز لاهیجان معروف کرده است. اما زیبایی و مناظر لاهیجان تنها بام سبز و تله کابین نیست و لاهیجان بی دلیل لقب عروس گیلان را نداشته است.

شهربازی و تله کابین احرار از امکانات تفریحی بام سبز هستند. همچنین آبشار شیطان کوه که در کنار آن پلکانی وجود دارد که شما را به بالای کوه می برد، منظره زیبایی را برای گرفتن عکس های یادگاری به نمایش می گذارد.

آدرس: لاهیجان – کوه شیطان

نمایش بیشتر