کسب و کار ایرانی

چگونه در امتحان ریاضی 20 بگیریم؟

با نزدیک شدن به فصل امتحانات، اضطراب والدین و دانش آموزان برای آمادگی برای امتحانات بیشتر می شود. ضرب المثل معروف: «فردا امتحان دارم، چیزی نخوانده ام» شاید برای خیلی از ما آشنا باشد، اما اگر درس خواندن را به شب امتحان موکول کرده اید، نترسید. اگرچه نمی توانید یک شبه مطالب را به حافظه بلندمدت خود بسپارید، اما با کمک ترفندهای شب امتحان و برنامه ریزی درس شب امتحان، می توانید تا جایی که می توانید برای قبولی در امتحانات و آمادگی برای امتحان یاد بگیرید.

برای گرفتن 20 در امتحان ریاضی میتوانید از آموزش ریاضی دهم انسانی لوتوس ستفاده کنید.

شب آزمون آخرین باری است که مطالب را مطالعه می کنید تا برای یک آزمون سخت آماده شوید. بدیهی است که اگر ابتدا از زمان استفاده نکنید، یادگیری مطالب در شب آزمون دشوار خواهد بود. اکنون که دوره مرور یادگیری مطالب و آمادگی برای امتحان به پایان رسیده است، تنها کاری که باید انجام دهید این است که اعصاب خود را تحت کنترل داشته باشید و در سالن امتحان حاضر شوید تا از آمادگی پاسخگویی به سوالات اطمینان حاصل کنید. بنابراین، اگر این سوال مدام در ذهن شما تکرار می شود، چگونه می توانید در امتحان 20 بگیرید؟ فرصت خود را از دست ندهید و نکات شب امتحان را در اسرع وقت برنامه ریزی کنید.

علاوه بر برنامه ریزی، باید راه هایی برای تقویت حافظه خود در شب امتحان بیابید. بسیاری از والدین نگران رژیم غذایی و آمادگی ذهنی و جسمی فرزندان خود هستند و ممکن است با جستجو در وب سایت ها و منابع فراوان برای غذاهای شبانه مناسب، غذاهایی بیابند که حافظه را برای آزمون تقویت می کند. و بر همین اساس شام شب امتحان را تهیه می کنند و فرزندان خود را آماده می کنند.

در این مطلب در مورد ترفندهای شب امتحان صحبت می کنیم و به سوال معروف چگونه کرک امتحان 20 را پاسخ می دهیم، همچنین در زیر به انواع غذاهای مناسب برای شب امتحان و نقش آنها در تقویت حافظه می پردازیم. عناوین ذکر شده در این مقاله عبارتند از:

در طول سال ها که فصل امتحانات نزدیک می شود، جملات معروف بسیاری مانند «فردا امتحان دارم، چیزی یاد نگرفتم»، «چگونه در امتحان 20 بگیریم» شنیده می شود که ما را به فکر و اندیشه وا می دارد. عمیق در حال تلاش برای یافتن راه حلی برای پاسخگویی هستیم.

اولین قدم برای پاسخ به سوال نحوه شرکت در آزمون 20 این است که در مکانی راحت بنشینید و وسایل لازم برای مطالعه مانند مداد، برگه یادداشت، نشانگر، بروشور، راهنمای مطالعه، نمونه سوالات امتحانی و … را داشته باشید. ترفندهای شب امتحان شروع به سازماندهی امور است، بنابراین تمام منابعی را که به دست می آورید سازماندهی کنید و موضوع را بر اساس موضوع، ترتیب زمانی یا روش های دیگر مطالعه کنید و به طور منظم مطالعه کنید، ممکن است لازم باشد نکات مهم را با هایلایتر برجسته کنید. نکته مهم این است که که نحوه سازماندهی افراد با یکدیگر متفاوت است کافی است بین مفاهیم ارتباط برقرار کنید شب قبل از امتحان باید زمینه خوبی از مباحث امتحانی داشته باشید هدف شما از مطالعه شب امتحان باید باشد برای بررسی و به روز رسانی مفاهیم می توانید از کتاب های درسی برای درک بهتر مفاهیم استفاده کنید، در غیر این صورت بهتر است یادداشت ها و جزوه های خود را در اولویت قرار دهید. ابتدا نکات اصلی موضوعات را بررسی کنید و سپس به بررسی روابط علت و معلولی در زمینه موضوع بپردازید. موضوع و ایده های دیگری که ممکن است در مورد یک سوال مطرح شود. این به این دلیل است که تمرکز بر تلاش برای درک مطالب به جای حفظ کردن آن است. هنگام مطالعه، 30-45 دقیقه روی موضوع تمرکز کنید و سپس 5 دقیقه به مغز خود استراحت دهید. آموزش مفاهیم و ایده ها به افراد دیگر می تواند به یادگیری بهتر آنها کمک کند. اگر می خواهید بفهمید که واقعاً مطالب را یاد گرفته اید، می توانید آن را برای یک همکلاسی یا شخصی که مایل به همکاری است توضیح دهید. آموزش دادن به شخص دیگری درک مفاهیم و برقراری ارتباط بین آنها را برای شما آسان تر می کند. وقتی در پاسخ به سوالی مشکل دارید، آن را یادداشت کنید و دوباره مطالعه کنید تا متوجه شوید. در نهایت یادداشتی از آموخته های خود تهیه کنید تا بتوانید قبل از امتحان مروری بر مباحث داشته باشید.

یکی از نکات شب امتحان این است که به اندازه کافی بخوابید. خواب کافی شب قبل از امتحان می تواند یکی از کلیدهای اصلی موفقیت شما در امتحان باشد. ممکن است وسوسه شوید که تمام شب قبل از امتحان بیدار بمانید، اما نخوابیدن کافی شب قبل از امتحان منجر به مشکلاتی در عملکرد مغز می شود، بنابراین نمی توانید اطلاعاتی را که یاد گرفته اید به خاطر بسپارید. پس سعی کنید به اندازه کافی بخوابید. شب قبل از امتحان بخوابید.

برای آمادگی برای امتحان، علاوه بر برنامه ریزی برای نحوه مطالعه قبل از امتحان، بهتر است پاسخ این سوال را پیدا کنید که قبل از امتحان چه بخوریم و همچنین لیستی از غذاهای مفید برای آن شب تهیه کنید. تست. خوردن وعده های غذایی مغذی و تهیه میان وعده های سالم به شما این امکان را می دهد که در زمان نیاز انرژی تولید کنید. مغز و بدن به هم مرتبط هستند بنابراین قبل از شروع مطالعه بهتر است از بدن خود مراقبت کنید. به دستشویی بروید، آب یا چای بنوشید و مطمئن شوید که لباس هایتان راحت است. تمرکز و آرامش برای یادگیری بهتر مهم هستند، بنابراین سعی کنید نفس های عمیق بکشید و یوگا را برای همراهی بدن و ذهن خود انجام دهید. در واقع این آمادگی برای کمک به مطالعه شما نیست، بلکه برای کمک به شما است که از مطالعه حواس پرت نشوید. خوردن میان وعده های سالم در حین مطالعه می تواند کمک کننده باشد، اما میان وعده های خود را هوشمندانه انتخاب کنید. غذای مناسب چیزی نیست که حاوی قند و کربوهیدرات زیاد باشد زیرا منجر به افت ناگهانی انرژی می شود. یک وعده غذایی خوب در شب امتحان باید سرشار از پروتئین باشد، مرغ سوخاری و تخم مرغ غذاهای غنی از پروتئین هستند. نوشیدن چای در شب امتحان، مانند چای با چای سبز، می تواند باعث آرامش شود. شکلات تلخ نیز یکی از غذاهایی است که در شب ارزش امتحان کردن دارد. قبل از رفتن به مرکز امتحان، غذای خوشمزه و سالم بخورید و سپس سریع یادداشت های خود را مرور کنید.

همراه داشتن تنقلات سالم مانند آجیل و میوه های خشک هنگام مراجعه به محل آزمایش از خستگی و افت قند خون در طول آزمایش جلوگیری می کند.

آسان |آموزش |اضطراب

برنامه ریزی درسی برای شب امتحان

برنامه ریزی امتحان نهایی برای دانش آموزان سال سوم دبیرستان بسیار مهم است، زیرا آنها را برای مسابقه بزرگی به نام کنکور آماده می کند. به طور کلی، تعیین هدف و برنامه ریزی برای رسیدن به آن، سفر را برای ما آسان می کند، زیرا قدم به قدم گذاشتن کارها به ما این امکان را می دهد که زمان را کنترل کنیم و در انجام هر چه بهتر و به موقع کارها موفق شویم. با برنامه ریزی برای امتحانات پایان ترم، می توانید قبل از موعد آرام باشید و با مطالعه به موقع از اضطراب دوری کنید. برای برنامه ریزی درس خود در شب امتحان می توانید از نکات زیر استفاده کنید:

از زمان خود عاقلانه استفاده کنید: قبل از شروع مطالعه، بهتر است مباحث را مرور کنید و از نحوه مطالعه خود برنامه و نقشه تهیه کنید. شما می توانید با رسم نمودارها یا نمودارها دقیقاً اهداف خود را مشخص کنید و چقدر مطالعه و زمان برای انجام آنها نیاز دارید. بنابراین اولین قدم در مدیریت زمان، هدف گذاری است. برای موفقیت، باید از زمان خود عاقلانه استفاده کنید. مطالعه قبل از خواب حافظه و عملکرد شما را بهبود می بخشد، بنابراین قبل از خاموش کردن چراغ های اتاق خواب، چند دقیقه را به مرور آنچه یاد گرفته اید اختصاص دهید.

اهداف واقع بینانه داشته باشید: مدیریت زمان مهمترین چیز در برنامه ریزی شب امتحان است، بنابراین اگر زمان زیادی برای مطالعه ندارید یا مطالب را جمع آوری کرده اید، محدودیت های خود را در نظر بگیرید و انتخاب کنید. اهداف با دقت واقع بینانه هستند. اگر امتحانات پایان ترم را برنامه ریزی کنید، از اتلاف وقت جلوگیری کرده و به هدف خود یعنی یادگیری مطالب در طول زمان و به طور مداوم نزدیک می شوید.

خوب بخوانید: بخش مهمی از یادگیری یک موضوع به توانایی دانش آموز در گوش دادن در کلاس بستگی دارد. پس اگر روی موضوع دوره تمرکز کنید و در پرسش و پاسخ شرکت کنید، قطعا می توانید مطالب دوره را یاد بگیرید و به این ترتیب نیمی از مسیر آموزشی را طی کرده اید.

قبل از حضور در کلاس خود را آماده کنید: یکی از نکاتی که در برنامه ریزی برای امتحانات نهایی باید به آن توجه داشته باشید، خواندن مطالب قبل از ارائه در کلاس است. اگر بتوانید 10 تا 15 دقیقه قبل از حضور در کلاس برای مرور مطالبی که آموزش داده می شود وقت بگذارید، می توانید مطالب جدیدی را یاد بگیرید تا بتوانید مطالب را به خوبی درک کنید و او را به خاطر بسپارید.

مطالب را در همان روز مرور کنید: برای یادگیری و یادآوری سریع مفاهیم جدید، باید آنها را مرور کنید و نکات مهم و مهم را علامت بزنید. علاوه بر این، فهرستی از یادداشت ها دارید که می توانید از آن ها برای تهیه درس در شب امتحان استفاده کنید که می توانید از آن ها برای آمادگی ذهنی و تمرکز بیشتر استفاده کنید.

خلاصه مطالب: برای موفقیت در امتحان نهایی باید روی برنامه ریزی برای امتحان نهایی تمرکز کنید و مطالب و برنامه را به طور مستمر مرور کنید. در حین اصلاح مطالب، نکات اصلی و مهم متن را در یک دفتر یادداشت کرده و خلاصه کنید تا بتوانید از وقت خود برای مرور مطالب در روز آزمون استفاده کنید.

مکان مناسب را در نظر بگیرید: نکته بسیار مهم دیگری که باید در برنامه ریزی تمرین شبانه امتحانی خود در نظر بگیرید، تصمیم گیری در مورد محل مطالعه است. مکان مناسب برای مطالعه باید مکانی با نور و دمای کافی و بدون صدا باشد. ایجاد یک فضای یادگیری خوب تمرکز شما را بر یادگیری افزایش می دهد و یادگیری را لذت بخش تر می کند.

به مغزتان استراحت دهید: همچنین قبل از حرکت به سمت سالن امتحان، صبحانه بخورید و سریع آن را بگذرانید، اما وقتی وارد سالن امتحان شدید، مطالعه را متوقف کنید و بگذارید مغزتان استراحت کند. خواندن تا آخرین لحظه خسته کننده و ذهن را درگیر می کند. مطالعات نشان داده است افرادی که هر ساعت 10 دقیقه استراحت می کنند ظرفیت ذهنی خود را افزایش می دهند زیرا مطالعه مداوم باعث خستگی ذهنی می شود.

نمایش بیشتر

ریاضی لوتوس

لوتوس به معنای گل نیلوفر آبی است و به‌عنوان سمبل و نماد همگانی مطرح شده است. هدف ریاضی لوتوس، شکوفایی تحلیل درست و همگانی کردن ریاضی در ایران عزیزمان هست، به شکلی که در دورترین نقاط این مرز و بوم، عزیزان ما از آموزش با کیفیت بالا برخوردار باشند.