اخبار بین المللیکسب و کار ایرانی

اطلاعاتی در رابطه با قطعات قالبسازی، پیچ فنری و پران نیترات

اطلاعاتی در رابطه با قطعات قالبسازی، پیچ فنری و پران نیترات

امروز میخواهیم به بررسی سه ابزار صنعتی بپردازیم. همه این موارد، به علاوه ابزار های دیگر را می توانید در وب سایت formoboresh.com پیدا کنید. حال بیایید به بررسی سنبه ، پیچ فنری و پران نیترات بپردازیم.

معرفی سوپاپ باد قالب

در مورد تعداد، اندازه و عملکرد دریچه‌های هوا برای ماشین‌های قالب‌گیری ضربه‌ای سر انباشته‌گر، سؤال بسیار کمی شده است. معمولاً تعداد شیرهای سفارش داده شده بسیار کمتر از آن چیزی است که ممکن است برای تمام قطعات ساخته شوند. هوای فشرده بسیار گران شده است. آیا از طریق تاسیسات قالب گیری ضربه ای راه رفته اید؟ آیا صدای خش خش نشت هوا را می شنوید؟ این پول خوبی است که از بین می رود و از درآمد شما کم می شود.

آهن |پلاستیک |پول

سوپاپ باد همچنین به عنوان دریچه هوا، سوپاپ هوا و پین اجکتور پنوماتیک شناخته می شود. در حالت خلاء هوای عمیق، خارج کردن آن با یک پارپت هوا راحت تر از پین اجکتور است. هنگامی که محصول دارای سطح وسیعی است و به راحتی از بین نمی رود، نیروی قسمت پلاستیکی خارج شده توسط دریچه پاپت هوا یکنواخت است و تأثیر آن بهتر است. درپوش دریچه هوا دارای دقت بالا، نصب ساده، بدون فضا و عملکرد عالی است. در حال حاضر بهترین محصول برای بهبود دستگاه اجکتور است.

علاوه بر این، Cv (ضریب ظرفیت جریان) و ظرفیت ضربه اصلی هوا باید برای تولید قطعه کافی باشد. پس از بسته شدن قالب، هوا باید به سرعت پریسون را باد کند. همچنین قبل از باز شدن قالب، هوا باید به سرعت از قسمت تمام شده تخلیه شود و با دریچه های خروج سریع در نزدیکی محل خروج هوا تخلیه شود.

کاربرد پیچ فنری

قطعه پیچ فنری در دستگاه‌های ظرفشویی (ریلی) کاربردی می باشد. پیچ و مهره جهت اتصال و محکم کردن دو قطعه با جنس یکسان و یا دو متریال با جنس متفاوت کاربرد دارند.در ظاهر یک استوانه بوده که از رزوه های مارپیچی به دور آن به طور کامل و یا نیمه برخوردار است. سطح شیبداری پیچ یک محور یا یک استوانه را دور می زند. یکی از روش هـای معمول برای اتصالات و بخصوص اتــصالات مکانیکی استفــاده از پیچ و مهـــره می باشد. پیچ اغلب در اتصالاتی کاربرد دارد که به باز و بسته شدن نیاز داشته باشد و یا از لرزه هایی است که می بایست پس از مدتی دوباره تنظیم یا محکم گردد برخلاف چسب یا جوش که یک اتصال دائمی می باشند.

پیچ جسمی حلقه ‌ای شکل، گرد یا چندضلعی می باشد که داخل سوراخش رزوه شده می باشد. مهره‌ها یراقی کمکی جهت پیچ ‌ها اند تا به واسطه آن ها پیچ‌ها در مسیر پیچش خود سفت تر بسته شوند. مهره و پیچ با حالت مادگی و نری درون هم چفت می شوند. رزوه و شیار مهره‌ها با رزوه و شیار پیچ‌ ها می بایست از تناسب خاص جهت چرخش صحیح پیچ درون مهره برخوردار باشد. مهره‌ ها اغلب از جنس فولاد، آهن یا دیگر فلزات می باشند ولی برای پیچ ‌های پلاستیکی مهره‌ های پلاستیکی هم تولید می شوند.

آهن |پلاستیک |پول

عوامل تاثیرگذار بر قیمت پران نیترات

سیستم پران، بخشی از قالب تزریق پلاستیک می باشد که وظیفه آن، جدا کردن قطعه سرد شده و خارج کردن آن از قالب است. پران ها معمولا از فولاد با کیفیت بالا ساخته می گردند. از آن جایی که پران نیترات از کیفیت بالاتری نسبت به پران های معمولی برخوردار است، برای افزایش بازدهی و کارایی سیستم، از پران نیترات استفاده می گردد.

پران ها از جمله قطعات مورد استفاده در قالب ها می باشند که این قطعات معمولا از جنس فولاد با کیفیت بالا ساخته می شوند و برای اینکه فولاد مورد استفاده در ساختار پران، مقاومت بیشتری داشته باشد از فرایند نیتراسیون استفاده می گردد. در واقع، نیتراسیون یکی از مرسوم‌ ترین روش‌های سخت کاری سطحی فلزات و فولاد می باشد که به روش های گوناگونی انجام می شود. یکی از این روش های سخت کاری سطحی، نیتراسیون گازی نام دارد که در آن نیتروژن در دماهای پایین به قطعه کار نفوذ کرده و فازهای سخت نیتریدی را ایجاد می کند. در حقیقت، در دما های پایین، نیتروژن با عناصر آلیاژی خاصی در فولاد واکنش داده و یک ترکیب مقاوم و سخت به نام نیترید تشکیل می گردد.

برند پران نیترات از عوامل تاثیر گذار در قیمت آن می باشد. همچنین قیمت پران نیترات با توجه به نوع و کیفیت آن متفاوت است و هرچه جنس و کیفیت مواد اولیه استفاده شده در آن بیشتر باشد قیمت آن نیز به مراتب بالاتر خواهد بود. از آن جایی که قیمت پران نیترات با وجود نوسانات موجود در بازار مدام در حال تغییر می باشد نمی توان قیمتی ثابت برای آن در نظر گرفت. همچنین شما باید در هنگام خرید پران نیترات باید به جنس، نوع، ابعاد و کاربرد های هر یک از انواع آن دقت کنید تا نهایت کارایی را داشته باشد.

آهن |پلاستیک |پول

شما باید در خرید پران نیترات به کیفیت ساخت آن توجه ویژه بفرمایید تا با اطمینان خاطر خرید خود را انجام دهید. همچنین با وجود تحریم ها و تغییرات لحظه ای قیمت ها بهتر می باشد قبل از هر اقدامی در خصوص خرید پران نیترات، از چند جای معتبر استعلام قیمت گرفته تا علاوه بر صرفه جویی در هزینه های جاری خود بتوانید محصول با کیفیت تری را برای مجموعه تان تهیه نمایید.

حال که اطلاعاتی اولیه در این موارد پیدا کردید، می توانید به وب سایت formoboresh.com سری بزنید و از این موارد دیدن کنید.

نمایش بیشتر