اخبار فرهنگی

بازیگر مشهور هالیوود در مریخ!

آفتاب‌‌نیوز :

مریخ‌نورد استقامت ناسا یک همراه سنگی جدید به نام «دواین» دارد که گویی سوار بر یکی از چرخ‌های این مریخ‌نورد شده و با آن همراه شده است.

تیم عملیات ناسا در حرکتی که ما را به یاد تام هنکس در فیلم دور افتاده(Cast Away) می‌اندازد که روی یک توپ والیبال به عنوان تنها همراهش نام گذاشت، نام این سنگ را «دواین» گذاشته است.

در حالی که مریخ‌نورد استقامت در حال فعالیت در مریخ به سر می‌برد، ظاهراً با یک سنگ دوست شده است.

ناسا به تازگی تصویری از تکه سنگی که در کنار یکی از چرخ‌های مریخ‌نورد استقامت قرار گرفته، به اشتراک گذاشته‌ است که نام این سنگ مریخی را برگرفته از لقب بازیگر مشهور هالیوود دواین جانسون ملقب به راک، به همین نام نام‌گذاری کرده است.

ناسا به گونه‌ای توییت می‌کند که انگار خود مریخ‌نوردها صحبت می‌کنند و اکنون استقامت «دواین» را به جهان معرفی کرد و گفت: سلام رفیق کوچولو. به نظر می‌رسد که من دوست سنگی دیگری را انتخاب کرده‌ام که تیم عملیات من نامش را «دواین» گذاشته است. چرخ‌های من گاهی به سنگ‌ها برخورد می‌کنند. آنها بی‌ضرر هستند و در نهایت از سر راه من کنار می‌روند. تا آن زمان، داشتن یک همراه برای من خوب است.

مریخ‌نورد استقامت ناسا در فوریه 2021 بر روی مریخ فرود آمد. ماموریت آن جستجوی نشانه‌هایی از حیات بیگانه باستانی از طریق نمونه‌های سنگی است که جمع‌آوری می‌کند و برای ماموریتی در آینده که قرار است این نمونه‌ها را به زمین بیاورد، آماده می‌کند.

استقامت قبلاً نیز با سنگ‌هایی در چرخ‌های آلومینیومی خود مواجه شده و تا به امروز هیچ مشکلی ایجاد نشده است. در واقع حتی یک سنگ بیش از یک سال در چرخ‌های این مریخ‌نورد باقی ماند.

فقط گذر زمان نشان می‌دهد که آیا «دواین» برای مدت طولانی در چرخ استقامت می‌ماند یا اینکه به زودی از آن بیرون می‌پرد.

نمایش بیشتر

کارگروه خبری فرهنگ و هنر

با کلماتم، ابتکار هنری را به وجود می‌آورم و جذابیت زندگی را در آن تقدیم می‌کنم.