نحوه تعویض طلق چراغ عقب ام وی ام 530

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که طلق چراغ جلو یا عقب ماشینتان به دلیل تصادف یا سهل انگاری دچار آسیب دیدگی یا شکستگی شود و راهی جز تعمیر طلق چراغ ماشین یا تعویض طلق چراغ نداشته باشید. اگر شما هم مایل هستید تا چگونگی تعمیر طلق شکسته چراغ ماشین را یاد بگیرید، در صورت خرابی یا شکستگی طلق چراغ خودرو شما بسته به نوع خرابی یا شکستگی، راه های مختلفی دارید. مثلا می توانید با ترمیم شکستگی طلق چراغ ماشین از خرید چراغ جدید و هزینه اضافی دوری کنید. اما گاهی اوقات ممکن است شدت خرابی آنقدر زیاد باشد که مجبور به تعویض طلق چراغ خودرو باشید. برای تعویض یا تعمیر طلق چراغ خودرو موارد زیر را برسی فرمایید.

تعویض چراغ عقب پراید صبا با 131 |تعویض طلق چراغ عقب پارس |روش تعویض طلق چراغ جلو پراید ۱۳۱

آموزش ترمیم شکستگی طلق چراغ ماشین

در ابتدا بد نیست فیوز های چراغ را بررسی کنید. فیوز معمولاً باعث می شود که هر دو چراغ خاموش شوند. به کتابچه راهنمای خودرو نگاه کنید تا مشخص کنید جعبه فیوز در خودروی شما دقیقا کجا قرار دارد. در اتومبیل های قدیمی جعبه فیوز در زیر فرمان قرار دارد. همچنین در اکثر اتومبیل های جدید تر می توان آن را در زیر کاپوت یا توری قرار داد. لازم به ذکر است که در دفترچه راهنما یک تصویر دارای برچسب جعبه فیوز وجود دارد که نشان می دهد کدام فیوز مخصوص چیست.

پس از خرید کیت باید چسب طلق چراغ ماشین را روی تمام حفره ها و قسمت های مورد نظر بمالید تا به طور کامل آن را پوشش دهد. آن را با دقت به جای شکستگی لنز قرار دهید. در مرحله بعد تعمیر شکستگی طلق چراغ ماشین، بد نیست به سیم کشی های چراغ نگاهی بیندازید و آنها را چک کنید. این سیم ها مستقیما به چراغ ها متصل هستند پس اگر جای قطعی مشاهده کردید، آن قسمت را ترمیم کنید.

در مرحله بعدی می توانید از یک کیت تعمیری هم استفاده کنید. بیشتر فروشگاه های قطعات خودرو، مجموعه ای از فیلم تعمیر لنز های ۳M (یا برند های دیگر) را در اختیار شما قرار می دهند بنابراین اگر فعلا قصد تعویض طلق چراغ خودرو را ندارید یا هنوز هم منتظر رسیدن لنز جدید برای تعویض هستید، استفاده از کیت های تعمیر چراغ، گزینه آسانی برای رفع مشکل به طور موقت است.

آموزش نحوه تعویض طلق چراغ ماشین

ابتدا کاپوت ماشین را باز کنید و دقیقا بالای چراغ جلو را بررسی کنید. شما باید یک سنجاق بلند را در قسمت بالا ببینید. اگر توانستید سنجاق را ببینید، فرایند تعویض طلق چراغ ماشین برای شما بسیار راحت تر است. ولی اگر سنجاق در آنجا نباشد باید یک سری پیچ هایی که چراغ جلو را به پایه هسته رادیاتور وصل می کند، برداشته شوند. بهترین راه برای راهنمایی خود در این فرآیند استفاده از دفترچه راهنمای تعمیر خودرویتان است. در همانجا برای خارج کردن چراغ یک پین وجود دارد. پین یک قسمت زاویه دار دارد که به عنوان اهرمی برای سهولت در حذف چراغ عمل می کند.

ناحیه زاویه دار را به سمت بالا بچرخانید و از آن به عنوان دسته استفاده کنید تا پین را به جلو و عقب خم کرده و آن را از محفظه آن جدا کنید. مراقب باشید چون پین شروع به بیرون آمدن می کند و در بعضی از وسایل نقلیه هنگام برداشتن پین، چراغ جلو می تواند بر روی زمین بیوفتد. همه لوازم یدکی ام وی ام 530 با ضمانت اصالت و کیفیت کالا بفروش می رسند . همچنین قیمت آنها با کارخانه برابر است.

با برداشتن پین چراغ جلو، کل سیستم چراغ به راحتی به سمت شما خم می شود بنابراین می توانید آن را از وسیله نقلیه خارج کنید. حالا باید لامپ های چراغ جلو را جدا کنید. بیشتر وسایل نقلیه دارای یک لامپ از نوع پیچی هستند که برداشتن آنها بسیار آسان است. به سیم کشی هنوز کاری نداشته باشید زیرا ابتدا باید لامپ را از چراغ جلو جدا کنید. چراغ را بر خلاف عقربه های ساعت بچرخانید. بعد از کمی چرخاندن متوجه آزاد شدن چراغ میشوید. حالا می توانید آن را خارج کنید.

تعویض طلق چراغ خودرو با چراغ خودرو های فرسوده

اگر قصد ندارید به مکان هایی که خودرو های فرسوده در آنجا نگهداری میشوند بروید یا نمیخواهید چندان صرفه جویی انجام دهید، بد نیست به سایت های آنلاین مانند دیوار یا شیپور نگاهی بیندازید. کافی است مدل خودرو یا طلق چراغ خودرو را در آن جستجو کنید و تمام نتایج مربوط به آن را در شهر سکونتتان دریافت کنید. فقط حتما توجه کنید که خرید را حضوری انجام داده و از مدل دقیق محصولی که قصد خریداری آن را دارید اطلاع حاصل کنید تا بعد به مشکل بر نخورید.

تعویض طلق چراغ ماشین با قطعات دسته دوم

یک فروشگاه لوازم دسته دوم در شهر خود پیدا کنید. به آن سری بزنید و اگر خوش شانس باشید می توانید مدل دقیق چراغ خود را در آنجا پیدا کنید. پیدا کردن و استفاده لوازم دسته دوم ممکن است کمی به حوصله نیاز داشته باشد اما می تواند بسیار به صرفه تر از روش های دیگر باشد. همچنین اگر فکر میکنید که ریموت ماشینتان نیازمند تعمیر است، بد نیست قبل خرید ریموت جدید، به نگاهی بیندازید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مطلب با آموزش تصویری تعویض و تعمیر طلق چراغ جلو و عقب ماشین همراه شما بودیم. آیا تا به امروز از نحوه تمیر و تعویض شکستگی طلق چراغ عقب و جلو خودرو اطلاعی داشتید؟ آیا چگونگی تعویض طلق چراغ جلو پراید ، ۲۰۶ ، پارس و… را میدانید؟ همچنین می توانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود را پیرامون نحوه تعویض طلق چراغ جلو و عقب ماشین در بخش دیدگاه همین پست با ما به اشتراک بگذارویژگی های چراغ عقب ام وی ام 530

از نظر ظاهری این چراغ ها بسیار متفاوت می باشند به طوری که حالت خاصی به بدنه پشت این خودرو ها بخشیده اند. اگر چراغ خطر ام وی ام را مسطح در نظر بگیریم، به شکل مثلث مانند یا ذوزنقه عمودی تبدیل می شوند. کم تر خودرویی با چراغ های مثلث مانند روشن می شود. لامپ های رشته ای چراغ عقب ام وی ام 530 با روشن شدن، روشنایی درخشانی ایجاد می نمایند؛ این لامپ ها در صورت سوختگی و سپس تعویض، به راحتی در همه فروشگاه ها قابل خریداری می باشند. جهت استعلام قیمت چراغ عقب خودروی ام وی ام با کارشناسان فروش بازار دیجیتال تماس بگیرید.

چراغ عقب این خودرو ها روی گلگیر خودرو نصب می شود . برای تعویض این چراغ ها به هر علتی که شکستگی یکی از این عوامل می باشد، نیازی به باز کردن یا دستکاری سپر نیست. درون چراغ عقب ام وی ام 530 علاوه بر چراغ هایی مختص روشنایی، چراغ های دنده عقب، راهنما، ترمز و مه شکن هم وجود دارند؛ چراغ راهنما به صورت چراغی دایره شکل در وسط کاسه ی چراغ عقب با طلق زرد نمایان است.

ویژگی های گفته شده در همه ی چراغ های عقب خودرو های ام وی ام یکسان می باشد و نبود هر یک نوعی نقص برای آن چراغ و خودرو محسوب می شود. این چراغ ها به صورت وارداتی و اورجینال بوده و اصالت آن توسط بازار دیجیتال تضمین شده است. خرید لوازم یدکی ام وی ام اصل را میتوانید از قسمت فروشگاه سایت انجام دهید و سفارش خود را درب منزل تحویل بگیرید.

کاربرد و استاندارد های چراغ های روشنایی در چراغ عقب خودرو ها

اگر به چراغ عقب خودرو ها، در خیابان توجه کنید، متوجه می شوید که همه ی آن ها نور قرمز رنگی ایجاد می کنند؛ این نور قرمز ممکن است ناشی از لامپ قرمز رنگ یا عدسی قرمز رنگ باشد. در چراغ عقب ام وی ام 530 نور قرمز چراغ های روشنایی، ناشی از طلق قرمز رنگ آن می باشد.

این چراغ ها علاوه براین که به رانندگان خودرو های پشت سری کمک می کنند که به وسیله نور چراغ ها، خودروی شما را هنگام تاریکی هوا ببینند، مسیر عقب خودرو را نیز برای شما نمایان می کنند. این چراغ ها جزء چراغ های بسیار مهم در رانندگی می باشند که خرابی یا سوختگی لامپ های آن موجب تصادفات جاده ای بسیاری می شود.

 

 

نمایش بیشتر