اخبار همه جانبهکسب و کار ایرانی

همه چیز درباره نرم افزار پخش مویرگی

قبل از اینکه به توسعه استراتژی توزیع مویرگی فکر کنید، باید بدانید که توزیع مویرگی یا فروش مویرگی چیست و با مفاهیم آن بیشتر آشنا شوید. توزیع مویرگی فرآیندی است که طی آن یک تولید کننده کالاها و خدمات خود را به مشتری تحویل می دهد (مسیری است که کالا و خدمات به دست مصرف کننده می رسد). این مسیر مستقیم به خریدار امکان می دهد بدون واسطه از یک عمده فروش خرید کند. اصطلاح انگلیسی «توزیع» مترادف با توزیع و پخش است.

بنابراین می توان نتیجه گرفت که توزیع یا توزیع مویرگی فرآیند فروش و ارائه محصولات یا خدمات به مشتریان است. هدف از گردش مویرگی استفاده از محل موجود مغازه است. در این مقاله با ما همراه باشید تا هر آنچه را که باید در مورد انتشار مویرگی بدانید را توضیح دهیم و شما را با تمام اصطلاحات انتشار مویرگی آشنا کنیم.

سیستم توزیع مواد غذایی؛ نمونه هایی از سیستم های انتشار مویرگی

سیستم توزیع مواد غذایی نمونه ای از سیستم توزیع است. در سیستم فروش مواد غذایی نودل، محصولات غذایی به طور مستقیم و بدون واسطه به دست مشتریان و مصرف کنندگان نهایی می رسد. در این سیستم با استفاده از کامیون های نیمه کامیون، غذا به دست مشتریان یعنی فروشگاه ها و نقاط توزیع می رسد. و به نوعی در فروش شاعرانه، غذا به دست مصرف کننده نهایی می رسد.

وظیفه اصلی سیستم توزیع چیست؟

از جمله وظایف اصلی اعضای سیستم توزیع می توان به موارد زیر اشاره کرد:

ذخیره سازی و توزیع محصول

کالای مشتری را دریافت می کند

تحویل کالا به مشتریان

مجموعه مطالبات

کنترل و کسب اطلاعات از بازار

اتساع مویرگی چیست؟ توزیع حرکت یک محصول از تولیدکننده به مشتری نهایی است. همانطور که می دانید مویرگ ها رگ های خونی ریزی هستند که وظیفه رساندن خون به سلول ها را بر عهده دارند. یک سیستم توزیع مویرگی با همین استعاره قاب بندی می شود. این سیستم یک سیستم و طرز فکری است که باید در همه بنگاه های اقتصادی جدی گرفته شود.

توزیع مویرگی به طور خاص برای شرکت های عرضه کننده محصولات صنعتی به صنایع غذایی و آرایشی طراحی نشده است. امروزه تولیدکنندگان و عرضه کنندگان لوازم آشپزخانه، لوازم خانگی، مبلمان، انواع تجهیزات صنعتی و مصرفی و … می توانند از مزایای فراوان اجرای مدیریت توزیع مویرگی بهره مند شوند.

مهمترین عامل در اجرای صحیح این سیستم، تعهد و حمایت مدیریت عالی در اجرای آن است. تصمیم گیری در مورد نحوه توزیع و فروش کالا یکی از مهمترین تصمیماتی است که مدیران با آن روبرو هستند. تصمیم در مورد توزیع محصول یکی از مهمترین تصمیمات در بازاریابی مویرگی است. باد شرکت در دست شبکه توزیع و فروش و استفاده صحیح از قوانین فروش مویرگی است و بسیاری از شرکت ها با استفاده از سیستم های توزیع تولید به مزیت رقابتی دست یافته اند.

شرکت پخش مویرگی چه ویژگی هایی دارد؟

ابتدا به این سوال پاسخ دهید که شرکت پخش چیست؟ شرکت پخش مویرگی شرکتی است که کالا را تا پایین ترین سطح کانال توزیع (خرده فروش) توزیع می کند. اصول شرکت پخش ویژگی های خاص خود را دارد. این شرکت ها محصولات خود را در سطوح پایین تر کانال های توزیع عرضه می کنند. استراتژی و اصول توزیع مویرگی در شرکت های پخش معمولا در توزیع کالاهای مصرفی سریع السیر (FMCG) وجود دارد که می توان به آن در صنایع غذایی اشاره کرد. (کالاهایی که سریع به فروش می رسند، کالاهایی بادوام هستند و قیمت نسبتاً پایینی دارند.)

آموزش |استخدام |انتظار

نوع انتشار مویرگی

مراکز توزیع و توزیع مویرگی

شرکت های انتقال و توزیع مویرگی از نظر ساختار، اندازه و عملکرد انتقال با یکدیگر متفاوت هستند که از نظر ساختار به شرکت های مستقل و وابسته تقسیم می شوند:

1- سازمان های صدا و سیما از نظر ساختار

شرکت های توزیع از نظر ساختار به دو گروه زیر تقسیم می شوند:

شرکت پخش مستقل مویرگی: این گروه ها همزمان با چندین برند کار می کنند و عمده فعالیت آنها توزیع محصولات شرکت های فعال در زمینه مواد غذایی، دارویی و شوینده است.

شرکت پخش مویرگی غیرمستقل: این دسته از شرکت ها از آن دسته شرکت هایی هستند که تحت کنترل یک هلدینگ فعالیت می کنند و متعهد به توزیع محصولات خود هستند.

2- شرکت های رسانه ای بر اساس اندازه

شرکت انتقال بر اساس اندازه به دسته های زیر تقسیم می شود:

شرکت های کوچک داخلی

شرکت های متوسط

صدا و سیمای ملی

مزایا و معایب شرکت پخش مویرگی

مزایا و معایب شرکت پخش مویرگی چیست؟

تا اینجا ما فهمیدیم که انتشار مویرگی چیست؟ همانطور که گفته شد توزیع در پایین ترین سطح کانال (خرده فروشی) را توزیع مویرگی می گویند. توزیع و انتقال برای پخش‌کنندگان بزرگ نسبت به پخش‌کنندگان کوچک مزایای بیشتری دارد، زیرا هزینه‌های این کانال (کانال پخش) بیشتر از سایر کانال‌ها است و نیاز به سرمایه بیشتری دارد.

برخی از مزایای شرکت های تحویل مو

برخی از مزایای شرکت های توزیع به شرح زیر است:

اطلاعات بازار و مشتری را برای اقدامات اصلاحی جمع آوری کنید

به خصوص توزیع بالا برای محصولاتی که به دلیل تاریخ انقضا به سرعت مصرف می شوند

کاهش توازن نیازمندی ها به دلیل افزایش تعداد مشتریان در بازار و کاهش ریسک مالی

افزایش سهم بازار به دلیل افزایش سطح پوشش مشتریان

باعث افزایش موقعیت سرمایه در بازار و افزایش نقدینگی می شود

افزایش سرمایه در گردش و افزایش تعداد کد محصولات ارائه شده

کاهش ضایعات ناشی از توزیع کالا

پیگیری کالا و اطلاعات در مورد تعداد سفارشات و استعلام

ارزش برند شرکت های تولیدی در حال افزایش است

برخی ایرادات توزیع در شرکت پخش شعر

معایب شرکت های توزیع عبارتند از:

هزینه های شرکت را افزایش می دهد.

نیاز به سرمایه در گردش بالایی دارد.

باعث ایجاد تضاد بین رسانه ها می شود.

نیاز زیادی به مدیریت منابع انسانی برای مدیریت زنجیره تامین وجود دارد. (انبار، تدارکات، مالی، مدیریت، فروش)

از مویرگ ها اجتناب کنید

دانش عملکردی انتشار مویرگی:

برخی از مشاغل موجود در شرکت های پخش مویرگی به شرح زیر است:

1- بازدید کننده (بازاریاب)

بازدید کننده مویرگی به چه معناست؟ بازدیدکننده یا بازاریاب مهمترین و رایج ترین کلمه ای است که در صدا و سیما استفاده می شود و احتمالا یکی از تبلیغاتی است که در روزنامه ها و دیوارهای شهرمان می بینیم. کاملاً واضح است که یک بازدیدکننده با یک بازاریاب متفاوت است. همانطور که بخش بازاریابی با بخش فروش متفاوت است. بنابراین، بازدیدکننده به طور طبیعی تحت هدایت بخش فروش و بازاریاب – تحت هدایت بخش بازاریابی کار می کند.

وظایف بازدید کننده چیست؟

بازدیدکننده تنها وظیفه دریافت سفارشات را دارد و نقش واقعی در اجرای آمیخته بازاریابی و استراتژی فروش ندارد. عمدتاً مجری سیاست ها و قوانین توزیع در سراسر کشور است و مهمترین وظیفه آن ارتقای فروش و رسیدن به برنامه های مشخص است، ضمن اینکه بازاریاب تحت نظارت واحد بازاریابی در رابطه با چیدمان، نمونه برداری، تبلیغات نقش آفرینی می کند. ، بررسی قیمت های رقبا، تبلیغات و غیره | شرح وظایف بازدیدکنندگان مویرگی بر عهده شرکت پخش مربوطه می باشد. |

2- ناظر

به طور معمول، بازدیدکننده ای که وظیفه نظارت بر تعداد زیادی از بازدیدکنندگان و ارائه آموزش های اولیه به بازدیدکنندگان تازه استخدام شده را دارد، سرپرست نامیده می شود. او نقش کاپیتان یک تیم کوچک حدودا 4-5 نفره را بازی می کند که رابط بین بازدیدکنندگان و مدیر فروش است.

وظایف یک مدیر چیست؟

یکی دیگر از وظایف او پر کردن فضای خرده فروشی است که در حال حاضر هیچ بازدید کننده ای ندارد و انتظار نمی رود خالی بماند. همچنین عیب یابی بازدیدکنندگان با وظایف فروش و زبان بدن آنها از دیگر وظایف آنهاست. البته باید در نظر داشت که معمولاً مدیران برای انجام این وظایف پاداش می گیرند.

3 – مدیر فروش

مدیر فروش معمولاً به شخصی اطلاق می شود که مسئولیت مدیریت گروه های کاری تحت نظارت او را بر عهده دارد و مستقیماً به منطقه عملیاتی فروش خدمات نمی دهد (از بازدید نکنند) اما وظایف او شامل بازدید از اماکن و گفتگو با بازرگانان نیز می شود. معامله گران میهمانان..

وظایف یک مدیر کسب و کار چیست؟

از دیگر وظایف مدیر فروش می توان به موارد زیر اشاره کرد:

زمینه مشتری و مسیریابی

تخصیص صحیح مشتریان به بازدیدکنندگان

بودجه برای هر منطقه

فعالیت واقعی نمایندگان را روزانه حتی در زمان واقعی نظارت کنید و آن را با بودجه اختصاص داده شده مقایسه کنید.

به عبارت دیگر مهمترین وظیفه مدیر فروش این است که فعالیت های سازمانی را که رهبری می کند دنبال کند و از عدم انحراف عمده از برنامه ها اطمینان حاصل کند و در صورت کاهش فروش تصمیمات مناسب اتخاذ کند. او مانند یک پرستار دائماً علائم حیاتی را بررسی می کند و در صورت وجود نقص سریعاً هشدارهای لازم را می دهد تا با هماهنگی مدیر ارشد راه حلی برای آن پیدا شود.

ناظر فروش در توزیع مویرگی

4- بازرس ناحیه

افزایش حجم شرکت های پخش و پوشش مناطق جغرافیایی و طبیعتاً برنامه ریزی و هماهنگی بیشتر، شرکت ها مکانی را ایجاد می کنند که نام ستاد منطقه را دریافت می کند. معمولاً ناظر منطقه به شخصی اطلاق می شود که محدوده جغرافیایی او بیش از دو یا سه شهر مختلف است و وظیفه اخراج و نصب ناظران فروش و هماهنگی با مرکز عملیات را بر عهده دارد.

وظایف ناظر منطقه چیست؟

معلوم بود که تجارت کل منطقه بر عهده او بود و البته سرپیچی از تجارت از مهمترین وظایف او بود. همچنین یکی از وظایف مهم آن هماهنگی و هماهنگی با بخش فروش و تصویب سیاست ها و راهکارهای لازم برای کاهش نوسانات فروش است. یکی از ویژگی‌های جالب این دسته از کارگران، توانایی آن‌ها در تحلیل موقعیت‌های مختلف به دلیل درگیری در حوزه‌های مختلف (و فرهنگ‌های مختلف) است که از آن‌ها مدیرانی با تجربه می‌سازد.

5- توزیع کننده یا عامل پخش (کار توزیع کننده)

شاید از خود بپرسید که توزیع کننده کیست؟ همانطور که از عنوان آن پیداست، توزیع کننده به شخصی اطلاق می شود که مسئولیت دریافت محموله از انبار و تحویل آن به مشتری را بر عهده دارد و در نهایت باید محموله دریافتی و واحد داده را ایمن کند.

منبع: https://rastaksoft.com

نمایش بیشتر