اخبار همه جانبه

بررسی تلویزیون شیائومی 55 اینچ

طراحی و ساخت

از جلو، شیائومی طرحی نه چندان ابتکاری اما همچنان دلپذیر با قاب های 7 میلی متری (پایین 16 میلی متر) در آلومینیوم براق ارائه می دهد. در سمت پایین، آرم کلاسیک MI از پنل برجسته است، که بهتر بود به عنوان یک چراغ سو سو زن باشد اما در عوض فقط یک عنصر تزئینی است، زیرا نور بلافاصله زیر آن قرار می گیرد. به جای پایه مرکزی، پایه های جانبی را پیدا می کنیم که ثبات زیادی را ایجاد می کنند و کاملا محکم هستند که ضروری است در تلویزیون با این اندازه. البته می توان پایه ها را جدا کرد تا تلویزیون با براکت های مخصوص به دیوار ثابت شود.

سامسونگ |سرگرمی |سونی

تنها دکمه موجود، دکمه روشن یا خاموش است که بسیار کوچک و در زیر تلویزیون درست در پشت LED وضعیت قرار دارد. برای همه کنترل های دیگر استفاده از کنترل از راه دور ضروری است، زیرا دکمه خاصی برای تغییر کانال ها یا افزایش صدا وجود ندارد و وجود کنترل ریموت ضروری است.

در قسمت عقب کاملاً باریک و سیک است. ضخامت آن از پلی کربنات ساخته شده و حدود 8 سانتی متر است. بدنه مرکزی تمام اتصالات مورد انتظار را در خود جای داده است: در سمت راست 3 سوکت USB 2.0 ، 3 ورودی HDMI، یکی با پشتیبانی ARC، یک خروجی صدای آنالوگ برای هدفون، یک اسلات برای CAM وجود دارد.

ما به طور مرکزی ورودی زمینی دیجیتال را پیدا می کنیم که قبلا با dvb-s2 ، dvb-c و dvb-t2 سازگار است همچنین دارای ورودی ماهواره ای، ورودی های RCA، خروجی صدای نوری  سوکت اترنت می باشد در حالی که WiFi باند دوگانه نیز دارد. در ادامه، قیمت تلویزیون شیائومی 55 اینچ نسبت به سامسونگ و ال جی بسیار ارزان است و به راحتی می توانید در بازار ایران یکی را تهیه کنید.

کیفیت صدا و ویدیو تلویزیون شیائومی 55 اینچ

بخش فیلم به یک پنل IPS با روشنایی 330 نیت و وضوح 3840 در 2860 پیکسلی و کیفیت 4K و با عمق رنگ 10 بیت تولید شده توسط LG سپرده شده است. در مقایسه با سونی و سامسونگ که پنل های LCD از نوع VA را ارائه می دهند، این IPS کنتراست کمتری دارد، اما رنگ ها را به خوبی تولید می کند و زاویه دید بسیار خوبی دارد. این تلویزیون از محتوای HDR10 پشتیبانی می کند، اما نمی تواند فراداده پویا را تفسیر کند، بنابراین هیچ HDR10 + یا Dolby Vision وجود ندارد.

اگرچه مشکلات خاصی از باند و کدر شدن را مشاهده نکرده ایم، اما مشکلات معمول نور پس زمینه لبه LED در تصاویر با کنتراست زیاد در محیط های پوکو که در آنجا می توانید نور توزیع شده به صورت پوکو uniform را مشاهده کنید، قابل توجه است. در محیط های روشن تر، عملکرد بسیار قابل قبول است.

صدا از دو بلندگوی 10 واتی با پردازش رفلکس باس DTS-HD و دالبی صوتی برگردانده می شود. صدا به شرطی که در میزان صدا زیاد نباشید، قدرتمند و با کیفیت است و تحریف نمی شود. هیچ چیز مانع از جفت شدن آن با یک نوار صدا یا سیستم های صوتی چند کاناله نمی شود و این از ویژگی های خوبش می باشد. به طور کلی، با توجه به دامنه قیمت، راه حل های فنی مورد استفاده برای یک نمایش لذت بخش از محتوای ویدئو کافی است.

نرم افزار تلویزیون 55 اینچی شیائومی 

آنچه این تلویزیون را از محصولات مارک های دیگر و همچنین نقطه قوت این تلویزیون متمایز می کند، وجود سیستم عامل Android TV است که توسط Google به طور خاص برای تلویزیون ایجاد شده است.

برای Android TV که اکنون به نسخه 9.0 رسیده است، یک مقاله اختصاصی برای نوشتن می توان نوشت. با گذشت سال ها، برنامه های کاربردی موجود در فروشگاه Play بسیار زیاد شده اند و تقریباً هیچ یک از محبوب ترین برنامه های موجود برای سرگرمی صوتی و تصویری را از دست نمی دهید. ما همچنین ابزارهایی برای آپ ها، ورزش و همچنین بازی هایی پیدا می کنیم که به طور گسترده ای تولید می شوند.

فانشکن و اتصالات تلویزیون شیائومی 55 اینچ

وجود بلوتوث 4.2 به ما امکان می دهد تا با بسیاری از وسایل جانبی که پتانسیل آنها را بسیار گسترش می دهد متصل شویم. از نمونه های آن می توان به  صفحه کلید، صفحه بازی، هدفون، راکرمیله های صدا و غیره… که تقریباً همه چیزهایی که ما به اتصال به تلفن های هوشمند اندرویدی خود عادت کرده ایم را نام برد.

از آنجا که این Google Android TV است، پشتیبانی کروم کست کاملاً در سیستم یکپارچه است و به شما امکان می دهد به لطف بهینه سازی بسیار خوبی که شیائومی در طول زمان به دست آورده است، محتوای تلفن های هوشمند ما را با به اسانی بر روی تلویزیون هوشمند داشته باشید.

این بلوتوث به صورت همچنین کنترل از راه دور ارائه شده است. علاوه بر عملکردهای کلاسیک، دکمه های اختصاصی Netflix و پریم ویدیو را خواهید داشت، یکی برای دسترسی به Android TV Home و دیگری برای داشبورد پچ وال شیائومی.

نتیجه گیری؟ آیا باید تلویزیون را بخرم؟

با توجه به در نظر گرفتن قیمت ارزان تلویزیون شیائومی نسبت به رقبایش، تلویزیون Xiaomi Mi با به روزرسانی های اخیر پیشرفت های زیادی داشته است، اما بیش از همه شاهد این است که قیمت حتی زیر 13 میلیون است. با این وجود تلویزیون با این قیمت پایین و امکانات زیاد در ردیف میان رده ها قرار می گیرد و این عالی است.

این تلویزیون محصولی است که از نظر کیفیت فیلم برتر نیست، اما از خود به خوبی دفاع می کند و به طور کلی نسبت به قیمت کیفیت خارق العاده ای از مارک تجاری را ارائه می دهد. استفاده از Android TV که در این مدل به طرز چشمگیری کار می کند، آن را به گزینه ای مناسب برای کاربران به روز و پیشرفته تبدیل کرده است که می خواهند با پتانسیل عالی موجود سرگرم شوند.

نمایش بیشتر