چگونه یک تعمیرگاه مورد اعتماد پیدا کنید

چگونه یک تعمیرگاه مورد اعتماد پیدا کنید

شایعات در مورد مملو از شایعاتی در مورد تعمیرگاه های خودرو معتبر و شیوه های تجاری غیراخلاقی، تعمیرکارانی که به شما خدمات می دهند، و سیستمی که برای نگه داشتن مشتریان دارند، سبب شده پیدا کردن یک تعمیرگاه خودرو اخلاق مدار و صادق که بتوان به آن اعتماد کرد، گاهی غیرممکن به نظر برسد.

در صورتی که در جاده دچار سانحه یا خرابی موتور ویا هرگونه مشکلی برای وسیله نقلیه خود شدید می توانید با تماس با یک شرکت خودروبر مطمئن خودرو را به تعمیرگاه بفرستید ولی در صورتی که تعمیرگاه مطمئن را نشناسید دچار مشکل می شوید.

با کمی تحقیق و شاید چند تماس تلفنی، میتوانید تعمیرگاه خودرو مناسب برای تعمیر خودرو را پیدا کنید. با محدود کردن دقیق جستجوی خود با استفاده از نکات زیر، باید بتوانید مکانیک یا تعمیرگاه مناسب را پیدا کنید که بتوانید به آن اعتماد کنید

آموزش |استان قزوین |تعمیرگاه آنلاین

تحقیق در اینترنت

معمولا آدرس فروشگاه های لوازم یدکی مجاز شرکت های خودرو سازی در سایت این شرکت ها درج شده است و دارای شماره تماس و حتی آدرس نیز هستند که با مراجعه به آنها می توانید آدرس این فروشگاه های لوازم یدکی را پیدا کنید. اما در مورد تعمیرگاه مجاز نیز همین موضوع صادق است ولی بسیاری از تعمیرگاه ها به دروغ خود را تعمیرگاه مجاز معرفی می کنند.

بهتر است اگر در مسیر خودروی شما خراب شد از قبل با کارشناس خودروبر هماهنگ کنید که شما را به تعمیرگاه مجاز هدایت کند یکی از روش های سودجویی مکانیکی های غیرمجاز استفاده از خودروبر یا امدادخودرو غیر مجاز در جاده برای خدمات رسانی است. توجه داشته باشید خودروبر مجاز و مطمئن حتما دارای کارت شناسایی و قابلیت استعلام از واحد پشتیبانی است.

با این حال، به خاطر داشته باشید ارزش وقت گذاشتن دارد که به دنبال تعمیرگاه های مجاز در منطقه زندگی خود باشید حتی اگر مسیر رسیدن به این تعمیرگاه ها دور باشد.

آموزش |استان قزوین |تعمیرگاه آنلاین

پرسش از دوستان و آشنایان

زمانی که به دنبال مکانیک صادق و اخلاق مدار هستید، بهتر است جستجوی خود را خارج از دنیای مجازی ادامه دهید. یکی از روش های آسان برای پیدا کردن فروشگاه لوازم خودرو این است که از دوستان، همسایگان و همکاران خود در مورد فروشگاه های لوازم یدکی و یا تعمیرگاه هایی که از آنها استفاده می کنند بپرسید.

اگر دوستان و خانواده تان کم است، می توانید از همکاران خود نیز کمک بخواهید. بسیاری از مشاغل دارای وسایل نقلیه شرکتی هستند که نیاز به تعمیر و نگهداری دارند. مدیران ناوگان اغلب با شرکت های تعمیر خودرو و مکانیک های محلی قرارداد می بندند تا اطمینان حاصل کنند که وسایل نقلیه شان طبق برنامه و با بهترین قیمت ممکن نگهداری می شوند.

هنگام ارزیابی توصیه همکار شما برای تعمیرگاه، مهم است که مدت زمان و نوع رابطه شرکت شما با تعمیرگاه را در نظر بگیرید. بدیهی است، اگر شرکت شما به مدت 20 سال به طور انحصاری با یک فروشگاه خودرو کار می کند، شانس زیادی وجود دارد که آن فروشگاه قابل اعتماد باشد و کار عالی انجام دهد.

شرکت های خودروبری نیز سعی براین موضوع دارند که تعمیرکاران حرفه ای و ماهر بیشتری برای خدمت رسانی بشناسند تا مشتری را راهنمایی کنند. خودروبر قزوین یکی از نمایندگی های ویژه خودروبر پارس است که با توجه به نزدیک ترین تعمیرگاه های مجاز خودروهای تصادفی را به تعمیرگاه مجاز هدایت می کند.

برقراری ارتباط با مکانیک

بعد از این که از طریق اینترنت، آشنایان و همکاران یا تعمیرگاه های مجاز آشنا شدید بهتر از قبل از مراجعه حتما با تعمیرکار تماس بگیرید و شرح کوچکی از خودرو و مشکل ارائه دهید و سپس در صورت لزوم برآورد قیمت کنید تا در صورت مراجعه از هزینه ها شگفت زده نشوید و همچنین مطئمن شوید که تعمیرکار قابلیت تعمیر خودرو شما را دارد و یا اینکه در صورتی که نیاز به قعطه ای هست از قبل آن را از فروشگاه های مجاز تهیه کنید.

بهتر است از فروشگاه لوازم یدکی تخمین قیمت را بخواهید. به خاطر داشته باشید که برخی از مغازه ها ممکن است تمایلی به ارائه این اطلاعات از طریق تلفن نداشته باشند، زیرا ممکن است برخی از قیمت ها با تعوجه به تورم موجود در بازار تغییر کند.

برای کمک به ارزیابی کیفیت کاری تعمیرگاه می توانید بپرسید که چند نیروی تعمیرکار دارند، چند نفر آموزش رسمی را گذرانده اند، و مکانیک ها چقدر تجربه دارند. در این صورت شما سطح اعتماد بیشتری نسبت به کاری که آنها می توانند انجام دهند خواهید داشت.

درک وسعت دانشی که یک تعمیرگاه خودرو دارد می تواند نشان دهنده سطح کیفیتی باشد که از آن کسب و کار انتظار دارید.

پیشنهادات اضافی فروشگاه

یکی دیگر از مواردی که در هنگام جستجوی تعمیرگاه خودرو باید در نظر گرفت، توجه به خدمات اضافی است که این تعمیرگاه ها به مشتریان خود ارائه می دهد. برای مثال آیا خدمات خودروبر برای حمل خودرو به تعمیرگاه دارد این مورد سبب می شود که یک تمیرگاه حرفه ای را تشخیص دهید.

ایجاد ارتباط دوستانه با تعمیرکار

حتی پس از انجام تمام تحقیقات، احتمالاً هنوز برخی عدم قطعیت وجود دارد که باید قبل از موافقت با تعمیرات برطرف شود. وقتی به تعمیرگاه مورد نظر خود رسیدید، آماده باشید که سوالات بیشتری از مکانیک بپرسید. این یکی از مهم ترین بخش های انتخاب تعمیرگاه خودرو است، زیرا اکنون می توانید با شخصی که روی خودروی شما کار می کند، تا سطحی از اعتماد را ایجاد کنید. اعتماد احتمالاً مهمترین عامل در انتخاب یک تعمیرکار خودرو است.

ابتدا، مکانیک باید خودرو را بازرسی و تست کند تا تخمینی از میزان تعمیرات به شما بدهد. شما باید یک برآورد هزینه کتبی (پیش فاکتور) دریافت کنید که دقیقاً چه کاری باید انجام شود، چه قطعاتی نیاز است و چه مدت باید طول خودرو باید در تعمیرگاه بماند. برخی از تعمیرات را نمی توان به این راحتی ارزیابی کرد و ممکن است در زمان برآورد کتبی در دقیق نباشد.

هنگامی که تخمین زدید، باید از مکانیک بخواهید که مشکل را برای شما توضیح دهد، علت آن و چه راه حلی برای مشکل دارد. مکانیک باید هرگونه عدم قطعیتی را که ممکن است قبل از شروع کار وجود داشته باشد توضیح دهد. یک مکانیک آموزش دیده و با تجربه برای اینکه اعتماد شما را جلب کند و خیالتان راحت باشد نباید در پاسخ به این سوالات مشکلی داشته باشد.

در طول بازدید از تعمیرگاه، مکانیک ها نیز باید شما را از میزان پیشرفت تعمیر خود مطلع کنند. علاوه بر این، از پرسیدن اینکه آیا می توانید کار تعمیر را خود از نزدیک ببینید، از گفتن این درخواست نترسید. مکانیک به احتمال زیاد موافقت خواهد کرد که به شما نشان دهد مشکل خودرو چیست و درصورت درخواست باید قطعات قدیمی و شکسته را نگه دارد.

در این مقاله سعی شد تا شما را با روش شناسایی یک تعمیرکار مجاز آشنا کند همچنین ویژگی های یک تعمیرکار مجاز نیز بررسی شد فراموش نشود که در صورتی خرابی خودرو در جاده باید شماره تماس یک خودروبر ارزان قیمت را نیز داشته باشید پیشنهاد ما برای افرادی که در استان قزوین زندگی می کنند استفاده از خدمات خودروبر قزوین است.

نمایش بیشتر