اخبار سلامتکسب و کار ایرانی

ایا قهوه برای عفونت خوب است

قهوه صبح برای بسیاری از افرادی که متوجه می شوند محتوای کافئین آن به بیدار شدن آنها کمک می کند، قابل مذاکره نیست. در واقع با دستگاه نوا 128 ، حتی قهوه بدون کافئین نیز به دلیل اثر دارونما می تواند اثر محرک ملایمی بر روی افراد داشته باشد. برای بسیاری از کسانی که قهوه می نوشند، این افزایش انرژی درک شده یکی از مزایای کلیدی قهوه است، و همچنین یکی از دلایلی است که ممکن است هنگام بیماری آن را بنوشید.

به عنوان مثال، اگر احساس تنبلی یا خستگی می کنید اما هنوز آنقدر خوب هستید که به سر کار یا مدرسه بروید، می تواند به شما کمک کند. به علاوه، اگر با سرماخوردگی خفیف سر و کار دارید، قهوه ممکن است به شما کمک کند روز خود را بدون ایجاد عوارض جانبی قابل توجهی سپری کنید. قهوه همچنین می تواند اثرات منفی داشته باشد. کافئین موجود در قهوه دارای اثر ادرارآور است، به این معنی که می تواند مایعات را از بدن شما خارج کند و باعث شود مقدار بیشتری از آن را از طریق ادرار یا مدفوع دفع کنید. برای خرید انواع فرنچ پرس اصل به فروشگاه قهوه دارک مراجعه نمایید.

در برخی افراد، مصرف قهوه ممکن است منجر به کم آبی بدن در نتیجه اسهال یا ادرار زیاد شود. با این حال، برخی از محققان خاطرنشان می کنند که مصرف کافئین در سطوح متوسط ​​- مانند ۲ تا ۳ فنجان قهوه در روز – تأثیر معنی داری بر تعادل مایعات شما ندارد. در واقع، افرادی که به طور منظم قهوه می نوشند، بیشتر به اثر ادرارآور قهوه عادت می کنند، تا جایی که هیچ مشکلی در تعادل مایعات برای آنها ایجاد نمی کند. اگر استفراغ یا اسهال را تجربه می کنید – یا اگر به آنفولانزا، سرماخوردگی شدید یا مسمومیت غذایی مبتلا هستید – ممکن است بخواهید از قهوه اجتناب کنید و نوشیدنی های آبرسان بیشتری را انتخاب کنید، به خصوص اگر قهوه خور معمولی نیستید.

برخی از نمونه‌های نوشیدنی‌های آب‌رسان‌تر شامل آب، نوشیدنی‌های ورزشی یا آب‌میوه‌های رقیق‌شده است. با این حال، اگر به طور منظم قهوه می نوشید، ممکن است بتوانید بدون افزایش خطر کم آبی در هنگام بیماری، به نوشیدن قهوه ادامه دهید. قهوه اسیدی است ، بنابراین ممکن است باعث تحریک معده در افراد خاصی شود، مانند کسانی که زخم معده فعال دارند یا مشکلات گوارشی مرتبط با اسید دارند. بر اساس مطالعه ای که روی ۳۰۲ فرد مبتلا به زخم معده انجام شد، بیش از ۸۰ درصد افزایش درد شکم و سایر علائم را پس از نوشیدن قهوه گزارش کردند.

قهوه برای عفونت

با این حال، مطالعه دیگری روی بیش از ۸۰۰۰ نفر هیچ ارتباطی بین مصرف قهوه و زخم معده یا سایر مشکلات گوارشی مرتبط با اسید مانند زخم روده یا رفلاکس اسید نشان نداد. به نظر می رسد ارتباط بین قهوه و زخم معده بسیار فردی است. اگر متوجه شدید که قهوه باعث ایجاد زخم معده یا تشدید آن می شود، باید از مصرف آن اجتناب کنید یا به قهوه سرد دم کنید که اسیدی کمتری دارد. شواهد و مستندات دیگری نیز وجود دارد که نشان میدهند مصرف مقدار مناسب قهوه میتواند تاثیر مثبتی بر سیستم ایمنی بدن بر جای بگذارد. البته باید به این نکته مهم نیز اشاره کنیم که مصرف بیش از حد قهوه میتواند خطرات متعددی را برای بدن به همراه داشته باشد.

برخی از تحقیقات صورت گرفته در سال های اخیر حاکی از آن هستند که کافئین، تاثیر مثبتی بر سیستم ایمنی بدن دارد به این تریب که به عنوان یک تنظیم کننده سیستم ایمنی عمل می کند. کافئین می تواند پاسخ های ایمنی ذاتی و اکتسابی بدن را تنظیم کند. البته هنوز هم تعریف مشخصی برای این تاثیرات ارائه نشده است. تحقیقی که در سال ۲۰۰۶ توسط مرکز داروشناسی دانشگاه ایرلند صورت گرفت نشان داد که کافئین می تواند بر تولید سیتوکین های پیش التهابی مانند Tnf-alpha غلبه کند و این امر به بیماران ابتلا به بیماری های التهابی مانند آرتروز و پسوریازیس کمک می کند.

در فروشگاه های معتبر انواع کمکس اصل را با بهترین قیمت می توان تهیه کرد که یکی از این فروشگاه ها را می توان به قهوه دارک ملحق نمود. البته این تاثیرات زمانی اتفاق می افتند که کافئین در حد متوسط مصرف شود. تصور می شود که مصرف ۴۰۰ میلی گرم قهوه (۳ الی ۴ فنجان) برای بزرگسالان مناسب است. البته این مقدار برای کهنسالان به ۱۰۰ میلی گرم در طول روز میرسد و نباید مقدار قهوه مصرفی کهنسالان در طول روز به بیش از ۱۰۰ میلی گرم برسد.

نکته مهم دیگری که در اینجا باید به آن اشاره کنیم این است که کافئین، تاثیرات مختلفی را بر روی افراد مختلف بر جای میگذارد. برخی از عواملی که بر واکنش بدن فرد نسب به مصرف کائین تاثیر میگذارند عبارتند از: دفعات مصرف قهوه، سن، وضعیت سلامت روانی و مصرف برخی از داروها. اگر تصور می کنید که بدن شما نسب به مصرف کافئین، واکنش های منفی نشان میدهد حتی مصرف مقدار بسیر کم آن نیز می تواند برای شما مضر باشد. مصرف بیش از حد قهوه نه  تنها توانایی سیستم ایمنی برای مبارزه با عفونت ها را کاهش میدهد بلکه سیستم ایمنی بدن نمی تواند با سلول های غیرطبیعی مبارزه کند.

با برخی داروها تداخل دارد. سوالی که برای خیلی از کاربران پیش می آید این است که آیا اسپرسو برای سرماخوردگی خوب است؟ آیا قهوه برای سرماخوردگی خوب است؟ امروز سعی داریم در مورد موضوعی که مخصوصا در زمستانها برای دوست داران قهوه سوال می شود صحبت کنیم و آن بررسی نوشیدن قهوه در سرماخوردگی و تاثیرات آن بر بدن ما می باشد. آیا لذت نوشیدن قهوه در سرماخوردگی و زمان آنفولانزا می تواند برای بهبود ما مضر باشد یا مفید، پس با این مقاله از کافه بام  همراه باشید تا آن را بطور کامل بررسی کنیم. ما سعی می کنیم در ابتدا هم فواید و هم مضرات نوشیدن قهوه در سرماخورگی و زمان مبتلا شدن به آنفولانزا را بررسی کنیم تا شما با دانستن این مواد بتوانید در مورد این موضوع بهتر نتیجه گیری کنید.چند مورد از فواید  قهوه برای سرماخوردگی : افزایش قدرت سیستم ایمنی بدن ایجاد نشاط و حالت سر زندگی

کاهش سردرد و بدن درد شاید اصلی ترین و مهمترین موردی که باید آن را در مورد نوشیدن قهوه بیان کنیم افزایش قدرت سیستم ایمنی بدن در برابر بیماری ها، مخصوصا بیماری های ویروسی می باشد که سرماخوردگی و آنفولانزا شایع ترین این موارد می باشد. مورد مهم دیگری می توان در مصرف قهوه به آن تاکید کرد، تاثیر کافئین موجود در قهوه در ایجاد نشاط و حالت سر زندگی در شما می باشد، موضوعی که در زمان ابتلا انسان به بیماری هایی این چنینی بسیار به سراغ انسان می آید. سردرد و بدن درد یکی از علائم شایع در بیماری های سرماخورگی و آنفولانزا می باشد که قهوه یکی از مواد طبیعیست که می تواند در کاهش این موضوع بسیار تاثیر گذار باشد.

نمایش بیشتر

لیلا بنی نعمتی

من لیلا هستم، خبرنگاری که با نگاهی به آینده، مسائل امروز را تحلیل می‌کنم. در این سایت، با بررسی روندهای اجتماعی و اقتصادی، به دنبال درک بهتر چالش‌ها و فرصت‌های پیش روی جامعه در آینده هستم.